پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

آب اولویت اول خراسان جنوبی در سال97/فرصتهای گردشگری و صنایع دستی سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - بیرجند- استاندار خراسان جنوبی آب را اولویت اول استان در سال 97 اعلام کرد و گفت: تا جایی که تیغ قلمم ببرد و پیش رود در خصوص مشکلات آب استان نامه‌نگاری و مطالبه‌گری می‌کنم.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد مهدی مروج الشریعه شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه ، اظهار کرد: خبرنگاران باید نسبت به آنچه که بازتاب می دهند و تبعات بعدی آن آگاهی کامل داشته باشند.
وی با بیان اینکه انتخاب نامناسب ترین راه در برخورد با خبرنگاران در ابتدای امور نشان از پایین بودن ظرفیت شنیداری برخی مسئولان دارد، افزود: قلم اصحاب رسانه باید برمبنای حق مداری و بر اساس منافع مردم کار کند.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر امروز برای جوانان استان چاره ای اندیشیده نشود و از امکانات دولت به درستی استفاده نشود قطعا در آینده نزدیک با تخلیه جمعیت مواجه خواهیم شد، گفت: استان خراسان جنوبی باید به جایی برسد که کانون های رشد همچون شهرستان های نهبندان و فردوس را پدرانه راهبری کند.
وی با بیان اینکه در خصوص رفع تمامی معضلات استان به مرکز کشور چشم امیدی نداریم و باید به کمک مردم برای امور چاره اندیشی کنیم، عنوان کرد: یکی از داشته های بسیار ارزشمند استان منابع انسانی هستند که نباید بگذاریم آرامش آن ها به هم بریزد.
مروج الشریعه با اشاره به اهمیت ویژه صنایع دستی و مشاغل خانگی، بیان کرد: مشاغل خانگی و صنایع دستی در کوتاه ترین زمان به ما برای ایجاد طرح های بزرگ تر فرصت می دهد.
وی با بیان اینکه سالنی با مساحت چهار هزار و 500 متر در نمایشگاه صنایع دستی مشهد مقدس برای صنایع دستی استان خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: این نمایشگاه برای اولین بار از چهارم الی یازدهم فرودین ماه سال آینده برگزار و تمامی تولیدکنندگان از تمامی شهرستان ها در آن شرکت دارند.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید بازاریابی وسیعی در خصوص صنایع دستی استان صورت پذیرد، افزود: اگر بازار به شکل مناسبی بازاریابی شود خواهیم توانست تولید را به شکلی منطقی گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی باید به یک عنصر کارآفرینی تبدیل شود، گفت: اگر امروز فکری برای پیشگیری از مهاجرت نشود قطعا وقایع ناگواری در استان رخ خواهد داد.
مروج الشریعه با اشاره به اینکه جلسات اقتصاد مقاومتی حتما در سال آینده همواره برگزار خواهد شد، عنوان کرد: طی شش ماهه گذشته 11 جلسه اقتصاد مقاومتی در استان برگزار شده است و این مهم در سال آینده با رویکرد پروژه محور در شهرستان ها دنبال خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه با هر گونه چینش و جداسازی مخالف هستم، بیان داشت: امروز موضوع آب در استان خراسان جنوبی یکی از سنگین ترین مسائل در کشور است چراکه از بستر کالبدی یک مولفه توسعه خارج و به یک مسئله اجتماعی تبدیل شده است.
هزینه 15 میلیاردی از اعتبارات استانی برای پروژه های ملی راهسازی خراسان جنوبی
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه استاندار شدن هیچ شانی ندارد و تنها ارزش آن خدمت کردن به مردم است، اظهار کرد: مدیران استانی باید در برخورد با مردم و اصحاب رسانه خویشتن داری کنند.
وی با اشاره به اینکه با حبس نگاه انتشاراتی مخالف هستم، افزود: جهت همکاری و تسهیل امور باید سیستمی در بین خبرنگاران تعریف شود.
مروج الشریعه با بیان اینکه راه و راه آهن از مسائل بسیار مهم استان است، گفت: استان خراسان جنوبی نیاز به آزاد راه و به تبع آن فرهنگ رانندگی دارد.
وی ادامه داد: استانداری هیچ وظیفه ای در خصوص کمک به طرح های ملی ندارد اما 15 میلیارد تومان برای حفاظت از جان مردم در جاده های استان هزینه کرده است.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های مهم استان در سال 97 زیرساخت های راه است، عنوان کرد: در خصوص راه آهن زاهدان، بیرجند- مشهد حتما نیاز به یک فاینانس است و با توجه به نیاز اعتباری کلان هیچ راه دیگری ندارد.
وی با بیان اینکه ضعف در زیرساخت های راه یکی از معضلات برای جذب سرمایه گذاران است، اظهار داشت: راه و راه آهن به عنوان یک زیرساخت اقتصادی در توسعه استان بسیار حائز اهیمت هستند.
مروج الشریعه با اشاره به اینکه دولت مرکزی باید به ما در جذب سرمایه گذار کمک کند، افزود: قلم زدن در زمینه تبیین شرایطی برای جذب سرمایه گذار چه داخلی و چه خارجی از وظایف اصحاب رسانه است.
وی با بیان اینکه در سال آینده حدود دو پرواز در راستای جذب سرمایه گذار از نواحی مختلف را برای استان پیش بینی می کنیم، گفت: اولین اولویت استان خراسان جنوبی در سال 97 موضوع آب خواهد بود.
استاندار خراسان جنوبی اظهارکرد: شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی محلی برای بیان مسائل، درخواست ها و فرازهایی از آینده نگری بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه متاسفانه در استان خراسان جنوبی با دو معضل خروج نقدینگی و پس انداز مردم و همچنین خروج مغزهای متفکر استان مواجه هستیم، عنوان کرد: برای انسجام فرهنگی در جامعه و استان باید به معضلات فرهنگی توجه ویژه داشته باشیم.
مروج الشریعه با اشاره به اینکه باید در حوزه گردشگری استان مطالبه گری زیادی داشته باشیم، افزود: باید به سمتی پیش برویم که مطالبه گری جدی از مدیران به بدنه کل سیستم سرایت کند.
وی با بیان اینکه در بدنه سیستم ها مشکل فرهنگی داریم که باید به آن توجه شود، اظهار داشت: حرکت به سمت ایجاد شرکت های دانش بنیان از دیگر اقدامات مهم در توسعه استان خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/46025/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد

بارش باران بهاری در گناباد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

1500 هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است

8 اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

متهم شدن 7 تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان