پیام خراسان

آخرين مطالب

گزارش مهر؛

شبکه شاد به روستاهای محروم نرسید/ عطای تحصیل به لقایش بخشیده شد مقالات

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند- طبق گفته مسئولان 300 مدرسه در خراسان‌جنوبی از اینترنت بهره‌مند نیستند که این امر مشکلاتی را برای دانش آموزان روستایی از جمله در روستای حسن آباد و محمد آباد زیرکوه به وجود آورده است.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها: آموزش‌های تحصیلی سال جاری بر دو پایه آموزش حضوری و مجازی استوار است که استفاده از آموزش‌های مجازی بی‌شک استفاده از شبکه شاد و ضرورت استفاده از اینترنت را می‌طلبد.
اما نکته مهم و اساسی این است که بسیاری از روستاهای خراسان‌جنوبی بهره‌مند از شبکه ملی اطلاعات و اینترنت نیستند و از این جهت هر مدت یک بار خبر ترک تحصیل دانش‌آموزانی از روستاهای خراسان‌جنوبی به گوش می‌رسد و این بار نوبت دانش‌آموزان روستاهای حسن آباد و محمد آباد زیرکوه است.
15 شهریورماه در مراسم بازگشایی مدارس محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی در سخنانی اظهار کرد: «اقدامات مختلفی صورت گرفته تا در اقصی نقاط استان و حتی مناطق روستایی و مرزی، شرایط بهره‌مندی از اینترنت پرسرعت فراهم شود.
استاندار خراسان جنوبی ارتقای سطح نفوذ دیجیتال در استان را گام مؤثری دیگر در برخورداری خانواده‌ها از شبکه‌های صدا و سیما عنوان کرد و گفت: با استفاده از این ظرفیت، دانش‌آموزان می‌توانند به شبکه‌های آموزشی دسترسی داشته باشند.»

پیام خراسان


300 مدرسه خراسان جنوبی بهره مند از زیر ساخت اینترنت نیستند
معتمدیان در این روز بیان‌کرد: «در حال حاضر بیش از 2 هزار و 400 مدرسه از مجموع 2 هزار و 700 مدرسه استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و از زیرساخت اینترنت بهره‌مند هستند و بی شک سیاست دولت این است که حتی یک نفر در کشور از تحصیل باز نماند که تدابیر لازم برای مناطق محروم اندیشیده شده و تحقق این مهم نیازمند همت است.»
علی‌رغم اقدامات صورت گرفته هنوز بیش از 300 مدرسه خراسان جنوبی در مناطق روستایی از دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت محروم هستند که باید با رفع نیاز آنان از تبعیض در آموزش جلوگیری کرد.
پیگیر صحت و سقم اخبار واصله در زمینه نبود اینترنت در دو روستای محمدآباد و حسن آباد زیرکوه و نقش آن در ترک تحصیل دانش آموزان این منطقه شدیم.
محمد حسین عربشاهی فرماندار زیرکوه در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: زیر ساخت اینترنت و دیجیتال در خراسان‌جنوبی و از جمله در منطقه زیرکوه در حال توسعه است.
وی با اشاره به تفاهم نامه با صدا و سیما برای راه‌اندازی چهار ایستگاه دیجیتال در روستاهای منطقه زیرکوه اظهار کرد: البته زیر ساخت اینترنت در برخی از روستاهای خراسان‌جنوبی چون محمد آباد و حسن آباد وجود ندارد.
ترک تحصیل به دلیل دسترسی نداشتن به اینترنت نبوده است
فرماندار زیرکوه بیان‌کرد: البته این موضوع نباید و نمی‌تواند تأثیری در ترک تحصیل دانش‌آموزان این دو روستا داشته باشد چرا که آموزش و پرورش راه‌های جایگزین برای آموزش به دانش‌آموزان در این مناطق چون سی دی‌های آموزشی و بسته‌های آموزشی و حتی آموزش حضوری دارد.
عربشاهی گفت: با توجه به مجموع این مسائل اگر ترک تحصیلی در این دو روستا وجود داشته به دلایل دیگر و به صورت اختیاری و نه نبود امکانات آموزشی صورت گرفته است.
وی یادآور شد: علاوه بر سیاست‌های آمورش و پرورش ما در زیرکوه تأکید کرده‌ایم که حتی در مدارس با چهار دانش‌آموز نیز معلم به صورت حضوری در حالی که دانش‌آموزان با فاصله چند متری از هم فاصله دارند پیگیر امر آموزش شود.
مصطفی بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری ارتباطات خراسان جنوبی اظهار کرد: اتصال روستاهای حسن آباد و محمدآباد زیرکوه به شبکه ملی اطلاعات و بهره‌مندی مردم آن منطقه از اینترنت در طرح‌های ارتباطی ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی وجود دارد.

پیام خراسان


حسن آباد و محمد آباد زیرکوه تا پایان سال به اینترنت متصل می‌شوند
مدیرکل ارتباطات و فناوری ارتباطات خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: این طرح تا پایان سال به نتیجه می‌رسد و این دو روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.
بهی در زمینه ترک تحصیل دانش‌آموزان این دو روستا به دلیل عدم دسترسی به اینترنت بیان‌کرد: بسیاری از روستاهای خراسان‌جنوبی از اینترنت بهره مند نیستند و آموزش و پرورش باید راه حل‌های جایگزین برای آموزش برای این مناطق داشته باشد.
وی یادآور شد: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار خراسان‌جنوبی تا پایان سال به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود و این موضوع از جمله برنامه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است.
آموزش حضوری در زیرکوه تعطیل نیست
محمد علی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز در این زمینه به خبرنگار مهر اظهار کرد: اولویت آموزش در سال جاری آموزش حضوری است و دانش‌آموزان یک روز در میان و در صورت کم بودن تعداد هر روز از آموزش‌های حضوری بهره‌مند می‌شوند.
وی ادامه‌داد: در زمینه مشکل اینترنت روستای حسن آباد و محمد آباد زیرکوه نیز دانش آموزان عزیز این منطقه از آموزش حضوری بهره می‌گیرند و آن منطقه چون شهرهای قرمز استان نیست که به واسطه محدودیت‌های کرونایی آموزش حضوری تعطیل باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: در چنین مناطقی که دانش‌آموزان امکان استفاده از اینترنت را ندارند، معلم موظف به حضور در کلاس درس است.
راه حل‌های جایگزین آموزش آنلاین
واقعی با اشاره به اینکه حدود 300 روستا در خراسان‌جنوبی از اینترنت بهره مند نیستند، اظهار کرد: اگر به هر دلیلی آموزش حضوری مقدور نباشد، دانش‌آموزان می‌توانند از آموزش‌های مدرسه تلویزیونی ایران استفاده کنند.
وی بیان‌کرد: حتی اگر به دلیل نبودن برق و سایر امکانات بهره‌مندی از آموزش‌های آفلاین، دانش‌آموز نتوانست از آموزش‌های مدرس تلویزیونی ایران، سی دی‌های آموزشی و … استفاده کند ما بسته‌های آموزشی مکتوب در اختیار آنان قرار می‌دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: تلاش ما بر این است که هیچ دانش‌آموزی به واسطه نداشتن امکانات از آموزش بی‌بهره نشود.
عدم بهره‌مندی روستاهای مرزی از اینترنت یک تبعیض اجتماعی است
در هر حال در دورانی که بسیاری از نیازهای اجتماعی از طریق اینترنت مرتفع می‌شود اتصال روستاها و حتی روستاهای بسیار دور و مرزی یکی از اولویت‌ها و ضرورت‌ها محسوب می‌شود و طولانی شدن بهره‌مندی مردم روستاهای مناطق مرزی از این امکانات تبعیضی است که به هیچ عنوان در اذهان پذیرفتنی نیست.
از طرف دیگر ترک تحصیل دانش‌آموزان به هر علت چه نداشتن اینترنت، چه فقر و یا ازدواج در سنین پایین و یا هر مؤلفه دیگر به سرعت باید پیگیری شود و نباید با سهولت از کنار این غصه اجتماعی و فرهنگی بگذریم.
گفتنی است که پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1390 جمعیت روستای حسن آباد 665 نفر (در 169 خانوار) بوده و جمعیت روستای محمدآباد 423 نفر (در 102 خانوار) بوده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/273376/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

144 متخلف زیست محیطی دستگیر شدند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید

نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ 31 فروردین

زلزله 4.2 ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند

زلزله 4/2 در «روداب» خراسان رضوی

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند

وقوع زلزله 4.2 در «روداب» خراسان رضوی

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود