پیام خراسان

آخرين مطالب

مراسم روز جهانی صلح 2020 در سایه کرونا چگونه برگزار شد؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد هرساله روز جهانی صلح در 21 سپتامبر را به‌عنوان 24 ساعت عدم خشونت و آتش‌بس و تقویت آرمان‌های صلح برگزار می‌کند.

به گزارش سازمان ملل، امسال بیش از هر زمان دیگری روشن‌تر شده است که ما دشمن یکدیگر نیستیم. بلکه دشمن مشترک ما ویروسی خستگی‌ناپذیر است که سلامتی، امنیت و شیوه زندگی ما را تهدید می‌کند. دنیای ما را به تلاطم انداخته و به‌زور به ما یادآوری کرده است، آنچه در یک قسمت از کره زمین اتفاق می‌افتد می‌تواند مردم را در تمام جهان تحت تاثیر قرار دهد.
در ماه مارس، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، از همه طرف‌های درگیر خواست که سلاح‌های خود را زمین بگذارند و روی نبرد علیه این ویروس همه‌گیر جهانی بی‌سابقه تمرکز کنند. درحالی‌که این پیام برای گروه‌های مسلح در نظر گرفته‌شده است، همبستگی و همکاری در تمامی بخش‌ها و نسل‌ها نیز برای پیروزی در این مبارزه علیه بدترین بحران بهداشت عمومی در زمان ما موردنیاز است.
ازنظر سازمان ملل، سال 2020 قرار بود سال گوش دادن و یادگیری باشد. سازمان ملل متحد به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خود، میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان دعوت کرد تا به نظرسنجی UN75، بزرگترین و دورترین گفت وگوی جهانی در مورد ساختن آینده صلح‌آمیز و مرفه، ملحق شوند. در این نظرسنجی این چالش مطرح‌شده است که آیا رویارویی با این بیماری منحوس دنیا را به هم نزدیک می‌کند یا منجر به اختلافات و بی‌اعتمادی بیشتر خواهد شد؟
در ژانویه 2020، سازمان ملل متحد یک نظرسنجی جهانی را به‌منظور برجسته کردن هفتاد و پنجمین سالگرد سازمان ملل آغاز کرد. در این نظرسنجی از مردم و همه اقشار بدون توجه به جنسیت، سن و ملیت خواسته شد، امیدها و ترس‌هایشان برای آینده، اولویت‌های آنان برای همکاری‌های بین‌المللی به‌ویژه برای سازمان ملل بیان کنند.
از ژانویه 2020 تاکنون، بیش از یک‌میلیون نفر از تمام کشورهای عضو سازمان ملل متحد و کشورهای ناظر به پاسخگویی اقدام کرده‌اند و 10 عنوان نتیجه برای این نظرسنجی ذکرشده است:
1-در بحران فعلی، اولویت فوری بیشتر شرکت‌کنندگان، دسترسی به خدمات اساسی مانند مراقبت‌های بهداشتی، آب سالم، بهداشت و آموزش برای مردم در تمام نقاط دنیاست.
2-اولویت اصلی بعدی، همبستگی جهانی بیشتر و افزایش پشتیبانی در کشورهایی که سخت‌ترین ضربه‌ها را از این‌ همه‌گیری دریافت کرده‌اند. این حمایت‌ها شامل مقابله با فقر، نابرابری و اشتغال بیشتر است.
3-درحالی‌که سلامتی مهمترین مسأله دنیای امروز است، پاسخ‌دهندگان برای بهبود وضعیت سلامتی مردم اظهار امیدواری کردند، همچنین معتقدند که وضعیت آموزش‌وپرورش و حقوق زنان بهبود خواهد یافت.
4-نظر بسیاری از پاسخ‌دهندگان در ارتباط با آینده این است که معتقدند وضعیت در آینده بدتر خواهد شد. بیشتر شرکت‌کنندگان در سراسر جهان نگران تغییرات آب‌وهوا در آینده جهان هستند. ناتوانی انسان برای جلوگیری از بحران آب‌وهوا و تخریب محیط‌زیست به‌عنوان بیشترین و مهمترین نگرانی مشاهده می‌شود.
5-اولویت‌های اصلی دیگر برای آینده، شامل تضمین برای احترام بیشتر به حقوق انسان‌ها، حل اختلافات، مقابله با فقر و کاهش فساد است.
6-وقتی صحبت از آینده می‌شود، جوان‌ها و افرادی که در کشورهای در حال رشد زندگی می‌کنند، خوش‌بین‌تر از مسن‌ترها یا افرادی هستند که در کشورهای رشد یافته زندگی می‌کنند.
7- 87 درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند باور بین‌المللی در همکاری برای مقابله با چالش امروز بسیار حیاتی است و اکثریت پاسخ‌دهندگان معتقدند بحران کووید- 19 همکاری‌های بین‌المللی را بیشتر و حتی فوری‌تر از گذشته می‌طلبد.
8-با نگاهی به گذشته، 60 درصد پاسخ‌دهندگان باور دارند سازمان ملل دنیا را به مکان بهتری تبدیل کرده است. 74 درصد، نقش سازمان ملل را در مقابله با چالش‌های جهانی "ضروری" می‌دانند. درحالی‌که، بیش از نیمی از مردم هنوز سازمان ملل را از زندگی خود دور می‌بینند و می‌گویند چیز زیادی در مورد آن نمی‌دانند.
9-علاوه بر این، درحالی‌که فقط کمتر از نیمی از مردم نقش سازمان ملل متحد را به‌عنوان کمک "تا حدودی" برای پیشبرد چالش‌های جهانی می‌دانند، فقط حدود یک‌سوم، نقش سازمان ملل را فقط در حمایت از حقوق بشر و ترویج صلح مهم و کلیدی می‌دانند.
10-شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با اکثریت‌قریب‌به‌اتفاق خواستار تنوع بیشتر در اعضاء این سازمان شدند به‌ویژه نیاز بیشتر به ورود جامعه مدنی، زنان، جوانان، گروه‌های آسیب‌پذیر، شهرها و مقامات محلی، مشاغل، سازمان‌های منطقه‌ای و دیگر سازمان‌های بین‌المللی.
شرکت‌کنندگان همچنین خواستار نوآوری سازمان ملل، رهبری قوی‌تر و ثبات بیشتر در اعمال اقتدار اخلاقی خود برای حفظ منشور سازمان ملل شدند. همچنین درخواست‌هایی برای افزایش پاسخگویی، شفافیت و بی‌طرفی، تعامل بهتر و ارتباطات با جوامع، همچنین تقویت اجرای برنامه‌ها و عملیات عنوان‌ کردند.
در این اوقات دشوار فاصله فیزیکی، روز جهانی صلح به پرورش گفت وگو و جمع‌آوری ایده‌ها اختصاص یافت. از جهان دعوت شد تا متحد شود و در مورد چگونگی عبور از این طوفان، بهبود سیاره‌مان و تغییر برای بهبودی آن، افکار مشترک را بیان کنند. حتی اگر نتوانیم کنار هم بایستیم، بازهم می‌توانیم باهم آرزو کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/265124/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جاده‌های خراسان رضوی بارانی است

محور‌های شهرستان زیرکوه مسدود شد

چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)

بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است

حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد

چشم نوازی گل‌های رنگارنگ در باغ گل‌های مشهد + تصاویر

امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی

8 درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند

تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/56 خانوار اسکان داده شدند

خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین

آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند

20 کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد

نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

سکانس‌هایی از فیلم ماه در جنگل

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - پنجشنبه 6 اردیبهشت

یک کشته و 6 مصدوم در تصادف تنگه راز

بند خاکی روستای سالک‌آباد هم شکسته شد/امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد

بارش باران بهاری در گناباد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت