پیام خراسان

آخرين مطالب

مشاوران املاک مشهد کارت شناسایی دریافت می‌کنند اقتصادي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک مشهد گفت: مشخصات بسیاری از مشاوران در جایی ثبت نمی‌شود؛ این در صورتی است که قانون، اتحادیه را به انجام این کار مکلف کرده و بایستی برای این افراد پرونده صنفی تشکیل شود. اتحادیه نیز بایستی برای مشاورین املاک کارت شناسایی تخصصی صادر نماید.
به گزارش خبرگزاری ایسنا- منطقه خراسان، علی مرادزاده بعد از ظهر امروز در نشست خبری اتحادیه صنف مشاورین املاک شهر مشهد با اشاره به برگزاری همایش برترین مشاورین املاک سطح کشور بیان کرد: ما یک برنامه دیگر برای سال‌های آتی خواهیم داشت. به این نتیجه رسیده‌ایم که تنها با عملکرد پلیسی و جریمه نمی‌توان مردم را به راه قانون هدایت کرد و می‌توان از ابزارهای تشویقی در این راستا استفاده نمود.
وی ادامه داد: این طرح از ابتدای تیر ماه آغاز خواهد شد و ما شروع به شناسایی افراد برگزیده شهرها خواهیم کرد. این افراد در سال آینده و در تاریخ 8 خردادماه شناسایی خواهند شد و مورد تشویق قرار خواهند گرفت.
رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک شهر مشهد عنوان کرد: این طرح به روسای اتحادیه املاک سرتاسر کشور معرفی خواهد شد و تمام اطلاعات آماری از عملکرد مشاورین املاک در دبیرخانه دائمی همایش که در مشهد تاسیس شده، جمع‌آوری خواهد شد.
مرادزاده اظهار کرد: طبق وعده‌ای که به همکاران خود داده‌ایم، قرار بر این است که هر 100 روز گزارشی از عملکرد خود ارائه دهیم. ارائه گزارش کنونی مقارن با روز مشاور املاک شده که این روز در تقویم رسمی کشور درج و روز 8 خرداد به این نام ثبت شده است. 
وی اضافه کرد: طی دو ماه آخر سال به اصلاح ساختار اداری اتحادیه و اصلاح ساختار بازرسی پرداختیم. معضلاتی بسیاری در این بخش‌ها وجود داشت که پس از اینکه کمیسیون‌های مربوطه تشکیل شد، در کمیسیون بازرسی تلاش‌های بسیاری انجام گرفت و سپس واحدی به نام واحد اجرایی در اتحادیه تشکیل شد.
رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک شهر مشهد تصریح کرد: واحد اجرایی اتحادیه بنا دارد که در سال 97 طرح قربال‌گری را به پیش ببرد. از جمله طرح‌هایی که در سال 96 صورت گرفته، تهیه بودجه برای راهبری کمیسیون‌های پنجگانه اتحادیه است. اتحادیه صنف مشاورین املاک مشهد پنج کمیسیون دارد که عبارتند از آموزش، بازرسی، فنی، شکایات و کمیسیون حل اختلاف.
وی افزود: کمیسیون بازرسی وظیفه سرکشی از واحد‌های صنفی سطح شهر و جمع‌آوری اطلاعات و آمار واحد‌های فعال را برعهده دارد. کمیسیون آموزش تدوین و راهبری برنامه‌های آموزشی را عهده‌دار است. کمیسیون شکایات به بررسی شکایات واصل از شهروندان می‌پردازد. کمیسیون حل اختلاف به بررسی دعاوی بین دو مشاور املاک مشغول است و کمیسیون فنی وظیفه دادن کمک‌های فکری در راستای تهیه نرخ‌نامه به هیات مدیره و یا بررسی تخصصی‌تر و فنی‌تر را عهده‌دار است.
مرادزاده خاطرنشان کرد: هر کمیسیون 5 عضو دارد که اعضا از افراد باسابقه صنف مشاورین املاک هستند که در حقیقت بازوهای فکری و اجرایی هیات مدیره خواهند بود. از ابتدای سال 97 دو مقوله سرفصل کارهای ما قرار گرفت که یکی مساله قربال‌گری و دیگری مبحث آموزش بود.
رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک شهر مشهد به تشریح طرح‌های مورد نظر این اتحادیه پرداخت و افزود: بحث آموزش بسیار برای اتحادیه حائز اهمیت است. در این حوزه اتحادیه دو محور را هدف خود قرار داده که نخست ارائه آموزش‌های تخصصی به مشاورین املاک شاغل در این صنف و دیگری ارائه آموزش‌های همگانی جهت آشنایی شهروندان به حقوق خودشان است. این حقوق بایستی به نوعی به مشتریان آموزش داده شود. امیدواریم تا پایان سال با برگزاری همایش‌های متعدد در این زمینه گام‌های خوبی برداریم.
وی ادامه داد: در بحث قربال‌گری، واحد اجرایی و کمیسیون بازرسی وظیفه دارند که به واحد‌های صنفی سطح شهر مراجعه کنند که در نتیجه این مراکز شناسایی شده و مدیر واحد صنفی و مشاورین شاغل در این دفاتر همگی توسط اتحادیه شناسایی خواهند شد. سپس برای تمامی این افراد کارت شناسایی صادر خواهد شد. در نهایت امر آمار شاغلان در این صنف در شهر مشهد مشخص خواهد شد. سپس می‌توانیم برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی برای مسائل آموزشی، خدماتی و رفاهی این افراد داشته باشیم.
رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک در خصوص طرح قربال‌گری در این اتحادیه بیان کرد: بحث قربال‌گری برای اولین بار در کشور در مشهد در حال اجرا شدن است و پیش از این، طرح قربال‌گری در کشور مغفول مانده بود. در اجرای این طرح خوب و پیشرفته از تمام شهروندان تقاضای کمک داریم که به اتحادیه در راستای پیشبرد این طرح یاری رسانند.
وی افزود: در واحدهای صنفی افرادی مشغول به فعالیت هستند که از سوی اتحادیه به این افراد مشاورین املاک گفته می‌شود اما مشخصات بسیاری از این افراد در جایی ثبت نمی‌شود؛ این در صورتی است که قانون، اتحادیه را به انجام این کار مکلف کرده و بایستی برای این افراد پرونده صنفی تشکیل شود. 
رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک تاکید کرد: شاغلان در برخی از صنف‌ها شناسایی شده و کارت شناسایی دریافت می‌کنند. اتحادیه نیز بایستی برای مشاورین املاک کارت شناسایی تخصصی صادر نماید. در صنوف خدماتی مانند صنف مشاورین املاک چنین قدمی برداشته نشده اما به جهت اهمیت صنف ما، بایستی در این حرفه افرادی مشغول به کار شوند که از سمت اتحادیه شناسایی و مورد تائید قرار گرفته‌اند.
مرادزاده گفت: پس از اجرا شدن این طرح، ساماندهی قول‌نامه‌های چاپی را در دستور کار قرار خواهیم داد. تاکنون قول‌نامه‌هایی که صادر شده، به صورت دستنویس بوده اما از سوی اتحادیه این اصرار وجود دارد که تمام معاملات ملکی در سامانه معاملات املاک ثبت شود. این مهم صورت نخواهد گرفت مگر اینکه تمام مشاورین املاک شناسایی شده و مورد تائید اتحادیه قرار بگیرند.
رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک تصریح کرد: تصور ما بر این است که از ابتدای تابستان طرح‌هایی که ذکر شد، اجرایی شده و تا پایان سال شهر مشهد به یک شهر پاک از نظر قراردادهای ملکی و خسارات و شکایاتی که در این حوزه انجام می‌شود، تبدیل گردد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/61762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق