پیام خراسان

آخرين مطالب

ثانیه شماری خراسان جنوبی ها برای دیدار با رهبری مقالات

ثانیه شماری خراسان جنوبی ها برای دیدار با رهبری
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - آن‌هایی که توفیق رفیق راهشان شده دل تو دلشان نیست و آرام و قراری برای لحظه دیدار یار ندارند.
سال هاست که این لحظه را انتظار می‌کشند تا به دیدار یار نائل آیند و امروز روز موعد است و رسیدن به وصال یار. خوشا آنان که این توفیق رفیق راهشان شد و می‌خواهند به دیدار امیر و آقای ملت ایران و جهان نائل آیند.
لحظه‌ها برای آن‌هایی که اکنون در پایتختند و در انتظار ساعت دیدار به کندی می‌گذرد اما نبض و قلبشان تند تند می‌زند چرا که چه توفیق عظیم‌تر از این که به دیدار امیر امت ایران و اسلام نائل آیی.
خلاصه دل توی دلشان نیست و هنوز به دیدار یار نائل نشده اشک شوق می‌ریزند همان‌طور که وقتی تلفنشان به صدا در آمد یکی در آن سوی خط به آن‌ها اعلام کردند که مسافر دیدار ولی‌امر مسلمین شده‌اید. برخی حتی در مخیله‌شان هم نمی‌گنجید که این سعادت نصیبشان شود اما گاهی بخت در خانه برخی‌ها را که به‌هیچ‌وجه به آن موضوع فکر نمی‌کردند نیز می‌زند.
خوشا آنان که بخت یارشان شد و مسافر سفر عشق و دیدار با یار خویش شده‌اند چرا که از آخرین دیدار خراسان جنوبی‌ها با رهبرشان ٢4 سال می‌گذرد و دیگری طاقتی برای این دوری نمانده است.
امروز هزار و ٣٠٠ نفر از خراسان جنوبی به نمایندگی از مردم این استان به دیدار رهبری نائل می‌آیند تا آرزوی دیرینه خراسان جنوبی که دیدار یار بود. در این دیدار از همه نوع قشر دیده می‌شوند پیر و جوان، نوجوانان، کارمند، کارگر، دانشجو و... و این لحظه‌ها لحظه‌هایی که هیچ‌گاه از ذهن و قلبشان پاک نخواهد شد چرا که سال‌ها انتظار کشیده‌اند تا لحظه موعد فرا رسد و به دیدار یار نائل آیند.
این روزها فضای مجازی نیز همش رنگ بوی شوق دیدار داشت و همه از این موضوع گفتند، نوشتند، استوری کردند، عکس گذاشتند و از شوق وصال گفتند. آن‌هایی که سعادت دیدار نصیبشان نشد برخی نامه نوشتند برخی اشک ریختند، برخی هم دل خوش کردند به دیدارهای بعدی اگر عمری باقی باشد و خوردند به حال آن‌هایی که رفتند و به دیدار یار نائل آمدند.
خلاصه همه چه آن‌هایی که مسافر دیدار یار شدند و چه آن‌هایی که از قافله عقب‌مانده‌اند اکنون لحظه دیدار را انتظار می‌کشند آن‌هایی که توفیق رفیق راهشان شد از نزدیک و آن‌هایی که بخت یارشان نبود از صفحه تلوزیون تا لحظه دیدار فرا رسد.
مرور می کنیم ورق طلایی تاریخ معاصر خراسان جنوبی آن هم در ششم شهریور ماه سال 78 که رهبر معظم انقلاب اسلامی به جنوب خراسان سفر کردند.
در آن روز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در اجتماع باشکوه مردم خونگرم و صمیمى شهرستان بیرجند با اشاره به نقش قابل توجه مردم این خطه از کشورمان در مبارزات اسلامى ملت ایران، وجود استعدادهاى فراوان انسانى و طبیعى را در منطقه جنوب خراسان خاطرنشان کردند و ضرورت احیاى این استعدادها را به عنوان یک دستور اسلامى، مورد تأکید قرار دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... «خامنه ای» در این اجتماع بزرگ که با ابراز احساسات پرشور حاضران در تبعیت از ولایت عظماى اسلامى توأم بود، از ایمان، پایبندى و اعتقاد راسخ به حاکمیت دین و ارزش هاى اسلامى به عنوان خصوصیت همیشگى مردم بیرجند یاد کردند و فرمودند: «در این شهر، علما و شخصیت هاى علمى و ادبى بزرگى پرورش یافته اند که مرحوم آیت ا... سید حسن تهامى و مرحوم آیت ا... شیخ محمد حسن ضیاءآیتى و نیز حاج شیخ جواد عارفى، عالم کهن سال این شهر، از زمره آنان محسوب مى شوند. مردم بیرجند به عنوان اسطوره اى از ملت ایران در دوره حاکمیت رژیم ستمشاهى، پایبندى خود را در حمایت از هر حنجره اى که از آن نام اسلام و قرآن بلند مى شد و براى حاکمیت دین فریاد مى کشید، نشان داده است و براى مردم این شهر و مناطق جنوب خراسان، آمار و ارقام افتخارآمیزى از سرداران رشید و شجاع، شهدا، جانبازان و آزادگان به ثبت رسیده است.»
حضرت آیت ا... خامنه اى از خاندان عَلَم به عنوان دست نشانده هاى استعمار کهن و میراث خواران سلطه جهنمى بیگانگان در منطقه بیرجند یاد کردند و ضمن برشمردن تلاش هاى تحقیرآمیز آنان علیه علما، روحانیان و مردم مؤمن و با معرفت این شهرستان فرمودند: « امروز در سایه حاکمیت اسلام، این منطقه از استعدادهاى انسانى بالایى برخوردار است و استعدادهاى طبیعى نظیر معادن غنى و سرزمین هاى بالقوه حاصلخیز، امکانات فراوانى براى پیشرفت و ارتقای سطح زندگى مردم به وجود آورده است، بنابراین دستور اسلام، احیاى این استعدادهاست.»
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر ضرورت تلاش در جهت زدوده شدن محرومیت ها از مناطق جنوب خراسان تأکید کردند و خطاب به جوانان این منطقه گفتند: «از استعداد خود در فراگیرى مهارت ها و کسب تخصص ها هر چه بیشتر استفاده کنید، خوب درس بخوانید و خود را مجهز کنید البته علم به تنهایى کفایت نمى کند و انسان عالم، هنگامى مفید واقع خواهد شد که ایمان راسخ داشته باشد.»

پیام خراساناین گزارش حاکی است، هفتم شهریور سال 78 رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران در اجتماع بزرگ مردم محروم شهرستان مرزى نهبندان حضور یافتند و دیدار با مردم و به ویژه جوانان مومن، مهربان و نجیب نهبندان را یک توفیق بزرگ و خاطره اى به یاد ماندنى توصیف کردند و فرمودند: «من با سفر به شهرستان محروم نهبندان مى خواهم توجه مسئولان سطوح مختلف دولتى و استانى را به طور کامل به این منطقه و مناطقى از این قبیل جلب کنم و از آن ها انتظار دارم که اهتمام خود را بر روى نقاط دور افتاده که غالباً محرومیت هاى زیادى را از دوران قبل تحمل کرده اند متمرکز کنند.

حضرت آیت ا... خامنه اى اقدامات نظام اسلامى براى محرومیت زدایى از نقاط محروم کشور را خاطرنشان کردند و گفتند: در دوران قبل از پیروزى انقلاب به قدرى بر مردم این مناطق محرومیت تحمیل شده است که اگر 10 برابر خدمات 20 سال گذشته انقلاب نیز کار انجام شود، باز هم حق این مناطق ادا نخواهد شد، بنابراین مسئولان کشور باید به روند محرومیت زدایى از این منطقه و سایر نقاط محروم کشور، شتاب مضاعف و فزاینده ترى بدهند. رهبر انقلاب اسلامى بر وفور استعدادها در منطقه جنوب خراسان تأکید کردند و فرمودند: این منطقه باید بتواند از لحاظ مادى و معنوى روى پاى خود بایستد و نیازهایش برآورده شود و براى این منظور لازم است مردم و به ویژه جوانان مستعد و توانمند منطقه براى همکارى با دولت و مسئولان دولتى آمادگى داشته باشند.
مقام معظم رهبرى در بخش دیگرى از سخنانشان وجود بسیج فعال در نهبندان را حائز اهمیت دانستند و با پرمسئله خواندن مرزهاى این منطقه از لحاظ قاچاق کالا و مواد مخدر فرمودند: سوداگران مرگ که حاضرند میلیون ها جوان را به کام اعتیاد بکشند، مرزهاى ما را در وضعیت بدى قرار داده اند و در این میان از قشرهاى مختلف مردم و به ویژه جوانان این منطقه انتظار مى رود که آگاهى، استقامت، هوشیارى و مجاهدت خود را به بهترین شکل نشان دهند.»
همچنین 55 سال پیش در 13 شهریور ماه سال 47 زلزله‌ای مهیب، فردوس، شهرها و روستاهای اطراف را به لرزه درآورد و جمع زیادی از مردم را به کام مرگ فرستاد.
اما سید طلبه‌ 29 ساله مشهدی پس از شنیدن این خبر، با قلبی آکنده از درد جمعی را به مدد گرفت و عازم شهر فردوس شد.
شکل گیری پایگاه امداد روحانیت و کمک به اسکان زلزله‌زدگان، درمان مصدومان، تامین غذا و ایجاد سرپناه برای مردم آسیب دیده، حاصل 45 روز حضور آن طلبه جوان و همراهانش بود.
تاریخ گواهی می‌دهد که این حرکت خودجوش مبدا فعالیت‌های جهادی در ایران است؛ آن هم توسط افرادی که فارغ از پست و منصب تنها به واسطه عشقی که به مردم و هم نوعانشان داشتند، در اقدامی بسیار منظم و برنامه‌ریزی شده به زلزله زدگان و دردمندان آن مصیبت، امدادرسانی کردند.
آن طلبه جوان اعقاد داشت که باید دوباره فردوس را ساخت و روح زندگی را در این شهر دمید و این خلوص نیت باعث شد که آن روزها مردم فردوس در کلام و رفتار این سید جوان، تصویر راست قامت بزرگ و انقلابی‌شان، سید روح الله خمینی(ره) را ببینند.
آن طلبه جوان بعدها که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید به مقام ریاست جمهوری و سپس به رهبری امت رسید و همواره همگان را به تقویت روحیه جهادی تشویق و ترغیب کرده است.
مبدا حرکت گروه‌های جهادی از سال 1347 و با آغاز فعالیت گروه جهادی خدمت‌رسان مقام معظم رهبری در منطقه فردوس بوده؛ لذا تلاش کرده‌اند تا با برگزاری این اجلاسیه ملی و با کار گسترده، اطلاع‌رسانی گفتمان غالب مبداء حرکت‌های جهادی به 13 شهریور 1347 در شهرستان فردوس برگردد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/588890/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فیلم/جاری شدن سیلاب شدید در روستای ماخونیک خراسان جنوبی

ورود سیلاب به جاده ارتباطی صالح آباد-ایلام

بهره‌برداری از 1100 مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی

چرا برای صاحبان بار انتخاب ریل به جای جاده جذابیتی ندارد؟

نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است

سامانه بازار کتاب تا پایان نمایشگاه سی‌وپنجم غیرفعال است

پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا 2 ماه آینده

جاری شدن سیلاب در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه

بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی

صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد

محدودیت سختگیرانه در ترخیص کالاهای ملوانی خسارت به بار می آورد

برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد

برای اولین بار؛ حمله به تل‌آویو از خاک عراق + فیلم

اینفوگرافی/ 8 نشانه ای که به شما می‌گوید فرزند باهوشی دارید

ماجرای تجاوز به زن جوان برای پس ندادن بدهی

سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه سی‌وپنجم موقتا غیرفعال است

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: شهدا بهترین الگو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

عیسی قلی پور درگذشت

نفرات برتر شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور

ارائه خدمات به بیش از 1600 سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی

سیل وارد برخی مناطق مسکونی در شهرستان نهبندان شد

نجات کودک حسن آبادی از برق گرفتگی

سد و سازه‌های آبی این شهر هم سر ریز شد

برخی راه‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب مسدود شد

اسرار قانون کار؛ 10 به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند

نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد

راز بزرگ ژاوی سیمونز فاش شد / ژاوی به ژاوی می‌رسد!

گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان

تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد

نوزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در مشهد

بارش باران تا روز یکشنبه در خراسان رضوی ادامه دارد

برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد

پیش‌بینی تولید 3 میلیون و 700 هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی

ما جز با رعیتِ خود دیگر با کسی جنگ نداریم!

سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه کتاب موقتا غیرفعال است

روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم

افزایش 20 درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

مدیرعامل بیمه دی:دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

انسداد بعضی محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب

نجات کودک 10 ساله خوسفی با تلاش نیرو‌های هلال احمر

عملیات روکش آسفالت محور بیرجند نهبندان به طول 36 کیلومتر

هنرمند و بخشی شمال خراسان درگذشت

راز لگد تاریخی آقای مو طلایی بالاخره فاش شد!

صفی آباد دزفول و حسینیه اندیمشک پربارش‌ترین نقاط خوزستان

شبکه هابل برای اولین بار با یک ماهواره ارتباط بلوتوثی برقرار می‌کند

بهره برداری از 1100 مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی

اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در کاشمر آغاز شد

برگزاری آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در خواف

کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه آماده همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری