پیام خراسان

آخرين مطالب

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی مطرح کرد

بیم و امید معرفی استاندار خراسان رضوی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: یک نقطه ابهام یا سوال وجود دارد که با پیچیدگی‌های بسیار زیاد در وزارت صمت آیا فردی خارج از محیط سازمان می‌تواند در این شرایط کشتی طوفان‌زده را به ساحل نجات برساند و امیدی هم که وجود دارد این است که آقای رزم‌حسینی فرد باسابقه‌ای در کارهای جهادی بوده و در خراسان رضوی و کرمان نشان داده منتقد ساختار دموکراسی اداری و اهل تحول است.

محمود سیادت در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص معرفی استاندار خراسان رضوی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت، اظهار کرد: به طور کلی باید یک اصل را بپذیریم که در شرایط بسیار سخت و پیچیده تحریم‌ها، اداره وزارت بسیار حساس و شاید با اهمیت‌ترین وزارت در این دوران قطعا با سرپرست ممکن نیست و ادامه آن حتما مشکل‌ساز است.
وی افزود: در اصل آنچه نظر عمده بخش خصوصی بوده، تفکیک این وزارتخانه است، زیرا مسئولیت‌‎های بسیار سنگینی دارد که از عهده یک نفر ساخته نیست و ترجیح ما به تفکیک وزارتخانه‌ها بود، نظر دولت نیز همین بوده، اما مجلس موافقت نکرد. در طول چند سال گذشته شاهد حضور پنج وزیر و سرپرست در این وزارتخانه بسیار حساس بودیم که به هیچ وجه با شرایط خاص کشور و حتی در شرایط عادی هم پذیرفته نیست.
سیادت با بیان اینکه دو مساله در این مورد وجود دارد، عنوان کرد: یک مساله اینکه دوران این دولت کوتاه است، بنابراین باید وزیری انتخاب شود که بتواند با دولت آینده و مجلس تعامل داشته باشد. به نظر می‌رسد آقای رزم‌حسینی در این زمینه فرد مناسبی است و به احتمال زیاد از این مجلس رأی خواهد گرفت. دومین مساله خصوصیات خود آقای رزم‌حسینی است که تعامل مناسبی با بخش خصوصی داشته و به این بخش باور دارد و در مدت نسبتا کوتاه حضور خود در استان این موضوع را به اثبات رسانده است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، بیان کرد: یک نقطه ابهام یا سوال وجود دارد که با پیچیدگی‌های بسیار زیاد در وزارت صمت آیا فردی خارج از محیط سازمان و با دیدگاه‌های خاص خود می‌تواند در این شرایط بسیار حساس این کشتی طوفان‌زده را به ساحل نجات برساند؟ این نقطه ابهامی است که امیدواریم با توان و انرژیی که در آقای رزم‌حسینی سراغ داریم بتوانند این نقیصه را برطرف کنند.
وی خاطرنشان کرد: اصل نگاه و دیدگاه بخش خصوصی و مطالبه این بخش همچنان بر تفکیک این وزارتخانه و تشکیل وزارت بازرگانی است. این نابسامانی‌های روزافزون در بازار و بی‌نظمی که شاهدش هستیم و مردم ما را رنجانده، گواه این است که یک وزارتخانه مستقل و مسئول در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی می‌تواند از این شرایط جلوگیری کرده یا حداقل این وضعیت بد را به وضعیت مناسب‌تری تبدیل کند.
سیادت گفت: سرپرستی که حدود یک سال در وزارتخانه بوده، تا حدودی به شرایط بازار آشنا شده بود و جنس نسبتا دوگانه‌ای هم داشت که هم با حوزه تجارت و هم تا حدودی با صنعت آشنا بود، مقبول مجلس قرار نگرفت. سرپرست فعلی نیز ظاهرا گزینه‌ای نیست که مطلوب مجلس و حتی دولت باشد، زیرا اگر بود دولت معرفی می‌کرد. برداشت من این است که نظر معاون اول رئیس‌جمهور هم به آقای رزم‌حسینی است. قطعا این نگرانی و دلهره در مورد هر کسی که بخواهد خارج از وزارت در این زمان خاص و حتی محدود مسئولیت را بپذیرد، وجود دارد اما ما عادت کردیم و ناچار هستیم که امیدوار باشیم.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: امیدی که در این زمینه وجود دارد این است که آقای رزم‌حسینی فرد باسابقه‌ای در کارهای جهادی است و در خراسان رضوی و کرمان نشان داده که منتقد ساختار دموکراسی اداری و اهل تحول است، شرایط مملکت هم این تحول را می‌طلبد اما باید دید آیا تحول فقط در یک بخش بدون اینکه این اراده در حاکمیت وجود داشته باشد که در همه بخش‌ها به صورت همسان و همزمان ایجاد شود، کارگشا خواهد بود یا اینکه می‌تواند شرایط را ثابت یا بدتر کند؟
وی اضافه کرد: بیشترین امید، تعامل و باور آقای رزم‌حسینی به کار با بخش خصوصی است، کارهای مختلف در استان هم موید این معنا بوده که باید دعا و همراهی کنیم تا ایشان در این مسئولیت سنگین موفق باشند. قطعا انتظار داریم در انتصاب معاونت‌ها مخصوصا در حوزه بازرگانی خارجی هم کمک بیشتری کرده و هم بازنگری کنند، زیرا متاسفانه ما در این حوزه در یک سال گذشته با عقب‌گرد، کاهش صادرات و مشکلات زیاد در اختصاص ارز برای واردات و تنظیم بازار مواجه بودیم که این بیشترین رنجی بوده که به مردم ما تحمیل شده است.
سیادت تصریح کرد: در حوزه تولید نیز امروز تامین مواد اولیه به چالش بزرگی برای کارخانجات تبدیل شده و شرایط خاص تحریم، عدم درآمد از حوزه نفت و صادرات نفت، کاهش صادرات غیر نفتی و همه اینها مواردی بوده که دامنگیر وزارت بزرگ، گسترده، سرنوشت‌ساز و موثر صمت است. امیدواریم این اتفاق موجب تعامل بیش از گذشته وزارت صمت با بخش خصوصی شود. امروز که دولت نفت ندارد، حتما هر کسی در این مسند و هر مسندی در دولت هست هم از سر منطق و هم اجبار باید نگاهش را به بخش خصوصی و نقش بخش خصوصی و تشکل‌های آن تغییر دهد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی افزود: آنچه ما در طول این چند سال شاهد بودیم، این بوده که با وجود شعارهای بسیار زیبا، کمترین توجه و نقش را در تصمیم‌سازی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و مشاوره‌ها به بخش خصوصی را شاهد بودیم. هنوز ما مطالبه اجرای کامل قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار را از دولت داریم .
سیادت اضافه کرد: ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که آقای رزم‌حسینی با تجارب ارزشمند در بخش خصوصی، دفاع مقدس و حوزه مدیریت‌های استانی در کرمان و خراسان، با کوله‌باری از تجربه و با حمایت‌هایی که در سطح ملی دارند بتوانند در این سمت بیش از گذشته و بیش از پیشینیان خود موفق باشند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/265002/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ویدئوی دیگری از باران‌های رگباری امروز بیرجند

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی

بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران

جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند/ ویدئو

وضعیت بحرانی و سیل‌زده حاجی‌آباد از زبان شهردار این شهر

فرونشست زمین و ایجاد گودال ٢ متری خیابان کلاهدوز مشهد

سیل امروز 20 دقیقه محور بردسکن به طبس را مسدود کرد!

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد

رهاسازی 7 هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان