پیام خراسان

آخرين مطالب

کلنگ‌زنی ساخت 1000 واحد مسکونی برای نیازمندان کمیته امداد در مشهد اقتصادي

کلنگ‌زنی ساخت 1000 واحد مسکونی برای نیازمندان کمیته امداد در مشهد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - فارس / رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراسم کلنگ زنی 1000 واحد مسکونی برای نیازمندان، با بیان اینکه کمیته امداد از حوزه حمایت عبور و به حوزه توانمند سازی ورود کرده است، گفت: برای توانمندسازی سه رکن شامل اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی داریم تا عزیز تحت پوشش ما خودش را باور کند و خود اتکا باشد.
مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت پروژه مسکونی هزار واحدی امام رضا(ع) ویژه نیازمندان حاشیه شهر ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: اصل 31 قانون اساسی تکلیفی است برای ایجاد مسکن محرومان و کمیته امداد در گام اول، اولویت را به افراد تحت پوشش می‌دهد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند کمیته امداد از محل صدقات زندگی افراد محروم را تامین می‌کند؛ این طور نیست بلکه بر اساس سفارش مقام معظم رهبری برای توانمندسازی محرومین، رویکرد کمیته امداد از حوزه حمایت عبور و به حوزه توانمند سازی ورود کرده است.
وی با بیان اینکه برای سالمندان و بیماران صعب العلاج تا پایان عمرشان وظیفه حمایت داریم و نوکری آن‌ها را می‌کنیم، افزود: برای توانمندسازی سه رکن شامل اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی داریم تا عزیز تحت پوشش ما خودش را باور کند و خود اتکا باشد.
بختیاری تصریح کرد: در بحث اشتغال که از ارکان توانمندسازی است، با حمایت دولت، مجلس، استانداران و نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور و توفیقات خوبی داشته‌ایم و مفتخر هستیم سال گذشته، 30درصد اشتغال کشور را کمیته امداد ایجاد کرده و ماموریت ما این است این افراد توانمند و از پوشش کمیته امداد خارج شوند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به رکن دوم توانمندسازی یعنی تامین مسکن محرومین گفت: مسکن در سبد حمایتی خانوار، پرهزینه ترین و مهم‌ترین است و این مستمری که از طرف کمیته امداد به افراد پرداخت می‌شود، فقط برای بحث معیشت و خوراک است و کفاف مسکن را نمی‌دهد.
وی با اشاره به پروژه مسکونی هزار واحدی امام رضا(ع) در حاشیه شهر مشهد عنوان کرد: این کار آستان قدس برای در اختیار گذاشتن 2 هکتار زمین و همکاری شهرداری مشهد و شورای شهر برای انجام زیرساخت‌های این پروژه بر اساس تفاهم نامه مشترک با استاندار خراسان رضوی و کمیته امداد کار خیلی بزرگی است که با کلنگ زنی امروز 1000 واحد مسکونی در اختیار نیازمندان تحت پوشش کمیته قرار می‌گیرد.
اعلام آمادگی کمیته امداد برای کمک به برگشت حاشیه نشینان به زادگاهشان
بختیاری در بخشی دیگر از صحبتهای خود، حاشیه شهر مشهد را پرجمعیت ترین حاشیه در کشور توصیف کرد و گفت: بخش زیادی از این افراد مهاجر هستند و به امید زندگی بهتر و اشتغال به اینجا آمده اند که ما به عنوان کمیته انداد اعلام آمادکی می‌کنیم عزیزانی که به حاشیه شهرهای بزرگ هجرت کرده‌اند اگر به روستا و مناطق خود برگردند هم مشکل اشتغال و هم‌ مسکن شان را حل می‌کنیم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: اما بخشی از سکونت در حاشیه شهر مشهد به خاطر دلدادگی به امام رضا(ع)است و محل زندگی بخش زیادی از خانواده‌های معزز شهداست که با سایر حاشیه ها فرق دارد.
وی با اشاره به ستاد حاشیه شهر مشهد، تاکید کرد: ستاد حاشیه شهر که به ریاست آیت الله علم الهدی و کمک سپاه پاسداران کارهای بزرگی انجام داده است‌ چرا که ما مردمان شریف و ایتام بسیاری در اینجا داریم.
بختیاری در ادامه با بیان اینکه امیدواریم به لطف خدا در سال 1401 این واحدهای مسکونی را افتتاح و به نیازمندان واگذار کنیم،گفت: در بین افراد تحت پوشش کمیته امداد نخبگان زیادی داریم که اگر به آن‌ها رسیدگی شود و زمینه رشد آن‌ها فراهم شود کارهای بزرگی انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه یتیمان زیادی تحت پوشش کمیته امداد داشتیم که امروز در سنگرهای خدمت، بهترین خدمات را ارائه می‌کنند، اضافه کرد: ما در حال حاضر بیش از 6 هزار نخبه تحت پوشش داریم که یتیم بودند.
تفاهم نامه کمیته امداد با استانداری خراسان رضوی برای محرومیت زدایی در 8 شهرستان
بختیاری با اشاره به اینکه اولویت ما در واگذاری این هزار واحد ایتام و خانواده‌های سه نفر به بالا است، افزود: وظیفه نوکری ما ایجاب می‌کند به محرومین و ایتام‌برسیم چرا که این افراد عائله خدا هستند.
وی گفت: ضریب محرومیت در هشت شهرستان خراسان رضوی به 9 رسیده بر همین اساس امروز یک تفاهم‌نامه با استاندار خراسان رضوی منعقد کردیم تا با احداث پنل‌های خورشیدی بتوانیم قدمی برای رفع محرومیت و در نتیجه ماندگاری این عزیزان در روستا برداریم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر جایگاه والای ایتام و سفارش اسلام به وضعیت آن‌ها، متذکر شد: برای حاشیه شهر مشهد برنامه‌های بسیار بزرگی توسط ستاد حاشیه شهر انجام شده است.
در پایان این مراسم که با حضور استاندار خراسان رضوی، مدیرکل اطلاعات، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، شهردار و دو نفر از اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد، استاندار خراسان رضوی رسما دستور آغاز اجرای عملیات پروژه مسکونی هزار واحدی امام رضا(ع) را صادر کرد.
8 آذرماه سال جاری(46روز قبل) تفاهم نامه‌ای با هدف تسهیل و تامین زمین در پهنه‌های حاشیه شمال و شرق مشهد به جهت احداث واحدهای مسکونی ارزان قیمت میان شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی، استانداری و کمیته امداد امضا شد.
طبق این تفاهم نامه شهرداری مشهد متعهد شده است تا در زمینه شناسایی افراد متقاضی، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ارائه لایحه بخشودگی به شورای شهر در زمینه بدهی کمیته امداد به شهرداری اقدام کند، آستان قدس رضوی نیز با تقبل واگذاری دو هکتار از اراضی شهرک شهید باهنر به ارزش تقریبی هزار میلیارد تومان به منظور ساخت واحدهای مسکونی ارزان قیمت بدون دریافت حق تقدیمی و در قالب قرارداد استیجاری عرصه و کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز با هدف ساخت هزار واحد مسکونی ویژه افراد مستضعف به این تفاهم‌نامه ورود کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/308914/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی در قاینات آغاز شد

صدور 25500 کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی

هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است

هنر پنالتی زدن: راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در اتحاد

کیفیت هوای مشهد ناسالم شد

جنگل‌زدایی وسیع با جاده‌سازی‌های غیرقانونی

نجات بانوی طبیعت گرد مصدوم در ارتفاعات روستایی تربت حیدریه

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه

پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

آغاز مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

کسب مهارت 20 هزار و 720 نفر در خراسان شمالی

آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از 400 نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری

پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی

زلزله «روداب» سبزوار خسارتی نداشت

219 انشعاب غیر مجاز آب در خواف شناسایی شد

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

آغاز از سرگیری آسفالت محلات بجنورد

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

استخراج 2 امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ

31 میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی

رقابت 1205 نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی

وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

وقوع زلزله در سبزوار

شناسایی بیش از 200 انشعاب غیر مجاز آب در خواف

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت (عکس)

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در این شهر

زمین لرزه 4 و دو دهم ریشتری در روداب

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در سبزوار

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

144 متخلف زیست محیطی دستگیر شدند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید

نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ 31 فروردین

زلزله 4.2 ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند

زلزله 4/2 در «روداب» خراسان رضوی

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند