پیام خراسان

آخرين مطالب

بیمه سلامت خراسان رضوی، پیشرو در تحقق عدالت اجتماعی مقالات

  بزرگنمايي:

پیام خراسان- نخستین طرح همگانی بیمه سلامت چند سال پیش به صورت رایگان برای پوشش آحاد مردم به خصوص اقشار آسیب‌پذیر و حاشیه نشینان شهرها، رقم خورد و دولت، سیزدهم این طرح را به طور جدی‌تری دنبال کرد.

بر این اساس در سال 1401 بیش از 6 میلیون و 450 هزار نفر از اقشار کم درآمد جامعه در دهک‌های یک تا سه زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند که بیش از یک میلیون نفر از آنان جمعیت مناطق حاشیه شهرها بودند.

از تیرماه امسال نیز 2 دهک درآمدی چهار و پنج اضافه شده و بیمه سلامت همگانی رایگان برای این دهک ها در دستور کار قرار گرفت که در این زمینه بیمه سلامت خراسان رضوی پیشرو است.

خراسان رضوی دارنده بیشترین بیمه شدگان سلامت در کشور

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بیمه سلامت خراسان رضوی به لحاظ دارا بودن بیشترین میزان بیمه شدگان سلامت دارای رتبه اول در بین سایر ادارات کل بیمه سلامت کشور است.

خراسان رضوی رتبه نخست بیشترین میزان بیمه شدگان سلامت را در بین سایر ادارات کل بیمه سلامت کشور دارا است.

دکتر محمد وجدانی افزود: خراسان رضوی هشت درصد جمعیت کشور، معادل 6 میلیون و 434 هزار و 501 نفر جمعیت دارد که از این تعداد سه میلیون و 853 هزار و 476 نفر در قالب 10 دهک درآمدی زیر پوشش صندوق‌های بیمه سلامت خراسان رضوی قرار دارند.

وی ادامه داد: از این بیمه شدگان 405 هزار و 593 نفر در صندوق بیمه کارکنان دولت، یک میلیون و 842 هزار و 566 نفر در صندوق بیمه روستاییان، 270 هزار و 80 نفر در صندوق بیمه سایر اقشار و یک میلیون و 335 هزار و 237 نفر در صندوق بیمه سلامت همگانی بیمه شده‌اند.

وجدانی افزود: هم اینک 78 نمایندگی و دفتر پیشخوان با 102 نفر نیروی انسانی در استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که از این تعداد 26 نمایندگی و دفتر پیشخوان در مشهد و بقیه مربوط به دیگر شهرستان های استان است.

جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی حدود 11 درصد رشد یافت

 

 

70 درصد بیمه شدگان سلامت خراسان رضوی دهک‌های یک تا پنج

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی بیان کرد: از 10 دهک درآمدی زیر پوشش بیمه سلامت تاکنون پنج دهک نخست به صورت رایگان زیر پوشش قرار گرفته اند که 70 درصد جمعیت بیمه شدگان استان، معادل 2 میلیون و 146 هزار و 510 نفر را دربرمی گیرند.

وجدانی با بیان اینکه به دنبال پوشش 2 دهک دیگر هستیم افزود:‌ حق بیمه صندوق ایرانیان برای یک سال بیمه، 14 میلیون و 352 هزار ریال است که این مبلغ برای دهک‌های 6 تا 10 متفاوت است و دهک درآمدی 6 حق بیمه 20 درصدی و دهک درآمدی هفت نیز حق بیمه 30 درصدی به صندوق ایرانیان پرداخت می‌کنند.

این مسوول اظهار داشت: همچنین دهک درآمدی هشت، 40 درصد، دهک درآمدی 9 ، 50 درصد و دهک درآمدی 10 ، 100 درصد حق بیمه به صندوق ایرانیان می پردازند.

با رایگان شدن دهک‌های درآمدی چهار و پنج حدود 228 هزار نفر به بیمه‌شدگان سلامت خراسان رضوی افزوده شد

 

حدود 23 هزار تن از اتباع خارجی زیر پوشش بیمه سلامت استان

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بیمه سلامت در خدمات دهی به اتباع خارجی، تنها مجاز به ارائه خدمت به افراد دارای کارت آمایش است که هم اینک 22 هزار و 897 هزار نفر از اتباع دارای شرایط مقیم در استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وجدانی افزود: حق بیمه سالانه صندوق ایرانیان بیمه سلامت برای اتباع خارجی دارای کارت آمایش حدود 2 برابر سرانه جمعیت ایرانی و بیش از 26 میلیون ریال است که این خدمات در قالب سه گروه آسیب پذیر، غیرآسیب پذیر و بیماران خاص ارائه می‌شود.

 

خراسان رضوی رتبه نخست پرداخت هزینه درمان ناباروری در کشور

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: طرح های دارویار و سهم ارز، خدمات توانبخشی، صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، ارایه خدمات ناباروری و پوشش مادران فاقد بیمه و فرزندان زیر پنج سال، بیمه درمان سوء مصرف مواد مخدر از جمله طرح‌های بزرگ کشور است که بیمه سلامت از جمله متولیان آن است.

وجدانی با بیان اینکه ارایه خدمات ناباروری و پوشش مادران فاقد بیمه و فرزندان زیر پنج سال از نیمه دوم سال 1400 در کشور آغاز شده است و بیمه سلامت 90 درصد تعرفه‌های درمان این افراد را پرداخت ‌می کند، افزود: اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی بیشترین پرداختی هزینه‌های درمان ناباروری کشور را دارد.

در استان خراسان رضوی 11 هزار و 957 بیمار نابارور نشاندار شده‌اند.

وی گفت:‌ در این استان 11 هزار و 957 بیمار نابارور نشاندار شده‌اند که تا کنون برای درمان آنان در مجموع 570 میلیارد ریال پرداخت شده است.

 

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال 2 هزار و 468 پرونده برای زوج های نابارور در استان خراسان رضوی تشکیل شده و برای درمان آنان 90 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وجدانی افزود: همچنین 957 پرونده سربازی اسناد بستری خدمات ناباروری استان تاکنون تشکیل شده که پرداختی برای آنها 28 میلیارد و 395 میلیون ریال بوده است.

این مسوول افزود: هم اکنون اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی با 11 مرکز ناباروری در استان قرارداد دارد.

577 هزار نفر زیر پوشش طرح پزشکی خانواده خراسان رضوی

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: این اداره 577 هزار نفر از جمعیت استان را در قالب طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع زیر پوشش دارد که از این تعداد 220 هزار نفر در مشهد و 357 هزار نفر در دیگر شهرستان های استان ساکن هستند.

اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی 577 هزار نفر از جمعیت استان را در طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد: هم اینک 450 پزشک خانواده در استان طرف قرار این اداره هستند که از این تعداد 185 پزشک در مشهد و 265 پزشک در سایر شهرستان‌های استان استقرار دارند.

 

خراسان رضوی رتبه نخست طرح خدمات توانبخشی

رییس اداره بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: طرح خدمات توانبخشی از ابتدای مهر امسال با انعقاد قرارداد با سازمان بهزیستی برای بعضی از معلولیت‌ها مانند اختلالات جسمی و حرکتی، بینایی، صوت و گفتار، شنوایی، روانی و کم توانی ذهنی اجرایی شد که خراسان رضوی در این طرح با بیشترین میزان نشاندار شدن معلولان، رتبه نخست کشور را دارا است.

در استان خراسان رضوی 59 هزار و 932 نفر دارای معلولیت شناسایی شدند.

دکتر جواد نیک فرجام وی با اشاره به شناسایی 59 هزار و 932 نفر افراد دارای معلولیت در این استان که برخی چند نوع معلولیت دارند، افزود: تا شهریور امسال 71 هزار و 504 معلولیت برای افراد دارای معلولیت در استان نشان‌دار شده است.

وی گفت:‌ از این تعداد 25 هزار و 22 نفر دارای اختلالات جسمی حرکتی، هشت هزار و 156 نفر دارای اختلالات بینایی، پنج هزار و 888 نفر دارای اختلالات صوت و گفتار، هفت هزار و 609 نفر اختلالات شنوایی، پنج هزار و 931 نفر اختلالات روانی و 18 هزار و 898 نفر دارای اختلال کم توانی ذهنی هستند.

نیک فرجام افزود: استان خراسان رضوی دارای 750 بیمار اوتیسم است که همه این افراد نشاندار شده‌اند که بیمه سلامت استان هزینه‌های درمانی آن‌ها را تا 70 درصد تامین می کند.

بیش از 83 هزار بیمار خاص استان زیر پوشش بیمه سلامت

رییس اداره بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی گفت: همچنین در قالب اجرای شیوه نامه بیماران خاص تبصره 17 تا کنون 83 هزار و 289 بیمار در استان شناسایی شده اند که از این تعداد نشان 66 هزار و 574 نفر تایید شده و دارای بیمه فعال هستند.

وی ادامه داد: تا کنون برای درمان این بیماران در بخش سرپایی 279 میلیارد ریال و در بخش بستری 379 میلیارد ریال هزینه پرداخت شده است.

نیک فرجام گفت: سرانه هریک از بیماران خاص و صعب العلاج برای پوشش بخشی از هزینه‌های درمان حدود 500 میلیون ریال است که پس از بررسی اسناد آنان پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در اجرای تبصره 9 (پرداخت خارج از ضوابط) نیز پرونده هفت هزار و 983 بیمار در سایت نوبت دهی استان ثبت شده‌ است که هفت هزار و 350 بیمار مدارک خود را تحویل داده‌اند و پنج هزار و 116 بیمار اسناد و مدارکشان رسیدگی و به ستاد سازمان بیمه سلامت برای پرداخت ارسال شده است.

وی بیان کرد: در این بخش نیز بیمه سلامت استان خراسان رضوی تا کنون 397 میلیارد ریال بابت پرداخت خارج از ضوابط پرداخت کرده است.

بیمه سلامت خراسان رضوی بیش از 372 میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص پرداخت کرد

 

 

پرداخت بیش از پنج میلیارد ریال بابت درمان سوء مصرف مواد مخدر

رییس اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی نیز با اشاره به اجرای طرح بیمه درمان سوء مصرف مواد مخدر از سال 1401 گفت: این اداره کل تا کنون با 87 مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در استان قرارداد منعقد کرده است.

دکتر محمدرضا شیرزاده افزود: تا کنون چهار هزار و 438 نفر بیمار فعال در استان شناسایی شده و دارای پرونده شده اند که این افراد تاکنون 24 هزار و 833 بار به مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر مراجعه داشته‌اند و پنج میلیارد و 470 میلیون ریال برای هزینه درمان آنان پرداخت شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/600928/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جاری شدن سیلاب در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه

بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی

صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد

محدودیت سختگیرانه در ترخیص کالاهای ملوانی خسارت به بار می آورد

برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد

برای اولین بار؛ حمله به تل‌آویو از خاک عراق + فیلم

اینفوگرافی/ 8 نشانه ای که به شما می‌گوید فرزند باهوشی دارید

ماجرای تجاوز به زن جوان برای پس ندادن بدهی

سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه سی‌وپنجم موقتا غیرفعال است

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: شهدا بهترین الگو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

عیسی قلی پور درگذشت

نفرات برتر شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور

ارائه خدمات به بیش از 1600 سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی

سیل وارد برخی مناطق مسکونی در شهرستان نهبندان شد

نجات کودک حسن آبادی از برق گرفتگی

سد و سازه‌های آبی این شهر هم سر ریز شد

برخی راه‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب مسدود شد

اسرار قانون کار؛ 10 به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند

نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد

راز بزرگ ژاوی سیمونز فاش شد / ژاوی به ژاوی می‌رسد!

گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان

تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد

نوزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در مشهد

بارش باران تا روز یکشنبه در خراسان رضوی ادامه دارد

برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد

پیش‌بینی تولید 3 میلیون و 700 هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی

ما جز با رعیتِ خود دیگر با کسی جنگ نداریم!

سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه کتاب موقتا غیرفعال است

روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم

افزایش 20 درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

مدیرعامل بیمه دی:دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

انسداد بعضی محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب

نجات کودک 10 ساله خوسفی با تلاش نیرو‌های هلال احمر

عملیات روکش آسفالت محور بیرجند نهبندان به طول 36 کیلومتر

هنرمند و بخشی شمال خراسان درگذشت

راز لگد تاریخی آقای مو طلایی بالاخره فاش شد!

صفی آباد دزفول و حسینیه اندیمشک پربارش‌ترین نقاط خوزستان

شبکه هابل برای اولین بار با یک ماهواره ارتباط بلوتوثی برقرار می‌کند

بهره برداری از 1100 مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی

اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در کاشمر آغاز شد

استایل جذاب شبنم قربانی و الناز حبیبی در اکران مردمی تمساح خونی در مشهد + عکس

برگزاری آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در خواف

کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه آماده همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری

جنبش‌های سده‌های دوم و سوم هجری بیش‌تر تقابل ایرانی – ایرانی بود نه ایرانی - عربی

تدارک 30 عنوان برنامه پاسداشت هفته عقیدتی در شهرستان زابل

نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد

نرخ سود بین بانکی تغییر کرد

برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی

دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند