پیام خراسان

آخرين مطالب

بهسازی پارک جنگلی بیرجند به مساحت 40 هکتار در دست انجام است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - شهردار بیرجند گفت: پارک جنگلی یکی از ظرفیت‌های مهم اما مغفول این شهر در گذشته بود که با مساعدت اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند در مساحت 40 هکتار عملیات بهسازی و زیباسازی آن در حال انجام است.

محمدعلی جاوید روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: احداث پیست پیاده‌روی، دوچرخه سواری، سنگفرش، اجرای دیوار سنگی، زیرسازی، کف‌سازی، فضای نشیمن، احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی، پارکینگ و فضاهای تجاری، آمفی تئاتر، سالن اجتماعات و اقامتگاه گردشگری، زمین‌های مختلف ورزشی و سایر امکانات در این پارک بزرگ با هدف ایجاد فضاهای تفریحی مناسب برای استفاده همشهریان و مسافران پیش‌بینی شده است.
وی گفت: رستوران، کافی شاپ، فضاهای بازی، فضاهای ورزشی برادران و خواهران، بوستان فدک ویژه بانوان، باغ پرندگان، برج نوری، چمن مصنوعی و اجرای سیستم آبیاری فضای سبز از دیگر بخش‌هایی است که در پروژه بهسازی پارگ جنگلی در حال اجرا است.
شهردار بیرجند اظهار داشت: پروژه پارک جنگلی در چند فاز اجرا می‌شود که فاز نخست آن براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اردیبهشت 1400 به بهره‌برداری می‌رسد.
وی به ساخت فرهنگسرای بزرگ بیرجند گفت: این پروژه اکنون بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح با زیربنای 15 هزار متر مربع و مساحت سه هزار متر مربع سال 1392 آغاز شد و سالن همایش فرهنگسرای بیرجند جزو 10 سالن برتر کشور است که با بهره‌برداری از این پروژه نیازمندی عمومی شهروندان در برگزاری مناسبت‌های مهم ملی، مذهبی، رفاهی و استانی رفع خواهد شد.
جاوید گفت: در مجموع برای اجرای این پروژه فرهنگی عمرانی 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده که تاکنون 33 میلیارد تومان هزینه شده است و 17 میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل مجموعه نیاز داریم.
وی اظهار داشت: همچنین موزه و مرکز بیرجند شناسی متناسب با فرهنگ، هنر، اقلیم و جغرافیای شهر بیرجند در دُرشکه خانه قدیم شهر (باغ و عمارت شوکت الملک) مجاور ارگ بهارستان به نام پروفسور محمدحسن گنجی راه‌اندازی می‌شود.
شهردار بیرجند گفت: برای راه‌اندازی این مرکز یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است و اکنون 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در هفته‌های آتی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: تا پایان این دوره شورای شهر بیرجند در مجموع 10 پروژه عمرانی مهم در مرکز استان به بهره‌برداری می‌رسد که تاکنون پنج پروژه به بهره‌برداری رسیده است و از رسانه‌ها تقاضا داریم مسیر را هموار و مطالب را با امانتداری به مردم منتقل کنند.
جاوید با توجه به نقش پررنگ پارکینگ‌های عمومی در کاهش ترافیک شهری افزود: پروژه پارکینگ طبقاتی خیابان حکیم نزاری 13 بیرجند در حال حاضر بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش بینی شده دهه فجر به بهره‌برداری برسد.
وی گفت: این پارکینگ با ظرفیت پارک 100 دستگاه خودرو و در متراژ تقریبی 2 هزار و 800 متر مربع در 2 طبقه در حال احداث است.
جاوید بیان کرد: ایجاد پارکینگ در این منطقه از شهر با توجه به تراکم جمعیتی بالا و تردد بسیار خودروها که برخی از این موارد برای دسترسی شهروندان به بازارهای تجاری سطح منطقه است اقدام موثری برای کمک به مشکل پارک خودرو خواهد بود.
وی از بازسازی میدان شهدا بیرجند نیز خبر داد و گفت: میدان شهدا یکی از قدیمی‌ترین میادین شهر است که به دلیل موقعیت مکانی آن و اتصال خیابان‌های منتظری، شهدا، دانشگاه و حکیم نزاری به این میدان نقش ترافیکی زیادی دارد.
شهردار بیرجند عنوان کرد: ساخت میدان به دلیل قدمت بالایی که دارد فرسوده شده است لذا به کل تخریب و مجدد احداث خواهد شد.
وی گفت: پروژه زیباسازی میدان آیت الله عبادی در ضلع غربی بیرجند و در مسیر ورودی شهر از سمت کرمان نیز امسال آغاز شد که اجرای این پروژه در 2 فاز تعریف شده و فاز نخست شامل جداره‌سازی و زیباسازی میدان تا عرض 20 متر است و پیش‌بینی می‌شود با هزینه‌کرد 32 میلیارد ریال تا ماه‌های آینده به نتیجه برسد.
وی بیان کرد: هدف از اجرای این پروژه در ورودی بیرجند، زیباسازی و ارتقای سطح سیما و منظر شهری و پاسخ به یکی از مهمترین مطالبات مردمی است. 
شهردار بیرجند یادآور شد: همچنین طرح‌های عمرانی شاخص دیگر از جمله بهسازی، مرمت و محوطه‌سازی دیوار یخی، پارکینگ طبقانی حکیم نزاری، فاز اول محوطه‌سازی پارک خطی بیرجند، احداث مخزن 500 مترمکعبی در مهرشهر، احداث المان مزار شهدای گمنام در پارک پروفسور معتمدنژاد و پارک الهیه و انقلاب توسط شهرداری بیرجند در دست اجرا است.
وی با اشاره به تصویب طرح جامع مدیریت پسماند گفت: تنها مرکز استان در کشور بودیم که فاقد طرح جامع بود و طبیعتاً از مزایای آن نیز بهره‌مند نبودیم.
جاوید افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده در سال 98 به لحاظ اهمیت موضوع، تکمیل و به روز رسانی این طرح در دستور کار شهرداری قرار گرفت همچنین مشاور مربوطه انتخاب و استعلامات لازم از 14 دستگاه اجرایی و سازمان مرتبط دریافت شد.
وی اظهار داشت: با انجام اصلاحات و نقطه نظرات ادارات مربوطه، طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان بیرجند که نقشه راه و چشم‌انداز 20 ساله برنامه مدیریت پسماند مرکز استان و شهرها و روستاهای واقع در پهنه‌بندی است در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان و استان مطرح شد که مورد تأیید و تصویب قرار گرفت.
شهردار بیرجند تصریح کرد: با تصویب این طرح امید است در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تحول در حوزه مدیریت پسماند شهر بیرجند باشیم.
وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های شهرداری شفاف‌سازی و دریافت مطالبات مردم از طریق رسانه‌ها است گفت: بدون شک مجموعه مدیران شهرداری صادقانه و براساس شرح وظایفی که به آنان محول شده حرکت می‌کنند، از طرفی شرایط مملکت به گونه‌ای است که از نظر اقتصادی با مشکلات متعددی روبه‌رو هستیم و در این راستا انتظار این است که خدمات را به نحو مطلوبی ارائه دهیم.
جاوید افزود: خوشبختانه در این شرایط کرونا با وجود تمام مشکلات پروژه‌هایی که افتتاح می‌کنیم بالای یک میلیارد تومان است.
وی درباره اقدامات شهرداری در منطقه مهرشهر بیرجند گفت: از محل اعتبارات دولتی پروژه پارک نهم دی، پارک بهجت، انتقال آب، پارک شکراب، مخزن آب شمال شهر بیرجند، تمامی عملیات زیرسازی و آسفالت از محل منابع داخلی انجام شده و تمامی این پروژه‌ها در کمتر از سه سال در مهرشهر انجام می‌شود.
شهردار بیرجند گفت: توافق نامه‌ای با شرکت آب و فاضلاب استان انجام شده که تا پایان آبان ماه تمامی عملیات فاضلاب مهرشهر انجام شود تا بعد از اتمام نسبت به آسفالت معابر خاکی اقدام شود.
وی به طرح جامع تفصیلی شهر بیرجند اشاره و اظهار داشت: متولی این طرح شهرداری نیست و اداره کل راه و شهرسازی کار را انجام می‌دهد که تاکنون اقدامات زیادی انجام و بخشی از کار انجام شده است.
وی گفت: 10 سال از عمر طرح تفصیلی شهر بیرجند می‌گذرد و گذر زمان مشکلاتی را برای شهرداری و شهروندان ایجاد کرده است.
جاوید تصریح کرد: ابتدای ورودم به بیرجند در سال 96، بودجه شهرداری 56 میلیارد تومان بود و آنچه اسفندماه 98 تحقق پیدا کرد 187 میلیارد تومان معادل سه برابر این بودجه بود.
وی با اشاره به پروژه هلال خیابان طالقانی بیرجند و مشکل پارکینگ آن عنوان کرد: پروژه هلال ملزم به تامین پارکینگ شده و در این راستا تامین پارکینگ به 2 شکل در ساختمان یا در شعاع ساختمان پارکینگ اختصاصی قابل انجام است.
جاوید با اشاره به وضعیت خیابان طالقانی بیرجند گفت: به دلیل اینکه مطالعات جامع ترافیکی و حمل و نقل بیرجند انجام نشده تصمیم‌گیری برای معابر کار سختی بود.
وی به برنامه شهرداری برای استقبال از بهار 1400 اشاره کرد و افزود: امسال زودتر از سال‌های گذشته از همه هنرمندان شهر در بخش‌های مختلف دعوت کرده‌ایم تا در دیوارنگاری، گل کاری و المان سازی همکاری کنند تا دل مردگی‌های ناشی از کرونا از بین برود.
شهردار بیرجند درباره آخرین وضعیت طرح انتقال صنوف آلاینده از مرکز شهر گفت: این طرح در 2 بخش 800 قطعه در اراضی دولتی و 200 قطعه در اراضی شهرداری پیش بینی شده که تاکنون 800 قطعه واگذار شده است.
وی بیان کرد: قطعات مربوط به شهرداری به علت مشکلات وقفی هنوز تعیین تکلیف نشده که توسط متولیان در حال رسیدگی است و صدور پروانه ساخت صنوف آلاینده در بیرجند از تخفیف 50 درصدی برخوردار است که امید است تا پایان سال شاهد تکمیل بخش زیادی از این پروژه باشیم.
جاوید گفت: خوشبختانه کار رو به پیشرفت است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد انتقال صنوف آلاینده باشیم.
وی همچنین به مطالبات شهرداری بیرجند از دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود 120 میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی طلب داریم.
برچسب‌ها
بیرجند توسعه ایران شورای اسلامی شهر بیرجند افتتاح طرح خراسان جنوبی موزه
پروندهٔ خبری
خدمات ماندگار و گام های توسعه در خراسان جنوبی توسعه شهری و روستایی خراسان جنوبی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/276586/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی با شکوه مردم مشهد در حمایت از مردم غزه

با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت

علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق

اجتماع مردم قوچان در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

احیای 6 واحد تولیدی راکد شیروان

پیروزی قراخیل مقابل تیم مدعی لیگ 3 فوتبال

پذیرش نشدن مسافران ترانزیتی از مشهد به دبی تا اطلاع بعدی

پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

راهپیمایی ضدصهیونیستی مردم مشهد

راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر

«وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل

عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود

وعده صادق، شکست دنیای استکبار

un12، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور

همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد

قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد

شرایط جوی نسبتا پایدار و یکنواخت در خراسان جنوبی

آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور

اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

رژیم صهیونیستی بداند اگر دست از پا خطا کند این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

پلمب 3 سالن زیبایی در مشهد (31 فروردین 1403)

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

زمین لرزه در روداب سبزوار/زلزله خسارتی نداشت