پیام خراسان
سامانه 190 آماده پاسخگویی به شکایات مردم در حوزه سلامت است
جمعه 13 تير 1399 - 09:21:33
ایرنا - خراسان جنوبی
پیام خراسان - بیرجند - دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد که موارد مربوط به رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی از طریق سامانه 190 اطلاع داده شود.

کارشناس سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم‌استانی‌ها می‌توانند از طریق سامانه 190، موارد رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی را گزارش دهند.
به گزارش روز جمعه دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی، مرتضی زاهدی افزود: این سامانه پاسخگوی همه سوالات و شکایات مردم در حوزه بهداشت، درمان و غذا و دارو است و با توجه به شیوع ویروس کرونا، مردم می‌توانند در صورت مشاهده رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، مراتب را از این طریق گزارش دهند.
وی با بیان اینکه سامانه 190 تا ساعت 20 هر روز فعال است اظهار داشت: شکایات ثبت شده به همکاران بهداشت محیط ابلاغ و پس از بازدید در صورت نیاز اقدام قانونی انجام می‌شود.
کارشناس سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مدت زمان پیگیری شکایات کمتر از 48 ساعت است.
وی بیان کرد: در ماه‌های گذشته تعداد شکایات به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیار بالا بوده است و هم‌استانی‌ها در نظر داشته باشند فقط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان بر این بیماری فائق آمد.
پیش از این معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفته بود: مردم می‌توانند در صورت مشاهده فعالیت واحدهای پرخطر یا ممنوع در شهرهای دارای وضعیت نارنجی و قرمز، موارد را به سامانه 124 اعلام کنند تا اقدامات قانونی انجام شود.
علی تهوری با اشاره به مصوبات جلسه اخیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: با توجه به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط واحدهای صنفی و سایر بنگاه‌های اقتصادی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در قالب گشت‌های مشترک با بازرسان بهداشت و پلیس اماکن بر تعطیلی واحدهای پرخطر در شهرهای نارنجی و قرمز نظارت می‌کنند.
وی به نظارت‌های ویژه بر عملکرد واحدهای صنفی با ریسک بالا مانند نانوایی و آرایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بازرسان این سازمان، صبح و بعدازظهر برای دریافت شکایت‌های مردمی از طریق سامانه 124 فعال هستند.
وی بیان کرد: مردم در صورت مشاهده رعایت نشدن نکات بهداشتی در واحدهای صنفی دارای فعالیت، برای تسریع در رسیدگی و اثربخشی آنی ابتدا موارد را به بازرسان بهداشت گزارش دهند و در صورت مشاهده فعالیت واحدهایی مانند تالارها که در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع شده‌اند، از طریق سامانه 124 اقدام کنند.
استاندار خراسان جنوبی هم در نشست اخیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: براساس گزارش‌های رسیده درخصوص شیوع بیماری و رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در برخی اماکن تجمعی، مجموعه بازرسی و حوزه بهداشت مکلفند سامانه‌های 124 و 190 که وظیفه دریافت شکایت‌های مردمی را دارند، فعال‌تر کنند.
محمدصادق معتمدیان افزود: اپراتورهای این سامانه‌ها باید در همه شرایط پاسخگو باشند و تیم‌های کنترل و بازرسی هم آمادگی لازم برای اقدام را داشته باشند تا به محض دریافت شکایت وارد عمل شوند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا خراسان جنوبی فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت
پروندهٔ خبری
مدیریت استانی کرونا

http://www.khorasan-online.ir/fa/News/246743/سامانه-190-آماده-پاسخگویی-به-شکایات-مردم-در-حوزه-سلامت-است
بستن   چاپ