پیام خراسان

آخرين مطالب

موج سواری کرونا در خراسان رضوی/ بستری روزانه 200 بیمار مبتلا به کرونا اجتماعي

موج سواری کرونا در خراسان رضوی/ بستری روزانه 200 بیمار مبتلا به کرونا
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، موج سوم شیوع کرونا خبر‌های تلخ از افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان این ویروس در مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی در هفته‌های اخیر می دهد.
بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از دیروز محدودیت‌های بیشتری در 43 شهرستان بحرانی از نظر کرونا در کشور اعمال شده است.
بر اساس گزارش‌های رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درگز در خراسان رضوی نیز در زمره شهر‌های بحرانی و با اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور معرفی شده است.
این در حالی است که به گفته متولیان حوزه سلامت خراسان رضوی، اکنون هفت شهر دیگر این استان شامل سبزوار، نیشابور، گناباد، تربت‌حیدریه، کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در وضعیت بحرانی از نظر شیوع کرونا قرار دارند و همچنان وضعیت قرمز از این نظر در کل خراسان رضوی حاکم است.
از سوی دیگر خطر هم زمانی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا با بیماری آنفلوآنزا همگام با شروع فصل پاییز بر نگرانی مسئولان بهداشتی و درمانی در این زمینه افزوده است.
متولیان حوزه سلامت استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را به منزله مسئولیت اجتماعی از سوی مردم در مقابل کادر بهداشت و درمان تلقی می‌کنند و بر رعایت آن‌ها برای پیشگیری از گسترش بیشتر بیماری کرونا تاکید ویژه‌ای دارند.

پیام خراسان

او افزود: در غیر این صورت موج بسیار شدید این بیماری در خراسان رضوی و کشور را شاهد خواهیم بود.
این در حالی است که اکنون بیمارستان‌های امام رضا (ع) و شریعتی در مشهد به طور اختصاصی به بیماران کرونایی خدمات می‌دهند و به گفته منابع آگاه 90 درصد ظرفیت بستری بیمارستان شریعتی مشهد تکمیل شده است. بیشتر بخوانید آمادگی درمانگاه‌های بخش خصوصی مشهد برای ارائه خدمات سطح یک به بیماران کرونایی رکورد شکنی کرونا در تربت حیدریه کرونا و تلخ کامی تولیدکنندگان مبل در نمایشگاه مشهد
در شرایط کنونی 6 دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی مستقر در خراسان رضوی که حدود 6 و نیم میلیون نغر جمعیت را در خود جای داده است، برای کنترل و مداوای بیماران مبتلا به کرونا تمهیدات و تدابیر ویژه اتخاذ کرده اند.
قریب به 80 درصد از جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه به وسیله دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

پیام خراسان

بستری 900 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی
دکتر علی اصغر انجیدنی دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در موج سوم شیوع کرونا هر روز شاهد افزایش تعداد مبتلایان سرپایی و بستری شده در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی هستیم. او افزود: در حال حاضر بیش از 900 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند و تحت درمان قرار دارند.
دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: روزانه بیش از 200 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری می‌شوند و این تعداد جدا از تعداد مبتلایان سرپایی است.
انجیدنی بیان کرد: تمهیدات لازم برای درمان این بیماران فراهم شده است و در حال حاضر کمبود تخت و دارو و تجهیزات پزشکی برای درمان آنان نداریم، اما با افزایش تعداد مبتلایان پاسخگویی به آن‌ها دچار مشکل می‌شود.
او تصریح کرد: مردم به محض مشاهده علائم مشکوک به کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند چرا که با این اقدام، سلامت خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.
دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده و ایجاد نظام ارجاع در فرآیند درمان بیماران کرونایی تاکید کرد: بهترین اقدام با مشاهده علائم مشکوک به کرونا تماس با سامانه 191 است.
انجیدنی اظهار کرد: به تمامی درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها ابلاغ شده است ظرفیت درمان بیماران کرونایی را افزایش دهند و این بیماران را به سایر بیمارستان‌ها انتقال ندهند.

پیام خراسان

او افزود: در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شده است به طوریکه در حوزه ارائه خدمت به بیماران سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا، درمانگاه‌های خصوصی نیز وارد کار شده‌اند.
جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا ادامه داد: علاوه بر مراکز جامع خدمات سلامت در سطح یک نظام ارجاع بیماران کرونایی، در هر منطقه شهرداری مشهد و حاشیه شهر 6 تا هشت درمانگاه خصوصی موظف شده‌اند به بیماران کرونایی ارائه خدمت کنند.
بدیعی بیان کرد: سطح 2 ارائه خدمت به بیماران کرونایی در مراکزی انجام می‌شود که دست کم یک متخصص عفونی و داخلی حضور داشته باشند.
او تصریح کرد: در این مراکز خدمات سی تی اسکن و آزمایشگاه نیز وجود دارد تا سایر اقدامات تشخیصی در این حوزه ارائه شود.
جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا تاکید کرد: در آزمایشگاه‌های خصوصی برای بیمارانی که از طریق نظام ارجاع مراجعه می‌کنند تا 30 درصد تخفیف داده می‌شود.
بدیعی اظهار کرد: مراکز تصویربرداری در هر منطقه شهری نیز مشخص شده است تا مردم به یک مرکز مراجعه نکنند و شیوه نامه های بهداشتی در مراکز تشخیصی نیز به خوبی رعایت شود.
او افزود: مراکز مشاوره پرستاری نیز برای ارائه خدمت به بیمارانی که تمایل به بستری در بیمارستان‌ها ندارند در نظر گرفته شده است و طبق تعرفه‌های مشخص در منزل بیماران به آن‌ها خدمات ارائه می‌کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مراکز تکمیل درمان نیز آماده پذیرش بیماران کرونایی جهت گذراندن دوران قرنطینه هستند تا بیمارانی که امکان جداسازی از سایرین را ندارند در این مراکز تحت درمان و مراقبت قرار گیرند. انتهای پیام//ف.ش
منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/275549/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پهن‌شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی

جذب 49 درصدی تسهیلات تبصره 18 در خراسان جنوبی

ماجرای گروگانگیری خون‌بار در سبزوار

برپایی 1064 شعبه اخذ رأی در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات

دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین

ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد

احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد

موضوع خودرو‌های لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد

قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار

خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد

بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان

کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار

مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان

خوشحالی مردم از آبرسانی به 7روستای قلندرآباد فریمان

افتتاح مدرسه 6 کلاسه در شهر نشتیفان خواف

«نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا

مصرف آب مشهد هفت هزار و 150 لیتر بر ثانیه است

اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر

5 رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد

5 رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد

مشارکت 43 درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال

قدردانی از 87 فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی

رقابت 2 نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات

مجوز اولین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند صادر شد

اطفای حریق منزل مسکونی در بولوار شهیدچراغچی مشهد

صرفه جویی 1200 مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند

ساخت 25 کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند

پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک

«آقای قاضی» به شبکه دو می آید

سومین جلسه دادگاه پسران معاون سابق قوه‌قضائیه برگزار شد/ خودروهای مازراتی، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟

رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور

آفت واردات بر بار برنج مازندران

غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود

افزوده شدن6 کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف

عکس| تصویر رضا قوچان نژاد در کنار پسرش

نظارت هوشمندانه بر فرایندهای پایش تخلفات ساختمانی در مشهد

اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن

زندگی دوباره 4 بیمار با اهدای عضو در مشهد

مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است

حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد

دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان

سرکنسول جدید عربستان در مشهد تعیین شد

سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات

فیزیکدانان، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کردند

عامل درگیری و قدرت‌نمایی با سلاح تقلبی در بجنورد دستگیر شد

میلیاردر زاغه‌نشین در بجنورد!

کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود

روز جهانی کتاب World Book Day + پوستر و شعار 2024