پیام خراسان

آخرين مطالب

اجرای بیش از 100 پروژه با همکاری تشکل‌های مردم نهاد زنان معاونت امور زنان و خانواده

اجرای بیش از 100 پروژه با همکاری تشکل‌های مردم نهاد زنان
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه این معاونت توانسته است با کمک تشکل‌های مردم نهاد بیش از 100 پروژه را اجرایی کند، گفت...

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه این معاونت توانسته است با کمک تشکل‌های مردم نهاد بیش از 100 پروژه را اجرایی کند، گفت... معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه این معاونت توانسته است با کمک تشکل‌های مردم نهاد بیش از 100 پروژه را اجرایی کند، گفت: در پورتال معاونت امور زنان وخانواده رئیس جمهوری بخشی در جهت همکاری با تشکل‌های مردم نهاد در راستای اولویت‌های معاونت ایجاد شده است که تشکل‌های دارای ضوابط معاونت می‌توانند به صورت گروهی و یا جداگانه برای همکاری در پروژه‌های معاونت ثبت نام کنند.
معصومه ابتکار در گفت وگوی زنده خود با دبیرخانه ترویج کار داوطلبانه که به مناسبت روز بین‌المللی کار داوطلبانه برگزار شد، اظهار کرد: این معاونت در دوره پیش از پاندمی کووید 19، هشت دوره نشست‌های تخصصی منطقه‌ای توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد را برگزار کرد که در آن آموزش‌های لازم به سازمان‌های مردم نهاد ارائه می‌شد. در دوره اخیر که به دلیل کووید 19 به صورت مجازی برگزار می‌شود حدود 1000 تشکل ثبت نام کردند تا با افزایش تجربه و توانمندی خود در حوزه‌های مختلف فعالیت کنند.
وی ادامه داد: دولت دوازدهم اعتقاد ویژه‌ای به کار داوطلبانه دارد و توجه به فعالیت داوطلبانه و تشکل‌های مردم نهاد از رویکردهای دولت است. توجه به فعالیت داوطلبانه و سازمان‌های مردم نهاد از جمله وعده‌های دکتر روحانی بود که از طریق تدوین آیین نامه مشارکت اجتماعی و تصویب آن در دولت توانست شرایط حقوقی تشکل‌ها را بهتر کند.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: دولت آمادگی ارائه این آیین نامه را به مجلس داشت اما با توجه به رویکرد مجلس تصور این بود که ممکن است اتفاق خوبی رخ ندهد. از این جهت این آیین نامه به مجلس ارائه نشد.
ابتکار افزود: بسیاری از تشکل‌ها موفق شده‌اند تا از طریق وزارت کشور و یا وزارت ارشاد و سازمان بهزیستی کار خود را به طور قانونی به ثبت برسانند و موفق عمل کنند. همچنین بحث شبکه سازی امکان پذیر شده است و ما توانستیم از شبکه‌هایی نظیر شبکه محیط زیست و منابع طبیعی که از قوی ترین شبکه‌های مردم نهاد کشور است حمایت کنیم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ادامه داد: از سوی دیگر دولت مجال مناسبی را برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد نظیر تشکل‌های جوانان در وزارت ورزش و جوانان فراهم کرده است چراکه مشی دولت حمایت از فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها بوده است.
وی به برگزاری دوره‌های تخصصی در جهت توان افزایی تشکل‌ها اشاره کرد و گفت: هرچه رویکرد فعالیت داوطلبانه با بهره گیری از تجربیات خود و تجربیات جهان و خرد جهانی تخصصی‌تر شود، می‌توانیم به بسیج اجتماعی دقیق‌تری دست یابیم.
به گفته وی، بسیاری از پروژه‌های معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از طریق تشکل‌های غیر دولتی و سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌شود چراکه این معاونت معتقد است کار نیروی داوطلب اگر با انگیزه انجام شود همگام با فعالیت‌های دولتی پیش خواهد رفت.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: هرچه زمینه برای انجام کار داوطلبانه افزایش پیدا کند، به همان میزان زمینه نشاط و امید نیز افزایش پیدا می‌کند. این معاونت هم‌اکنون در جهت توان افزایی دانش آموزان دختر در کار داوطلبانه پروژه‌ای را با وزارت آموزش و پرورش آغاز کرده است چراکه اگر مزه شیرین و معنوی کار داوطلبانه از این سنین چشیده شود تبدیل به نوعی سبک زندگی خواهد شد.
به گفته ابتکار، این معاونت پروژه‌هایی را در راستای تحقق عدالت جنسیتی و در جهت توان افزایی اقتصادی زنان در پیش گرفته است که شامل توان افزایی زنان سرپرست خانوار در مشاغل خانگی و توان افزایی زنان سرپرست خانوار در حاشیه شهرها می شود. هر دوی این پروژه‌ها با همکاری تشکل‌های مردم نهاد در حال اجرا هستند که هدف از آنها ایجاد شغل برای زنان سرپرست خانوار است.
وی افزود: در راستا حمایت از دختران فارغ التحصیل موافقت‌نامه‌ای را با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری امضا کردیم که طی آن از مجموعه استارتاپ‌های دختران فارغ التحصیل حمایت خواهیم کرد.
ابتکار این را هم گفت که طرح ارتقای تاب آوری که بیش از سه سال پیش توسط شهیندخت مولاوردی - معاون سابق رییس جمهوری در امور زنان و خانواده - آغاز شد، در حدود 960 نقطه کشور با هدف ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده اجرا شد و این معاونت آمادگی انتقال تجربیات این طرح را به تمامی تشکل‌های مردم نهاد دارد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: بسیاری از تشکل‌ها در استان‌های مختلف در زمینه شناخت معضلات و ارائه راهکار به جوامع در معرض آسیب و اتصال آن‌ها به صندوق‌های خرد زنان روستایی و یا تعاونی‌ها با این معاونت در حال همکاری هستند.
وی همچنین به طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در جهت ارتقای مهارت ارتباطی اعضای خانواده و اعضای جامعه اشاره کرد و گفت: برقراری ارتباط موثر میان اعضای خانواده و اعضای جامعه در جهت افزایش انسجام اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود که این کار نیز با همکاری تشکل‌ها در سطح استان‌ها در حال اجرا است.
ابتکار به همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر در جهت ارتقای تاب آوری و گفت وگوی ملی خانواده با همکاری تشکل‌ها نیز اشاره کرد و درباره روز جهانی کار داوطلبانه گفت: این روز،روزی است که باید بیشتر قدر داوطلبان و فعایت داوطلبانه را دانست چراکه این فعالیت‌های داوطلبانه می‌توانند در جهت جریان سازی برای ایجاد امید در کشور موثر باشد.
وی ادامه داد: ما در دولت تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و... مورد نیاز برای فعالیت داوطلبانه فراهم شود تا فعالیت داوطلبانه بدون دغدغه و هزینه انجام شود.
ابتکار افزود: در فعالیت داوطلبانه به مشکلات فراوانی نظیر شرایط ایجاد شده بر اثر پاندمی کووید 19، جنگ روانی و گسترش اخبار منفی و جنگ ناجوانمردانه اقتصادی آمریکا وجود دارد اما به جهت اعتقاد ما به این کار و آینده روشن سرزمین و مبارزه علیه جهل و ناامیدی همچنان آن را ادامه می‌دهیم و در جهت ایجاد زیرساخت‌های مناسب تلاش می‌کنیم چراکه این مبارزه ارزشمندی است.
وی در انتها گفت: برکات کار داوطلبانه که با نیت خیر انجام شود در ابتدا برای خود فرد است. ما تصور می‌کنیم در کار داوطلبانه به دیگران خدمت می‌کنیم در حالی که این خدمت ابتدا متوجه خودمان است. مشکلات و سختی‌ها در کاری که با عشق و امید و نگاه به آینده انجام شود، فرد داوطلب را مصمم‌تر می‌کند.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/296305/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجلیل ازتعدادی ازپیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی

کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام

تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

نمایشگاه گروهی عکس «مردم درود»

اختتامیه پویش ملی خدا میگه در مشهد برگزار شد

تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود

بهره مندی 474 هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد

پیش بینی افزایش 5 تا 8 درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید

علم الهدی : در هر شهر ایران، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند

عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی

حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت

ایجاد 13 هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟

رقابت 270 چوخه کار در مسابقات کشتی شیروان

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور

مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد

انسداد مرزها در استان خراسان رضوی

تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه یک کشته و چهار مصدوم بر جا گذاشت

تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است

واگذاری 250 واحد نهضت ملی مسکن به مردم سه روستای مشهد

◄ امضا کنید؛ کارزار دو بانده شدن جاده نصرآباد به شهرضا

حریق در کارگاه مکانیکی در شهر دولت آباد

روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب

ارتش در حال انجام انسداد مرزی ایران و افغانستان است

حل مشکل مسکن کمک به معیشت مردم است

اکتشاف سنگ آهن در خواف درسال 1402 حدود111 درصد افزایش یافت

برگزاری مجمع هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی

افزایش بیش از 5 درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی

تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین

کسب مقام نخست مسابقات کوراش بانوان قهرمانی کشور

توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک

خونگیری از 7 هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه

چهره‌ای که 4 بار به استقلال گل زده، همه‌کاره شمس آذر است!

هزینه13 میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه

ایمن سازی 220 هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن

برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در تایباد

تجمع طلاب حوزه علمیه رضویه گرگان در دفاع از عملیات تنبیهی وعده صادق

کشف یک قبضه سلاح غیرمجاز در چناران شهر

آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت سال 1403 از مشهد مقدس

رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان طرقبه و شاندیز به ارزش 200 میلیون تومان

مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود 6 هزار لیتر بر ثانیه آب

کنگره ملی ابن حسام خوسفی و آیت‌الله تهامی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

برگزاری کنگره ابن حسام و آیت الله تهامی

فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود

تظاهرات مردمی در حمایت از عملیات وعده صادق، فردا در بیرجند

مردمی سازی در خراسان شمالی باید به جایگاه اصلی خود دست یابد

قتل جوان 40 ساله به دست بادیگاردها

کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)/ شمال تهران نیاز به کمربندی دارد