پیام خراسان
مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل: به دنبال تسریع و تسهیل فرایندها با اجرای سامانه جامع روابط کار هستیم
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 15:44:09
وزارت رفاه
پیام خراسان - مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل گفت: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار در کل کشور به دنبال تسریع، تسهیل و شفافیت در اجرای فرایندها و ارایه خدمات هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دوره آموزشی کار با زیرسامانه های ثبت شکایت و دادرسی سامانه جامع روابط کار ویژه استان های منطقه 7 شمالغرب کشور در اردبیل گفت: راه اندازی سامانه جامع روابط کار گامی بزرگ جهت تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به جامعه کار و تولید است .
وی با اشاره به جزئیات راه‌اندازی سامانه جامع الکترونیکی روابط کار در کشور اظهار کرد: پس از اجرای این سامانه به صورت پایلوت و شناسایی مشکلات آن، سامانه جامع روابط کار در راستای رسیدگی الکترونیکی به شکایات حوزه کار، کارگری و کارفرمایی سامانه جامع الکترونیکی روابط کار در کشور راه اندازی شد .
یزدان با اشاره به تجربه موفق اجرای این سامانه در استان اردبیل افزود: پیگیری و پیش قدمی استان اردبیل در راه اندازی این سامانه و رویکرد و نگاه مثبت مدیریتی یکی از موارد مهم در اجرا، احصا نواقص و راه اندازی سامانه جامع روابط کار بود .
وی عنوان کرد: کاهش مدت زمان رسیدگی به شکایات در هیات های تشخیص اردبیل گاها به زیر ده روز و تایید بالای 90 درصد آرای صادره این استان در فرجام خواهی ها انجام شد در شعبات دیوان عدالت اداری کشور نشان از تمرکز و همراهی سامانه برای افزایش کمی و کیفی خدمات به جامعه کار و تولید است .
مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه پس از اجرای آزمایشی موفق این سامانه در چند استان خاطرنشان کرد : همزمان با 22 بهمن سال جاری سامانه جامع روابط کار در کل کشور راه اندازی شد .
وی بیان این که این سامانه فقط محدود به ثبت شکایت و دادخواست کارگر و کارفرما نیست عنوان کرد: فعلا 22 زیر سامانه از این نرم افزار فعال شده و با راه اندازی 48 زیرسامانه دیگر تمام خدمات حوزه روابط کار اعم از بیمه بیکاری، طبقه بندی مشاغل و سایر موارد دیگر الکترونیکی خواهد شد .
یزدان با اشاره به اهمیت برگزاری دوره آموزشی کاربران سامانه جامع روابط کار و استفاده از تجربیات موفق کارشناسان روابط کار استان اردبیل با این سامانه گفت: این دوره آموزشی با حضور مدیران، روسا و کارشناسان حوزه روابط کار استان های منطقه هفت غرب کشور از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل طی امروز و فردا برگزار می شود .
وی با اشاره به اینکه شفافیت هدف اصلی سامانه جامع روابط کار است، گفت: با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، کارفرمایان به این موضوع پی خواهند برد که حتی اگر قراردادی منعقد نشود، جزئیات فعالیت کارگر مشخص است و کارگر می‌تواند از تمام مزایایی که در قانون کار وجود دارد بهره‌مند شود .
وی گفت: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار در استان اردبیل به صورت پایلوت کمک شد که با هم اندیشی و تبادل نظر نواقص و نقاط ضعف سامانه شناسایی شده و با برطرف کردن آن به سطح رضایتمندی مطلوب تر برسیم .
مدیرکل روابط کار و جبران خدمت افزود: امروز در سطح دنیا دولت الکترونیک و تبادل الکترونیک امری ضروری است و ما نیز در چارچوب دولت الکترونیک مکلف به انجام این کار هستیم .
کورش یزدان در پایان سخنان خود از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به دلیل پیگیری و استقبال از اجرا و راه اندازی سامانه جامع روابط کار به عنوان استان پیشرو در راستای ارایه خدمات مطلوب به مخاطبین تشکر کرد.
اردبیل استان پیشگام در الکترونیکی کردن فرایندها
قاسم رحیمی در ادامه این دوره آموزشی گفت: الکترونیکی شدن فرایندها یکی از مهمترین رویکردهای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل در راستای ارایه خدمات به جامعه کار و تولید است.
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه و نرم افزار نیازمند فراهم بودن بسترها و سخت افزار های مناسب است گفت: بهره مندی اداره کل و شهرستانها از سیستم های سخت افزاری به روز و اتصال به خطوط اینترنت پر سرعت فیبر نوری و ارتقای پهنای باند اینترنت شهرستان ها از اقدامات لازم جهت راه اندازی سامانه جامع روابط کار بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با عنوان اینکه الکترونیکی شدن فرایندها قطعا شفافیت را به دنبال خواهد داشت، گفت: با توجه به مسیر جهانی و گستره تکنولوژی احساس می شود ارایه خدمات دولتی نیز بیشتر به این سمت پیش برود.
وی اظهار کرد: بایگانی الکترونیکی پرونده ها و تسهیل فرایند فراخوانی و داشتن منابع اطلاعاتی از وضعیت نیروی کار استان از مولفه های اصلی این سامانه جهت صیانت از نیروی کار است.
رحیمی یادآور شد: صرفه جویی در زمان و منابع از دیگر مزیت های ثبت الکترونیکی شکایات کارگری و کارفرمایی و فرایند ابلاغ آرا است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر 15 هیات تشخیص و 5 هیات حل اختلاف وظیفه رسیدگی به شکایات و تجدید نظر خواهی جامعه کارگری و کارفرمایی استان را بر عهده دارند.
وی افزود: در 10 ماه سال جاری تعداد دادخواست های واصله به هیات های تشخیص 5 هزار و 200 فقره است که 50 درصد این آرا جهت بررسی مجدد و تجدید نظرخواهی طرفین دعوی در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شده است.
رحیمی اظهار کرد: بیش از 50 درصد کل آرای صادره مراجع حل اختلاف استان اردبیل به صورت سازشی است.

http://www.khorasan-online.ir/fa/News/211379/مدیرکل-روابط-کار-و-جبران-خدمت-وزارت-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-در-اردبیل--به-دنبال-تسریع-و-تسهیل-فرایندها-با-اجرای-سامانه-جامع-روابط-کار-هستیم
بستن   چاپ