پیام خراسان

آخرين مطالب

فناوری جدید در کنترل وسایل نقلیه خودران علمي

فناوری جدید در کنترل وسایل نقلیه خودران
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -
در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها بر روی کنترل وسایل نقلیه خودمختار بدون راننده تمرکز کرده‌اند، اما شرکت پلوتون Peloton تلاش می‌کند دو کامیون را با یک راننده و از طریق سیستم خودرو به خودرو (V2V )حرکت دهد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از اسپکتروم، سال گذشته این شرکت با استفاده از سنسورها ، ارتباطات V2V ، کنترل اتوماتیک و ترمز اتوماتیک توانست با کمک انتقال اطلاعات بین دو رایانه دو کامیون را حرکت دهد.
در این روش راننده کامیون نخست به طور عادی رانندگی می‌کند و هر گاه پای خود را بر روی گاز تنظیم کند، ترمزها را لمس کند یا فرمان را حرکت دهد این جزئیات به صورت بی‌سیم و از طریق رایانه به کامیون دوم انتقال می‌یابد. با استفاده از این اطلاعات، به همراه داده‌های جمع‌آوری شده از مجموعه رادارها، دوربین‌ها و سنسورهای دیگر، کامیون دوم می‌تواند بدون راننده در پشت کامیون اول حرکت کند.
بنیانگذار شرکت Peloton ، جاش سوئیکس مدت‌ها در مورد مشکلات وسایل نقلیه خودمختار مطالعه کرده است. وی در ابتدا فرضیه کنترل خودرو بدون راننده را در شرکت فولکس واگن در آلمان ارائه کرد و آزمایش‌های بسیاری در این زمینه انجام داد.
خودروهای خودمختار دارای سطوح مختلفی هستند. خودروهای خود مختار سطح دو وسایل نقلیه دارای شتاب خودکار، کاهش سرعت و برخی از فرمان‌ها هستند. وسایل نقلیه خودمختار سطح سه در شرایط عادی رانندگی می‌کنند، اما در مواقع اضطراری نیازمند عملکرد راننده هستند. خودروهای خودمختار سطح پنج نیز به تنهایی عمل می‌کنند.
وی گفت: من طرفدار خودروهای خودمختار سطح 2 و 3 نیستم، اما بسیاری از چالش‌های فنی رانندگی هنگامی که دنبال وسیله نقلیه دیگری هستید، به طرز چشمگیری ساده‌تر می‌شوند و فقط باید به فکر اصابت نکردن با خودرو جلویی باشید.
این سیستم جدید هنوز مجوز لازم برای حرکت در بزرگراه‌ها را ندارد و در حال حاضر در مسیرهای بسته آزمایش می‌شود.
انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield