پیام خراسان

آخرين مطالب

آیا قیمت بالاتر با کیفیت بهتر مرتبط است؟ اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان -
بر اساس نتایج تحقیقات دانشکده کسب و کار دانشگاه Kelley ایندیانا آمریکا و سه دانشگاه دیگر مشخص شد مردم به قیمت بیش از کیفیت توجه می‌کنند.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از نیوز، نتایج این تحقیق نشان می‌دهد بازاریابان نیز از این گرایش افراد محلی برای فروش استفاده می‌کنند.
عاشک لالوانی، استاد بازاریابی در دانشگاه Kelley گفت: مصرف‌کنندگان برای قضاوت در مورد کیفیت محصولات از قیمت کالا استفاده می‌کنند.
وی گفت: هنگامی که محصولات با قیمت بالا یا مارک خاص تبلیغ می‌شود، بازاریابان نیز از این مسئله برای سوددهی کسب و کار خود بهره می‌گیرند.
لالوانی گفت: فروشگاه‌ها برای کاهش این روند، باید مصرف‌کنندگان را به بررسی کیفیت در مقابل قیمت تشویق کنند. پس بهتر است از تبلیغات، در این تغییرگرایش افراد مانند برچسب‌های ارائه شده بر روی کالاها استفاده شود.
البته در حال حاضر به دلیل شفافیت قیمت‌گذاری از طریق اینترنت و سایت‌های معتبر تاحدودی شفافیت قیمت ایجاد شده و نگرش مصرف‌کنندگان و بازارهای جهانی شناخته می‌شود، اما همچنان سودجویان از قیمت بالاتر به عنوان کیفیت بهتر سوء استفاده می‌کنند.
در این تحقیق، لالوانی و همکارانش دو مطالعه میدانی و هفت آزمایش انجام دادند و اطلاعات را بررسی کردند. آنها با 15 مدیر ارشد شرکت Fortune 500 مصاحبه کردند و دریافتند که مدیران جوامع محلی یا جهانی در تصمیم‌گیری‌های قیمت گذاری خود می‌دانند چه راهبردی به کار گیرند.
به عنوان مثال، یک مدیر اجرایی در بخش فست فود گفت: باید قیمت بالایی داشته باشیم تا مشتریان به خرید محصول راضی شوند و این قیمت بالا را با تبلیغات و بسته‌بندی معقولانه جلوه می‌دهیم.
محققان دریافتند که از طریق مطالعات میدانی، آزمایش‌ها و داده‌های ثانویه، زمانی که مصرف کنندگان تصمیم به شناسایی بیشتر یک محصول و مقایسه با دیگر محصولات اطراف خود دارند تفاوت‌های ظاهری زیادی را در میان مارک‌ها تشخیص می‌دهند که باعث افزایش وابستگی آنها به قیمت به عنوان نشانه‌ای برای قضاوت در کیفیت می‌شود.
نتایج تحقیقات گذشته نشان داده است که مصرف‌کنندگان از کشورها و جوامع جهانی بزرگ ارزیابی قوی‌تری دارند، زیرا با انواع مختلفی از مردم و فرهنگ‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، اما افراد در مناطق کم‌جمعیت اغلب دارای هویت محلی قوی‌تری هستند، زیرا دسترسی به فرهنگ‌های دیگر در این جوامع کمتر است. 
البته این مقاله راهنمای شرکت‌ها برای تطبیق راهبردها در مناطق مختلف را ارائه می‌دهد، اما مصرف‌کنندگان نیز بر اساس این اطلاعات باید دقت بیشتری در گزینش خود داشته باشند. به طور مثال، مردم در مناطق روستایی با طعم‌های طبیعی و محلی بیشتر ارتباط دارند پس در این مناطق توجه به این مورد ضروری و نیاز به تبلیغات برای متقاعد کردن مشتری برای خرید محصول با کیفیت بالا از طریق قیمت بالا نیست.
محققان معتقدند در مناطق شهری، مصرف‌کنندگان اغلب ارتباط بین قیمت و کیفیت را بررسی می‌کنند. برای بازاریابان، به این معنی است که تبلیغ نام تجاری به مصرف‌کنندگان از طریق قیمت بالاتر امکان‌پذیر خواهد بود.
انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

عقب‌ نشینی سنگین مالکان در قیمت‌ گذاری مسکن

22 پل در خراسان شمالی ساخته می شود

ایمیدرو تصویب مصوبه حفاظت از معدن آلبلاغ را سرعت ببخشد

اوضاع منابع آبی خراسان شمالی خوب نیست

ارائه 22 محصول استارتاپی توسط فن بازار منطقه‌ای خراسان رضوی

پیش‌بینی بانک مرکزی درباره میزان تورم و نرخ دلار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 98/09/24

مهلت یک ماهه دادگستری خراسان شمالی برای ایمن‌سازی معدن آلبلاغ

ساخت 22 پل روستایی خراسان شمالی 300 میلیارد ریال نیاز دارد

علیه کالای ایرانی فضای روانی وجود دارد

کاشت گیاهان دارویی و اشتغال پایدار در مناطق عشایری خراسان جنوبی

147 هزار تن چغندر تحویل کارخانه قند جوین شد

دو نیروگاه خورشیدی در داورزن ساخته شد

467 میلیارد تومان برای بازسازی در خراسان رضوی توزیع شد

احداث کانالهای آبیاری در بند خاکی میاندشت 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

270 میلیارد ریال برای ساخت بندخاکی میاندشت اسفراین هزینه شد

شرکت های مسافربری مشهد سالانه 82 میلیارد ریال زیان می دهند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 98/09/23

فروش یک میلیارد تومان صنایع دستی در نمایشگاه خراسان جنوبی

اعطای تسهیلات بلاعوض برای راه‌اندازی 400 نیروگاه خورشیدی در خراسان جنوبی

چوب هایی که نردبان خودکفایی شد/ همت سه برادر برای کارآفرینی

حوزه معدن بسیار اشتغال‌خیز است

هزار راه نرفته در تدوین نقشه راه معادن خراسان رضوی

نیمی از گندمزارهای شیروان زیر پوشش آبیاری بارانی

خرید 7.5 تن زعفران درتربت حیدریه/مبلغ20درصد خریدها پرداخت شده است

70 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به طرح‌های پژوهشی اعطاء شد

نشست ستاد مبارزه با آفت ملخ صحرایی

توزیع 346 میلیارد ریال از اعتبارات بازسازی خسارت‌های سیل 98 در خراسان رضوی

خطر برخی رفتارها برای فرار سرمایه، از تحریم‌ها بیشتر است

خرید زعفران در خراسان رضوی از مرز 52 تن گذشت

اجحاف کارخانجات داخلی در حق معادن

سهم درآمدهای مالیاتی خراسان جنوبی چقدر است؟

شهرستان کلات جایگاه عرضه سوخت گاز سی. ان.جی ندارد

2 تن زعفران در طرح خرید حمایتی زعفران از کشاورزان رشتخواری خریداری شد

بازگشت دلار به کانال 12000 تومان

رئیس بانک‌ مرکزی: ثبات را به بازار ارز باز می‌ گردانیم

تامین 28 میلیارد دلار ارز برای سفارشات ثبت شده طی 9 ماه اخیر

استاندار: خراسان رضوی مرکز خلق پول است

سال آینده سیستم امهال بانکی براساس نظرات فقها اصلاح خواهد شد

خبرهای خوب برای خراسان رضوی در حوزه مسکن

با وام مسکن، چند متر خانه می‌ توان خرید؟

90 درصد تامین مالی کشور توسط سیستم بانکی انجام می‌شود

استدلال بانک مرکزی درباره گرانی ارز: روانی‌ است!

جذب 85 درصدی اعتبارات برای ایجاد اشتغال پایدار در ‌خراسان جنوبی

یارانه آذر ماه، واریز و قابل برداشت شد

جذب 85 درصدی اعتبارات برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری خراسان جنوبی

نمایندگان به جای بررسی قانون توسعه تجارت، سرگرم گرفتن بودجه‌اند

10 سال اول انقلاب، درخشان‌ترین دوران تاریخ اقتصاد ایران است

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 98/09/20

صدور کیفر خواست برای متهمان جدید سکه ثامن