پیام خراسان

آخرين مطالب

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان اعلام کرد:

اجرای 67 پروژه عمرانی توسط بخش خصوصی در کیش منطقه آزاد کیش

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، توسعه اقتصادی و ایجاد بسترهای لازم برای رونق سرمایه گذاری اصولی را از مهمترین عناصر بالندگی و پیشرفت عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی مقدس زاده معاون اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان "جهش تولید" نامگذاری شده است را رویکرد مجموعه سازمان برشمرد و گفت: اقدامات متعددی در برنامه ریزی های معاونت اقتصادی در نظر گرفته ایم که نوید بخش روزهای بهتر و روشن تر در این خطه است.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به افتتاح 11 طرح ملی توسط رئیس جمهور در تاریخ 20 شهریور، گفت: علاوه بر اجرای این طرح های دولتی و خصوصی که با بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده است، طرح های مهم دیگری در این منطقه آزاد در دست اجراست که تا پیش از پایان دولت دوازدهم به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در دوره اخیر استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه برای تامین مالی طرح های بزرگ حاکمیتی و در ادامه توجه به طرح های مرتبط با بخش خصوصی در سطح جزیره یکی از اقدامات خوب انجام شده است گفت: تامین مالی ساخت ترمینال بزرگ مسافری کیش از طریق عرضه اوراق صکوک با نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار، یکی از اقداماتی بود که موجب تسریع اجرای این طرح ملی شد.
علی مقدس زاده افزود: نتیجه اجرای این طرح مهم افزایش امکان حضور گردشگران کیش تا 6 میلیون نفر در سال است که رشد و شکوفایی زیادی برای سرمایه گذاران، تجار و کسبه به دنبال دارد و همه از آن منتفع خواهند شد.
وی همچنین اظهار داشت: تاسیس صندوق های پروژه، صندوق های زمین و مسکن و اجرایی کردن آن نیز اقدام موثر دیگر برای در پایداری منابع درآمدی و گردش اقتصادی مطلوب است که با اتصال فعالان اقتصادی به بازار سرمایه و استفاده از این منابع و به حداقل رساندن بروکراسی، روند پیشرفت امور سرعت می گیرد و طرح ها بدون رکود و وقفه در بازه زمانی مناسب به چرخه فعالیت وارد می شوند.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش حجم سرمایه گذاری داخلی و خارجی و تصمیمات و تدابیری لازم که موجب تداوم رشد در این زمینه شده است را یکی از مباحث مهم مرتبط با حوزه فعالیت این مدیریت عنوان داشت و گفت: در سال جاری 67 پروژه عمرانی به ارزش بیش از 200 هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در سطح جزیره کیش به اجرا درآمده که پس از بهره برداری موجب اشتغال بیش از 35 هزار نفر می شود.
وی با اشاره به میزان سرمایه گذاری های بخش دولتی و خصوصی در طول فعالیت دولت های یازدهم و دوازدهم که حدود 110 هزار میلیارد ریال است افزود: برای پروژه هایی که ارز بر بوده و در سطح جزیره کیش در حال اجرا هستند 100 میلیون دلار جذب منابع ارزی شده و به آنها زمین نیز واگذار شده است.
مقدس زاده در ادامه با تاکید بر میزان چشمگیر سرمایه گذاری ها گفت: مبلغ قراردادهای که در سال 99 نسبت به سال 97 منعقد شده نیز 113 درصد رشد را نشان می دهد. همچنین حجم سرمایه گذاری ریالی در سال 99 - 162درصد به نسبت 97 افزایش یافته و حجم سرمایه گذاری ارزی بیش از 5 برابر در سال 98 به نسبت 97 بوده است که این آمار نشان دهنده فعالیت های بسیار گسترده تر در سال 98 نسبت به سال 97 می باشد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش یکی دیگر از مزیت های فعالیت در این منطقه را معافیت گمرکی برای واردات مواد اولیه محصولات تولیدی به شرط صادرات به کشور های دیگر عنوان کرد و بیان داشت: از آنجا که تولید کنندگان در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی و تولید محصولات ارایشی و بهداشتی در سرزمین اصلی به عنوان تولید کنندگان موفق فعالیت می کنند، طی تفاهم نامه ای که با وزارت بهداشت با حضور سندیکاهای این تولید کنندگان به امضا رسید، پهنه ای را در یکی از شهرک های صنعتی را به این گونه تولیدات اختصاص دادیم.
وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیانی که در این زمینه فعالیت می کنند و در سرزمین اصلی هم به تولید مشغول هستند با ایجاد یک چرخه و حوزه تولیدی در کیش، می توانند زمینه خیلی خوبی برای سرمایه گذاری ایجاد کنند و در عین حال به حفظ محیط زیست نیز کمک کنند.
مقدس زاده همچنین در خصوص فعالیت های گمرکی با ارائه توضیحاتی مبنی بر ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران گفت: در مناطق آزاد دو نوع گمرک(کشوری و سازمانی) داریم در گمرک کشوری هر کالایی که از کشور خارج شود و از مسیر مناطق آزاد عبور کند و وارد سرزمین اصلی شود تابع ضوابط و قوانین گمرک ملی ایران می شود. گمرک سازمان منطقه آزاد کیش نیز در مناطق آزاد به عنوان یک گمرک مستقل وجود دارد و نظارت بر ورود کالاهایی که در سطح جزیره کیش استفاده می شود.
وی ایجاد بستر و زمینه مناسب برای توسعه واحدهای تولید ارز مجازی را یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و اظهار داشت: معتقد هستیم که هر چه این بخش از صنعت را توسعه دهیم و ارز مجازی بیشتر تولید شود می تواند برای کیش و همچنین کشور مفید واقع شود.
در این راستا متقاضیانی داریم که درخواست دارند واحد های تولید ارزهای مجازی را احداث کنند و تمام این درخواست ها ضمن بررسی مجوزهای لازم صادر می شود ضمن این که این متقاضیان اعلام می کنند که نیروگاه تامین برق این واحدهای تولیدی را خودشان احداث می کنند و با این رویکرد، در سال 99 تعداد قابل توجهی از مجوزهای این حوزه صادر خواهد شد و ارزهای مجازی در سطح جزیره کیش تولید می شود که می تواند ظرفیت و فرصت خیلی خوبی را برای تامین بخشی از نیاز های زیر ساختی و اساسی کیش و سرزمین اصلی را فراهم کند.
وی همچنین از تامین خودروهای جدید به جای خودروهای فرسوده شبکه حمل و نقل عمومی فعلی کیش با استفاده از ارزهای مجازی خبر داد و افزود: اخیرا مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نامه ای را برای ریاست بانک مرکزی ارسال کردند تا برای بتوانیم خودروهای جدید را از این طریق وارد منطقه کنیم.
علی مقدس زاده معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش توسعه زیرساخت های این منطقه را یکی دیگر از اقدامات خوب سال 98 توسط سازمان عنوان کرد و گفت: به طور مثال در جزیره کیش شبکه جمع آوری آب های سطحی وجود نداشت و مانند برخی کشورهای مجاور خلیج فارس، در ایام بارندگی شاهد آب گرفتگی در خیابان ها بودیم که در این رابطه با ایجاد زیر ساخت های لازم، شبکه جمع آوری و هدایت آب های سطحی ناشی از بارندگی های سیل زا در جزیره کیش ایجاد شد و امروز خوشحالیم که 90درصد مشکلات آب گرفتگی در سطح کیش برای همیشه حل شد.
وی توسعه تصفیه خانه پساب به ظرفیت 10میلیون متر مکعب را از دیگر اقدامات زیرساختی مجموعه سازمان عنوان کرد و بیان داشت: این واحد بیش از 30سی سال پیش احداث شده و با توجه به توسعه جزیره، به تدریج نیاز به افزایش ظرفیت و امکان تصفیه احساس و وارد مرحله عملیاتی شد که این اقدام تا پایان سال 99 به اتمام خواهد رسید و تا 25 سال آینده کیش ازاین ظرفیت برخوردار و 60درصد آبیاری شهری نیز از این محل تامین می شود.
علی مقدس زاده معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در پایان به توسعه و ارتقای تکنولوژی بازیافت زباله در کیش برای حفظ محیط زیست و پاک ماندن این منطقه از هرگونه آلایندگی به عنوان دیگر اقدام موثر زیر ساختی سازمان در این منطقه اشاره کرد و گفت: باید با همدلی و عزم راسخ در سازمان برای انجام کارهای بزرگ و تاثیر گذار گام برداریم تا کیش مسیر پیشرفت و توسعه را پله پله طی کند و شاهد روزهای زیباتری برای این نگین خلیج فارس باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/262153/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران

300 هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت

77 درصد حجم سدهای این استان خالی است

62.3 درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است

تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به 127 مرکز می‌رسد

مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم

بعد از «وعده صادق» سفیر سوییس برای نخستین بار به سپاه احضار شد

اختصاص 30 درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد

تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود

راه حل اصلی برخورد با فاضلاب‌های خطرناک، اجرای یکسان قانون برای همه است

واکنش امام جمعه مشهد به حمله ایران به اسرائیل |‌ غیر از قدرت نمایی زبان دیگری اثر نمی کند

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

کشف بیش از یک کیلو گرم مواد مخدر بلعی از سه قاچاقچی در بردسکن

ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است

شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت

تبیین حساب 100 امام با حضور ائمه جماعات شهر بجنورد در بنیاد مسکن

راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است

یک کشته در حادثه واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در محور خواف به قاین

پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

پیشرفت 70 درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد

سفیر سوییس بعد از «وعده صادق» برای نخستین بار به سپاه احضار شد

جبران کمبود 5هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

برق هیچ چاه مجاز دارای اضافه برداشت در خراسان شمالی شارژ نمی شود

77 درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است

استطاعت جسمی بیش از 65000 زائر حج تمتع تأیید شد

راه‌ اندازی پایگاه ملی عطارشناسی در مشهد

قیمت قارچ در میادین تره بار شهرداری تهران کاهش یافت

خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور

کلاهبرداری 2 میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر

اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های همدان برای اولین بار در کشور

کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور

بازدید استاندار خراسان رضوی از طرح تعریض پل دهرود

واژگونی و حریق خودروی حامل سوخت قاچاق در خواف/ راننده جان باخت

تحویل واحدهای مسکن ملی مهرگان در مشهد تا پایان سال

2446 واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد در حال ساخت است

رسیدگی به پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در دادسرا

برای اولین‌بار در تاریخ؛ داور تکواندوی ایرانی به پارالمپیک دعوت شد

بیانیه جمعی از جامعه قرآنی مشهد در حمایت از عملیات«وعده صادق»

ترامپ بار دیگر دادگاهی شد

صدور 96 جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه

تشییع پیکر ابوالشهداء حاج رجبعلی دهنوی در مشهد+عکس

محکومیت یک میلیارد ریالی جریمه عرضه خارج از شبکه کود شیمیایی در نهاوند

معرفی برگزیدگان مسابقات بوچیا جام برکت و کرامت در مشهد

برنامه ریزی برای راه اندازی بازار میوه و تره‌بار و ایجاد میدان عرضه دام در فیروزکوه

سامانه بارشی در راه خراسان جنوبی

مانده 1280 میلیارد تومانی اعتبارات تملک دارایی‌های خراسان جنوبی

700 واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد

قتل خانوادگی در شیروان/ دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت

چالش تامین کودهای کشاورزی در خراسان شمالی