پیام خراسان

آخرين مطالب

/پنجم سپتامبر، روز بین‌المللی خیریه/

مهم نیست چقدر پول یا زمان دارید، مهم ... مقالات

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی بخشی از برنامه 2030 سازمان ملل متحد درباره توسعه پایدار که در سپتامبر 2015 تصویب شد، اهمیت ریشه‌کنی فقر در همه اشکال و ابعاد آن ازجمله فقر شدید که بزرگترین چالش جهانی و یک ضرورت برای توسعه پایدار است را به رسمیت شناخته است.

فقر، همان‌طور که تهدید قابل‌توجهی برای توسعه پایدار است، به‌عنوان چالش جهانی عظیم برای جامعه بین‌الملل است. روز جهانی خیریه، روحیه سخاوت و تلاش جهانی برای رفع فقر را تقویت می‌کند. بر اساس اعلام سازمان ملل، ریشه‌کن کردن فقر بزرگترین چالش جهانی است.
پنجم سپتامبر، روز بین‌المللی خیریه است که توسط سازمان ملل متحد تعیین شده است. در این روز تلاش‌هایی برای خیریه و کاهش فقر در سراسر جهان انجام می‌شود؛ برنامه‌های آموزشی و فعالیت‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی از برنامه‌های این روز است. این برنامه‌ها، خواستار تقویت روحیه همبستگی جهانی به‌ویژه برطرف کردن نیازهای فقیرترین و آسیب‌پذیرترین افراد است.
همه‌ساله خیریه‌ها در سراسر جهان به نجات و بهبود زندگی افراد جامعه، مبارزه با بیماری، محافظت از کودکان و امید بخشیدن به هزاران نفر کمک می‌کنند. این رویداد جهانی، همبستگی اجتماعی و حمایت عمومی از موارد خیرخواهانه را افزایش می‌دهد. روز بین‌المللی خیریه بسیار مهم است و باعث افزایش آگاهی درباره امور خیریه می‌شود و اینکه چرا کمک به افراد نیازمند مهم است.
روز بین‌المللی خیریه در خدمت افزایش و تقویت مسؤولیت اجتماعی در سراسر جهان است و فرصتی عالی برای افرادی است که قصد دارند در برنامه‌های خیریه‌ سراسر جهان شرکت کنند. هدف از روز جهانی خیریه، افزایش آگاهی و ارائه فعالیت‌های خیرخواهانه در سراسر جهان برای خیرین، افراد و سازمان‌های داوطلب در سطح محلی، ملی و بین‌المللی است.

پیام خراسان


در سال 2012، سازمان ملل متحد برای احترام از کار مهم موسسات خیریه تصمیم گرفت، روز بین‌المللی خیریه را به‌عنوان یک روز رسمی به رسمیت بشناسند و آن را معرفی کند، دلیل انتخاب این تاریخ، سالگرد درگذشت مادر ترزا (راهبه کاتولیک آلبانیایی و موسس جمعیت مبلغان خیریه در هند) است. این انتخاب بر این اساس است که مادر ترزا با اختصاص تمام زندگی خود به کارهای خیریه، هیچگاه خسته نشد. مادر ترزا زندگی خود را وقف کمک به افراد فقیر و محروم در سرتاسر جهان کرد. امروزه جایزه نوبل صلح جهانی او که در سال 1979 کسب کرد به سود مستمندان جهان اختصاص یافته است. آموزش کار مادر ترزا به کودکان یکی از راه‌های شناخت اهمیت این روز است. با کمک به دیگران، نیازهای آسیب‌پذیرترین افراد را برای کمک به پیشبرد جامعه بین‌المللی بهتر درک خواهیم کرد.
چگونه روز جهانی خیریه را برگزار کنیم؟
این روز به ما یادآوری می‌کند که اقدامات خیرخواهانه می‌تواند، بدترین تاثیر بحران‌های بشری را کاهش دهد. فقر در همه کشورهای سراسر جهان، از کشورهای قدرتمند صنعتی گرفته تا کشورهای درحال‌توسعه وجود دارد. این مورد بدون درنظر گرفتن موقعیت‌های اجتماعی و فرهنگی بر میلیون‌ها انسان تاثیر می‌گذارد و مانعی برای پیشرفت و برابری واقعی خواهد بود. روز جهانی خیریه به دنبال ترویج و به رسمیت شناختن امور خیریه و نقش آن در کاهش بحران‌های انسانی و رنج در جهان است.
این روز همچنین برای به رسمیت شناختن کار سازمان‌های خیریه و افراد مرتبط در این زمینه در سراسر جهان و معرفی اقدامات بشردوستانه آن‌هاست و در ایجاد جوامع فراگیرتر و انعطاف‌پذیر نقش دارد.
روز جهانی نیکوکاری توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تلاش برای بسیج جهانی کمک به دیگران تعیین شد. ازآنجاکه جهان درگیر خشونت، درگیری، بلایای طبیعی، فساد و مواردی از این قبیل است، می‌توان با اعمال ساده نیکوکاری در جوامع تغییر ایجاد کنیم.
روش‌های مختلفی هست که می‌توانید در این روز شرکت کنید و کاری انجام دهید. مهم نیست چقدر پول یا زمان‌دارید، مهم انجام کمک‌های خیریه به هر شکلی است، بزرگ یا کوچک، زیباست. هیچ دلیلی نیست که اگر مشکل مالی دارید، خود را مجبور به کمک مالی کنید در عوض می‌توانید مقداری از وقت خود را در این زمینه اهداء کنید. اگر نمی‌توانید 100 نفر را تغذیه کنید، تنها یک نفر را سیر کنید. حامی یک کودک باشید و با اندک مبلغ ماهیانه می‌توانید آینده یک کودک را تغییر دهید.
برخی از کشورها، به‌عنوان سخاوتمندترین کشورها شناخته‌شده‌اند و لزوما، ثروت به‌عنوان شرط محسوب نمی‌شود. نمایه جهانی دهش (World Giving Index) گزارشی سالیانه است که با اطلاعات به‌دست‌آمده و آمارگیری‌های گالوپ، توسط بنیاد کمک‌های نیکوکارانه منتشر می‌شود. این گزارش، بزرگترین نظرسنجی جهان در زمینه اقدامات خیرخواهانه سراسر جهان است. مهمترین موارد در این گزارش‌ها کمک به یک فرد، کمک به یک خیریه و گذاشتن زمان در رابطه با این موضوع است. کشورهای برتر در زمینه خیریه، سطوح مختلفی از ثروت، فرهنگ، ادیان و جغرافیا دارند.
بیماری همه‌گیر کروناویروس منجر به جمع‌آوری کمک‌های مالی بسیاری برای کمک به آسیب‌دیدگان این ویروس شده است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بیماری کووید- 19 بر موسسات خیریه جهان تاثیرات زیادی داشته است. موسسات خیریه در جهان از افزایش قابل‌توجه تقاضا برای خدمات خود از ابتدای آوریل سال جاری خبر دادند. از هر پنج موسسه خیریه، یک موسسه نگران کمبود کمک‌های نقدی در روزهای کرونایی بودند، زیرا بیشتر افراد از ترس استفاده از پول نقد و کاهش استفاده از آن، کمتر از این طریق کمک می کنند. کاهش پول نقد به معنای از دست دادن درآمد خیریه‌هاست و بسیاری افراد نمی‌توانند کمک‌های خود را به‌صورت دیجیتالی پرداخت کنند.

پیام خراسان


چند ایده جالب برای برگزاری روز خیریه
پخت غذا و شیرینی و فروش آن به نفع خیریه، ایده فوق‌العاده برای کودکان است تا بتوانند با جمع‌آوری کمک‌های مالی به موسسه خیریه منتخب خود کمک کنند، البته باید موارد بهداشتی مرتبط با روزهای کرونایی هم در نظر گرفته شود.
برگزاری مراسم سرگرم‌کننده و جمع‌آوری کمک‌های مالی برای خیریه‌ها از مواردی که می‌تواند در این روز ارائه شود، البته باید پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا در سال جاری در نظر گرفته شود.
آمارها نشان می‌دهد که جوانان 16 تا 24 ساله ممکن است، کم سن و سال‌ترین گروه سنی برای کمک به اهداف خیرخواهانه باشند، اما اشتیاق آن‌ها برای مشارکت در این کارها بسیار تامل برانگیز است.
افزایش روزافزون جوانان متعهد به داوطلب شدن برای انجام کارهای خیر در چند سال اخیر، نشان داده است که نسل جوان تمایل و توانایی یاری خیریه‌ها رادارند.
گام برداشتن به‌سوی اهداف خیرخواهانه برای از بین بردن فقر در سراسر جهان، تجربه‌ای منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند که پاداشی بزرگ دارد.
خیرات، اعطای عشق، پول یا مهربانی به شخص دیگر بدون انتظار برگشت آن محسوب می‌شود.
درگیر شدن در کارهای خیرخواهانه می‌تواند به پیشرفت فردی و همچنین پیشرفت کل جامعه کمک کند.
منابع
un.org/en/events/charityday
daysoftheyear.com
timeanddate.com
borgenproject.org
jagranjosh.com
awarenessdays.com
wincalendar.comgoabroad.org
worldatlas.com
cafonline.org
twinkl.com
builditinternational.org
newsum.in
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/261044/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی با شکوه مردم مشهد در حمایت از مردم غزه

با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت

علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق

اجتماع مردم قوچان در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

احیای 6 واحد تولیدی راکد شیروان