پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:

رونق سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی با تلاش رسانه‌ها اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: از مهم‌ترین حقوق رسانه‌ها، مطالبه گری و شفاف سازی است و تمام سعی ما طی این مدت، بر این بوده که علاوه بر رسانه‌ها، روحیه مطالبه گری را در مردم نیز افزایش دهیم.

محمدصادق معتمدیان، امروز دوشنبه 20 مرداد در دیدار اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان، اظهار کرد: قطعاً مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز موظفند در این زمینه همراهی کنند و پاسخگوی مطالبات رسانه‌ها و مردم باشند.
به گزارش ایسنا، وی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌ها و همکاری‌های مجموعه فعالان رسانه‌ای به ویژه اعضای خانه مطبوعات در 21 ماه حضورش در استان، تصریح کرد: طی این مدت در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در حوزه رسانه‌ای استان اتفاقات خوبی رخ داده و نقش رسانه‌ها در تبیین و انعکاس خدمات و اقدامات دولت، کاملاً برجسته و بی بدیل بوده است.
معتمدیان با اشاره به اولین جلسه خود با سردبیران و صاحبان امتیاز نشریات گفت: در آن نشست موضوع تدوین منشور اخلاقی رسانه پیشنهاد شد تا فعالیت‌های رسانه‌ای در این چارچوب به فعالیت خود ادامه دهند.
وی افزود: نکته‌ای که جای تقدیر دارد فعالیت آزادانه و نقادانه مطبوعات است که ضمن این که به انعکاس اقدامات دولت می پردازند، از نقد عملکردها هم غافل نمی شوند، اما این که برخی گروه‌های رسانه‌ای با مطالبه سازی‌های نا به حق در زمین دشمن بازی می‌کنند و ناآگاهانه با ایجاد فضای غبارآلود به اشاعه یأس و ناامیدی در جامعه دامن می‌زنند، قابل قبول نیست و اجازه نمی‌دهیم چنین فعالیت هایی ادامه پیدا کنند.
استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: تجربه 41 ساله انقلاب نشان داده که دشمن نتوانسته است تاکنون از هیچ حربه‌ای برای ضربه زدن به نظام استفاده کند به همین دلیل آن چه به نظر آنها در شرایط فعلی می‌تواند کارساز باشد، فاصله انداختن بین مردم و مسئولین است، بنابراین در این موقعیت، دروغ گفتن و ندیده گرفتن خدمات و زیرسؤال بردن مشروعیت و مقبولیت دولت و تخریب ارکان نظام اصلاً درست نیست.
معتمدیان با تأکید بر اینکه در هیچ برهه‌ای از زمان به این اندازه سختی بر کشور تحمیل نشده، گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه، پایین آمدن قیمت نفت، بروز حوادث و بلایای طبیعی متعدد از جمله سیل و زلزله و گردوغبار، با بهره گیری از راهبری‌های مقام معظم رهبری و برنامه ریزی دولت و با همدلی و همراهی مسئولان، شرایط به گونه‌ای مدیریت می‌شود که حتی در همین بحث شیوع بیماری کرونا از خیلی از کشورهای مدعی شرایط بهتری داریم.
وی ادامه داد: در شرایط موجود، بهترین کار، ایجاد امید در مردم است و مردم باید امید داشته باشند که این شرایط سخت به پایان می‌رسد و آینده‌ای روشن را پیش رو داریم.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه همه تلاش ما بر ایجاد امیدواری است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم وضعیت موجود را ارزیابی کنیم، جزو استان های موفقی هستیم که مردم اعتماد کرده‌اند و به فرآیندهای توسعه‌ای استان امید دارند.
معتمدیان تصریح کرد: این اتفاق، با تلاش همه دستگاه ها و فعالان رسانه ای استان که با عشق و علاقه به توسعه استان به میدان آمده اند، حاصل شد.
وی ادامه داد: اولویت ما در یک سال باقیمانده در وهله اول ایجاد فضای صمیمی همراه با آرامش است تا به ادامه اقدامات خود در استان بپردازیم و و وظایفی که به عهده گرفته‌ایم را در بحث تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه عمرانی، اتمام طرح‌های اشتغالزا در حوزه اقتصادی و به ثمر رساندن برنامه در ریل گذاری هایی که برای توسعه استان داشته ایم، به خوبی دنبال کنیم.
وی بیان کرد: عمده طرح‌هایی که در زمینه اشتغالزایی در استان اجرایی شده، هیچ کدام طرح ملی نبوده بلکه منحصر بفرد است و بر اساس مطالبات استان و شناسایی ظرفیت های موجود تعیین شده و چون به عبارتی طرح های بومی مطرح گشته اند، مورد اقبال مردم واقع شده است.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از پروژه‌ها تمام شده، تعدادی از آنها در نیمه راهند و برای بعضی از طرح‌ها هم ریل گذاری‌هایی صورت گرفته که به امید خدا پیش می‌بریم، گفت: آثار و برکات طرح هایی که دولت در این مدت در استان انجام داده، کاملاً مشخص است و در بحث رضایتمندی اجتماعی در روستاها، بخش ها و شهرها پیامدهای خوبی به همراه داشته است.
معتمدیان در تشریح اقدامات دولت در استان از پروژه‌هایی همچون راه آهن، آبخیزداری، سیستمهای های نوین آبیاری ، مسکن شهری و روستایی نام برد که هر کدام از آنها منابع بیشماری را در اسرعاستان تزریق کرده است.
وی گفت: اعتبارات تملک درایی استان در سال 97 به میزان 85 میلیارد تومان بوده و ما تنها در بخش مسکن روستایی 850 میلیارد تومان اعتبارات به استان آورده ایم که 10 برابر کل اعتبارات تملک دارایی استان است و مبلغ 250 میلیارد تومان آن بلاعوض است.
وی بیان کرد: تنها در بحث مسکن شهری و روستایی مبلغ 1350 میلیارد تومان اعتبار به استان تزریق شده است.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به 140 میلیارد تومان اعتباری که در حوزه آبخیزداری وارد استان شده، خاطرنشان کرد: این اعتبارات در نوع خود در کشور و در استان بی سابقه است.
معتمدیان با تأکید بر این که قدر مدیران توانمند استان را باید دانست، یادآور شد: زمانی استان خراسان جنوبی، مصداقی از نداشته‌ها بود، اما اکنون با سیاست گذاری هایی که انجام شده و به همت رسانه‌ها به جهت گزارش‌های منحصر بفردی که در سطح ملی منتشر می‌شود، قطب‌های اقتصادی بزرگ کشور به سرمایه گذاری بزرگ در استان رغبت پیدا کرده‌اند.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی ایمیدرو، هزار و 800 میلیارد تومانی شستا و موارد مشابه آن به واسطه همین اتفاق رقم خورده؛ لذا باید تلاش کنیم اقدامات نظام دیده شود و امیدواری و رضایتمندی در مردم افزایش یابد.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر از دغدغه‌های بنده این است که علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمد مردم را از طریق توانمند سازی آن‌ها و عملیاتی کردن طرح های سرمایه گذاری ارتقاء دهیم.
معتمدیان خاطرنشان کرد: ما نقادی‌های منصفانه را می‌پذیریم و تمام تلاش مان هم بر این است که در راستای توسعه خراسان جنوبی با قدرت کارها را پیش ببریم.
گفتنی است به مناسبت روز خبرنگار، استاندار خراسان جنوبی در تماس تلفنی با سردبیر خبرگزاری ایسنا از تلاش‌های این مجموعه در مسیر توسعه استان قدردانی کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/255143/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تخلف عرضه خارج از شبکه 66 کیسه آرد خبازی در بیرجند

برای دومین بار؛ تزریق 5 هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی

شناسایی 832 خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین

کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد

تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است

مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!

(تصاویر) شکسته شدن 2 بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور

خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر

جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد

آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم

آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه

بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است

حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو 2024

تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان

25 میلیمتر باران در مشهد بارید

تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی

تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم

تلاطم رودخانه علی‌سالار در بشرویه

جاماندگان کنکور در خراسان جنوبی فرصت مجدد دارند

تصاویر دوچرخه‌های رنگارنگ سرقتی در گوشی یک دزد

فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس

تالاب کجی نمکزار نهبندان 30 درصد آبگیری شد

سیل به برخی راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی خسارت زد / فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور

حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

شیشه 36 در خراسان جنوبی

باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم

اعزام یک هزار و 500 زائر در سه روز اول عملیات حج عمره

️پوشش 100 درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور

فصول مناسب برای سفر به مشهد چه زمانی است؟

عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی

توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه

برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود

جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟

هوای مشهد پاک شد

صدای آرامبخش باران بهاری در مشهد + فیلم

بارش 25 میلیمتر باران در مشهد

مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با 25 میلیمتر باران

مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب

کشف 20 کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی

500 تن ماهی در شیروان تولید شد

حدود 4 هزار متر از مسیل «کال‌پسته» بجنورد ساماندهی شد

دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد

عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب

نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود

عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»