پیام خراسان

آخرين مطالب

توسط شورای اسلامی شهر مشهد تصویب شد

تمدید همکاری سازمان اتوبوسرانی مشهد با شرکت‌های بخش خصوصی اقتصادي

تمدید همکاری سازمان اتوبوسرانی مشهد با شرکت‌های بخش خصوصی
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی لایحه تمدید همکاری سازمان اتوبوسرانی با شرکت‎های بخش خصوصی طرف قرارداد در شورای شهر مشهد به تصویب رسید.

امروز، 6 مرداد ماه، در نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، لایحه تمدید همکاری سازمان اتوبوسرانی با شرکت‎های بخش خصوصی طرف قرارداد با 14 رای موافق به تصویب رسید.
متن این مصوبه به شرح زیر است:
ماده واحده: به شهرداری مشهد(سازمان اتوبوسرانی) اجازه داده می‎شود در راستای اجرای نامه شماره 27519 مورخ 1398/6/2 وزارت کشور در خصوص تمدید قراردادهای حمل و نقل عمومی مسافر(براساس دستورالعمل واگذاری اتوبوس و بهره‌برداری از خطوط اتوبوس‌رانی شهری و حومه به بخش غیردولتی مصوبه هیات وزیران به شماره 111393 مورخ 1385/9/8) نسبت به اجرای بندها و تبصره‌های زیر اقدام نماید:
1- تمدید قراردادهای بخش خصوصی (که مدت آن به اتمام رسیده یا در حال اتمام است)، به مدت سه سال به یکی از 2 روش زیر:
الف - برای شرکت‎هایی که به علت توقف ناوگان، بخشی از دوره تعهد قراردادهایشان به اتمام نرسیده، دوره تعهد باقی‌مانده طبق دستورالعمل واگذاری، محاسبه و با حفظ تعهدات ناشی از قرارداد قبلی و پس از اخذ تعهدات قانونی مبنی بر انجام کامل دوره تعهد، نسبت به انتقال آن به مابقی ناوگان فعال شرکت و انعقاد متمم قرارداد تراکنش‌مبنا، به شرح پیوست(مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) اقدام گردد.
تبصره 1- در طول مدت جبران انجام تعهدات باقی‌مانده، سود سرمایه‌گذاری در بهای تمام شده، مشابه رویه قبل بر اساس 5/17 درصد ارزش اولیه ناوگان محاسبه گردد.
تبصره 2- برای ناوگان متوقف فرسوده که قابلیت بازسازی ندارند، پس از تأیید کمیته فنی و ارائه تعهد محضری با درج وجه التزام مبنی بر اخذ مفاصاحساب تأمین اجتماعی در پایان مدت متمم قرارداد و انتقال دوره تعهد ناوگان مذکور به باقی‌مانده اتوبوس‌های شرکت، نسبت به انتقال اسناد مالکیت به نام شرکت‎ و فروش آن به منظور خروج سرمایه‌گذاران اقدام نماید.
تبصره 3- در خصوص ناوگانی که متعهد به گذراندن دوره تعهد ناوگان متوقف فرسوده می‎شوند، در صورت هرگونه ادعای سرمایه‌گذار یا بهره‌بردار، مسئولیت پاسخگویی به اشخاص ثالث و همچنین جبران خسارت متصوره بر عهده شرکت خواهد بود.
ب - برای شرکت‎هایی که دوره تعهد و مدت تمامی قراردادهایشان به اتمام رسیده، نسبت به انعقاد متمم قرارداد به روش پیمایش‌مبنا به شرح پیوست(مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) که مبنای تعیین نرخ اتوبوس و مینی‌بوس برابر نظر کارشناسی رسمی دادگستری خواهد بود، اقدام گردد.
تبصره 1- شهرداری مشهد (سازمان اتوبوسرانی) می‎تواند در صورت نوسازی ناوگان یا عدم نیاز به بخشی از ناوگان موضوع متمم قرارداد، نسبت به کاهش حجم تعداد ناوگان(تا سقف 100 درصد) در طول دوره متمم اقدام نماید.
تبصره 2- در اجرای مفاد این بند و در صورت توافق شرکای هر شرکت خصوصی بخش مینی‌بوسرانی، تقسیم ناوگان و انعقاد 2 متمم قرارداد تفیکی و مجزا بین شرکا، با رعایت کلیه جوانب حقوقی و مالی بلامانع خواهد بود.
2- به شهرداری مشهد اجازه داده می‎شود به ‌منظور بهبود کیفیت ناوگان بخش خصوصی موضوع این مصوبه و بازسازی حداکثر 600 دستگاه ناوگان با عمر بین 9 تا 13 سال، نسبت به معرفی شرکت‌های طرف قرارداد به بانک جهت دریافت تسهیلات از محل خط اعتباری در اختیار تا مبلغ 1500 میلیون ریال (با تأیید کمیته فنی سازمان اتوبوسرانی) برای هر دستگاه و جمعا تا سقف مبلغ 600 میلیارد ریال با بازپرداخت اقساط حداکثر تا سه سال و کارمزد 15 درصد اقدام نماید.
تبصره 1- به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، به ‌منظور خرید و نصب کولر در ناوگان فاقد سیستم سرمایش، مازاد بر تسهیلات موضوع این ماده، نسبت به معرفی شرکت‌های طرف قرارداد به بانک جهت دریافت تسهیلات از محل خط اعتباری در اختیار تا مبلغ 700 میلیون ریال (با تأیید کمیته فنی سازمان اتوبوسرانی) برای هر دستگاه و جمعاً تا سقف مبلغ 50 میلیارد ریال، با بازپرداخت اقساط حداکثر تا سه سال و کارمزد 10 درصد، اقدام نماید.
تبصره 2- به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود اصل و کارمزد(سود) تسهیلات بانکی مذکور را تا میزان 70 درصد ارزش کارشناسی (رسمی) ناوگان تحت مالکیت موثر شرکت(در قبال وکالت‌نامه بلاعزل) از بخش خصوصی مبنی بر اجازه برداشت از محل تراکنش‎های روزانه، مابه‌التفاوت بهای خدمات ناوگان و غیره در صورت عدم بازپرداخت اقساط (یا وجود سایر بدهی‌ها)، ضمانت نماید و در صورت عدم کفایت رقم تضمین شهرداری تا میزان وام مورد نیاز بازسازی، ارائه تضامین مازاد بر عهده بخش خصوصی خواهد بود.
تبصره 3- اسناد مالکیت ناوگان در قبال ضمانت مذکور و نیز تضمین انجام تعهدات مندرج در قرارداد تا پایان مدت متمم قرارداد (که از مدت بازپرداخت تسهیلات بانکی کمتر نخواهد بود) به نام شهرداری مشهد (سازمان اتوبوسرانی) خواهد ماند.
3 - شهرداری مشهد (سازمان اتوبوسرانی) مکلف است آثار مالی اجرای این مصوبه را در اصلاح بودجه سال 1399 خود پیش‎بینی و منعکس نماید.
برگزاری سلسله جلسات نشست‌های نقد عملکرد و گفت‌وگوی جامعه متخصصان شهری
از دیگر مصوبات امروز لایحه برگزاری سلسله جلسات نشست‌های نقد عملکرد و گفت‌وگوی جامعه متخصصان شهری در خصوص عملکرد شهرداری بود که این لایحه نیز با 14 رای موافق به تصویب رسید.
سیدمحسن حسینی‌ پویا، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد، در خصوص این لایحه، اظهار کرد: با برگزاری این سلسله نشست‌ها امکان نقد برای صاحب‌نظران فراهم می‌شود. همچنین در حال حاضر شهرداری در حال طراحی طرحی به نام اتاق گفت‌وگو است.
متن این مصوبه به شرح زیر است:
ماده واحده: شهرداری مشهد مکلف است در راستای اجرایی شدن بند 10ماده 80 تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران بند 114 و 130 منشور حقوق و مسئولیت‌های شهرنشینی مشهد، تمهیدات و مقدمات لازم را به منظور برگزاری جلسات، نقد و ارائه گزارش عملکرد شهرداری در حوزه اداری اعم از معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات‌ شهرداری فراهم آورد، به گونه‌ای که جلسات نقد ترجیحا با مدیریت اشخاص ثالث بی‌طرف (تشکل‌های تخصصی یا دانشگاه‌ها) در فواصل منظم 6 ماهه با حضور طرف‌های نقد (شهردار، معاونان شهرداری، مدیران مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات مربوطه و...) با دعوت از منتقدان و صاحب‌نظران مسائل شهری و دانشگاهیان در محل‌های مناسب که گفت‌وگوی دو طرفه در آن قابل انجام باشد، برگزار و نتایج مربوطه را مستندسازی و برای اطلاع عموم از طریق مناسب منتشر نماید.
تبصره- شهرداری مشهد مکلف است ظرف مدت یک ماه دستورالعمل اجرایی جلسات نقد و گفت‌وگو (شیوه طرح موضوع، شرایط پذیرش، درخواست تشکیل جلسه نقد، شیوه اداره جلسه، شرایط محل جلسه، جلسات غیر حضوری و شیوه‌های مجازی و...) را با تاکید بر استفاده از روش‌ها و تجارب نوین و هوشمند، تهیه و اعلام عمومی کرده و اولین جلسه نقد و گفت‌وگو را تا پایان شهریورماه سال جاری برگزار نماید.
احیای نام قدیمی خیابان‌های منتهی به حرم مطهر
همچنین لایحه احیای نام‌ قدیمی خیابان‌های منتهی به حرم مطهر نیز از دیگر مصوبات امروز بود که این لایحه با 14 رای موافق به تصویب رسید.
متن این مصوبه به این شرح است:
ماده واحده: به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود نسبت به نامگذاری 2 خیابان منتهی به حرم مطهر به شرح ذیل اقدام نماید.
1- نام‌گذاری خیابان حد فاصل میدان شهدا تا حرم مطهر به نام «بالاخیابان» با حفظ زیرنویس به نام آیت‌الله شیرازی و نامگذاری فرعی‌های معبر به نام آیت‌الله شیرازی
2- نام‌گذاری خیابان حد فاصل میدان شهدای گوهرشاد (پنج‌راه) تا حرم مطهر به نام «پایین خیابان» با حفظ زیرنویس به نام شهید نواب صفوی و نام‌گذاری فرعی‌های معبر به نام شهید نواب صفوی
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/252350/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

مهار 7.5 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

تشکیل کانون وکلا در خراسان جنوبی

«محمد جعفر عبدالهی» رییس کل دادگستری خراسان جنوبی شد

دومین مرکز انتقال خون بجنورد افتتاح می‌شود

برپایی نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی

بررسی 1800 پرونده در آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان شمالی

مزارع کلزا در خراسان شمالی

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد

اختراع جدید دانشمندان؛ ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری

بیش از 650 هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی افتتاح شد

قم از امروز بارانی می‌شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

قیمت انواع روغن گیاهی در میادین تره بار

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

کشف بیش از 5 کیلو گرم تریاک در شهرستان کاشمر

بهترین کود برای افزایش بار خیار

قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات کوراش مردان کشور

معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب

برگزاری مسابقات فوتشال در بخش هزار مسجد شهر لایین شهرستان کلات نادری

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

روند دمای هوا در خراسان جنوبی افزایشی است

1600 کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی لایروبی شد

دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در خراسان رضوی

تاثیر مناظرات صداوسیما در مشارکت مردم در انتخابات

توقیف کامیون حامل 17 هزار لیتر سوخت قاچاق در سرایان

کشف 7 هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو2024

انهدام باند سارقان در بیرجند

هوا رو به گرمی می‌رود

بازگشایی و لایروبی بیش از 1600 کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی

دستگیری 144 متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

خراسان جنوبی، در جایگاه دوم انتشار اخبار مراکز صدا و سیما

پاکسازی و لایروبی 1600کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی