پیام خراسان

آخرين مطالب

نگاهی به نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در مشهد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- موفقیت نمایشگاه امسال دستاوردهای دفاع مقدس در مشهد در حالی 70 درصد ارزیابی شد که نقدهایی نیز از سوی برخی بازدیدکنندگان و غرفه‌داران این نمایشگاه شنیده می‌شود.

نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان رضوی با شعار "ما قوی هستیم" از 31 شهریور ماه تا ششم مهر ماه با تاکید بر رعایت دقیق دستورات بهداشتی پیشگیرانه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برپا شد. 
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد به عنوان میزبان این برنامه مهم فرهنگی گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی در این مکان، به تعطیلی هفت ماهه آن که در پی شیوع کرونا تحمیل شده بود، پایان داد. 
سعید صیفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 20 هزار مترمربع از فضای نمایشگاه بین‌المللی مشهد به نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس اختصاص یافت.
وی ادامه داد: این گستره بزرگ شامل 10 هزار مترمربع فضای مسقف برای غرفه‌ها و 10 هزار مترمربع فضای باز برای ارائه تجهیزات، ادوات و ابزارهای تخصصی نظامی بود.
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد همچنین به توجه همه‌جانبه و نظارت کامل بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در طول برپایی این نمایشگاه در همه بخش‌های آن اشاره و بیان کرد: ایجاد تونل یا معبر ضدعفونی بازدیدکنندگان، برپایی محل مناسب برای شست و شوی دست و صورت، نصب دستگاه ضدعفونی در گذرگاه‌های ورودی به سالن‌ها، نظارت بر بازدیدکنندگان از نظر رعایت پروتکلهای بهداشتی و رعایت دقیق فاصله فیزیکی بین حاضران در نمایشگاه از موارد مورد تاکید بود.
حرکت شورانگیز اجتماعی و همه‌جانبه
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: پس از مدتها وقفه کار نمایشگاهی در حوزه دفاع مقدس که حرکت بین‌بخشی در این قالب صورت نگرفته بود، نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت این استان به عنوان یک حرکت شورانگیز اجتماعی و همه‌جانبه همزمان با هفته دفاع مقدس امسال در مشهد برپا شد.
سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده افزود: نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی از نظر کمیت و برپایی 400 غرفه نمایشگاهی قابل قبول بود اما از نظر کیفیت باید بیش از اینها مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: با این حال این برنامه بزرگ نمایشگاهی از نظر تحقق اهدافش در مجموع 70 درصد موفق بود. 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بر لزوم تشریح نقاط قوت و موفیقت‌های نمایشگاه امسال دستاوردهای دفاع مقدس تاکید و بیان کرد: بیان جزییات این رویداد در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.
دغدغه کرونا
مسوول غرفه نمایندگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این نمایشگاه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس اهداف کلی، برپایی نمایشگاه‌های عمومی در حوزه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بسیار لازم و ضروری است.
حسن رحیمی افزود: نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان رضوی موجب آشنایی مردم با ظرفیتهای چشمگیر دفاعی کشور شد. 
وی ادامه داد: برپایی چنین نمایشگاههایی این دلگرمی را به شهروندان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران بر خلاف یاوه‌گویی‌های مغرضانه دشمنان، در حوزه صنایع دفاعی بسیار توانمند است. 
مسوول غرفه نمایندگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این نمایشگاه گفت: اجرای چنین برنامه‌هایی همه تبلیغات منفی دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران را خنثی می‌کند.
وی همچنین به شرایط بهداشتی و دغدغه‌های ناشی از شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: به عنوان مثال کودکان در فضای اندک نمایشگاه به فعالیت و رفت و آمد مشغول بودند و نمی‌شد نظارت خاصی برای رعایت فاصله‌گذاری مورد نیاز در این خصوص انجام داد. 
رحیمی افزود: برگزارکنندگان نمایشگاه می‌توانند زمان حضور و بازدید مردم را افزایش دهند تا با زمان‌بندی مناسب از تراکم و حضور پرشمار جمعیت در آن جلوگیری شود.
یکی از والدینی که به همراه دو کودک خود از نمایشگاه دفاع مقدس در مشهد بازدید می‌کرد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: برای بازدید حضوری از نمایشگاه تردید داشتم و از طرفی فراخوان پخش زنده نمایشگاه در شبکه مجازی "شاد" آموزش و پرورش نیز عملی نشد.
محمد اشرفی، جذابیت تجهیزات نظامی برای کودکان خردسالش و آشنایی آنان با حال و هوای دفاع مقدس را انگیزه اصلی برای حضور در نمایشگاه عنوان کرد و افزود: با توجه به شلوغی فضای مسقف نمایشگاه ترجیح دادم کودکانم بیشتر در محوطه باز نمایشگاه حضور داشته باشند و از جنگ افزارها دیدن کنند.
تماشای مجازی از نمایشگاه
مسوولان نمایشگاه پیشتر اعلام کرده بودند فراخوان عمومی برای حضور مردم در نمایشگاه انجام نمی‌شود اما از حضور بازدید کنندگان نیز جلوگیری نخواهد شد لذا تاکید شد غرفه داران از بستر فضای مجازی برای ارائه دستاوردهای خود استفاده حداکثری داشته باشند، با این حال این وعده با دو روز تاخیر ابتدا توسط شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد اجرا شد و تصاویر 360 غرفه و فضای نمایشگاه در قالب یک تور مجازی به آدرس v.expo.ir در معرض دید عموم قرار گرفت.
آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز یک ساعت از برنامه دیدار مدیرکل این دستگاه را از نمایشگاه به صورت پخش زنده در "شبکه مجازی شاد" ارائه نمود.
علی مددی، مسوول غرفه کنگره مرکزی 18 هزار شهید خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تنها بخشی از دستاوردهای خود را به صورت متن و فایل بر روی کانالهای فضای مجازی در برخی پیام‌رسانها قرار داده‌ایم که البته عمر تشکیل این کانالها حدود سه ماه است.
مسوول روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی هم گفت: این اداره هر شب 2 ساعت برنامه زنده در قالب مصاحبه با مدیران و خانواده شهدا را در پرتال این اداره‌ کل بارگزاری کرد.
مهدی طوریان افزود: البته در راستای ارائه مجازی نمایشگاه، اخبار و اطلاعات غرفه خود و نمایشگاه را در کانالها و گروههای این اداره کل و نهادهای وابسته به بنیاد در پیام رسانهای داخلی قرار می‌دهیم.
پیگیری ایرنا مشخص کرد شمار اعضای این کانالها بین 300 تا سه هزار نفر است که البته همه این کانالها جنبه سازمانی داشته و عمومی نیستند.
مسوول کمیته فضای مجازی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و جبهه مقاومت نیز به خبرنگار ایرنا گفت: استفاده از تور مجازی نمایشگاه به آدرس v.expo.ir در قالب نامه‌های اداری از سوی استانداری خراسان رضوی به ادارات‌کل، نهادها، شهرداریها و فرمانداریهای سراسر استان ارسال شده است.
مرتضی محمودی افزود: 43 نهاد فعال در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس خراسان رضوی نیز ملزم به ارائه اطلاعات غرفه‌ها در عرصه فضای مجازی هستند.
وی ادامه داد: دستگاههای حاضر در این نمایشگاه همچنین می‌بایست نسبت به اشتراک‌گذاری آدرس تور مجازی در قالب پیام‌رسانهای فعال خود در فضای مجازی اقدام کنند.
مسوول کمیته فضای مجازی نمایشگاه به فعالیت گسترده شهرداری مشهد در این برنامه اشاره و بیان کرد: همچنین در طول برپایی نمایشگاه هر روز کلیپ چند دقیقه‌ای از فعالیت غرفه‌ها تهیه و در کانالهای شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی، پورتال اداره‌ها و سازمانهای زیرشبکه استانداری خراسان رضوی به نمایش گذاشته شد.
وی گفت: برخی نهادها مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و شهرداری مشهد هم از طریق درگاههای اینترنتی اختصاصی خود و کانال شبکه اجتماعی اینستاگرام نمایشگاه بین‌المللی مشهد برنامه‌های نمایشگاه دستاوردهای استانی دفاع مقدس و مقاومت در خراسان رضوی را به صورت زنده و مستقیم منتشر کردند.
محمودی افزود: این کلیپها و محتوای خبری تولید شده از نمایشگاه، برای پایگاههای خبری شهرستانهای پرجمعیت استان نظیر نیشابور و سبزوار نیز ارسال شد. 
وی ادامه داد: بازخورد اجتماعی همه این اقدامات در سطوح مختلف برای اطلاع‌رسانی به عموم مورد ارزیابی قرار گرفته و منتشر خواهد شد.
نمایشگاه دستاوردهای استانی دفاع مقدس و مقاومت در خراسان رضوی در قالب 400 غرفه توسط نهادها و دستگاههای گوناگون دولتی، نظامی و مردمی از 31 شهریور ماه به مدت یک هفته در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برپا شد.
مراسم پایانی این رویداد فرهنگی هفته دفاع مقدس نیز یکشنبه‌ شب (ششم مهر ماه) در همین محل با حضور مردم و مسوولان استان برگزار شد. 
برچسب‌ها
کرونا شهرداری مشهد دفاع مقدس استانداری خراسان رضوی اقتدار 40 چهلمین سالگرد دفاع مقدس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
پروندهٔ خبری
چهلمین سال دفاع مقدس

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/266970/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است

تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد

تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

پرداخت تسهیلات به 534 طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

جذب نزدیک به 40 قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

کشف بیش از 8 کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد

راه‌اندازی 4 نیروگاه خورشیدی در سال جدید

بهره برداری از زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد

42 مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

بدل‌اندازی 2 مرد به طلافروشان شهر شیروان

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی

احیای بیش از 300 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود

تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند

راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!

رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد

توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

کشف 24 فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات

فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تشکیل رنگین کمان در آسمان بردسکن

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر

میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

تفاهم‌نامه فیبررسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند امضا شد