پیام خراسان

آخرين مطالب

راز‌های عجیب و غیرقابل باورِ تاریخی؛ از زنده بودن هیتلر تا رابین هود واقعی! اجتماعي

راز‌های عجیب و غیرقابل باورِ تاریخی؛ از زنده بودن هیتلر تا رابین هود واقعی!
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - تاریخ ابعاد کشف نشده زیادی دارد. مثلا همین‌که بعد از سال‌ها گمانه‌هایی مبنی بر زنده بودن هیتلر زده شد. یا این سئوال که بسیار عجیب است؛ ویلیام شکسپیر واقعا وجود داشته؟! در این مطلب می‌خواهیم چند راز تاریخی جالب را با شما در میان بگذاریم تا ذهن شما هم مثل ذهن ما پر از پرسش شود! پس با همراه شوید.
آیا هیتلر درسال 1984 به‌دلیل کهولت سن از دنیا رفت؟ در تایخ 30 آوریل سال 1945 آدولف هیتلر در پناهگاه زیرزمینی خود خودکشی کرد و پیکر او نیز بعد‌ها پیدا شد.
اما موضوع به این سادگی‌ها نیست. بعد‌ها اف بی آی بر اساس مدارک یافت شده اعلام کرد که هیتلر بعد از پایان جنگ زندگی خوب و آرامی را گذرانده است. سال‌ها این گمانه مطرح بوده که او ابتدا در آرژانتین مخفی شد و سپس به برزیل نقل مکان کرد. این واقعیات در کتاب «هیتلر در برزیل:زندگی و مرگ او» نوشته شده است.
در این شائبه مطرح شده که هیتلر برای مخفی شدنِ نام خودش رابه آدولف لایپزیگ تغییر داد و با زن سیاه پوستی به نام کاتینگا زندگی می‌کرده است. بومیان منطقه وی را آلمانی پیر صدا می‌زدند. این در حالیست که مدتی پیش بار دیگرِ زنده بون هیتلر زیر سئوال رفت. شما چه فکر می‌کنید؟
ویلیام شکسپیر معروف وجود نداشته است؟! این سوال ذهن خیلی‌ها رابه خود درگیر کرده است که آیا شکسپیر واقعا وجود داشته است؟ بیایید درنظر بگیریم که او واقعا وجود داشته. آیا او تمام آثارش را بدون هیچ آموزشی خودش به تنهایی نوشته است؟
در فیلمی به نام "Anonymous" شکسپیر هنرمند متوسطی بود که نوشته‌های "Edward de Vere" را ثبت می‌کرد. تعداد زیادی از متخصصان با این نظریه مخالف هستند. این یکی از راز‌هایی است که فعلا باید برای برملا شدنش صبر کنیم.

پیام خراسان

ناپدید شدن تمدن دره سِند قدیمی‌ترین تمدن شناخته شده در هند باستان در منطقه‌ای از غرب هند تا افغانستان امروزی گسترده شده بود، بیش از پنج میلیون نفر در عصر برنز دراین منطقه زندگی می‌کردند، اما همگی ان‌ها به طرز نامعلومی از بین رفته اند. حفاری‌ها درسال 1922 میلادی نشان داد که مردم این منطقه از فرهنگ بالایی در حفظ بهداشت برخوردار بوده اند.
سیستمی از کانال‌های پیچیده فاضلاب‌ها را گرد آوری و به بیرون از منطقه انتقال می‌داده که وجود چنین پیشرفتی در آن مقطع زمانی غیر منتظره است. باستان شناسان هیچ نشانی از درگیری‌های اجتماعی و یا مشکلات رایج دیگر در عهد باستان پیدا نکردند، حتی به‌نظر میرسد تا آخرین لحظات سیستم بهداشتی ان‌ها کاملاً تمیز نگه داشته شده است.
پیتر یکم به طور مرموزی به جانشینی رسید پیتر یکم واقعی نبود! این داستان درباره “تزار تقلبی” بعد از بازگشت او از اروپا شایع شد ریش شیو شده و لباس‌های سبک اروپایی او مردم را نگران کرده بود که شاید اروپا زده شده است. مردم متوجه تغییراتی در ظاهر او شده بودند. قد او بلندتر شده بودو پیرتر بنظر می‌رسید. برخی مدعی شده بودند که او دیگر به رسم و رسومات روسی علاقه‌ای نشان نمی‌دهد و نمیتواند به زبان مادری اش نامه بنویسد.
بر طبق این نظریه تزار واقعی دستگیر ودر یک قلعه نظامی محبوس شده و صورت او در ماسک آهنین پوشانده شده است. تعداد زیادی از اسرار بزرگ زندگی باقیمانده اند و راز‌هایی در سینه‌ی تاریخ وجوددارد که محققان سال هاست در حل آن‌ها متوقف مانده اند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به 10 راز بزرگکه در تاریخ فراموش شده اند. 
مومیایی‌های «تاریم» در طول حفاری در زیر منطقه تاریم در غرب چین، باستان شناسان موفق به کشف بیشتر از 100 مومیایی با قدمت بیش از دو هزار سال شدند، اما انچه که باستان شناسان را متعجب کرد مو‌های بلند و روشن این مومیایی‌ها بود. درسال 1993 میلادی با گرد آوری و آزمایش نمونه‌های DNA از این مومیایی‌ها مشخص شد که آن‌ها از لحاظ ژنتیکی اروپایی بوده اند. با این که در متون چین باستان از هزار سال قبل از میلاد مسیح وقایع تاریخی قفقاز ثبت شده است، اما هیچ اشاره‌ای به وجود این افراد در آن مکان نشده است.

پیام خراسان

لژیون گم شده رُم در افسانه‌ها آمده است پس از این که پارت‌ها از ایران باستان ارتش غیرقابل شکست رُم به رهبری ژنرال کراسوس را شکست دادند، گروه کوچکی از اسرای جنگی فرار کرده ودر صحرا سرگردان شده تا نهایتاً توسط ارتش هان دستگیر شدند. مورخ چینی قرن اول بان کی مون گو از نبردی صحبت می‌کند که در آن چینی‌ها با ارتشی عجیب که حالت نظامی شبیه به ماهی بخود گرفته بود جنگیده است، این توصیف به آرایش نظامی رمی‌های باستان شباهت دارد. مورخان انگلیسی در آکسفورد از سوابق باستانی شهری کوچک در نزدیکی صحرای گبی به نام لی کیان خبر می‌دهند؛ ترجمه‌ی لی کیان به چینی می‌شود رُم. شاید آزمایش DNA از بعضی چشم رنگی‌های این منطقه بتواند توضیحی برای این مسئله پیدا کند.
چه کسی رابین هود بوده است؟ وجود یک راهزن انسان دوست که در جنگل زندگی می‌کرده یقیناً از سلطان افسانه‌ای با شمشیر جادویی در سنگ محتمل‌تر بنظر می‌رسد، تا کنون مشخص نشده که رابین هود واقعاً چه کسی بوده است، تحقیقات در کتاب‌های باستانی منجر به پیدا شدن لیستی از نام‌ها شده است شامل فراریی از یورکشایر به نام رابرت هود، هابهود و رابرت هود دیگری از ویکفیلد و چندین نام دیگر، در طول زمان نام رابین هود چنان مترادف با سرکش گری شده است که بنظر می‌آید کاراکتر‌هایی مانند پرنس جان و ریچارد شیر دل بعد‌ها به این داستان اضافه شده اند.

پیام خراسان

سنگ‌های کارناک در ساحل بریتانی در شمال غرب فرانسه بیش از سه هزار سنگ ایستاده بزرگ در خطوط کامل و به طول بیش از 12 کیلومتر گسترده شده اند. افسانه‌های محلی می‌گویند این سنگ‌ها سپاهیان روم هستند که توسط مرلین جادوگر به سنگ تبدیل شده اند. جواب منطقی تری توسط محققین مطرح میشود که ممکن است این سنگ‌ها یک آشکار ساز زمین لرزه بوده باشند که استادانه توسط مردم عصر نوسنگی ساخته شده باشند. هویت مردمی که ان‌ها را ساخته اند ناشناخته باقیمانده است.
سقوط مینوانس مورخان باستان بیش از آنکه از علل ناشی به فروپاشی امپراطوری رم سخن بگویند از سقوط امپراطوری با نام مینوانس سخن گفته اند. درحدود سه هزار و پانصد سال پیش زندگی در جزیره‌ی کرت «محل سکونت پادشاهی افسانه‌ای و جانور انسان خوارش» بعلت فوران آتشفشانی در جزیره‌ی همسایه اش یعنی تِرا مختل شد. لوح‌های باستانی نشان می‌دهد بجای آنکه مینوانس‌ها توسط خاکستر‌های آتشفشانی از بین بروند تا 50 سال بعد نیز در آن مکان زندگی می‌کرده اند. احتمالا از بین رفتن ان‌ها شامل سناریویی از تضعیف شدن توسط گدازه‌های آتشفشانی ودر نهایت از بین رفتن توسط یونانی‌ها بوده است.
اجساد باتلاقی صد‌ها پیکر باستانی در اطراف تالاب‌های شمالی اروپا کشف شده است. محققان با بررسی این اجساد به شواهد مخوفی از شکنجه‌های قرون وسطایی دست یافته اند. چنین سرنخ نشان از مراسمی مانند قربانی کردن انسان‌ها در آن مکان دارد.
شهر گم شده هلیکه مورخ یوانی پوسانیاس داستانی را شرح می‌دهد که طی آن شهر بزرگ و پیشرفته‌ی هلیکه توسط زمین لرزه‌ای بزرگ با خاک یکسان می‌شود و پس ازآن سونامی بزرگی هر انچه از عظمت و شکوفایی آن شهر باقیمانده رابه سوی دریا جارو کرده و آن رابه پوسِیدون خدای دریا و زمین لرزه تقدیم می‌کند. هیچ اثری از این جامعه‌ی افسانه‌ای در خارج از متون یونان باستان پیدا نمی‌شود، اما درسال 1861 یک باستان شناس سکه‌ای با شمایل سر پوسِیدون پیدا می‌کند.
درسال 2001 باستان شناسان خرابه‌های هلیکه را زیر گل و لای و آب‌های ساحلی کشف میکنند. در حال حاضر ان‌ها به از زیر خاک در آوردن این باقیمانده‌ها مشغول هستند. ممکن است هلیکه همان امپراطوری از دست رفته‌ی آتلانتیس بوده باشد.

پیام خراسان

رونگورونگو رونگورونگو اسکریپت‌های هیروگلیف کشف شده در جزیره‌ی ایستر است، ساکنان اولیه‌ی این منطقه می‌توانستند با خطی متکی بر عکس‌های بنویسند در حالیکه هیچکدام از همسایگان ان‌ها در آن زمان قادر به نوشتن نبوده اند. درسال‌های دهه هفدهم میلادی این زبان فراموش شده و نوشته‌های هیروگلیف آن جزو اسرار به حساب میامد. پس ازآن با ورود استعمارگران اروپایی و ممنوع کردن این آثار بدلیل ارتباط با ریشه‌های بت برستی جزیره نشینان، آخرین امید‌ها برای رمزگشایی این آثار از بین رفت.
tags # تاریخ جهان ، هیتلر سایر اخبار

پیام خراسان

(تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود!

پیام خراسان

انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/656956/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اشتباه پرتکرار ارزی در سیاستمداران به روایت عبده تبریزی

طرح سؤال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد

پیرمرد 85ساله مشهدی قربانی سرقت‌های سمی شد

پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال 1404

تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد

توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری

موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم

یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد

یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد

معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران

4 سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی

وزیر اقتصاد: 117همت تسهیلات بدون ضامن توسط بانک ها پرداخت شده است

30 رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است

خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی

اجرای 120 برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی

زمستان به 9 استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ

چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟

دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!

ثبات نسبی در بازار سرمایه

رشد 15 درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

تجمع دانشگاهیان مشهد در محکومیت برخورد با دانشگاهیان آمریکایی حامی فلسطین

جاده باریک و خطرناک نشتیفان - قائن

شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر 700 بازدید انجام داد

اعزام 2800 مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس

برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود

بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع

ماده‌ای که 40 درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند

سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)

قفل‌ها این بار برای ستاره تیم‌ملی در آسیا بسته ماندند

بارگیری روزانه 20 تن برگ انگور از خلیل‌آباد

تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد

ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»

تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال 9 هزار افزایش می‌یابد

زمستان به 9 استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک 5 استان را در می‌نوردد

پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود

راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی

10 پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید

طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد

اعلام نتایج طرح اسنپ برای کودکان مناطق کم‌برخوردار / سفرهای درمانی رایگان با اسنپ

برنامه‌های سالروز عملیات بازی دراز در بنیاد شهید کرمانشاه تدوین شد

جزئیات پرونده غرق‌ شدن یک پسربچه در استخر شهیدهاشمی‌نژاد مشهد

راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی

دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین

آیا دریافت وام ازدواج دوم واقعیت دارد؟ / آیا دو بار می‌توان وام ازدواج گرفت؟

ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف - هرات آغاز شد

آزادی 18 زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار