پیام خراسان

آخرين مطالب

مسئولان در اداره کشور خود را به الگوگیری از رفتار شهدا مقید کنند اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال شرق کشور گفت: شهید شوشتری عزت را در خدمت به مردم می‌دید. آنچه از این سردار به یادگار داریم، این است که وقتی شخصیت ایشان را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که به شدت مسئولان و دولتمردان ما باید خود را به نوع رفتار شهدا مقید کنند.

سردار سیدحسن مرتضوی، امروز، 24 مهر ماه، در یازدهمین یادواره شهدای وحدت در مجتمع فرهنگی آیه‌های مشهد ضمن عرض تسلیت ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: سردار شوشتری چهره شاخص، برتر و یکی از استوانه‌های دفاع مقدس بود و ما نیز امروز به شدت نیازمند آن هستیم که سیره شهدا، به ویژه سیره شهید بزرگوار شوشتری را بشناسیم. شهید شوشتری عزت را در این می‌دید که در کنار مردم و برای مردم باشد.
مرتضوی بیان کرد: امروز می‌بینیم در همه موضوعات آنچه رهبری تاکید فرمودند بحث تدبیر، تعقل، احساس و عاطفه را در مقام مدیریتی خود به گونه‌ای تنیده بود که وقتی در موضوعی بعد از مشورت با بزرگان به تصمیمی می‌رسید، آن تصمیم را خیلی قاطع انجام می‌داد.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال شرق کشور ادامه داد: امروز خیلی خوشحالیم که از نسل فرماندهان بزرگ دفاع مقدس حضور سردار قالیباف را در یک سنگر مهم برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب شاهد هستیم. موج امید و نشاط نسبت به ایشان و مجلس فراهم شده و امیدواریم این امیدی که مردم به شما بسته‌اند، با مدیریت جهادی و برگرفته از سیره عملی شهدا پاسخگو باشید و دل رهبر معظم انقلاب، خانواده شهدا و همه مردم با کوشش شما شاد شده و دشمن را روسیاه، مأیوس و منزوی ببینیم و آرمان‌های انقلاب را در چله دوم روز به روز برجسته‌تر و شکوفاتر ببینیم.
مرتضوی گفت: ما در گام دوم انقلاب محتاج خودسازی هستیم و سیره عملی شهدا کمک نسل جوان و امروز ماست. بنابراین برای پرداختن به جامعه باید نوع مدیریت، نوع تصمیم و نفس حضور شما در کنار مردم یاد و خاطره دفاع مقدس و امید را در دل همگان ایجاد کرده است.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال شرق کشور خاطرنشان کرد: اگر خودسازی و تلاش شما برای ایجاد یک جامعه اسلامی و سالم شکل گیرد، امید است که تمدن جهانی اسلام رقم بخورد.
در بخش دیگری از این مراسم مولانا مطهری، مدیر حوزه علمیه احناف خواف، تصریح کرد: امیدواریم خداوند توفیق دهد در مسیر شهدا به اسلام و مسلمین خدمت کنیم. شهدای وحدت دو کلمه است که هر دو کلمه، یعنی هم کلمه شهید و شهادت و هم کلمه وحدت از کلمات پرمعنا، پرفضیلت و پرمحتوا که محبوب عندالله هستند.
مولوی مطهری افزود: از مهمترین و گران‌بهاترین اموری که انسان را به تعالی می‌رساند، شهادت است چرا که شهید جان ارزشمند خود را برای دفاع از دین خدا و حفظ تمامیت ارضی کشورش را نثار می‌کند.
مدیر حوزه علمیه احناف خواف عنوان کرد: از آنجا که شهیدان با ارزش‌ترین چیز، یعنی جانشان را برای راه خدا و خدمت به خلق خدا فدا می‌کنند، بنابراین خداوند نیز بهترین و بالاترین مقام جنت را برای شهیدان قرار داده است.
وی با اشاره به روایتی از رسول خدا(ص) بیان کرد: مادر شهیدی در زمان رسول خدا(ص) خدمت حضرت رسید و گفت آیا از فرزندم به من چیزی نمی‌گویید که سرنوشتش چه شده؟ فرزندم در روز بدر به شهادت رسیده بود. پیامبر(ص) فرمود ای مادر حارث در بهشت مقامی است به نام جنت‌الفردوس که فرزند تو در آنجاست و پیامبر اعظم(ص) نیز با این بشارت مادر شهید را خوشحال کرد.
مدیر حوزه علمیه احناف خواف در تشریح جایگاه والای شهیدان اضافه کرد: همچنین در روایتی دیگر حضرت رسول(ص) فرمود با اولین قطره خون شهید گناهانش بخشیده می‌شود و زیباترین لحظه برای شهید لحظه شهادت است.
وی تصریح کرد: در خصوص کلمه وحدت با توجه به آیات قرآنی و روایات پیامبر اکرم(ص) یکی از عوامل پیروزی‌های بزرگ اسلام که در صدر اسلام نیز در مقابل انحرافات دینی بود، وحدت و الفت بود.
مولوی مطهری بیان کرد: وحدت‌ها بسیارند؛ وحدت بر اساس تعصبات قبیله‌ای، وحدت بر اساس منافع طبقاتی، وحدت بر اساس عوامل جغرافیایی و... اما قرآن کریم آن وحدتی را مایه پیروزی می‌داند که وحدت دل‌هاست. اساس و محور وحدت دل‌ها کیست؟ چه زمانی این وحدت ایجاد می‌شود؟ آنچه که وحدت را ایجاد می‌کند، چنگ زدن به قرآن است. یکی از آن محورهای که وحدت دل‌ها را مستحکم می‌کند، اعتصام به حبل‌الله است و دیگر یادآوری نعمت وحدت است که این نیز با بیان فواید وحدت در بین مردم میسر است.
وی با اشاره به تأکیدات امام و رهبری در خصوص مساله وحدت ادامه داد: همه پیشرفت‌ها نتیجه وحدت و شهادت است؛ بنابراین اگر وحدت و شهادت نباشد، عزت و آبرو هم نیست. اما سومین چیزی که باعث استحکام وحدت است، تاکید بر وحدت است و همه ما و مسئولان باید به وحدت تاکید داشته باشند.
مولوی مطهری چهارمین چیزی که وحدت را که باعث استحکم وحدت است را اجتناب از اعمال تفرقه‌انگیز برشمرد و گفت: وحدت آن نیست که شیعه سنی شود یا سنی شیعه شود بلکه آنچه مهم است، این است که احترام به مقدسات حفظ شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/273068/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد

بارش باران بهاری در گناباد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

1500 هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است

8 اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

متهم شدن 7 تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان