پیام خراسان

آخرين مطالب

وقتی نبود اسپانسر، نفس ورزش را تنگ می‌کند ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار نهبندان گفت: مشکل اصلی شهرستان نهبندان، نبود سرمایه‌گذار و اسپانسرهای ورزشی است که وجود تعداد کمی کارخانه و واحدهای تولیدی در این شهرستان دلیل این امر است.

مجید بیکی، امروز شنبه 28 تیر در مراسم بهره برداری از سه پروژه ورزشی در شهرستان نهبندان که با حضور وزیر ورزش و جوانان آغاز شد، اظهار کرد: شهرستان نهبندان یکی از شهرستان‌های مورد توجه رهبر معظم انقلاب است و طی فرموده ایشان در سفر سال 1378 به این شهرستان، مسئولان باید نگاه ویژه و کاملی را به این شهرستان داشته باشند.
وی با بیان اینکه حضور وزیر ورزش در این شهرستان مرزی در سایه عنایات رهبری است که امیدواریم پر خیر و برکت باشد، افزود: شهرستان نهبندان به عنوان جوان ترین شهرستان استان، 19 هزار نفر جمعیت بین سنین 15 تا 35 سال ساکن در این شهرستان دارد که امکانات موجود جوابگوی نیازها نیست.
به گزارش ایسنا، فرماندار نهبندان با بیان اینکه شهرستان نهبندان دارای ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی در حوزه معادن است، گفت: 23 نوع ماده معدنی و منحصر به فرد همانند طلا، آندالوزیت، سنگ گرانیت و ... داریم، همچنین در بخش کشاوری داری مزیتی در حوزه کاشت زیتون و خرما را دارا هستیم، اما در سایر بخش‌های زیرساختی با مشکل مواجه هستیم که این زیر ساخت‌ها باید تکمیل شود.
بیکی تصریح کرد: شهرستان مرزی نهبندان 95 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغاستان و دارای دو بخش با 52 هزار نفر جمعیت است که 40 درصد جمعیت در نقاط شهری و 60 درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند لذا با همت و تلاش مسئولان باید پروژه‌ها تکمیل شود تا استمرار حضور جوانان در این منطقه مرزی تقویت شود.
وی با بیان اینکه وزرشکاران نهبندان دارای مقام‌های کشوری متعدد در رشته‌های ووشو، کاراته، پاورلیفتینگ و تکواندو هستند، اظهار کرد: این نیروهای انسانی باید از زیرساخت‌ها و امکاناتی که در بخش ورزش ایجاد می‌شود، در راستای اهداف و سیاست‌های نظام در حوزه ورزش استفاده کنند.
فرماندار نهبندان بیان کرد: شهرستان نهبندان در حوزه سرانه‌های ورزشی روباز و مسقف نسبت به میانگین کشوری پایین تر است و سرانه کمتری در اختیار افراد بوده و در مجموع هفت سالن ورزشی با 8600 متر مربع در این شهرستان داریم.
وی گفت: سالن سقف کوتاه نهبندان سال گذشته عملیات احداث آن آغاز شد و 700 میلیون تومان از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده 0.27 به آن اختصاص پیدا کرده است، اما 500 میلیون تومان برای تکمیل نیاز داریم تا این پروژه تا پایان دولت به بهره برداری برسد.
فرماندار نهبندان با بیان اینکه در حوزه هیئت‌های ورزشی نیازمندی‌هایی داریم، تصریح کرد: هرچند در حال حاضر برای انجام فعالیت‌های ورزشی دچار محدودیت‌هایی شده‌ایم، اما با ریشه کن شدن بیمای کرونا این فعالیت‌ها ادامه خواهد داشت.
بیکی با بیان اینکه مشکل اصلی شهرستان نهبندان نبود سرمایه‌گذار و اسپانسرهای ورزشی است، گفت: وجود تعداد کمی کارخانه و واحدهای تولیدی دلیل این امر است.
وی افزود: در حوزه چمن مصنوعی با مشارکت بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان 11 واحد چمن مصنوعی در حوزه های روستایی در حال احداث است که از سال گذشته شروع شده است، امیدواریم با تزریق اعتبار تا سال آینده به این زمین‌های چمن به بهره برداری برسد.
فرماندار نهبندان خاطرنشان کرد: وزیر ورزش و جوانان باید با نگاه ویژه به شهرستان محروم و مرزی نهبندان عنایت داشته باشد تا نسبت به ماندگاری بیشتر مردم منطقه در راستای امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام‌های محکمی برداشته شود.
حسن عزیزی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز با اشاره به افتتاح زمین چمن مصنوعی در روستای بندان است، اظهار کرد: برای این پروژه به مساحت 1500 مترمربع از محل اعتبارات استانی چهار میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده که 1500 نفر از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.
وی افزود: سالن ورزشی چند منظوره بانوان به مساحت 1417 مترمربع از جمله پروژه‌هایی است که امروز در نهبندان افتتاح شد که با افتتاح این پروژه با اعتبار 11 میلیارد و 703 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی 20 هزار نفر از مزایای آن برخوردار خواهند شد.
وی تصریح کرد: همچنین برای سالن ورزشی سقف کوتاه این شهرستان به مساحت 450 مترمربع هشت میلیارد ریال اعتبار از منابع استانی و مساعدت‌های ویژه استاندار خراسان جنوبی هزینه شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با حمایت ویژه استاندار خراسان جنوبی دو زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال در طبسین و شوسف شهرستان نهبندان هفته دولت افتتاح خواهد شد.
عزیزی یادآور شد: تا پایان سال 37 پروژه ورزشی براب بهره‌برداری و افتتاح در استان هدف‌گذاری شده که در این سفر 13 پروژه افتتاح می‌شود.
در این مراسم سه پروژه ورزشی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 420 میلیون تومان شامل سالن ورزشی سقف کوتاه، سالن چند منظوره بانوان و زمین چمن مصنوعی روستای بندان با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/250407/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی با شکوه مردم مشهد در حمایت از مردم غزه

با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت

علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق

اجتماع مردم قوچان در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

احیای 6 واحد تولیدی راکد شیروان