پیام خراسان
معاون وزیر میراث فرهنگی:
تجاری‌سازی و بازارسازی برای صنایع دستی یک اولویت است
سه شنبه 10 دي 1398 - 07:45:17
خبرگزاری مهر - خراسان جنوبی
پیام خراسان - بیرجند-معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تجاری‌سازی و بازارسازی برای صنایع دستی یک اولویت است.

به گزارش خبرنگار مهر ، پویا محمودیان دوشنبه شب در حاشیه بازدید از بازارچه صنایع دستی بیرجند در محل خانه تاریخی اعتمادی‌نیا در جمع خبرنگاران اظهارکرد : یکی از اهداف سفر به خراسان‌جنوبی بررسی پتانسیل‌های بیرجند، خوسف و روستای جهانی خراشاد از منظر صنایع دستی است.
معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان‌کرد: بسیار خرسندیم که بعد از ثبت جهانی روستای خراشاد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ارتقا صنایع دستی منطقه و افزایش جایگاه صنعتگران صنایع‌دستی استان صورت گرفته است.
محمودیان ادامه‌داد: زمانی سربلندی ما در حوزه صنایع دستی کامل‌تر شد که مدل روستای خراشاد در حوزه صنایع دستی در شورای جهانی صنایع دستی به عنوان یک روستای موفق عرضه شد.
افزایش تولیدات هنرمندان توباف خراشاد
وی افزود: فقط دو اتحادیه تعاونی ما در زمینه توبافی و حوله‌بافی خراشاد که قبلاً 300 نفر در آن مشغول به کار بودند، بعد از ثبت جهانی تعداد شاغلان در آن به 500 نفر افزایش پیدا کرده و سالانه 300 هزار متر مربع پارچه توبافی تولید می‌کنند.
معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری‌گفت: ابتکار عملی که از پارسال در زمینه تأمین حوله احرام حجاج بیت‌الله الحرام از توبافی هنرمندان خراشاد صورت گرفت یکی از مهمترین اقدامات در حمایت از هنرمندان صنایع دستی بود.
محمودیان با اشاره به اینکه 75 درصد هنرمندان صنایع‌دستی از بانوان توانمند کشور هستند، اظهارکرد : استفاده از توبافی یا حوله‌بافی در منسوجات و البسه ما یکی دیگر از برنامه‌ها در زمینه تجاری شدن این هنر دستی است.
وی بیان‌کرد: بی شک ما وظیفه خود را حمایت از هنرمندان صنایع دستی در تمام پهنه گستره جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم و این مسئله یکی از سیاست‌های مهم وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
حمایت‌های وزارت میراث فرهنگی از هنرمندان صنایع دستی
معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه تسهیلات اعطایی به هنرمندان صنایع‌دستی با نرخ مشخص 10 درصد اعطا می‌شود، ادامه‌داد: شبکه‌سازی هنرمندان، تبلیغ و بازاریابی و بازار سازی برای صنایع دستی و ایجاد فرصت برای شرکت هنرمندان در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی از دیگر حمایت‌های وزارتخانه از هنرمندان صنایع دستی است.
محمودیان یادآور شد: در سال رونق تولید با توجه به تأکیدات در زمینه حمایت از کالای داخلی، صنایع دستی باید در زندگی تک تک ما ایرانیان جلوه داشته باشد.

http://www.khorasan-online.ir/fa/News/198303/تجاری‌سازی-و-بازارسازی-برای-صنایع-دستی-یک-اولویت-است
بستن   چاپ