پیام خراسان

آخرين مطالب

/چهل سال با جهاددانشگاهی/

حمایت از ایده‌های نوپا تا تبدیل آن به محصولات فناورانه در جهاددانشگاهی علمي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی رییس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد گفت: حمایت از ایده‌های نوپا و دانش محور تا مرحله تبدیل شدن به محصولات فناورانه قابل عرضه به بازار، در مرکز نوآوری و شکوفایی یکی از فعالیت‌های علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد است.

احمد افروغی، در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تحصیل در مراکز علمی‌کاربردی اظهار کرد: تفاوت عمده تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر نظام‌های آموزشی این است که در نظام علمی کاربردی آموزش‌ها با هدف ارتقاء و انتقال دانش کار و فناوری به دانشجویان ارائه می‌شود.
وی افزود: در این آموزش‌ها تلاش می‌شود که با استفاده از فناوری‌ها و ظرفیت‌های آموزشی روز، افراد را بر اساس استانداردها و صلاحیت‌های شغلی و با تاکید بر اخلاق حرفه‌ای برای احراز شغل تا سطح مطلوب تربیت نماید.
رییس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد با بیان اینکه «مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد به عنوان مرکز برتر کشور در سال‌های 88، 98 و 99 دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است»، مطرح کرد: برخی از این ویژگی‌ها شامل برخورداری از فضای آموزشی آکادمیک و امکانات و تجهیزات به روز نظیر کتابخانه مجهز، مجموعه ورزشی چندمنظوره، سلف سرویس، سالن آمفی تئاتر و سالن جلسات، فرهنگسرا و... است.
وی ادامه داد: تاکید بر اشتغال دانشجویان و پذیرش این مسئولیت اجتماعی با در اختیار داشتن مرکز رشد، مرکز نوآوری و پشتوانه سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی، بهره گیری از 55 عضو هیأت علمی تمام وقت جهاد دانشگاهی و اساتید برتر استان به صورت مدعو، امکان شرکت در کلاس‌های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی همزمان با تحصیل در دانشگاه با بهره گیری دانشجویان از تخفیف ویژه، اعطاء تخفیف شهریه به دانشجویان برتر حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی و بهره‌مندی دانشجویان از خدمات تخصصی پزشکی و پیراپزشکی جهاد دانشگاهی با تخفیف ویژه میسر است.
افروغی در خصوص هدف ایجاد مرکز نوآوری و مرکز رشد جهاددانشگاهی تصریح کرد: هدف از ایجاد این مرکز حمایت از دانشجویان مستعد و خلاق با چشم انداز توسعه فن آفرینی و کارآفرینی، حمایت از ایده‌های نوپا و دانش محور تا مرحله تبدیل شدن به محصولات فناورانه قابل عرضه به بازار، ارائه مشاوره‌های تخصصی در حوزه کسب و کار و برگزاری کارگاه‌های و رویدادهای انگیزشی و کارآفرینی جهت تشویق دانشجویان به فعالیت‌های کارآفرینانه است.
وی افزود: تعدادی از فعالیت‌هایی که این مرکز تاکنون انجام داده است شامل برگزاری رویدادهای شتاب در بین دانشجویان، برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی و انگیزشی در خصوص راه اندازی کسب و کارهای نوپا، برگزاری نشست‌های هفتگی به منظور شبکه سازی، نقد و تحلیل فیلم‌هایی با محتوای کارآفرینی و ارائه خدمات مشاوره‌ای است. همچنین در سال‌های 97 و 98 این مرکز در بین مراکز علمی کاربردی موفق به کسب رتبه دفتر کارآفرینی برتر شده است.
رییس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد تشریح کرد: کاردانی حرفه‌ای دوخت و تکنولوژی لباس، کاردانی حرفه‌ای روابط عمومی، کاردانی حرفه‌ای مترجمی زبان انگلیسی - آثار دیداری و شنیداری، کاردانی حرفه‌ای مترجمی زبان انگلیسی - آثار مکتوب و متون رسمی، کاردانی حرفه‌ای هنرهای تجسمی – گرافیک، کاردانی فنی شبکه‌های کامپیوتری، کاردانی فنی عمران - نگهداری و مرمت ساختمان، کاردانی فنی فناوری اطلاعات - اینترنت و شبکه‌های گسترده، کاردانی فنی متالورژی - ریخته‌گری، کاردانی فنی نرم‌افزار - برنامه‌سازی کامپیوتری، کاردانی فنی نقشه‌کشی صنعتی، کارشناسی حرفه‌ای روابط عمومی - رفتار اجتماعی و افکارسنجی، کارشناسی حرفه‌ای طراحی و الگوسازی پوشاک - لباس مجلسی و خانگی، کارشناسی حرفه‌ای گرافیک - پوستر و نشانه، ، کارشناسی حرفه‌ای مترجمی همزمان انگلیسی، کارشناسی حرفه‌ای مدیریت امور فرهنگی - برنامه‌ریزی فرهنگی، مهندسی فناوری اطلاعات - برنامه‌نویسی تحت وب، مهندسی فناوری اطلاعات - فناوری اطلاعات، مهندسی فناوری شبکه‌های کامپیوتری، کاردانی حرفه‌ای تربیت بدنی - مربیگری پایه آمادگی جسمانی، کاردانی حرفه‌ای تربیت بدنی - مربیگری پایه فوتسال، کارشناسی حرفه‌ای مدیریت اماکن ورزشی، کارشناسی حرفه‌ای تربیت بدنی-مربی‌گری آمادگی جسمانی رشته‌هایی است که در این مرکز ارائه می‌شود.
افروغی در خصوص ارزیابی اساتید اظهار کرد: ما در درجه اول تلاش می‌کنیم از 55 عضو هیأت علمی تمام وقت گروه‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی استفاده نماییم و در کنار آن از اعضاء هیأت علمی سایر دانشگاه‌های معتبر استان و همچنین اساتید حق التدریس برتر استانی نیز دعوت به عمل می‌آوریم. میانگین ارزیابی دانشجویان عادی و دانشجویان ممتاز دانشگاه از اساتید در درجه عالی قرار دارد. با توجه به مهارتی بودن دانشگاه جامع توجه ویژه به اساتید خبره و دارای مهارت توام با علم بسیار ضروری است و بایستی تقویت شود.
وی خاطر نشان کرد: در نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98 تعداد 24 عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی یا سایر دانشگاه‌ها با این مرکز همکاری داشته‌اند. برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی برای مدرسان تمام وقت و حق التدریس برای افزایش کیفیت در دستور کار این مرکز قرار دارد. شورای ارزیابی عملکرد مدرسان در پایان هر نیمسال تحصیلی برگزار شده و در آن شورا از 10 مدرس برتر تقدیر به عمل آمده و با اساتیدی که حدنصاب لازم را کسب ننموده‌اند قطع ارتباط می‌شود.
رییس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد عنوان کرد: این مرکز از لحاظ وضعیت تعداد دانشجو به مدرس همواره در وضعیت مطلوبی بوده است و هم اکنون به ازای هر 11 دانشجو یک مدرس در مرکز فعالیت دارد. در سال 1394 به ازای هر 15 دانشجو یک مدرس در مرکز وجود داشته که آن هم بر اساس استانداردها در شرایط مطلوبی قرار داشته است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/253442/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آنتونی بلینکن بار دیگر به تل‌آویو سفر می‌کند

سرکشی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام از جانبازان سرافراز

(تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد

چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟

«کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند

داورزن خراسان رضوی هزار و 700 نفر شتر دارد

20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

254 معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

خراسان رضوی بیش از 9 هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

مردم خراسان رضوی سال گذشته 136 میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

بسته‌های ویژه مادران باردار به 825 هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ویدئوی دیگری از باران‌های رگباری امروز بیرجند

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد