ابتکار: رسالت دانشگاهها ایجاد ارتباط بین دانش و بازار کار است
سه شنبه 6 آبان 1399 - 08:52:19
ایرنا - خراسان جنوبی
|
|
پیام خراسان - بیرجند - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: رسالت دانشگاههای قرن بیست و یکم توانمندسازی دانشجویان و ایجاد ارتباط بین دانش و بازار کار است.
به گزارش روز سهشنبه روابط عمومی و اطلاعرسانی دانشگاه بیرجند، معصومه ابتکار در مراسم تجلیل از برگزیدگان رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر خراسان جنوبی (کمند) که به صورت مجازی برگزار شد، ابراز امیدواری کرد: دانشگاهها بتوانند با برگزاری چنین رویدادهایی گامی در جهت آمادهسازی دانشجویان دختر برای ورود به بازار کار و اشتغال بردارند. وی با اشاره به افزایش تعداد دختران دانشآموخته، بر لزوم برگزاری بیشتر این گونه رویدادها با تکیه بر ظرفیتهای استانی تاکید کرد. معاون رییس جمهوری با تقدیر و تشکر از رییس دانشگاه بیرجند و عوامل اجرایی رویداد کمند از تفاهمنامه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت و افزود: خوشحالیم که در قالب این تفاهمنامه، قدمی در جهت توانمندسازی دختران دانشجو برداشتهایم. رییس دانشگاه بیرجند نیز با اشاره به شعار «دانشگاه بیرجند، جامعهمحور، مهارتآموز و کارآفرین» بر همت این دانشگاه برای برگزاری برنامههایی همچون رویداد کمند تاکید کرد. احمد خامسان گفت: امیداوریم به زودی شاهد بروز نتایج این گونه رویدادها در جهت توانمندسازی دانشجویان باشیم. مراسم تجلیل از برگزیدگان رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر خراسان جنوبی با حضور «معصومه ابتکار» معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری و رییس دانشگاه بیرجند به صورت مجازی برگزار شد. پخش کلیپ، سخنرانی دانشجویان فعال در رویداد کمند و تجلیل از برگزیدگان از دیگر برنامههای این رویداد بود. دانشگاه بیرجند با بیش از 40 سال سابقه و کارکرد علمی و آموزشی در شرق کشور دارای حدود 12 هزار دانشجو در 340 کدرشته در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) این دانشگاه حدود 30 درصد جمعیت دانشجویی را تشکیل میدهند. برچسبها وزارت علوم تحقیقات و فناوری بیرجند دانشجو خراسان جنوبی معصومه ابتکار علم و فناوری
http://www.khorasan-online.ir/fa/News/275526/ابتکار--رسالت-دانشگاهها-ایجاد-ارتباط-بین-دانش-و-بازار-کار-است
|