پیام خراسان
یک مسئول عنوان کرد:
آینده‌نگری از پیش‌دبستانی تا دانشگاه
سه شنبه 6 خرداد 1399 - 11:18:34
ایسنا - اجتماعی - خراسان جنوبی
پیام خراسان - ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش ‌و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه موضوع علم و فناوری باید در پیوستاری در سند تحول بنیادین دیده شود، بیان کرد: این مسأله مهم تعلیم و تربیت باید از پیش‌دبستان تا دانشگاه و بعد از آن دوران اشتغال افراد را در برگیرد.

محمدعلی واقعی، امروز سه شنبه 6 خرداد در جمع معاونین این اداره کل ضمن تبریک حلول ماه شوال و عید سعید فطر اظهار کرد: اولین قدم و لازمه اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش‌ و پرورش اجرای دقیق و با برنامه زیرنظام ها، منطبق بر ساحت‌های شش گانه در مدارس استان است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش در مدارس استان مهم‌ترین رویکرد و یکی از الزامات و دغدغه‌های خادمین دستگاه تعلیم و تربیت در بهارستان علم و ادب است.
وی با بیان اینکه استقرار و اجرای مؤلفه‌های یک نظام، بسیار پیچیده‌تر از طراحی آن است، تصریح کرد:‌ با توجه به روند موجود و با توجه به مشکلات فعلی که کرونا ویروس ایجاد کرده است، برنامه‌ریزی بلندمدت و پایدار برای تعلیم و تربیت امکان پیگیری اندکی دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، قابلیت‌سازی و زمینه‌سازی برای اجرای برنامه‌های سند در آموزش ‌و پرورش را اولین گام استقرار و پیاده‌سازی این سند دانست، اظهار کرد: باید روی برونداد برنامه‌ها و مطالبات مان توافق کرده و مدارس نیز تراز سند را به‌ عنوان الگو مدنظر داشته باشند.
واقعی بر تعیین شاخص برای بروندادها تأکید کرد و افزود: با توجه به شرایط پیش رو و امکانات فعلی آموزش‌ و پرورش، قبل از هر چیز باید وضعیت فعلی و مورد انتظار مشخص‌ شود تا بتوان برای رفع خلأها برنامه‌ریزی کرد.
بروزرسانی سند تحول بنیادین در خراسان جنوبی
وی با اشاره به تجارب اجرایی‌سازی اهداف سند نقشه جامع علمی و سند مهندسی فرهنگی، خاطرنشان کرد: برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش باید برنامه‌های اجرایی‌سازی سند به ‌صورت مستمر دنبال شود.
واقعی با بیان اینکه موضوع علم و فناوری باید در پیوستاری دیده شود، بیان کرد: این مسأله مهم تعلیم و تربیت باید از پیش‌دبستان تا دانشگاه و بعد از آن دوران اشتغال افراد را در برگیرد.
وی افزود: از این منظر مبحث تعلیم و تربیت صرفاً مربوط به آموزش ‌و پرورش نبوده و باید برای آن مسیر مدونی را ترسیم کرده و ساز و کاری ارائه داد.
وی با بیان اینکه گزارش اجرایی شدن و بروزرسانی سند در خراسان جنوبی به طور مداوم رصد می‌شود، ادامه داد: آمادگی داریم تا روند اجرایی شدن و تبیین سند تحول بنیادین را در قالب نشست‌های خبری و از رسانه ملی در اختیار جامعه استان قرار دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تدوین‌ 530 برنامه منطبق با سند تحول بنیادین اظهار کرد: برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش ‌و پرورش خراسان جنوبی سه‌ مرحله در نظر گرفته ‌شده که گام اول آن تدوین زیرنظام‌ها و تصویب آن، گام دوم زمینه‌سازی و گام سوم اجرا است.
وی افزود:‌ سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش دارای 131 راهکار است و در شش زیر نظام تقسیم‌ شده و در مجموع 530 برنامه تدوین و سال اجرای آن مشخص ‌شده و در شورای عالی آموزش‌ و پرورش به تصویب رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های زیرنظام‌ها، یادآور شد: در زیرنظام‌ها تجهیز فضا، تجهیزات و فناوری که استانداردهای فضای مناسب آموزشی را در نظر دارد توسط سازمان مدیریت به تصویب رسیده و اکنون در حال اجرایی‌سازی در سطح استان است.
واقعی از بازخوانی برنامه درسی ملی کلیه دروس از اول دبستان تا پایان دبیرستان و همسوسازی کتب درسی با مفاهیم سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه پنج ساله آموزش ‌و پرورش منطبق با برنامه ششم توسعه تدوین ‌شده و با محوریت گسترش فرهنگ تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی، دوره‌های مختلفی برای مدیران و معلمان آموزش ‌و پرورش تدوین ‌شده است.
انتهای پیام

http://www.khorasan-online.ir/fa/News/234015/آینده‌نگری-از-پیش‌دبستانی-تا-دانشگاه
بستن   چاپ