پیام خراسان

آخرين مطالب

نسخه الکترونیکی در تمامی مراکز درمانی خراسان جنوبی عملیاتی شد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: بحث اجرای نسخه الکترونیک در تمام مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان‌های استان عملیاتی شده و مردم می‌توانند در این خصوص مطالبه‌گری کنند.

علی اربابی روز چهارشنبه در نشست خبری رزمایش سایبری بیمه سلامت ایران که به صورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار شد افزود: هم اکنون تمام مطب‌های خصوصی، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های استان امکان دسترسی به نسخه الکترونیکی را دارند.
وی بیان کرد: بحث نسخه الکترونیک در کشور جدی شده است البته این تغییر رفتار نمی‌تواند تنها سازمانی باشد بلکه مردم نیز باید تمایل به استفاده از این مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با تشریح مزایای تولید نسخه الکترونیک اعلام کرد: در شرایط موجود که این امکان با مزایای بی‌شمار مهیا شده شرکت‌های بیمه‌ای نیز باید برای بیمه تکمیلی به همین سمت حرکت کنند.
اربابی وضعیت بیمه، وضعیت هم‌پوشانی، عدم تاریخ اعتبار و سایر را تنها بخش کوچکی از مزایای نسخه‌های الکترونیک اعلام کرد و گفت: حتی انجام رادیولوژی و سونوگرافی‌ها نیز با نسخه الکترونیک امکان پذیر است.
وی تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم حداقل تا ابتدای آذر ماه سال جاری میزان تولید نسخه‌های الکترونیک افزایش چشمگیری پیدا کند و تا اوایل سال آینده دیگر در مطبی نسخه کاغذی صادر نشود.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به انجام آزمون وسع ادامه داد: هر شهروند ایرانی که بیمه سلامت ندارد با شرکت در آزمون وسع می‌توانند از مزایای رایگان آن بهره‌مند شود.
اربابی یادآور شد: عده‌ای نیز که تمایلی به انجام آزمون وسع ندارند می‌توانند از مزایای یکی از صندوق‌های بیمه سلامت بهره‌مند شود.
وی تاکید کرد: آزمون وسع توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود و هیچ دخل و تصرف یا مداخله‌ای از استان در این آزمون وجود ندارد بنابراین نتیجه فقط به ما اعلام و دهک فرد مشخص می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به آخرین اعتبارات تخصیص داده شده به بیمه سلامت اظهار داشت: پارسال از مجموع اعتبارات مصوب دولت 22 درصد آن به سازمان بیمه سلامت تخصیص داده نشد که پیامدهای منفی در زمینه پرداخت مطالبات موسسه‌های طرف قرارداد در پی داشت.
وی عنوان کرد: مجموع بدهی بیمه سلامت به بیمارستان‌های دانشگاهی در سال قبل پرداخت شده و تمامی مطالبات پزشکان، دندانپزشکان و پاراکلینیک نیز تسویه شده است.
اربابی ادامه داد: همچنین مطالبات سال 97 بخش‌های دولتی دانشگاهی پرداخت شده است و تنها مطالبات مربوط به حفظ قدرت خرید اسناد خزانه به مبلغ 100 میلیارد تومان باق‌یمانده است که معادل هشت روز از عملکرد دانشگاه‌ها است و به محض تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه بودجه مصوب هیات دولت برای امسال در حدود 13 هزار و 500 میلیارد تومان است گفت: تاکنون باید چهار هزار و 500 میلیارد تومان بابت سه ماه از محل یارانه‌ها تامین می‌شد اما تنها حدود 2 میلیارد و 870 میلیون تومان تخصیص داده شده است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: هزینه بستری‌ها در سال 97 نسبت به سال 96 حدود هشت درصد کاهش پیدا کرده است و ما توانسته‌ایم زیان انباشته را به میزان 50 درصد کاهش بدهیم.
وی افزود: در حال حاضر 100 درصد مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه 99 و 70 درصد مطالبات خردادماه و در بخش غیردولتی دانشگاهی مطالبات داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، پزشکان و پاراکلینیک‌ها نیز تا پایان خردادماه امسال تسویه شده است.
اربابی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سازمان بیمه سلامت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات سازمان بیمه سلامت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، پوشش بیمه‌ای برای افراد فاقد پوشش بیمه روی تخت بیمارستان بود.
وی ادامه داد: این در حالی است که در شرایط عادی، بیمه شدن روی تخت بیمارستان انجام نمی‌شود و افراد برای ارزیابی وسع و پوشش بیمه‌ای باید دوره انتظار را بگذرانند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: در دوران شیوع کرونا در کشور، برخی راهنماهای بالینی مرتبط با خدمات تشخیصی برداشته شد به طور مثال در مواقع عادی، دوره زمانی برای انجام سی تی اسکن 180 روز است، اما نیاز به ارائه این خدمت برای بیماران کرونایی باعث شد که این محدودیت فعلا حذف شود.
وی بیان کرد: در بخش بستری در بیمارستان‌های دولتی، 90 درصد هزینه‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود و در بخش سرپایی نیز پرداخت 70 درصد هزینه‌ها بر عهده بیمه سلامت است.
اربابی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا، تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت که برگه سفید داشت و اعتبار آنها پایان یافته بود نیز در دو نوبت انجام شد.
برچسب‌ها
بیرجند سازمان بیمه سلامت ایران نسخه خراسان جنوبی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/263546/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی