پیام خراسان

آخرين مطالب

زیست شناسی چگونه منتهی به کسب درآمد می‌شود؟ علمي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی یک دانشجوی زیست‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اگر در اطراف خود نه به چشم یک فرد عادی بلکه از دید یک ایده‌پرداز به زیست‌شناسی بنگرید حتما ایده‌های زیادی به ذهن می‌رسد که می‌تواند منتهی به کسب و کار و نیز درآمد شود.

مهدی جوادی در برنامه اینستاگرامی انجمن علمی زیست‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد با موضوع آشنایی با فناوران حوزه زیست‌شناسی اظهار کرد: هر دانشجویی بعد از فارغ‌التحصیلی باید برای خود هدفی را در رشته‌ای که تحصیل کرده است، در نظر بگیرد. اما گاهی اوقات افراد طی تحصیل دغدغه‌هایی برای‌شان ایجاد می‌شود که بعد از این همه درس خواندن در نهایت به کجا می‌خواهیم برسیم و با جمع‌بندی‌هایی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که می‌توان مباحثی را در علم زیست‌شناسی پیدا کرد که منجربه کسب درآمد ‌شود.
وی افزود: همانطور که می‌دانید علم زیست‌شناسی، علم پایه است که در جانورشناسی، سلول‌های بنیادی، علوم گیاهی و گیاهان دارویی بحث می‌کند، اما در مقطع کارشناسی به صورت تخصصی کار نمی‌کند. هدف یک فرد دانشجو در نهایت این است که امنیت شغلی داشته باشد و تنها ذهنیت من در ترم‌های اول این بود که به جلو بروم و به شغلی دست پیدا کنم تا اینکه با یکی دو نفر از اساتید مشورت و به نکات مهمی دست پیدا کردم، خصوصا با مطالعه به سوال‌هایی که در ذهن داشتم، رسیدم و زمینه‌های مختلف زیست‌شناسی را بررسی کردم تا در چه حوزه‌ای بحث کار و اشتغال وجود دارد.
این دانشجوی زیست‌شناسی دانشگاه فردوسی تصریح کرد: افراد باید برای اهداف خود تلاش کنند و من با شرکت در مسابقات مختلف و ارائه ایده‌های گوناگون به انگیزه‌ای دست پیدا کردم که تا به حال آن را تجربه نکردم و تقریبا در هر مسابقه‌ای که در دانشگاه برگزار می‌شد، شرکت ‌کردم. در نتیجه این امر باعث شد تا راه خود را پیدا کنم و ایده‌های خلاقانه و هدفمند در زمینه دارویی ارائه دهم.
وی عنوان کرد: ممکن است این سوال به وجود آید که چگونه ایده‌پردازی کرده و در رشته زیست‌شناسی درآمد کسب کنیم. ابتدا باید هدف و فلسفه زندگی خود را از آینده در ذهن ترسیم کنید و اگر انتخاب کردید که در زمینه فناوری فعالیت و شرکت‌ دانش‌بنیان تاسیس کنید باید با عزمی جدی به دنبال هدف و انگیزه خود بروید و با کسی تعارف نداشته باشید و به دنبال راهی که علاقه دارید حرکت کنید و تا زمانی که هدف مشخصی نداشته باشید هرگز نمی‌توانید به آن هدفی که در ذهن ترسیم کرده‌اید، دست پیدا کنید. 
جوادی خاطرنشان کرد: ویژگی‌ها و شاخص‌هایی وجود دارد که فرد بتواند ایده‌پردازی کند و طرحی ارائه دهد که به کسب و کار منجر شود. یکی از این شاخص‌ها برای ایده‌پردازی این است که فرد باید خلاق و هدفمند باشد. همچنین فرد باید تحلیل‌گر و منتقد نسبت به مسائلی که در رشته زیست شناسی چالش است بپردازد و اگر این مسأله تبدیل به محصول شود قطعا بازار خوبی خواهد داشت.
وی بیان کرد: عامل پیروزی تمامی افراد در زمینه محیط فناوری و محیط زیستی شدن، سخت‌کوشی است و تا می‌توانید از زندگی روزمره خود بزنید تا به آن جایگاه و هدف خود دست پیدا کنید. آخرین مورد در شاخص‌های ایده‌پروری این است که ریسک پذیر باشید؛ چراکه مهمترین عامل تمایز افراد موفق و پیشرو در جامعه این است که ریسک‌پذیر بوده‌اند. 
این دانشجوی زیست‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: اگر در اطراف خود نه به چشم یک فرد عادی بلکه از دید یک ایده‌پرداز به زیست‌شناسی بنگرید حتما ایده‌های زیادی به ذهن می‌رسد که می‌توان منتهی به کسب و کار شود و باید گفت که ارزش علم به زمانی است که با تجربه به دست می‌آید. بنابراین در زیست‌شناسی هم می‌توان به ایده‌هایی رسید که درآمد داشته باشد به این شرط که با مسائل جامعه بهتر آشنا شویم و آن را درک کنیم تا بتوانیم شرکت دانش‌بنیان یا واحد فناوری تاسیس کنیم که از آن درآمد کسب کرد.
جوادی افزود: باید به این نکته توجه کرد که ما نباید هر ایده‌ زیست‌شناسانه‌ای که به ذهن‌مان می‌رسد را استفاده کنیم بلکه باید چند شاخص کلی مانند دانش فنی ساده و مبتکرانه و ارزش بار علمی خوبی داشته باشد. مواد اولیه‌ای که برای آن محصول و ایده لازم است را ارزان و در دسترس مهیا کند. ما باید بازاری را برای محصول خود داشته باشیم که رقیبی نداشته باشد. باید بازار هدف محصول را پیدا کنیم و اینکه در نظر داشته باشیم محصول مورد نظر مشتری دارد یا خیر. بنابراین باید ابتدا قبل از اینکه محصولی را تولید کنیم، بازار هدف خود را بشناسیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/276508/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری همایش نمایش اسب در طبس

کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی آغاز شد

رونمایی از نماد شهدای ورزشکار در خراسان جنوبی

دو خودروی ایسوزو و کامیون در جاده بجنورد به آشخانه برخورد کردند

نمایش «UN12» در مشهد

تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار

زمین در حصار زباله های پلاستیکی است/ این یک بار مصرف های آسیب زا

توقیف خودروی حامل ماهی تازه بدون گواهی بهداشتی حمل دامپزشکی در تربت حیدریه

چرا ون‌های وزارت کشور در مشهد هنوز واگذار نشده‌اند؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: جهت تحقق شعار سال دولت و مجلس هر 4 ماه یک‌بار گزارش دهند/ وقتی مردم را پای کار آورده‌ایم موفق بوده‌ایم + فیلم

تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی در سال 1402

قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت

تغییر قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

خبری تازه و مهم برای دارندگان دسته چک

واکنش وزارت اقتصاد به شایعه برکناری خاندوزی

مالیات نقل‌ و‌ انتقال برخی خودروها اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 21 فروردین 1403

بلیت هواپیما تا 2 هفته دیگر گران می‌ شود

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 25 فروردین 1403

خبر مهم بانک مرکزی درباره کارت های بانکی

باهنر: نباید به اندازه تورم، حقوق ها را افزایش داد

کرایه تاکسی ها از این تاریخ افزایش خواهد یافت

زمان افزایش 60 درصدی حقوق بازنشستگان

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 26 فروردین 1403

واکنش به صف های طولانی پمپ بنزین در تهران

طرح جدید برای کنترل مشترکان بدمصرف برق

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 27 فروردین 1403

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

هشدار رئیس سازمان بورس به بانک مرکزی

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 29 فروردین 1403

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

آخرین وضعیت قیمت گوشت، مرغ، روغن و برنج

کاهش محسوس قیمت انواع سکه و طلا؛ دلار در کانال 66 هزار تومانی قرار گرفت

قیمت پیامک 4 تومان افزایش یافت

قیمت شیر خشک تغییر کرد؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

مرغ ارزان شد

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

مرغ کیلویی چند؟

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

هوای کلانشهر مشهد آلوده شد