پیام خراسان

آخرين مطالب

افتتاح کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در مشهد با حضور قالیباف سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی مسوول دفتر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: از دوم مهرماه کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با حضور رییس مجلس در مشهد افتتاح خواهد شد.

حسین‌علی یوسفعلی‌زاده در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس در مورد احداث موزه دفاع مقدس استان اظهار کرد: بیش از 24 میلیارد از اعتبار 40 میلیاردی هزینه شده است و پیمانکار تقریبا ماهانه 1.5 میلیارد هزینه می‌کند، با اعتبار تامین شده حدود 40 درصد مرکز فرهنگی و دفاع مقدس استان آماده می‌شود و باقی آن منتظر تامین منابع جدید است. در این رابطه پیگیری جدی انجام می‌دهیم و در فضای تفاهم‌آمیز کار پیگیری می‌شود.
وی ادامه داد: با اعتبار 40 میلیارد یک ساختمان 3000 متری به عنوان اولین ساختمان مرکز تحت عنوان اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس آماده شده است و از دوم مهرماه با حضور رییس مجلس رسما افتتاح خواهد شد.
دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس در خراسان رضوی تصریح کرد: ساختمان دومی را در موزه به حدود 70 درصد پیشرفت رسانده‌ایم که این ساختمان هم حدود 3000 متر زیربنا دارد که با همین اعتبار 40 میلیارد تومان است. مرکز تولید حرارت و سرمای موزه با حدود 650 متر زیربنا ساخته شده است. در این پروژه نیز تا پایان سال 99 شاهد افتتاح دو ساختمان دیگر در مرکز خواهیم بود.
یوسفعلی‌زاده اضافه کرد: امیدواریم که مسوولین استان با همین آهنگ پشتیبانی که آغاز شده است همکاری کنند تا 60 درصد مرکز فرهنگی و موزه استان آماده شود.
وی در مورد اهمیت و لزوم احداث و آماده‌سازی موزه دفاع مقدس در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خراسان تقریبا 10 درصد از پشتیبانی نیرویی و عملیاتی دفاع مقدس را بر عهده داشته است. پس از تفکیک دو استان خراسان شمالی و جنوبی هنوز 18 هزار شهید در استان خراسان رضوی داریم.
مسوول دفتر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: بیش از 17 یگان از استان خراسان اعم از ارتش، سپاه، جهاد سازندگی و نیروی انتظامی در دفاع مقدس نقش ایفا کردند. این ظرفیت بزرگ ایجاب می‌کند تا ما به بحث برپایی موزه فرهنگی دفاع مقدس بپردازیم.
موزه دفاع مقدس اولویت بلامعارضی است که مغفول مانده است
یوسفعلی‌زاده اضافه کرد: استانی یک یگان در دفاع مقدس داشته است و اکنون موزه دارد اما استانی مانند خراسان با 17 یگان که تنها پنج‌تا از آن لشگر است، شایسته نیست که ساخت موزه در آن این‌قدر طول بکشد. منابع و بودجه محدودیت دارد اما کارها باید اولویت‌بندی شود و این کار از اولویت‌های بلامعارضی است که مغفول مانده است.
وی در مورد اعتبار بعدی برای ادامه فعالیت احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان خراسان رضوی، عنوان کرد: برآورد بعدی ما برای اعتبار 93 میلیارد تومان است که مراحل اجرایی آن در حال پیشرفت است. انتظار داریم که پیش از اتمام اعتبار فعلی، اعتبار بعدی بیاید تا کارگاه تعطیل نشود. مطالبه جامعه ایثارگری این است که هرچه زودتر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس احداث شود.
دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس در خراسان رضوی در مورد برنامه‌های هفته دفاع مقدس اعلام کرد: امسال رژه مانند هر سال برگزار نمی‌شود، جایگزین برنامه‌های ویژه 31 شهریور سال‌های گذشته برنامه ارتباط تصویری میام معظم رهبری با فرزندان انقلابی و پیشکسوتان است.
وی گفت: آمار 500 هزار نفری پیشکسوتان دفاع مقدس استان صرفا عزیزانی هستند که در دوران دفاع مقدس به صف ایستادگی و مقاومت پیوستند. در سال‌های پس از دفاع مقدس تا امروز هم فرزندان انقلابی و سربازهای ولایت پای کار هستند. در بسیج استان بیش از یک میلیون و 700 هزار بسیجی داریم که افتخار اول آن‌ها سربازی ولایت است.
نداشتن روحیه بسیجی در برخی از کشورها باعث می‌شود که مریض‌ها به حال خود رها شوند
مسوول دفتر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: در تمام خطوط دفاع از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب این افراد پیشتاز هستند و در لبه تیغ مقابله با دشمن قرار دارند برای دیدن نقش‌آفرینی آن‌ها باید به کف جامعه رفت. بدون روحیه بسیج، ارزشی و انقلابی فداکاری معنا ندارد. این‌که در برخی از کشورها مریض‌ها به حال خود رها می‌شوند به این خاطر است که روحیه بسیجی، حزب‌اللهی و ارزشی وجود ندارد و آماده دفاع و جان‌فدایی نیستند.
یوسفعلی‌زاده اضافه کرد: در کشور ما فداکاران زیاد هستند، همان‌طور که در دوران دفاع مقدس فداکاری کردیم که پایدار شدیم اکنون هم باید فداکاری کنیم تا بمانیم.
وی خاطرنشان کرد: ما از دشمن که انتظاری نداریم و آن‌ها در فضای مجازی هر غلطی که می‌خواهد مرتکب می‌شود اما از خودی‌ها توقع داریم عجله کنند و دست دشمن را کوتاه کنند و روایت‌گر صادق ارزش‌های دفاع مقدس باشند. باید از تحریف حقایق، ارزش‌ها و داشته‌های بزرگ ملی، دینی و انقلابی خود جلوگیری کنیم.
دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس در خراسان رضوی در مورد استفاده از فضای مجازی در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس بیان کرد: در حوزه فضای مجازی از همه فعالان دعوت به همکاری کردیم. در نمایشگاه دستاوردهای ملی دفاع مقدس کمیته فضای مجازی را با حضور همه مجموعه‌های فعال تشکیل دادیم و تاکید ما بر این است که از مردم دعوت می‌کنیم تا به جای این‌که در نمایشگاه حضور پیدا کنند، در خانه بنشینند و نمایشگاه را ببینند و نمایشگاه را با کمک رسانه‌ها به خانه‌ها ببریم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/263525/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وقوع زلزله 4.2 در «روداب» خراسان رضوی

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه