پیام خراسان

آخرين مطالب

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

روزهای دور از میدان جودوکاران/ طلایی باز می گردیم ورزشي

روزهای دور از میدان جودوکاران/ طلایی باز می گردیم
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند-قهرمان جودو در خراسان جنوبی گفت: تعلیق این فرصت را به ما داد که جزئیات، مشکلات و کمبودها را برطرف کنیم تا با جودوی طلایی به عرصه رقابت‌های بین‌المللی بازگردیم.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها: ورزش جودو و دفاع شخصی از رشته‌های پرطرفدار و پرکاربرد در دنیاست و طرفداران زیادی به ویژه در بین قشر جوان دارد. این رشته در سال جاری با مهاجرت قهرمان جهان خود ملایی و حاشیه‌هایی که به وجود آمد به مشکلاتی برخورد که توسط فدراسیون جهانی تعلیق شد.
در همین راستا ورزشکاران و قهرمانان حرفه‌ای این ورزش با نگرانی‌هایی مواجه شده‌اند که اگر این ورزش پرطرفدار برای همیشه تعلیق شود آینده این ورزشکاران چه می‌شود.
در همین راستا با مجتبی فیاض زاده، که در دو رشته جودو و دفاع شخصی احکام قهرمان کشوری دارد و به اردوی تیم ملی نیز دعوت شده است، گفت و گو کردیم.
این ورزشکار خراسان جنوبی در زمینه تعلیق فدراسیون جودو گفت: در هر کاری و هر رشته ورزشی فراز و نشیب‌هایی وجود دارد و اکنون نوبت جودو بود، این موضوع را مشکل نمی‌دانیم.
به گفته وی هدف‌های کنونی ما برنامه‌ریزی برای آینده و ارتقا و توسعه این ورزش می‌باشد، تا زمانی که این تعلیق ناعادلانه برداشته شود بتوانیم با قدرت وارد میدان شویم.
وی تأکید کرد: به نظر من این مشکل موقتی، سکوی پرتاب برای موفقیت‌های آینده است.
این قهرمان کشوری بیان کرد: تعلیق این فرصت را به ما می‌دهد که جزئیات، مشکلات و کمبودها را برطرف کنیم تا با جودوی طلایی به عرصه رقابت‌های بین‌المللی بازگردیم.
نگران نیستیم
این قهرمان جودو و دفاع شخصی با بیان اینکه ورزش برای ایجاد صلح و دوستی‌هاست، گفت: این حرکت ناجوانمردانه از این هدف دور است.
فیاض زاده در پاسخ به این سوال که آیا درباره تعلیق احساس نگرانی دارد، هم عنوان کرد: نگران این موضوع نیستم چرا که مطمئنم این چالش هم بر طرف می‌شود و موفقیت‌های زیادی پیش روی خود دارم.
وی تصریح کرد: خوشبختانه رئیس فدراسیون جودو ایران نیز از قهرمانان این رشته است که به تمام زوایای این ورزش آشنایی و اشراف کامل دارند و به همین دلیل مطمئنم که برای این مشکل موقت، بهترین راهکارها را خواهند اندیشید.
این قهرمان استان توصیه کرد: با توجه به شرایط فعلی بهتر است که تمرکز بر روی سنین پایه و استعدادیابی قرار گیرد تا با سرمایه گذاری در این بخش بتوانیم در آینده که این مشکل برطرف می‌شود با قدرت در جهان حضور داشته باشیم.
به گفته وی قهرمانان این رشته با اصالت نباید هیچ نگرانی داشته باشند چرا که به زودی آینده روشنی منتظر این رشته است و با تلاش و پشتکار باید خود را برای آن روز آماده کنند.
برگزاری اردوها و مسابقات بین استانی و کشوری در استان
فیاض زاده، قهرمان خراسان جنوبی درباره اهداف و برنامه‌های خود نیز گفت: تعلیق هیچ گاه نمی‌تواند جلوی پیشرفت ورزشکاران را بگیرد و من هم برای شناخت نقاط قدرت و ضعف خود تلاش خواهم کرد.
وی بزرگترین مشکل خود را نبود حریف تمرینی سنگین وزن در استان دانست و درخواست کرد که برای رفع این مشکل اردوهای بین استانی با استان‌های همجوار مانند خراسان رضوی که در این رشته خوب است برگزار شود، همچنین اردوها و مسابقات منطقه‌ای و کشوری در خراسان جنوبی می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.
به گفته وی همچنین جودو، ورزش صدم ثانیه‌هاست که علم و اطلاعات به روز در آن اهمیت زیادی دارد و در همین راستا اگر بتوان مربی‌های مجرب کشوری را به خراسان جنوبی دعوت کرد تا به مربیان و ورزشکاران، در حین تمرین آموزش‌های روز را بدهند یکی دیگر از مشکلات اساسی ما برطرف می‌شود.
فیاض زاده یکی دیگر از مشکلات را به روز نبودن تجهیزات ورزشی بدن سازی در پایگاه قهرمانی دانست و افزود: سالهاست که این موضوع مطرح می‌شود ولی هنوز تغییری انجام نشده است.
به گفته وی همچنین درخواست تمام ورزشکاران افزایش تایم کاری پایگاه قهرمانی است چرا که یک ورزشکار حرفه‌ای باید در طول روز ساعت‌ها تمرین داشته باشد و نمی‌تواند تمام تمرینات خود را معطوف تایم عصر کند.
خودخواهی ملایی در مقابل دیگر ورزشکاران
قهرمان جودو و دفاع شخصی درباره کاری که ملایی قهرمان عرصه جهانی این رشته انجام داد، هم گفت: ورزشکارانی که قصد مهاجرت دارند این کار را بدون حاشیه و در سکوت انجام می‌دهند ولی او جودو را فدای خواسته‌های خود کرد.
فیاض زاده افزود: ملایی بازیچه برخی مسائل شد و درست است که برای خود توانست موقعیت‌هایی را به دست بیاورد اما آینده خیلی از ورزشکاران هم سن خود را به ورطه سقوط کشاند.
به گفته وی ملایی ورزشکاری بود که تمام سختی‌ها و رنج‌ها را چشیده بود و برای من قابل باور نیست که چگونه توانست با آینده ورزشکارانی مانند خود بازی کند.
وی ادامه داد: به نظر من این کار او به غیر از خودخواهی و غرور چیز دیگری نبود ولی مطمئنم دشمنان به اهداف خود دست پیدا نمی‌کنند و به زودی با غلبه بر این مشکلات دوباره جودوکاران ایرانی قدرت خود را نشان می‌دهند.
مشکل تعلیق جودو برای تمام کشور است، اما هر استان باید به این نکته توجه کند که با انگیزه دهی به قهرمانان خود می‌تواند آینده این رشته را تضمین کند.
خراسان جنوبی نیز با توجه به ظرفیت‌هایی که در این رشته دارد باید از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان و هیئت جودو و دفاع شخصی مورد حمایت بیش از پیش قرار گیرد تا نه تنها ورزشکاران با تلاش روز افزون بعد از تعلیق قهرمانی‌های فراوانی را کسب کنند، بلکه برای دفاع از ارزش‌های کشور نیز کوتاهی نداشته باشند و بدانند که پاداش تمام سختی‌های خود را می‌بینند و الگویی برای دیگر رشته‌ها باشند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/308932/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ورود سیل به شهر حاجی‌آباد

دو جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد

بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی راه‌اندازی شد

نوای دلنشین نقاره‌زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی

ببینید | مهم‌ترین پیامد حادثه طبس چه بود؟

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش»

افزایش ابر در مشهد از عصر امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت

(تصاویر) بازسازی صحنه قتل در خیابان مطهری مشهد

ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از 20 سال

مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست

بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد

پنج طرح بهداشتی در اسفراین بهره‌برداری شد

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد

کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند

برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران

آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران

19 هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد

انسداد 2 محور اصلی در خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب

طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود

میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از 14 هزار لیتر در ثانیه است

‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی

غربالگری شنوایی 11هزار نوزاد در خراسان شمالی

ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری

اجرای سند توسعه اشتغال در 500 روستای خراسان شمالی

یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد

سیل در ازمیغان

دستگیری سارق 46 «کامپیوتر خودرو» در مشهد

راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران

اجرای بیش از 40 عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن

توقیف 48 خودرو در نیشابور

متهم به 46 فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد

احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت

توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور

برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب

رکابزن بجنوردی از تهران تا هند را می‌پیماید

ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود

همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم

سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند

افزایش 50 درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید

طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟

شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش 119 درصدی حقوق در 3 سال

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم

مشارکت بیش از 4 هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی

نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس

بارش‌های رگباری در خراسان جنوبی ادامه دارد

صحرای طبس به روایت تصویر

بیش از 3 تن مرغ غیر قابل‌مصرف در بیرجند معدوم شد

اختصاص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی