پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان جنوبی: نقدهای منصفانه را می‌پذیریم سياسي

استاندار خراسان جنوبی: نقدهای منصفانه را می‌پذیریم
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - استاندار خراسان جنوبی گفت: نقدهای منصفانه را می پذیریم و تمام تلاش‌مان هم بر این است که در راستای توسعه استان با قدرت کارها را پیش ببریم.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان در دیدار اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی افزود: از مهمترین حقوق رسانه‌ها، مطالبه‌گری و شفاف‌سازی است و تمام سعی ما در این مدت، براین بوده که علاوه بر رسانه‌ها، روحیه مطالبه‌گری را در مردم نیز بالا ببریم.
وی ادامه داد: بدون شک مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز موظفند در این زمینه همراهی کنند و پاسخگوی مطالبات رسانه‌ها و مردم باشند.
استاندار خراسان جنوبی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و همکاری‌های مجموعه فعالان رسانه‌ای به ویژه اعضای خانه مطبوعات در 21 ماه حضورش در استان تصریح کرد: در این مدت در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در حوزه رسانه‌ای استان اتفاقات خوبی رخ داده و نقش رسانه‌ها در تبیین و انعکاس خدمات و اقدامات دولت، کاملاً برجسته و بی بدیل بوده است.
وی با اشاره به اولین جلسه خود با سردبیران و صاحبان امتیاز نشریات گفت: در آن نشست موضوع تدوین منشور اخلاقی رسانه پیشنهاد شد تا فعالیت‌های رسانه‌ای در این چارچوب به فعالیت خود ادامه دهند.
استاندار خراسان جنوبی افزود: نکته‌ای که جای تقدیر دارد فعالیت آزادانه و نقادانه مطبوعات است که ضمن اینکه به انعکاس اقدامات دولت می پردازند، از نقد عملکردها هم غافل نمی‌شوند اما این که برخی گروه‌های رسانه‌ای با مطالبه سازی‌های نابحق در زمین دشمن بازی می‌کنند و ناآگاهانه با ایجاد فضای غبارآلود به اشاعه یأس و ناامیدی در جامعه دامن می زنند، قابل قبول نیست و اجازه نمی‌دهیم چنین فعالیت‌هایی ادامه پیدا کنند.
وی یادآور شد: تجربه 41 ساله انقلاب نشان داده که دشمن نتوانسته است تاکنون از هیچ حربه‌ای برای ضربه زدن به نظام استفاده کند به همین دلیل آنچه به نظر آنها در شرایط فعلی می‌تواند کارساز باشد، فاصله انداختن بین مردم و مسوولان است، بنابراین در این موقعیت، دروغ گفتن و ندیده گرفتن خدمات و زیرسؤال بردن مشروعیت و مقبولیت دولت و تخریب ارکان نظام کار درستی نیست.
معتمدیان با تأکید بر اینکه در هیچ برهه‌ای از زمان به این اندازه سختی بر کشور تحمیل نشده است گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه، پایین آمدن قیمت نفت، بروز حوادث و بلایای طبیعی متعدد از جمله سیل و زلزله و گرد وغبار، با بهره‌گیری از راهبری‌های مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی دولت و با همدلی و همراهی مسئولان، شرایط به گونه‌ای مدیریت می‌شود که حتی در همین بحث شیوع بیماری کرونا از خیلی از کشورهای مدعی شرایط بهتری داریم.
وی ادامه داد: در شرایط موجود بهترین کار، ایجاد امید در مردم است و مردم باید امید داشته باشند که این شرایط سخت به پایان می‌رسد و آینده‌ای روشن را پیش رو داریم.
استاندار خراسان جنوبی با بیان این که همه تلاش ما بر ایجاد امیدواری است عنوان کرد: اگر بخواهیم وضعیت موجود را ارزیابی کنیم، جزو استان‌های موفقی هستیم که مردم اعتماد کرده‌اند و به فرآیندهای توسعه‌ای استان امید دارند.
وی تصریح کرد: این اتفاق، با تلاش همه دستگاه‌ها و فعالان رسانه‌ای استان که با عشق و علاقه به توسعه استان به میدان آمده‌اند، حاصل شد.
معتمدیان ادامه داد: اولویت ما در یک سال باقی‌مانده در وهله اول ایجاد فضای صمیمی همراه با آرامش است تا به ادامه اقدامات خود در استان بپردازیم و وظایفی که به عهده گرفته‌ایم را در بحث تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه عمرانی، اتمام طرح‌های اشتغالزا در حوزه اقتصادی و به ثمر رساندن برنامه در ریل گذاری‌هایی که برای توسعه استان داشته ایم، به خوبی دنبال کنیم.
وی افزود: عمده طرح‌هایی که در زمینه اشتغالزایی در استان اجرایی شده، هیچ کدام طرح ملی نبوده بلکه منحصر بفرد است و بر اساس مطالبات استان و شناسایی ظرفیت‌های موجود تعیین شده است و چون به عبارتی طرح‌های بومی مطرح شده‌اند، مورد اقبال مردم واقع شده است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر برخی از پروژه‌ها تمام شده، تعدادی از آنها در نیمه راه هستند و برای بعضی از طرح‌ها هم ریل گذاری‌هایی صورت گرفته که به امید خدا پیش می‌بریم.
وی افزود: آثار و برکات طرح‌هایی که دولت در این مدت در استان انجام داده، کاملاً مشخص است و در بحث رضایتمندی اجتماعی در روستاها، بخش‌ها و شهرها پیامدهای خوبی به همراه داشته است.
معتمدیان در تشریح اقدامات دولت در استان از پروژه هایی همچون راه آهن، آبخیزداری، سیستم‌های نوین آبیاری ، مسکن شهری و روستایی نام برد که هر کدام از آنها منابع بی‌شماری را به استان تزریق کرده است.
وی گفت: اعتبارات تملک دارایی استان در سال 97 به میزان 85 میلیارد تومان بوده و ما تنها در بخش مسکن روستایی 850 میلیارد تومان اعتبارات به استان آورده‌ایم که 10 برابر کل اعتبارات تملک دارایی استان است و مبلغ 250 میلیارد تومان آن بلاعوض است.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: تنها در بحث مسکن شهری و روستایی مبلغ یکهزار و 350 میلیارد تومان اعتبار به استان تزریق شده است.
معتمدیان با اشاره به 140 میلیارد تومان اعتباری که در حوزه آبخیزداری وارد استان شده است بیان کرد: این اعتبارات در نوع خود در کشور و در استان بی سابقه است.
وی با تأکید بر اینکه قدر مدیران توانمند استان را باید دانست، گفت: زمانی استان خراسان جنوبی مصداقی از نداشته‌ها بود اما الان با سیاست‌گذاری‌هایی که شده و به همت رسانه‌ها به جهت گزارش‌های منحصر بفردی که در سطح ملی منتشر می شود، قطب‌های اقتصادی بزرگ کشور به سرمایه گذاری بزرگ در استان رغبت پیدا کرده‌اند.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی ایمیدرو، هزار و 800 میلیارد تومانی شستا و موارد مشابه آن به واسطه همین اتفاق رقم خورده لذا باید تلاش کنیم اقدامات نظام دیده شود و امیدواری و رضایتمندی در مردم افزایش یابد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر از دغدغه‌های بنده این است که علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمد مردم را از طریق توانمندسازی آنها و عملیاتی کردن طرح‌های سرمایه‌گذاری ارتقا دهیم.
برچسب‌ها
طرح اقدام ملی مسکن خراسان جنوبی دولت

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/255076/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است

تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد

تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

پرداخت تسهیلات به 534 طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

جذب نزدیک به 40 قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

کشف بیش از 8 کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد

راه‌اندازی 4 نیروگاه خورشیدی در سال جدید

بهره برداری از زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد

42 مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

بدل‌اندازی 2 مرد به طلافروشان شهر شیروان

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی

احیای بیش از 300 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود

تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند

راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!

رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد

توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

کشف 24 فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات

فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تشکیل رنگین کمان در آسمان بردسکن

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر

میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

تفاهم‌نامه فیبررسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند امضا شد