پیام خراسان
یک سازه جدید در مسیر خط دوم قطارشهری مشهد بهره‌برداری شد
سه شنبه 19 آذر 1398 - 09:44:06
ایرنا - خراسان رضوی
پیام خراسان - مشهد- ایستگاه کوهسنگی خط دوم قطارشهری مشهد به عنوان "نخستین سازه ایستگاهی تیر شیشه‌ای" در کشور روز سه‌شنبه طی مراسمی با حضور جمعی از مسوولان شهری و استانی در این کلانشهر به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد روز سه‌شنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این سازه در ایستگاهی ساخته شده که در جوار بوستان کوهسنگی به عنوان یکی از مکانهای پر رفت و آمد و جاذبه‌های گردشگری ، کلانشهر مشهد قرار دارد. سازه شیشه‌ای جدید به نحوی اجرا شده که حتی تیر و ستون آن نیز شیشه‌ای است.
کیانوش کیامرز افزود: این ایستگاه 135متر طول، 20 متر عرض و 23 متر عمق دارد. برای تکمیل ایستگاه قطار شهری کوهسنگی مشهد هزار و 500 میلیارد ریال هزینه‌ شده‌ است.
وی ادامه داد: با بهره‌برداری این ایستگاه تمام ایستگاههای خط دوم قطارشهری مشهد از بلوار طبرسی تا میدان شهید کاوه در این کلانشهر فعال هستند.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: همه تجهیزات این ایستگاه نظیر سامانه‌های اطفا و اعلام حریق، مخابرات و پله‌برقی آن نیز تکمیل شده‌اند.
وی همچنین در خصوص تامین 60 دستگاه واگن مورد نیاز خط یکم قطارشهری مشهد نیز اظهار داشت: برای خرید این تعداد واگن تاییدیه‌های کارشناسی از وزارت کشور اخذ شده و به منظور اخذ مجوز خرید از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به زودی وارد مذاکره خواهیم شد تا این واگنها قطارشهری مشهد تا سال 1399 وارد ناوگان شوند.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین 130 هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 1394 به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن 1394 به پایان رسید و اسفند سال 1395 مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند 1396 نیز با بهره برداری از 2 کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال 1397 رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز 18 مرداد ماه امسال بهره برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول 30 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال 1395 آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول 14.5 کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با 15 ایستگاه 18 مرداد ماه امسال آغاز شد.
برچسب‌ها
شهرداری مشهد مشهد افتتاح طرح شرکت راه‌آهن شهری مشهد و حومه واگن مترو خراسان رضوی مجوز مدیریت شهری حمل و نقل

http://www.khorasan-online.ir/fa/News/192900/یک-سازه-جدید-در-مسیر-خط-دوم-قطارشهری-مشهد-بهره‌برداری-شد
بستن   چاپ