پیام خراسان

آخرين مطالب

گزارش مهر؛

نوسان قیمت گوشت مرغ در قطب تولید/مرغ از سبد غذایی خانوار پر کشید مقالات

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند- علی‌رغم اینکه خراسان‌جنوبی یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در کشور است اما مردم شاهد افزایش روزانه قیمت مرغ در استان هستند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها: نوسانات قیمت‌ها هر روز بیش از قبل مردمی که برای خرید به واحدهای صنفی مراجعه می‌کنند را متعجب کرده و هر روز هم بیش از روز قبل پدران و مردان این سرزمین را شرمنده خانواده و فرزندانشان می‌کند.
شاید بتوان افزایش قیمت هر کالایی را با سختی فراوان تحمل کرده و به داشته‌های قبلی اکتفاء کرد ولی در مورد افزایش قیمت اقلام ضروری و به ویژه خوراکی و مصرفی چون گوشت مرغ قضیه کاملاً متفاوت است.
در خراسان‌جنوبی که یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ است نیز متأسفانه مردم با نوسانات قیمت گوشت مواجهه هستند و هر روز یک قیمت را در بازار مشاهد می‌کنند.
از گوشت مرغ کیلویی 23 هزار تومان تا 28 هزار تومان نیز در مراکز عرضه محصولات پروتئینی مشاهده شده است. آیا همچنان که برخی از تولیدکننده‌ها بارها گفته‌اند این موضوع به کمبود نهاده‌ها وابسته است؟
همیشه مسئولان کشوری برای قیمت گوشت مرغ در مراکز عرضه مستقیم قیمت مصوبی تعیین کردند اما در خراسان‌جنوبی هیچگاه گوشت مرغ به قیمت مصوب نرسید و همچنان شهروندان بالا و پایین شدن قیمت را شاهد بودند.
قیمت گوشت مرغ در خراسان‌جنوبی به قیمت مصوب نرسید
در ابتدای تابستان سال جاری (11 تیرماه) معاون سازمان صمت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با مهر بیان‌کرده بود که «گوشت مرغ در خراسان‌جنوبی طی هفته آینده به قیمت مصوب می‌رسد» که تا امروز محقق نشده است.
فاطمه علوی‌زاده از شهروندان خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد : با گران شدن قیمت گوشت قرمز بسیاری از مردم برای تأمین پروتئین مورد نیاز به سمت تهیه گوشت سفید چون گوشت مرغ رفتند که آن نیز با افزایش شدید مواجه شد.
وی بیان‌کرد: در فروشگاه یکی از بازار روزهای شهر بیرجند قیمت هر کیلو گوشت مرغ 23 هزار و 800 تومان بود که این قیمت برای بسیاری از شهروندان خراسان‌جنوبی گران است.

پیام خراسان


نوسانات قیمت گوشت مرغ تعجب برانگیز است
این شهروند خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دو- سه روز قبل در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت گوشت مرغ 21 هزار و 500 تومان بود، گفت: علاوه بر اینکه به واسطه گرانی بسیاری از اقشار جامعه امکان خرید ندارند این تفاوت‌ها و نوسانات قیمت نیز تعجب برانگیز است.
زهرا بهمنی از دیگر شهروندان بیرجندی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان‌کرد: برخی از شهروندان خراسان‌جنوبی مجبور شده‌اند حتی تا کیلویی 28 هزار تومان نیز گوشت مرغ را خریداری کنند.
وی با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز نیز گاه از 95 هزار تومان و 100 هزار تومان بیشتر می‌شود، بیان‌کرد: این قیمت‌های افسار گسیخته در نهایت موجب حذف مواد پروتئینی از سبد غذایی خانوار می‌شود.
بهمنی ادامه‌داد: بسیاری از کارشناسان تغذیه بیان می‌کنند در صورت عدم دسترسی به گوشت برای تأمین نیاز بدن به مواد پروتئینی از حبوبات استفاده کنید که آن هم به بهانه نوسانات قیمت ارز افزایش پیدا کرده است.
مردم چقدر منتظر حل مشکل تأمین نهاده واحدهای پرورش طیور باشند
رضا غلامرضایی از دیگر شهروندان خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان‌کرد: هر وقت در روزنامه‌ها و رسانه‌ها پیگیر چرایی افزایش قیمت گوشت مرغ شدیم، شنیدیم که علت آن کمبود نهاده و عرضه نشدن نهاده به قیمت مصوب است.
وی اظهارکرد : این مسئله از ماه‌های گذشته تا به امروز در رسانه‌ها مطرح است ولی نمی‌دانم چرا این مشکل یک بار برای همیشه حل نمی‌شود و مردم تا کی باید منتظر حل این موضوع در سطح کشور و از جمله در خراسان‌جنوبی باشند.

پیام خراسان


فعالان صنعت طیور حاضر به مصاحبه نشدند
نکته قابل توجه این است که تولیدکنندگان گوشت مرغ و فعالان صنعت طیور که تا چندی پیش سخن از متضرر شدن و گلایه‌مندی از پایین بودن گوشت مرغ می‌زدند با افزایش قیمت ترجیح داده‌اند که کمتر با رسانه‌ها گفت‌وگو کنند و پیگیری‌های خبرنگار مهر برای مصاحبه با این تولیدکنندگان به نتیجه نرسید.
البته در گفت‌وگوهای قبلی فعالان عرصه صنعت طیور اعلام کرده بودند که کمبود و افزایش قیمت نهاده چنین شرایطی را به وجود آورده است و اگر نهاده با قیمت مصوب به دست آن‌ها برسد بی‌شک این نوسانات قیمت تعدیل می‌شود.
فعلاً از کاهش قیمت خبری نیست
سید غلامرضا زجاجی رئیس اتحادیه مواد پروتئینی خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در بازار گوشت مرغ تنها باید با دو قیمت عرضه شود.
وی بیان‌کرد: یک قیمت، قیمت عرضه گوشت مرغ در مراکز عرضه مستقیم و دیگری در مراکز خرده فروشی است.
رئیس اتحادیه مواد پروتئینی خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: بر اساس آخرین قیمت، گوشت مرغ در بازار خراسان‌جنوبی در مراکز عرضه مستقیم 23 هزار و 800 تومان و در مراکز خرده‌فروشی نیز 25 هزار و 200 تومان بوده است.
زجاجی گفت: البته این قیمت ممکن است فردا و روزهای آینده تغییر و افزایش پیدا کند چرا که فعلاً از کاهش قیمت گوشت مرغ خبری نیست.
وی یادآور شد: اگر مرکز فروشی گوشت مرغ را با قیمتی بالاتر از قیمت تعیین شده و مثلاً با کیلویی 28 هزار تومان عرضه کند مرتکب گران فروشی شده و باید این موضوع را به نهادهای مربوطه اعلام کرد تا شاهد این تخلفات نباشیم.
الیاس جویبان معاون بازرگانی داخلی سازمان صمت خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در تمامی روز بازارهای خراسان‌جنوبی مراکز عرضه مستقیم گوشت مرغ داریم.

پیام خراسان


گرانی به دلیل کاهش جوجه ریزی
وی در زمینه چرایی نوسانات قیمت گوشت مرغ در بازارهای خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: علت نوسانات قیمت گوشت مرغ در بازار مشکل کاهش جوجه‌ریزی در ماه‌های گذشته به جهت کمبود نهاده طیور بوده است.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صمت خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: در خراسان‌جنوبی معمولاً تولید بیشتر از مصرف است ولی افزایش قیمت گوشت مرغ در استان‌های همجوار معمولاً قیمت استان ما را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.
جویبان با بیان اینکه قیمت مرغ در مراکز عرضه مستقیم 23 هزار و 870 تومان است، گفت: با توجه به پیش بینی افزایش تولید در روزهای آینده احتمال کاهش قیمت وجود دارد.
ابلاغ 300 تن سهمیه مرغ منجمد برای خراسان‌جنوبی
وی با اشاره به اینکه 300 تن سهمیه مرغ منجمد تنظیم بازار هم برای خراسان‌جنوبی ابلاغ شده است، یادآور شد: توزیع این سهمیه از چند روز دیگر با قیمت مصرف کننده 15 هزار تومان آغاز خواهد شد.
در خراسان جنوبی که یکی قطب‌های تولید گوشت مرغ در کشور است و یکی از افتخارات خود کامل بوده زنجیره تولید گوشت مرغ از جوجه یک روزه تا مرغ مادر و مرغ گوشتی می‌داند این نوسانات قیمت به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
هر چند مسئولان سخن از کمبود نهاده طیور می‌زنند ولی سفر خالی مردم تا کی می‌تواند منتظر تأمین نهاده واحدهای پرورش طیور باشد.
گفتنی است بنا بر اعلام دامپزشکی خراسان‌جنوبی 12 هزار و 852 تُن گوشت مرغ، نیمه نخست امسال با نظارت کارشناسان دامپزشکی در مرغداری‌های استان تولید شده و هم اکنون 789 واحد مرغداری گوشتی و 49 واحد مرغداری تخم گذار و 18 واحد پولت در خراسان جنوبی فعال است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/273583/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی

بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران

جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند/ ویدئو

وضعیت بحرانی و سیل‌زده حاجی‌آباد از زبان شهردار این شهر

فرونشست زمین و ایجاد گودال ٢ متری خیابان کلاهدوز مشهد

سیل امروز 20 دقیقه محور بردسکن به طبس را مسدود کرد!

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد

رهاسازی 7 هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد

مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی 116 درصد افزایش یافت

شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور

بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس

رایان گیگز در 50 سالگی برای سومین‌بار پدر می‌شود

محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی

جاری شدن سیل در بعضی از مناطق بردسکن

آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی163 نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به 16 نفر متاثر از سیلاب

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

باران های رگباری بیرجند

مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون

برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد

وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد

آلزایمر ارزی دولتمردان

باران‌های رگباری در بیرجند

تولید 2 هزار و 600 متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت

دستاورد گواهی 30 درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی

تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

بی‌توجهی راننده پژو در محور فرعی صفی‌آباد حادثه آفرید

کتاب شام برفی به چاپ نهم رسید

روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه

رقابت 15هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور

علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است

رشد 50 درصدی گردشگری در بخش «کَن»