پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد: در حال نهایی کردن احکام همسان‌سازی هستیم وزارت رفاه

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، گزارشی از عملکرد شش ماهه مدیریت جدید را خطاب به بازنشستگان و ذینفعان صندوق ارائه کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اکبر افتخاری با گرامی‌داشت 25ذی‌الحجه روز خانواده و تکریم از بازنشستگان با تاکید بر اینکه «بازنشستگان، ذینفعان اصلی و اولین و آخرین دارندگان دارایی‌ها و منافع صندوق بازنشستگی کشوری هستند»، سپس با تشریح گزارش عملکرد شش ماهه صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: عمده فعالیت‌های ما در این مدت بر دو حوزه اصلی اجتماعی و اقتصادی متمرکز بوده که در چارچوب هدف اصلی و راهبردی یعنی «ارتقای کیفیت زندگی بازنشستگان» قابل بیان است.
حقوق و معیشت
افتخاری اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه حقوق و معیشت را این‌گونه توضیح داد: در این بخش، «همسان‌سازی» را با جدیت و با کمک خود بازنشستگان عزیز پیگیری کردیم که در نهایت با مساعدت‌های وزیر رفاه و تلاش‌های مجدانه رییس سازمان برنامه و بودجه اقدامات موثری در سال جاری انجام شد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تامین 6500 میلیارد تومان اعتبارات برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری در ابتدای سال 99 و صدور احکام آن در فروردین‌ماه را بخشی از این تلاش‌ها برشمرد و اظهارکرد: باوجود اینکه بودجه ما 3500 میلیارد تومان بود، ولی به افزایش 6500 میلیارد تومانی رسید و توانستیم افزایش به نسبت مناسبی را امسال علاوه بر 15 درصد افزایش سنواتی انجام دهیم. همسان‌سازی همچنان در حال پیگیری است و از ابتدای مهرماه خبرهای خوشی برای همسان‌سازی کامل‌تر و متناسب‌تر با حقوق شاغلین همطراز اعلام می‌شود و ما در حال نهایی کردن احکام هستیم.
وی بیمه تکمیلی درمان را مطالبه دیگر و خواسته به حق بازنشستگان این صندوق برشمرد و گفت: خوشبختانه در این حوزه هم، اتفاق خوبی رخ داد و از خردادماه امسال، سرانه بازنشستگان از 60 هزار تومان در ماه به 140 هزار تومان در ماه افزایش پیدا کرد. این افزایش سرانه، باعث می‌شود تا خدمات بهتری هم انجام شود و این درحالی است که سهم بازنشستگان همانند سال قبل همان 30 هزار تومان باقی مانده، ولی با افزایش سرانه از سوی دولت و خود صندوق هم سرانه افزایش یافت، هم پوشش‌های بیمه تکمیلی درمان به دو برابر و بعضا بیشتر افزایش داده شد و هم برخی پوشش‌ها و خدمات جدید به قرارداد اضافه شد.
طرح‌های رفاهی
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، با بیان اینکه در حوزه طرح‌های رفاهی و معیشتی و توسعه قدرت خرید و سبد خرید، هم اقدامات متنوعی انجام شده است، گفت: از طرح یاری که الان دور دوم آن از ابتدای مردادماه آغاز شده، تا طرح ارائه خدمات متنوع شرکت‌های زیرمجموعه چون شرکت پگاه و کفش ملی در این حوزه اجرا شده است. البته، هیچ‌یک از طرح‌های رفاهی صندوق اجباری نیست و مبلغ آن را هم خود بازنشستگان می‌توانند انتخاب کنند.
به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، توسعه ارتباط با بازنشستگان درقالب برگزاری نشست‌های حضوری و جلسات مشترک با کانون‌ها و بازنشستگان، ویدئوکنفرانس، ارتباط مستقیم، حضور در استان‌ها و همچنین، ساخت مرکز ارتباط با ذی‌نفعان به عنوان یک مرکز 24ساعته به شکل تعاملی و دوطرفه در حوزه «اجتماعی» از دیگر طرح های این صندوق برای بازنشستگان است.
بهره‌برداری از سامانه‌های شفافیت
وی همچنین به بهره‌برداری از سه سامانه صندوق بازنشستگی با عنوان «سامانه‌های شفافیت» اشاره و بیان کرد: با تکمیل و اصلاح «سامانه هوش تجاری ( BI )»، امکان رصد دقیق، کامل و به‌روز داده‌های عملکردی صندوق و نیز 50 بنگاه زیرمجموعه صندوق فراهم می‌شود. این سامانه، اطلاعات این تعداد شرکت را در قالب داشبورد مدیریتی و به صورت برخط در اختیار مدیران قرار می‌دهد. همچنین، با توجه به در اختیار داشتن تعداد بالایی از املاک و مستغلات در صندوق بازنشستگی کشوری، ساماندهی املاک و مستغلات صندوق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود که راه‌اندازی «سامانه جامع ثبت اطلاعات املاک» در این راستا اجرا و تاکنون، اطلاعات تعداد زیادی از املاک صندوق بازنشستگی کشوری در این سامانه ثبت شده است.
حوزه اقتصادی
افتخاری، اصلاح ساختار اقتصادی هلدینگ‌ها و شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی را راهبرد اصلی این صندوق در حوزه اقتصادی اعلام کرد و گفت: در ابتدای کار تلاش کردیم نظام ‌بودجه‌ریزی را در هلدینگ‌ها و شرکت‌های تحت پوشش پیاده سازی کنیم و در همان راستا بودجه جداگانه‌ای را با عنوان بودجه جهش تولید در این بنگاه‌ها تدوین کردیم که حداقل بازده درنظر گرفته شده برای آن 20 درصد از بودجه سالانه معمول بالاتر است.
وی یادآور شد: در قالب کمیته ساماندهی شرکت‌ها، دو محور «مدیریت بهینه پورتفو و دارایی‌های صندوق» و «حفظ و صیانت از دارایی‌های بازنشستگان به‌عنوان ذینفعان این دارایی‌ها» در دستور کار قرار گرفت. در این راستا، 27 شرکت در مسیر انحلال قرار گرفتند و کمتر از این تعداد شرکت نیز به دلیل اینکه ماموریت‌های مشترکی داشتند، برای ایجاد هم‌افزایی و ظرفیت مشترک در قالب زنجیره ارزش و زنجیره تامین در فرایند ادغام قرار گرفتند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، فروش شرکت‌های زیانده یا با بازده پایین و آزادسازی دارایی‌های راکد از این محل و سرمایه‌گذاری این منابع در حوزه‌های مولد و سودآور از جمله برنامه‌های درحال اجرای این صندوق برشمرد و افزود: محور دیگر برنامه‌های اقتصادی صندوق، کمیته مدیریت پورتفو و شرکت‌های بورسی و غیربورسی بوده که اصلاح ساختار مالی شرکت‌ها درحال اجرا است..
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/255945/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بیش از 25 هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد

شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند

راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در جهنم اتحاد

داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم

اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار

برگزاری پویش قرانی نوگل من در جغتای

هشدار آب‌وفاضلاب خراسان شمالی درخصوص استفاده غیرشرب از آب

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی در قاینات آغاز شد

صدور 25500 کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی

هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است

هنر پنالتی زدن: راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در اتحاد

کیفیت هوای مشهد ناسالم شد

جنگل‌زدایی وسیع با جاده‌سازی‌های غیرقانونی

نجات بانوی طبیعت گرد مصدوم در ارتفاعات روستایی تربت حیدریه

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه

پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

آغاز مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

کسب مهارت 20 هزار و 720 نفر در خراسان شمالی

آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از 400 نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری

پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی

زلزله «روداب» سبزوار خسارتی نداشت

219 انشعاب غیر مجاز آب در خواف شناسایی شد

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

آغاز از سرگیری آسفالت محلات بجنورد

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

استخراج 2 امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ

31 میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی

رقابت 1205 نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی

وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

وقوع زلزله در سبزوار

شناسایی بیش از 200 انشعاب غیر مجاز آب در خواف

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت (عکس)

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در این شهر

زمین لرزه 4 و دو دهم ریشتری در روداب

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در سبزوار

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل