پیام خراسان

آخرين مطالب

شهر مشهد در قاب هشت سال مقاومت مقالات

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- حال و هوای این روزهای سرزمین خورشید، رنگ و بوی دفاع مقدس و ایثارگری‌های بی بدیل در دفاع از میهن را دارد و در گوشه و کنار شهر مشهد جلوه‌هایی از رشادتهای آن دوران در قاب تصویر تجلی یافته ‌است.

31 شهریور سال 1359 آغاز فصل زرینی در تاریخ دفاع و مقاومت و یادآور حماسه‌ای بی تکرار در تاریخ است، حماسه‌ای که در آن رزمندگان اسلام برای نوشیدن جام شهادت در سنگرهای دفاع از استقلال، شرف و آزادگی از یکدیگر سبقت می‌گرفتند، حماسه‌ای که رهبر کبیر انقلاب نام دفاع مقدس را بر آن نهاند.
دفاع مقدس صحنه هشت سال رشادت‌ و ایثارگری‌های غیور مردان و شیرزنان ایرانی در مقابل تجاوز رژیم بعثی عراق است و این حماسه بی‌بدیل همچون نگینی ارزشمند در حلقه مقاومت می‌درخشد.
هر ساله پاسداشت سالروز این حماسه شگرف، در مرز و بوم ایران زمین با برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود و امسال نیز به در مشهدالرضا (ع) و دیار خورشید برنامه‌های متفاوتی برنامه‌ریزی شده و شهدای دفاع مقدس در در قاب تصویر جلوه‌گری می‌کنند.
اکران 53 قاب عکس شهری
معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص فضاسازی شهری در آستانه هفته دفاع مقدس از اکران 53 قاب تصویر شهری در سطح شهر خبر داد.
صدرا یوسفی افزود: شهدا و رزمندگان، سرمایه‌ های ارزشمند فرهنگی ما هستند که باید همواره به عنوان الگوی رشادت و ایثارگری در جامعه مطرح باشند
از این رو در آستانه هفته دفاع مقدس از 31 شهریور تا هفتم مهرماه، 53 سازه قاب عکس شهری مزین به تصاویر شهدای دفاع مقدس در سطح شهر مشهد اکران شده است.
وی ادامه داد: شاخص‌های متنوعی برای اکران این تصاویر در سطح شهر، در نظر گرفته شده و تصاویر شهدا با وجود شاخص‌های شغلی و حضور اقشار مختلف جامعه در رشادت ‌های هشت سال دفاع مقدس انتخاب شده است و حضور آحاد افراد جامعه اعم از کشاورز، نظامی، روحانی و کارمند در این قاب‌های شهری به چشم می‌خورد.
معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: این سازمان به عنوان نهادی فرهنگی، وظیفه تکریم و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا را بر عهده دارد و در قالب استفاده از قاب‌های تصاویر شهری، برنامه ریزی کلانی را در راستای تجدید پیمان با آنان هدف گذاری کرده است.
دفاع مقدس در منظر عموم
برپایی نمایشگاه دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام برنامه‌ریزی شده‌ و با مشارکت و استقبال خوب 43 تشکل، نهاد، دستگاه نظامی و انتظامی و تشکلهای مردم نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس برپا شده‌است.
بنا به گفته مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی، در این نمایشگاه با بیش از 395 غرفه 12 متر مربعی، ابتکارات و دستاوردهای 43 دستگاه اجرایی و نظامی به نمایش درآمده ‌است.
سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده افزود: این غرفه‌ها در بیش از چهار هزار و 700 مترمربع در سالن فردوسی نمایشگاه بین المللی مشهد و در مجموع با بیش از 10 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار شده، همچنین در محوطه باز و محیط بیرونی نیز به مساحت 10 هزار مترمربع، جنگ افزارها و تجهیزات قابل بازدید مستقر شده‌ است.
وی ادامه داد: از مجموع این 395 غرفه، سپاه امام رضا(ع) با 96 غرفه، نیروی انتظامی با 67 غرفه، ارتش جمهوری اسلامی با 62 غرفه، اداره کل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس با 22 غرفه و جبهه مقاومت اسلامی با 15 غرفه بیشترین حضور را در نمایشگاه دارند.
مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: بنیاد شهید وامور ایثارگران، نمایندگی وزارت دفاع، سازمان جهاد کشاورزی، اداره صنعت، معدن، تجارت، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد هم در دیگر بخشها حضور دارند.
یوسفعلی زاده افزود: طی هفت روز برگزاری نمایشگاه از 31 شهریور تا ششم مهرماه، هشت برنامه جنبی در سالن عطار و دیگر بخشهای نمایشگاه توسط ارتش، سپاه و دیگر نهادها برگزار می‌شود.
بازدید مجازی
مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به شرایط کرونایی جامعه گفت: مردم را از حضور در نمایشگاه منع نمی‌کنیم اما توصیه به بازدید مجازی از این نمایشگاه است و در این راستا نمایشگاه را از طریق وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ها به خانه‌ها می بریم و لذا نیازمند همکاری و همراهی رسانه ها هستیم.
یوسفعلی زاده افزود: برپایی این نمایشگاه دارای یک بودجه تخصصی و محتوایی مربوط به دستگاه های حاضر و یک بودجه زیرساختی و عمومی است که به طور متمرکز این زیرساختها با مساعدت شهرداری مشهد توسط نمایشگاه بین المللی این شهر تامین می شود لذا هیچ یک از دستگاه های مجری برای زیرساخت هزینه نکرده اند.
تجدید بیعت با شهدای دفاع مقدس
"هر کوچه شهید، یک حسینیه" از دیگر ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مشهد است که با هدف تجدید بیعت با شهدای دفاع مقدس برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در این خصوص گفت: مراسم روضه خوانی مقابل منازل شهدای دفاع مقدس تحت عنوان "هر کوچه شهید، یک حسینیه" در گرامیداشت شهدای دفاع مقدس در حال برگزاری است
صدرا یوسفی افزود: مادران شهدا بنیان‌گذاران این روضه‌های خانگی در ماه محرم و صفر هستند و با تدابیر صورت گرفته، علاوه بر برگزاری این برنامه در فضای آزاد و محله ‌های سکونت خانواده شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکانات پخش زنده این رویداد نیز فراهم شده ‌است.
وی ادامه داد: پخش زنده این برنامه از صفحه اینستاگرامی فرهنگسرای پایداری محقق شده و تاکنون 11 برنامه مقابل منازل شهدا به اجرا درآمده ‌است و این برنامه تا آخر ماه صفر ادامه خواهد داشت.
برچسب‌ها
شهرداری مشهد مشهد دفاع مقدس آستان قدس رضوی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/264370/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ + فیلم