پیام خراسان

آخرين مطالب

شهردار مشهد خبر داد

تغییر بافت شهرک‌های شهیدان باهنر و رجایی با اجرای 12 پروژه بزرگ اجتماعي

تغییر بافت شهرک‌های شهیدان باهنر و رجایی با اجرای 12 پروژه بزرگ
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: پارک 70 هکتاری در اراضی محدوده شهرک شهید رجایی به وسعت پارک ملت را با موضوع کشاورزی شهری با مساعدت آستان قدس رضوی احداث خواهیم کرد که امیدواریم این پارک را تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسانیم.

محمد رضاکلائی امروز، 3 مهر، در مراسم آغاز عملیات اجرایی 12 پروژه بزرگ شهری در شهرک‌های شهید رجایی و باهنر مشهد که با شعار «یک حاشیه کمتر، صدها فرصت بیشتر» برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بزرگترین اقدامات جمهوری اسلامی در حوزه مدیریت شهری طی 40 سال گذشته اجرای این 12 پروژه شهری خواهد بود. اجرای این 12 پروژه بزرگ شهری بافت این شهرک‌ها را تغییر خواهد داد. برای اجرای این پروژه‌ها 2400 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.
وی افزود: مجموعه مدیران استان با همدلی به این نتیجه رسیدند که ساماندهی بخشی از حاشیه مشهد را مورد هدف قرار دهند. مدیران استان در کنار سایر خدماتی که به صورت طبیعی و با اهتمام بالا به مردم این منطقه ارائه می‌دهند، خدماتی را به صورت ویژه برای شهرک‌های شهید رجایی و باهنر در نظر بگیرند.
شهردار مشهد با اشاره به اینکه در ستاد تدابیر ویژه استان این موضوع مطرح و شورای شهر مشهد نیز برای ساماندهی این دو شهرک پای کار آمد، ادامه داد: با هماهنگی استاندار، نماینده ولی‌فقیه، تولیت آستان قدس رضوی و دستگاه قضایی تفاهم‌نامه‌ای بین آستان قدس رضوی، حاکمیت، دولت و مدیریت شهری و سایر عناصر تصمیم‌گیرنده برای ساماندهی شهرک‌های شهید رجایی و باهنر منعقد و مسئولیت این کار نیز بر عهده مدیرکل اطلاعات استان قرارداده شد. نتیجه این تفاهم‌نامه مجموعه پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آن به مرور و ظرف مدت 10 ماه آینده آغاز می‌شود. بخشی از این پروژه‌ها در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری رسیده و بخشی دیگر آن نیز به تدریج انجام خواهد شد.
کلائی خاطرنشان کرد: خارج کردن شهرک شهید باهنر از بن‌بست و اتصال آن به بازوی چهارم تقاطع غیرهمسطح مصلی، احداث مرکز درمانی، ایجاد مجتمع ورزشی در شهرک شهید باهنر، راه‌اندازی کتابخانه عمومی در شهرک شهید رجایی، تعریض خیابان پورسینا، آزادسازی اراضی برای احداث واحدهای مسکونی، ایجاد مجموع بوستان‌های محلی در این محدوده و ایجاد پل روی ریل راه‌آهن و همچنین اتصال دو طرف ریل به یک‌دیگر که پروژه‌ای پیچیده است، بخشی از این پروژه‌هاست.
شهردار مشهد تاکید کرد: همچنین احداث پارکی 5 هکتاری در انتهای بولوار شهید معقول و مهریز که خواسته بیش از 30 ساله مردم منطقه است نیز در دستور کار قرار دارد. یکی دیگر از پروژه‌هایی که در این محدوده اجرا می‌شود، بولوار بصیرت است که با کمک آستان قدس رضوی و با عبور از میان اراضی امیرآباد احداث خواهد شد.
کلائی افزود: در کنار این پروژه‌ها اختصاص زمین برای ساخت واحدهای مسکونی به منظور جایگزینی و اصلاح الگوی سکونت و آزادسازی فضاهای عمومی این دو شهرک نیز در دستور کار قرار دارد.
وی عنوان کرد: معتقدم مجموعه این اقدامات بافت شهرک‌های شهید رجایی و باهنر را تغییر خواهد داد. اگر این اتفاق به مدد حضرت رضا(ع) و همت همه مسئولان رخ دهد، قطعا یکی از بزرگ‌ترین اقدامات جمهوری اسلامی در 40 ساله گذشته در حوزه مدیریت شهری خواهد بود.
شهردار مشهد تصریح کرد: امیدوارم با حمایت‌های استانداری، نماینده ولی‌فقیه، تولیت آستان قدس رضوی، دستگاه قضائی، شورای شهر و سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها شاهد به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها باشیم.
همچنین در ادامه این مراسم محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، گفت: لطف ثامن‌الحجج(ع) در اجرایی شدن این پروژه تاثیرگذار بوده است. ما در کمیسیون مناطق کم‌برخوردار در حضور تولیت آستان قدس رضوی این مساله را مطرح کردیم. توافق بر سر منطقه‌ و زمین 100 هکتاری که منافع اقتصادی و اجتماعی دارد، سخت است. در ادامه پروژه نیز امام‌رضا(ع) به ما نگاه خواهند کرد.
وی افزود: موضوع حاشیه‌نشینی در مشهد غیرقابل انکار است اما نوع برخورد با آن مهم است. برخورد با حاشیه‌نشینی در همه دستگاه‌ها این است که در حاشیه باید تحول و اتفاقی رخ دهد. تا امروز اگر شهرداری اراده می‌کرد پارکی در این مناطق بسازد، بافت آن آن‌قدر متراکم بود که عملا چنین کاری امکان‌پذیر نبود. کارها در این مناطق به صورت مسکن و امدادی بود. تمام تلاش شهرداری این بود که سرانه‌های این مناطق را با دیگر مناطق متعادل کنیم. بافت‌ها به‌قدری متراکم است که امکان ساخت چیز دیگری وجود ندارد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه کار امروز شهرداری بنیادی و اساسی است، بیان کرد: عدالت اجتماعی، توسعه متوازن و عدالت‌محور بودن از شعارهای مدیریت اجرایی بوده و هست. ما سعی کردیم که رابطه حاشیه با متن را برقرار کنیم. ارتباطی در حال حاضر وجود دارد اما منسجم نیست. پروژه‌های فعلی شهرداری، کار بنیادی است چرا که شهرداری با اجرای این پروژه منطقه را متحول می‌کند. ما در تلاشیم که پروژه‌های توسعه‌محور در این مناطق شکل گرفته و توسعه پایدار تثبیت شود. این سیاست اتفاق افتاده و مجموعه پروژه‌هایی که اجرا می‌شود و به ویژه مسکن، مطلوبیت و ارزش در منطقه ایجاد و به توانمندسازی مردم این محلات کمک می‌کند.
حیدری با تاکید بر موضوع مالکیت و سند در این مناطق عنوان کرد: شورای شهر بسته‌های مشوقی برای اصلاح بافت در نظرگرفته است. 200 میلیارد تومان از درآمد شهرداری اختصاص داده شد تا اصلاح بافت صورت بگیرد. همه ما در کنار هم قرار گرفتیم تا رسالت خود را نسبت به مردم این منطقه را ادا کنیم تا تغییر و تحول واقعی در این منطقه شکل بگیرد. این کار منحصر به فرد است. دفاتر تسهیل‌گری نیز در همین راستا شکل گرفته تا کارهای بنیادی که اثرات بلندمدت داشته باشد، انجام شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/265261/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بارش‌ها تا روز شنبه در خراسان رضوی ادامه دارد

آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم

ایستگاه زمان صوفی 55 میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی

دانشگاه یا پادگان؟ | رسوایی آمریکایی در برخورد خشونت‌بار با دانشجویان حامی فلسطین

روستای «استاد» رکورددار بارندگی در شهرستان گناباد

جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد

بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد

کیانی برای دومین بار مدل طلا را کسب کرد

«پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است

استقرار نیروها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد

ایستگاه زمان‌صوفی با 55 میلیمتر، رکورددار بارش در خراسان شمالی

نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»

سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی

خبر‌های کوتاه 6 اردیبهشت 1403 از شهرستان‌ های خراسان رضوی

میزان بارش باران در 24 ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد

خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها

آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی

خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود

بیش از 70 پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌

10 محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است

آماده‌باش و پشتیبانی 6 شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی 2 روز آینده

تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌

آماده‌باش و پشتیبانی 6 شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف

قهرمانی نسر در مسابقات جودوی نونهالان خراسان رضوی

آماده‌باش و پشتیبانی 6 شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف

تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد

تخلف عرضه خارج از شبکه 66 کیسه آرد خبازی در بیرجند

برای دومین بار؛ تزریق 5 هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی

شناسایی 832 خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین

کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد

تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است

مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!

(تصاویر) شکسته شدن 2 بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور

خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر

جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد

آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم

آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه

بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است

حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو 2024

تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان

25 میلیمتر باران در مشهد بارید