پیام خراسان

آخرين مطالب

فروش 74 میلیاردی کتاب تا پایان روز دوم نمایشگاه مقالات

فروش 74 میلیاردی کتاب تا پایان روز دوم نمایشگاه
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - علی رمضانی سخنگوی نمایشگاه کتاب ضمن اعلام خبر فروش 74 میلیاردی تا پایان روز دوم نمایشگاه کتاب، جزئیات برخورد با 3 ناشر خاطی را تشریح کرد. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه کتاب در نشست خبری روز سوم نمایشگاه گفت: امروز شاهد استقبال خوبی از نمایشگاه بودیم و روز سوم، با جمعیت متراکم مردم در همه بخش‌ها در حال برگزاری می‌باشد.
امروز 38 نشست در سراهای مختلف نمایشگاه برگزار می‌شود و چند دقیقه پیش مراسم رونمایی از آخرین اثر آقای حائری شیرازی در کوشک کتاب برگزار شد. اوج برنامه‌های امروز ما ویژه برنامه «دختر ماه» است که در محل حیاط اصلی مصلی برگزار می‌شود.‌ علاوه بر اینها به دلیل همزمانی انتخابات با برگزاری نمایشگاه کتاب، 3 شعبه و 15 صندوق الکترونیک در حال اخذ رای از مردم هستند و شاهد تعامل دو رویداد مختلف کشور در مصلی امام خمینی هستیم.
گلعلی بابایی: نوشتن کتاب درباره "والفجر 1 و مقدماتی" سخت است وی اضافه کرد: همانطور که پیشتر نیز اطلاع رسانی شده، امروز تا ساعت 21 ساعت کاری نمایشگاه تمدید شده و ناشران تا آن ساعت خدمات ارائه می‌کنند.
او گزارشی از نتایج نظرسنجی روزانه ارائه کرد و گفت: نظرسنجی روز اول مقابل درب 17 شبستان نصب شد و به سمع و نظر مردم رسید. اما براساس نظرسنجی روز دوم، مردم نقطه قوت نمایشگاه را تهویه مناسب هوای داخل سالن، مکان بهتر سالن کودک و نوجوان و برنامه های جذاب در کوشک کتاب دانستند. همچنین جا به جا نشدن شروع زمان بازدید از نمایشگاه، اطلاع رسانی کمرنگ برنامه‌ها و خراب بودن دستگاه‌ها برای جستجوی کتاب از سوی مردم به عنوان نقاط ضعف آن مطرح شده بود. درخواست مردمی نیز افزایش تعداد ایستگاه‌های شارژ موبایل بود. همچنین از امروز سبدهای خرید را در بخش‌های مختلف نمایشگاه قرار دادیم تا مخاطبان مجبور نباشند خریدهای خود را به صورت دستی حمل کنند. علاوه براین، فضایی را برای تحویل امانات تعبیه کردیم.
وی خاطرنشان کرد: در نظرسنجی‌های انجام شده از مردم پرسیدیم با چه وسیله‌ای به نمایشگاه آمدند؟ براساس پاسخ مردم به این سوال، 48 درصد اعلام کردند با مترو به نمایشگاه آمدند، 28 درصد با خودرو، 10 درصد اتوبوس و 9 درصد تاکسی و 5 درصد با سایر روش‌ها خودشان را به نمایشگاه رساندند. در همین جا می‌خواهم از مردم خواهش کنم که تا جای ممکن از آمدن با وسایل شخصی خورداری کنند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. نمره مردم به نمایشگاه در روز دوم نیز 72 از 100 بود. این عدد در روز اول 73.6 بود.
رمضانی گزارشی از فروش کتاب در نمایشگاه سی و پنجم ارائه کرد و گفت: گزارش فروش نمایشگاه تا پایان روز دوم، 20 اردیبهشت ماه،
در بخش حضوری 52 میلیارد تومان است که 36 میلیارد تومان آن از طریق درگاه‌های رسمی و 16 میلیارد برآورد حدودی خرید به شیوه دستی یا کارت به کارت است. میزان فروش نمایشگاه مجازی نیز 22 میلیارد تومان است که 15 میلیارد خرید مردم از ناشران و 7 میلیارد از کتابفروشان بوده است. بنابراین مجموع فروش نمایشگاه تا به امروز 74 میلیارد تومان است. خرید از نمایشگاه مجازی شامل 172 هزار کتاب است که در 84 هزار بسته، بسته بندی شده است. شرکت پست از 84 هزار بسته، نیمی را تحویل گرفته و بقیه نیز در دست تحویل است.
اسماعیل جانعلی‌پور مدیر کمیته ناشران خارجی در بخش دیگری از این نشست گفت: امسال از نظر حضور ناشران خارجی قدری افزایش داشتیم. همانطور که می‌دانید سال گذشته، رواق شرقی به دو بخش بین‌الملل و خارجی تقسیم شده بود اما امسال این دو بخش در دو سالن مجاز قرار گرفته است.
وی ادامه داد: 50 هزار عنوان کتاب در بخش عرب و لاتین به نمایشگاه امسال رسیده و از نظر وزنی 70 هزار تن کتاب از گمرکات کشور وارد کشور شده است. باید تاکید کنم که کار این بخش از ماه‌ها قبل آغاز و دنبال شد. از 55 غرفه ناشران خارجی، 30 غرفه به ناشران غربی و 25 تا به کتاب‌های زبان‌های دیگر اختصاص دارد. 40 ناشر خارجی به صورت مستقیم در نمایشگاه حضور دارند و از 200 ناشر، کتاب‌هایی به فروش خواهد رسید.
او به تخفیفات کتاب در بخش ناشران خارجی اشاره کرد و گفت: درخصوص تخفیفات باید بگویم کتاب‌های از سال 2015 تا 2019، 25 درصد از سوی ناشر تخفیف دارند و از سال 2020 تا 2024 نیز تخفیف 45 درصد است که 15 درصد آن سهم ناشر و 30 درصد سهم نمایشگاه است. باید تاکید کنم که هیچ غرفه‌ای در بخش خارجی خالی از کتاب نیست و همه کتاب‌ها از گمرک تخلیه شده است.
رمضانی در‌ پاسخ به سوالی درباره تخلفات ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب گفت: روز گذشته هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران 8 پرونده را رسیدگی کرد و براساس آرای صادره، غرفه یک ناشر به مدت یک روز بسته و پنل مجازی دو ناشر به مدت یک روز بسته شد.
وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره تبلیغات شهری گفت: به دلیل همزمانی دهه کرامت با برگزاری نمایشگاه بخشی از ظرفیت سازمان‌های زیباسازی در اختیار تبلیغات محیطی مربوط به این موضوع قرار دارد اما طبق صحبتی که با مدیرعامل سازمان زیباسازی داشتیم قرار است تبلیغات شهری مربوط به نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/670753/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیین نکوداشت خیریه مدرسه‌ساز «داریوش گنجی» در بیرجند

محل دپو سوخت قاچاق در نهبندان خراسان جنوبی لو رفت

آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه به ملکوت اعلی پیوستند

پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی درپی شهادت رئیس‌جمهور

بازخوانی سفرهای «شهید خدمت» به خراسان جنوبی

حال‌و‌هوای متفاوت فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با حضور خادمان حرم رضوی

بسیجیان اصناف مشهد پای کار همشهری‌های سیل زده آمدند

تعهد بسیجیان اصناف خراسان رضوی برای تامین نیازهای سیل زدگان مشهد

درخواست ویژه مشهدی‌ها برای زنوزی/در خراسان تیم داری کن

تمهیدات ترافیکی در مشهد | خسارت 1700 میلیاردی به راه های خراسان رضوی

نتایج درخشان تیم پاورلیفتینگ خراسان‌رضوی در مسابقات کشوری

ذخیره سازی 3.3 میلیون مترمکعب از سیلاب‌ های درگز خراسان رضوی

مدیریت بحران: احتمال «سیل مشهد» پیش‌بینی شده بود

هواشناسی ایران1403/02/13؛ هشدار وقوع سیلاب در 6 استان

از بهشت خراسان تا شهادت

آیت‌الله رئیسی مرد خدمت، میدان و یاور محرومان بود

نماینده ولی فقیه شهادت رییس جمهور را تسلیت گفت

آرامش موجود در کلام رهبر انقلاب باعث تسلی مردم شد

آرامش موجود در کلام رهبر انقلاب موجب تسلی مردم شد

فرصت ارائه راهکار حل مسائل در نخستین گفتاورد ملی نخبگان

رئیس جمهور ایران برخواسته از خطه خراسان و خادم الرضا (ع) بود

شهید آیت الله رئیسی خادم ملت و سرباز ولایت بود

تشدید بارش در 17 استان/ احتمال وقوع سیلاب

آغازخرید تضمینی گندم درخراسان رضوی

اکنون باید جریان خدمت قوی‌تر از همیشه به پیش رود

معرفی12 هزار و 850 فقره تسهیلات مسکن روستایی به بانک

شاخصه شایسته آیت الله رئیسی صداقت بود

هزار و 580 دانش‌آموز در مسابقات استانی ریاضیات شرکت کردند

اعضای 147 بیمار مرگ مغزی غرب خراسان اهدا شد

شب خاطره موج‌های بی‌قرار با حضور امدادگران هلال احمر خراسان شمالی

برای اولین بار در تاریخ مراسم خطبه‌خوانی لغو شد

نامگذاری یکی از معابر اصلی یا میادین مشهد به‌نام رئیس‌جمهور مردمی

پیش‌بینی رگبار پراکنده و تگرگ در خراسان رضوی

پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه

سیاه‌پوشی محل تولد رئیس‌جمهور در مشهد مقدس

پیکر رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه در مشهد تدفین می‌شود

تصویری از برف‌روبی‌ صحن حرم امام رضا(ع) توسط شهید رئیسی

ابراز احساسات زائران بارگاه‌ رضوی به تصویر شهید خدمت

مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در دانشگاه فردوسی مشهد

اجتماع مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا(علیه‌السلام)

موضوع مطبوعات و رسانه حرف اول عرصه‌های جهانی است

رئیس‌جمهور حامی محرومان کشور بود

اخلاص و مجاهدت دو ویژگی برجسته شهید آیت الله رئیسی بود

آیت الله رئیسی مسئولی بودند که خودشان را وقف خدمت به مردم کردند

بازدید مدیرعامل بیمه دی از شرکت خدمات بیمه ای امید بنیان

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‌ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

توسعه بازارچه صنایع دستی ورودی سرایان

نگاه عدالت‌محور فرهنگی و استانی و منطقه‌ای در عملیات فرهنگی محقق شده است

زمینه تبادل علمی در خراسان‌جنوبی با کشور ترکیه فراهم است

معطر شدن بیمارستان‌های بیرجند به عطر رضوی+عکس