پیام خراسان

آخرين مطالب

شهردار منطقه 22 خبر داد:

ارتقاء اراضی با کاربری آموزشی در دوره جدید مدیریت شهری به ١٠٥ هکتار شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - شهردار منطقه 22 از ارتقاء اراضی با کاربری آموزشی در دوره جدید مدیریت شهری از ١٧ هکتار به ١٠٥ هکتار خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22 علی نوذرپور در این نشست که در مجموعه آموزشی رفاهی آموزش و پرورش منطقه 5 و با حضور محسن هاشمی رئیس شورای شهر اسلامی تهران برگزار شد، گفت: پیشنیاز هر اقدام کالبدی، تهیه و تدوین سند توسعه کالبدی آن شهر یا منطقه است. مهمترین اقدامی که در این دوره صورت گرفت تصویب طرح تفصیلی ویژه منطقه 22 بود که راه را برای اقدامات بعدی فراهم کرده است.
او اضافه کرد: بر اساس این سند ، اراضی با کاربری آموزشی در منطقه 22 را از 17 هکتار به 105 هکتار ارتقاء دادیم و این کار بسیار بزرگی است که در این طرح انجام شده است. سهم سرانه آموزشی منطقه از 1 متر به ازای جمعیت 176 هزار نفری در سال 75 به 2/2 متر به ازای جمعیت 520 هزار نفری افق طرح افزایش یافته است.
نوذرپور با اشاره به ماده 18 قانون شورای آموزش و پرورش که مربوط به ساخت شهرک ها و شهرهای جدید است بیان کرد: اگر در حریم شهر نه در محدوده شهر، شهرک جدید و یا در خارج از حریم شهر، شهر جدیدی احداث شود سازندگان مکلف بودند که سرانه آموزشی را تامین کنند. با توجه به قانون تامین مسکن نیز، دولت مکلف است سرانه آموزشی را تامین کند و تکلیفی بر سازنده و شهرداری نیست.
شهردار منطقه 22 ادامه داد: در ضوابط و مقررات شهرداری در سال های گذشته، قاعده 3070 اعمال می شد که 70 درصد اراضی تحت عنوان مورد نیاز خدمات عمومی و آماده سازی زمین از مردم دریافت می شد. بر همین اساس شهرداری منطقه 22 در سنوات گذشته 6 قطعه زمین به صورت رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است. شهرداری منطقه 22 در این دوره مدیریتی 2 قطعه زمین را به آموزش و پرورش منتقل کرده است و آمادگی کامل را دارد تا 8 قطعه زمین دیگر به مساحت 2 هزار تا 10 هزار متر مربع را به آموزش و پرورش انتقال دهد.
نوذرپور افزود: یکی از مشکلات انتقال این اراضی به آموزش و پرورش عدم وجود مستند قانونی است. اگرچه تلویحاً در ضوابط و مقررات شهرسازی قاعده 3070 به گرفتن اراضی برای خدمات عمومی اشاره شده است، ولی به چگونگی واگذاری آن اشاره ای نشده است و برای انجام این کار به مصوبه شورای شهر نیاز داریم. 
شهردار منطقه 22 به مصوبات شورای شهر در طرح تفصیلی ویژه منطقه اشاره کرد و گفت: با تلاشی که آقای سالاری در مصوبات شورای شهر داشتند، شهرداری اجازه ندارد اراضی که کاربری آموزشی دارند را به کاربری های انتفاعی و غیره تغییر دهد، بنابراین 105 هکتاری را که برای این منظور در نظر گرفته ایم تغییر کاربری نخواهد شد. از دیگر مصوبات مهم این طرح، تشکیل بانک زمین است که بر اساس آن تمامی اراضی که قبلاً به استناد قاعده 3070 یا قانون نحوه تقویم املاک و اراضی مورد نیاز شهرداری یا ماده 101که برای خدمات عمومی دریافت کرده ایم و تا کنون به کسی واگذار نشده است در بانک زمین ثبت خواهد شد و زمین هایی که مربوط به کاربری آموزشی هستند، الزاماً در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهند گرفت.
محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به درخواست شهردار منطقه 22 جهت ارائه مصوبات مورد نیاز شورای شهر برای واگذاری زمین با کاربری آموزشی به اداره کل آموزش و پرورش گفت: به دلیل مشکلات و کمبود سرانه آموزشی که در منطقه 22 وجود دارد، تعداد 100 مدرسه طی دوره 5 ساله در منطقه 22 احداث خواهد شد.که تعداد 20 مدرسه تا پایان سال جاری و 20 مدرسه دیگر تا شهریور 1400 در این منطقه کلنگ زنی خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در باره مشکل قانونی واگذاری املاک در این منطقه اظهار کرد: برای رفع این مشکل، تفاهم نامه ای را منعقد می کنیم که طبق آن مسائل و مشکلات قانونی واگذاری املاک حل شوند.
او به طرح جامع که از طرف شهردار تهران از سال 86 ارائه شد و در آن پهنه های خدمات رسان و سرویس رسان، زمین هایی برای موارد 7 گانه در نظر گرفته شده بود اشاره کرد و گفت: برای انجام اینگونه فعالیت ها از این قانون استفاده می کنیم با این نوع مالکیت که به شرط ساخت انجام شود. ما نباید در منطقه 22 مشکل تامین زمین داشته باشیم و می توانیم از سرانه های فضاهای موجود در منطقه استفاده کنیم . با توجه به فرصت کوتاهی که داریم باید اجرایی به موضوع بپردازیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/267160/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری همایش نمایش اسب در طبس

کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی آغاز شد

رونمایی از نماد شهدای ورزشکار در خراسان جنوبی

دو خودروی ایسوزو و کامیون در جاده بجنورد به آشخانه برخورد کردند

نمایش «UN12» در مشهد

تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار

زمین در حصار زباله های پلاستیکی است/ این یک بار مصرف های آسیب زا

توقیف خودروی حامل ماهی تازه بدون گواهی بهداشتی حمل دامپزشکی در تربت حیدریه

چرا ون‌های وزارت کشور در مشهد هنوز واگذار نشده‌اند؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: جهت تحقق شعار سال دولت و مجلس هر 4 ماه یک‌بار گزارش دهند/ وقتی مردم را پای کار آورده‌ایم موفق بوده‌ایم + فیلم

تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی در سال 1402

قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت

تغییر قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

خبری تازه و مهم برای دارندگان دسته چک

واکنش وزارت اقتصاد به شایعه برکناری خاندوزی

مالیات نقل‌ و‌ انتقال برخی خودروها اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 21 فروردین 1403

بلیت هواپیما تا 2 هفته دیگر گران می‌ شود

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 25 فروردین 1403

خبر مهم بانک مرکزی درباره کارت های بانکی

باهنر: نباید به اندازه تورم، حقوق ها را افزایش داد

کرایه تاکسی ها از این تاریخ افزایش خواهد یافت

زمان افزایش 60 درصدی حقوق بازنشستگان

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 26 فروردین 1403

واکنش به صف های طولانی پمپ بنزین در تهران

طرح جدید برای کنترل مشترکان بدمصرف برق

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 27 فروردین 1403

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

هشدار رئیس سازمان بورس به بانک مرکزی

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 29 فروردین 1403

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

آخرین وضعیت قیمت گوشت، مرغ، روغن و برنج

کاهش محسوس قیمت انواع سکه و طلا؛ دلار در کانال 66 هزار تومانی قرار گرفت

قیمت پیامک 4 تومان افزایش یافت

قیمت شیر خشک تغییر کرد؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

مرغ ارزان شد

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

مرغ کیلویی چند؟

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

هوای کلانشهر مشهد آلوده شد