پیام خراسان

آخرين مطالب

مصائب فرودگاه بی‌پرواز بجنورد/ فرودگاهی نیمه‌تعطیل با پروازهایی که زمین‌گیر شده‌اند + فیلم مقالات

مصائب فرودگاه بی‌پرواز بجنورد/ فرودگاهی نیمه‌تعطیل با پروازهایی که زمین‌گیر شده‌اند + فیلم
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - علی‌رغم اینکه خراسان شمالی از نبود حمل و نقل ریلی و آزاد‌راه رنج می‌برد، فرودگاه بجنورد نیز به فرودگاهی نیمه تعطیل تبدیل شده و وعده پروازهای روزانه نیز عملی نشده است. - اخبار استانها -
  فرودگاه بجنورد با وسعت کنونی 286 هکتار در شمال شرق تا شمال غربی شهر بجنورد واقع شده است که از زمان بهره‌برداری تا سال 1384 فرودگاه اقماری فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد محسوب می شد، اما در سال 1385 به عنوان یک فرودگاه مستقل معرفی شد که با توجه به تشکیل استان به مرکزیت بجنورد شاخص‌های پروازی فرودگاه مانند تعداد روزهای پرواز، تعداد پروازها و تعداد مسافر رشد قابل توجهی داشته است.
در حالی که در سال‌های گذشته فرودگاه بجنورد حتی بین 12 تا 14 پرواز در هفته نیز داشت اما اینک تنها سه پرواز در هفته دارد که این امر موجب شده است با وجود مشکلات فراوان در حوزه زیر‌ساخت‌های حمل و نقل مانع توسعه‌یافتگی این خطه شده ‌چرا که سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی به توسعه حمل و نقل گره خورده است.
علی‌رغم اینکه خراسان شمالی از نبود حمل و نقل ریلی و آزادراه رنج می‌برد، دارای فرودگاهی است که پروازهای آن نیز با کوچک‌ترین تغییرات‌ آب و هوایی لغو می‌شود و همچنین به علت شرایط خاص داشتن نیاز به هواپیماهای خاص کوچک و یا متوسط دارد که شرایط تحریم نیز این مشکلات را دو چندان می‌کند.
با توجه به فاصله کم فرودگاه به شهر بجنورد و نظر به وجود شاخص های پروازی رو به رشد، استقبال مردم استان از مسافرت هوایی و وجود فضای مناسب سرمایه گذاری، می‌طلبد سرمایه گذاران نسبت به بررسی و ارائه طرح‌های تفریحی، تجاری، فرهنگی و... اقدام کنند.
فرودگاه شهدای بجنورد با وجود اینکه از نظر زیر ساخت‌ها و امکانات به گفته مسئولان استانی هیچ‌گونه کمبودی ندارد اما تنها یک مسیر پروازی دارد که استمرار برقراری پروازها در این فرودگاه نیازمند حمایت دولت از ایرلاین‌ها و سرمایه‌گذاران است.
فرودگاه بجنورد به جزء تهران هیچ مسیر پروازی دیگری ندارد و مردم خواستار افزایش پرواز به مقاصد مختلف کشور از جمله کیش، عسلویه و حتی عتبات عالیات هستند اما متأسفانه در سال های اخیر رشدی که نداشته است، متأسفانه تعداد پروازهای آن نیز بسیار کاهش یافته است که موجب گلایه مندی مردم و مسئولان شده است.
.
علی مستوفیان مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی نیز با بیان اینکه گردشگری یه صنعت وابسته به عوامل متعددی است و مهم‌ترین موارد حمل و نقل ریلی٬ هوایی و زمینی است اظهار داشت: متاسفانه عدم کارایی مناسب فرودگاه بجنورد صنعت گردشگری را دچار مشکل کرده و تا تکلیف فرودگاه مشخص نشود٬ سرمایه‌گذاری نیز برای صنعت گردشگری ورود نمی‌کند.
وی افزود: علی رغم تشکیل کمیته توسعه گردشگری شمال شرق کشور که بین استان‌های شمالی و شمال شرق کشور برای حمایت از گردشگری مناطق بکر این منطقه ایجاد شده و مراودات خوبی نیز بین این استان‌ها فراهم شده است اما متاسفانه به دلیل عدم وجود پروازهای نامنظم نمی توانیم جهت سغرهای هوایی برنامه ریزی درستی انجام دهیم.
مشکلات فرودگاه بجنورد همچنان ادامه دارد و با این حال مدیران استان همواره در حال طرح وعده‌های جدید هستند. مهدی رشیدی معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی پیرامون مسائل و مشکلات فرودگاه شهدای مرکز استان و به ویژه کمبود پروازها در این فرودگاه اظهار داشت: با تکیه بر پیگیری‌های قبلی مسئولین استان به ویژه استاندار و با قول مساعد رئیس سازمان هواپیمایی کشور، تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که تا پایان آبان ماه روزانه یک پرواز از فرودگاه بجنورد انجام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه برای ایر لاین‌ها باید شرایط فراهم باشد تا خدمات ارائه دهند، گفت؛ شرایطی باید برای مجاب کردن شرکت‌های هواپیمایی جهت پرواز در کریدور خراسان شمالی ایجاد می‌شد تا کنسلی پرواز ها به حداقل برسد و ما نیز در تلاش هستیم تا بتوانیم این شرایط را فراهم کینم.
وی در ادامه افزود: سیستم پروازی در کشور افت داشته اما با پیگیری‌های صورت گرفته در سفر رئیس جمهور به استان یکی از مهم‌ترین مصوبات سفر تخصیص 80 میلیارد تومان اعتبار برای فرودگاه شهدای بجنورد بود که در دو سال اخیر در حوزه عمرانی و بحث ماشین آلات و تکمیل تجهیزات این امر محقق شد.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی نیز با بیان اینکه تعداد پروازها به یک سوم کاهش یافته است تصریح کرد: در حال حاضر فرودگاه بجنورد ضررده شده چرا که به اندازه کافی پرواز ندارد و به نوعی درآمد آن کاهش یافته است.
وی گفت: بذرپاش دستور پرواز روزانه در بجنورد را حداقل یک پرواز داده‌اند که در حال حاضر می‌خواهیم که این عملیاتی شود و وی به دستور خود وفادار باشد و یا دست کم در این خصوص از مردم عذرخواهی کند.
وحیدی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع جانمایی فرودگاه بجنورد نیز اشاره ای کرد و خاطرنشان کرد: در بحث جانمایی موضوع تخصصی است .
وی افزود: اگر فرودگاه بجنورد هم‌اکنون ایراداتی دارد و برای تجهیز نیاز به امکانات و تجهیزاتی دارد می توانیم از مجلس پیگیر باشیم و مطالبه کنیم اما در بحث انتقال آن نمی‌توانیم اظهار نظر کمی چرا بحث کارشناسی است و باید کارشناسان مرتبط در این خصوص وارد کار شوند.
وحیدی گفت: اما اگر انتقال فرودگاه نیز مطرح باشد می‌توانیم در این خصوص به فرآیندهای بودجه ای و امکان سنجی کمک کنیم.
وی تصریح کرد: در ساخت فرودگاه بجنورد معتمدان مردمی، صنایع بزرگ، مسئولان مرتبط کمک کردند و زمینی برای این امر در نظر گرفتند و اگر به منطقی برای جابجایی فرودگاه نیز برنامه‌ای وجود داشته باشد این همکاری از سوی مردم و سازمان‌ها شکل خواهد گرفت.
حال با این وضعیت باید دید مسئولان استانی توانایی عمل به وعده‌های خود را در راستای توسعه استان دارند و یا مثل همیشه این فرودگاه فقط با اندک ظرفیتی در حمل ‌ونقل مسافران نقش خواهد داشت.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/613038/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین وضعیت تردد در جاده های شمال ؛ شلوغ یا خلوت، بارانی یا خشک؟

کیفیت هوای مشهد قابل قبول است

اکتشاف 4 ماده معدنی ارزشمند در خوسف

اشتغال 700 نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی

واکسیناسیون 1200 نفر از متقاضیان حج تمتع خراسان شمالی انجام شد

تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟

لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار |‌ ویدئو

ویژگی مهم مرحله دوم انتخابات مجلس برای اولین بار در کشور

در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟

مناسبت روز، جمعه، 14 اردیبهشت

اولین واکنش دادستانی به پیدا شدن یسنای 4 ساله

نکوداشت محمدرضا سنگری در دزفول

روایت خسروپناه از سجایای اخلاقی محمدرضا سنگری

پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر

پویش این خنده را فراموش نخواهیم کرد برگزار می‌شود

مست عشق ؛ علیرضا قربانی

کشف 103 گرم طلا مسروقه از مخفیگاه مالخر/ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات

کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین‌بار در جهان

جزئیات جدید از تقسیم استان تهران

پیکر شهید فانی روی دستان مردم شهرستان طبس + تصاویر

افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی

سکانس‌هایی از فیلم جنگل پرتقال

افزایش 7 درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی

یک پژوهش: تفاوت عمیقی بین زنان و مردان در مورد علل بیماری و مرگ زودرس وجود دارد

آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است

مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد

چرا نمی‌توان بالای کوه اورست تخم مرغ آب‌پز کرد؟

پوچتینو: اولین بار است که در این فصل خوشحالم!

کار ترانشه حاجی آباد به دستگاه قضا رسید

سرویس‌دهی رایگان خط‌ 2 قطارشهری مشهد

سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت

بهار کتاب ایران/از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه

معلم علمدار مبارزه با جهل و معمار هویت کشور است

حواشی ناتمام «حشاشین»، مهمان ویژه نمایشگاه کتاب و خبرهای جدیدی از حج

راز ماندگاری پیکه در فوتبال؛ عشق به بارسا!

مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده

نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان

حمله مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات برای اولین بار

لزوم بهره‌گیری از نظر سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری‌های قانونی مرتبط با مناطق آزاد

دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود

افتتاح پروژه حرم تاحرم و پمپاژ آبرسانی به 8 روستای بردسکن

قیمت جدید تخم‌مرغ؛ هر شانه چند؟

آبگرفتگی برخی از معابر شهر بیرجند در پی بارندگی امشب

پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی

خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است

عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه «ایلات» برای نخستین بار

گاز به پاسگاه‌های مرزی خراسان جنوبی رسید

حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک‌خان مشهد

تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی

با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد