پیام خراسان

آخرين مطالب

در نشست صمیمیانه با شریعتمداری طرح و بررسی شد؛ مشکلات و چالش های روسای ادارات شهرستان‌های سراسر کشور وزارت رفاه

در نشست صمیمیانه با شریعتمداری طرح و بررسی شد؛ مشکلات و چالش های روسای ادارات شهرستان‌های سراسر کشور
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در نشست صمیمانه با 420 نفر از روسای ادارات و نمایندگی های تعاون،کار و رفاه اجتماعی در شهرستان‌های سراسر کشور که به صورت مجازی برگزار شد ، حدود 5 ساعت، دیدگاهها و نقطه نظرات نمایندگان هر شهر درباره موضوعات مرتبط با استان و شهرستان را شنید و بر جمع بندی و پیگیری مطالبات آنها تا حصول نتیجه تاکید کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در بخش اول این گزارش مشروح سخنان محمد شریعتمداری، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی منتشر شد، در این بخش نیز به مهمترین مطالب و مسائلی که نماینده تعاون،کار و رفاه اجتماعی هر شهرستان مطرح کرد اشاره شده است:
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان هامون در این نشست با اشاره به محدودیت های اعتباری استان گفت: این محدودیت ها باعث شده که در تامین تجهیزات مورد نیاز به ویژه برای همکاران تازه استخدام دچار مشکل شویم.
نصرین کیخایی ، افزود: این وضعیت که شامل بسیاری از ادارات و نمایندگی های تازه تاسیس می شود، در کنار مشکلات ساختمان های استیجاری، از تنگناهای اعتباری استان به شمار می رود.
لزوم تسهیلات با نرخ سود پایین‌تر در مناطق محروم برای کاهش بیکاری
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال در استان اردبیل خاطر نشان کرد: با توجه به عدم پرداخت یارانه سهم دولت بابت تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی از محل تبصره 18 قانون بودجه ضرورت دارد تعهدات ایجاد شده عملی شود.
علیرضا خلیلی ، پیشنهاد داد: تسهیلات با نرخ سود پایین‌تر در راستای توجیه اقتصادی سرمایه‌گذاری در مناطق محروم از برنامه‌های دولت برای کاهش نرخ بیکاری در نظر گرفته شود.
بهنام بهداروند، رئیس اداره تعاون،کار وفاه اجتماعی شهرستان فردیس و نماینده استان البرز در این نشست بر ضرورت انجام اصلاحات در سامانه های جامع روابط کار و تعاون تاکید کرد.
وی همچنین افزایش اعتبارات مشاغل خانگی ، اصلاح رسته های طرح اشتغال روستایی در استان های صنعتی و بازنگری مدیریت برگزاری کارگروه اشتغال را با اهمیت برشمرد و افزود : فرایند نوسازی تجهیزات اداری در البرز در حوزه فناوری آغاز شده است.
توجه ویژه به آیین نامه‌های تسهیلات حمایتی و بازار کار در استان‌های مرزی و محروم
غلامرضا گلی، مسئول نمایندگی تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی پیشنهاد داد: با توجه به تفاوت شرایط اقلیمی، اقتصادی و فرهنگی استان های کشور، آیین نامه‌های مربوط به اجرای تسهیلات حمایتی یا سیاست‌های بازار کار در استان‌های مرزی و محروم با دست بازتری نوشته شود یا حداقل بند یا تبصره ای ویژه‌ ای با توجه به تفاوت نحوه و شرایط اجرای آن برای این مناطق قائل شد تا امکان شکوفایی بهتر این مناطق مهیا شود. هرچند تأثیرات مثبت این طرح ها در مناطق محروم ملموس‌تر بوده و چهره‌ای تازه به توسعه‌ی منطقه می دهد.
تسهیل شرایط تعاونی ها برای استفاده از تخفیفات مالیاتی
شجاعت رستمی امرایی ، رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان پل دختر در خصوص امکانات ورزشی گفت: با توجه به نقش ورزش در حفظ سلامتی، نشاط و شادابی نیروی کار ،ایجاد مجموعه های فرهنگی ورزشی در شهرستان های پلدختر،کوهدشت،رومشکان، سلسله و دلفان ضروری و اجتناب ناپذیر است.
وی با بیان اینکه تأسیس و تسهیل شرایط برای تعاونی ها ضروری است ،خاطر نشان کرد: با توجه به ماده 169 قانون بخش تعاون، تعاونی ها باید از تخفیفات مالیاتی استفاده کنند اما متأسفانه این موضوع عملاً توسط ممیزین مالیاتی رعایت نمی شود.
احمد مقصودی ، رییس اداره شهرستان نور در استان مازندران نیز با اشاره به اینکه نمودار سازمانی فعلی با بیش از یک دهه فعالیت به بازنگری و اصلاح نیاز دارد، گفت: در استان مازندران 19 اداره و 3 نمایندگی وجود دارد اما 6 ساختمان آن استیجاری است که خواهان توجه بیشتر به این موضوع هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی، فرهنگی و ورزشی نیز عدم تخصیص اعتبار برای برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌های فرهنگی، کمبود سهمیه بیمه کارگران ساختمانی از مشکلات مهم این حوزه است.
مقصودی با اشاره به اهمیت نگاه فرهنگی، اختصاص پست سازمانی به رسته‌های شغلی به ‌خصوص در حوزه اجتماعی، فرهنگی در نمایندگی‌ها را ضروری دانست. 
ضرورت رفع مشکلات سامانه های جامع روابط کار و بخش تعاون
علی عباسی ، سرپرست سرپرست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی طارم در خصوص مسائل و مشکلات استان زنجان و شهرستان های تابعه گفت :کمبود تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری، فرسوده بودن خودرو های اداره، نواقص سیستم اتوماسیون اداری، مشکلات ساختمان های اداره کل و شهرستان ها، عدم تناسب فضا با مسئولیت ها و حجم وظایف سازمانی،ضرورت تفویض اختیار برای ساماندهی اموال غیر منقول شامل ساختمان های اداری و باشگاه های ورزشی، اصلاح نمودار سازمانی و منطبق نمودن آن با وظایف و مسئولیت های محوله از مسائل اصلی در استان و شهرستان است.
وی افزود: مشکلات سامانه های جامع روابط کار و بخش تعاون، عدم واریز بیمه بیکاری ایام شروع کرونا از تاریخ 9 اسفند 98 تا 31 اردیبهشت 99، لزوم تقویت کاریابی ها ،حذف مداخلات موازی در کاریابی، فراهم نمودن بستر لازم برگزاری مجامع شرکت های تعاونی و تشکل های کارگری و کارفرمایی به صورت مجازی، ارائه مجوز به کارگیری نیروی خدماتی، نگهبان و راننده، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی، تامین اعتبار لازم برای توسعه زیرساخت های دولت الکترونیک، از جمله چالش های موجود در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و شهرستان های زنجان است . 
لزوم اختصاص تسهیلات ویژه به مناطق زلزله زده
محمد شریف صوفی ، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جوانرود در استان کرمانشاه نیز در این وبینار تاکید کرد: اختصاص تسهیلات ویژه به مناطق زلزله زده به منظور تکمیل طرح های خسارت دیده،تسریع در اجرای طرح بسته اشتغال در مناطق مرزی،تعیین تکلیف دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری موضوع اختلاف بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت متبوع،پرداخت فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته در احکام کارکنان شاغل در مناطق مرزی، تقویت نمودار ادارات شهرستانی، دسترسی کاربران استانی به سامانه رسیدگی به درخواست های مردمی مرتبط با بسته های معیشتی و یارانه از جمله محوری ترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 
رضا صبوری، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دیلم از استان بوشهر گفت :در این دولت همه شهرستان های استان، دارای ساختمان ملکی شده اند و شهرستان دیلم با پیگیری سرپرست اداره کل و معاون توسعه مدیریت و برنامه آماده افتتاح است. 
وی در خصوص مشکلات استان گفت: با توجه به وجود ظرفیت های نفت و گاز در این استان متاسفانه بوشهر در زمره استان های کم برخوردار است. 
ایجاد گمرگ و پایانه صادراتی در شمال خوزستان ضرورتی فوق العاده
سید ناصر حسینی ، رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اندیمشک گفت : ایجاد گمرگ و پایانه صادراتی در شمال خوزستان ضرورتی فوق العاده است که خواهان توجه مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیئت دولت در خصوص ایجاد گمرگ و اختصاص تسهیلات کم بهره به منظور ایجاد شرکت های تعاونی بسته بندی و سورتینگ هستیم.
ضرورت برطرف شدن مشکل سخت و زیان آور بودن شغل ملوانان
زهرا بریحی نژاد، رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان هندیجان از استان خوزستان گفت :شهرستان بندر هندیجان با 95 کیلومتر مرز آبی و کثرت شغل صید و صیادی در 6بندر مهم و حساس خوزستان در خصوص عدم پذیرش فرم های تایید شده کمیته بدوی و تجدید نظراستانی برای تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان آور مشخصا شغل ملوانی و صیادی توسط سازمان تامین اجتماعی دچار مشکل است و با توجه به ماهیت شغل ملوانان و شمول سخت و زیان آور بودن باید مشکل این قشر مرتفع شود. 
وی درخصوص برخورداری تعاونی ها ازتسهیلات کم بهره گفت : در مشاوره‌های ترویجی برای تشکیل شرکت های تعاونی تولیدی ،خدماتی و ... عدم داشتن صورت حساب مثبت تسهیلات از سمت ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی موجب انصراف افراد ومتقاضیان ازتشکیل تعاونی شده است و باید در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آید و در خصوص تعاونی های تولیدی علاوه بر آورده سرمایه گذار تسهیلات مناسبی برای ترغیب تشکیل تعاونی ها صورت پذیرد.
راسک، فاقد فضای ورزشی ویژه کارگران و درمانگاه تامین اجتماعی
عبدالرحمن اشکانی، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان راسک در این نشست با بیان اینکه این شهرستان فاقد فضای ورزشی ویژه کارگران و درمانگاه تامین اجتماعی است تاکید کرد: این موضوع نیازمند مساعدت است و همچنین باید نسبت به تامین مسکن کارگران و راه اندازی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان های سرباز، دشتیاری، بمپور و تفتان چاره اندیشی شود.
حسن شعبان پناه قاضی محله سرپرست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنگرود گفت : به منظور ارایه و پرداخت خدمات رفاهی ماهیانه و فراهم کردن امکان استفاده از بیمه مکمل درمان برای کارکنان سطح کشور نیازمند توجه هستیم .
غلامحسین کریمی، مسئول نمایندگی تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان کیار از استان چهارمحال و بختیاری گفت: مشکلاتی از قبیل عدم تکمیل نمودار سازمانی به رغم تلاش های همکاران که غالبا در چند پست سازمانی ارائه خدمت می کنند از کیفیت خدمات می کاهد، به همین منظور در صورت داشتن برنامه جذب نیروی انسانی،استان چهارمحال و بختیاری در اولویت قرار گیرد.
جمیل فرجی،رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دیوان دره از استان کردستان اظهار داشت: تعطیلی یا فعالیت کمتر از ظرفیت تعداد زیادی ازتعاونی های تولیدی کردستان به دلیل نوسانات شدید قیمت مواد اولیه ناشی ازتحریم، موازی کاری وزارت جهادکشاورزی وسازمان تعاون روستایی درتشکیل تعاونی های ناموفق تولیدی و مصرفی و عدم مشوق های ویژه اجرایی از مشکلات اساسی حوزه تعاون بوده و از طرفی مشارکت مردم استان باعضویت درتعاونی توسعه وعمران ضرورت رفع اساسی موانع تعاونی های توسعه وعمران را دوچندان کرده است. 
مالک لطفی زاده، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان هشترود از استان آذربایجان شرقی گفت : با توجه به وجود ظرفیت های کشاورزی، دامداری و معدنی در این استان پیشنهاد می شود تسهیلات پرداختی به فعالان بخش صعنتی و کشاورزی در این شهرستان و سایر شهرستان های کم برخوردار با نرخ بهره پایین تری نسبت به مراکز استان ها باشد، همچنین مبنای محاسبه مربوط به اخذ مالیات – بیمه و سایر دریافتی های دولت به کمترین میزان ممکن تقلیل یابد تا جاذبه مناسبی برای سرمایه گذاری و حضور فعالان اقتصادی فراهم شود.
کمبود شدید نیروی انسانی در یزد و عدم جذب نیرو
ناصر زارع ،سرپرست نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اشکذر از استان یزد گفت : استان یزد با کمبود شدید نیروی انسانی به علت بازنشستگی و عدم جذب نیرو روبروست به طوری که از مجموع 190 پست سازمانی، 60 پست بدون تصدی است و باید در اولویت جذب نیرو قرار گیرد.
زارع ادامه داد: برای رونق بخشیدن به ورزش کارگری و مجموعه های فرهنگی، ورزشی و رفاهی کارگران شرکت های تحت پوشش وزارتخانه در قالب تبصره 2 ماده 38 با این مجموعه ها مشارکت و قرارداد امضاء کنند.
محمد رضا مختاری، رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان خمین در استان مرکزی گفت : با توجه به حساسیت موضوع ایمنی در واحدهای کارگری و تکلیف قانونی ادارات کار و نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظتی و شرایط کار توسط بازرسان متاسفانه به رغم وجود پست خالی در این اداره کل، به علت عدم امکان جذب بازرس کار جدید امکان نظارت موثر در این زمینه مهیا نیست وهرگونه کم کاری در این بخش علاوه بر افزایش احتمال بروز حوادث ناشی از کار در کارگاه ها حتی ممکن است مشکلات قضایی را تحت عنوان ترک فعل برای مدیران ادارات در برداشته باشد. 
اسلام نمازی، مدیر اداره شهرستان کهگیلویه در این نشست گفت : کمبود نیروی انسانی در برخی از پست ها وجود دارد و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری نیازمند ارتقا است . برای پیشبرد کار به تفویض اختیاربه روسای ادارات و مدیران کل در خصوص تخلفات کارکنان نیازمند هستیم . فرسوده بودن ساختمان های اداری نیز یکی دیگر از مشکلات است .
زینت رئیسی، کارشناس حقوقی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: اصلاح و به روز رسانی ساختار و نمودار سازمانی واحد های حقوقی در استان ها و در راستای تحکیم جایگاه کارشناسان حقوقی، توسعه و پشتیبانی امور حقوقی استان ها با تشکیل اداره حقوقی و ارتقاء پست سازماتی کارشناس حقوقی به رئیس اداره ، در ادارات کل و شهرستان ها ضروری به نظر می رسد.
بیمه کارگران فصلی و ساختمانی مشکل اساسی جامعه کارگری آذربایجان غربی 
محمد رستمی، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی سلماس از استان آذربایجان غربی تاکید کرد : بیشتر مردم استان آذربایجان غربی، با توجه به اقلیم و موقعیت جغرافیایی در زمینه کشاورزی و خدمات فعالیت دارند ،بنابراین بیمه کارگران فصلی و ساختمانی جزو مشکلات اساسی جامعه کارگری استان است و امیدواریم سهمیه ویژه بیمه ای برای اقشار موصوف در نظر گرفته شود.
وی پیشنهاد داد؛ ردیف بودجه ای جداگانه به بخش تعاون تخصیص داده شود و تصریح کرد: مجموعه های ورزشی کارگران سلماس، نقده و میاندوآب نیمه تمام مانده است ،اعتبار برای تکمیل پروژه های مزبور از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص داده شود و هزینه نگهداری پنج مجموعه ورزشی استان که به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل شده اند، متمرکز تامین وتخصیص یابد. 
بتول دهقان، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خاتم در استان یزد گفت : نمودار سازمانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد درجه دو تعیین و ابلاغ شده که برای ارتقاء نمودار سازمانی این اداره کل به درجه یک باید برای ارائه خدمات بهتر اقدام شود. 
وی ادامه داد: در اکثر شهرستان های استان یزد، پست کارشناس تعاون حذف و به پست تعاون و اشتغال تبدیل شده است که این نیروها در حوزه اشتغال مشغول به فعالیت هستند. اگر بخواهیم سهم تعاون در اقتصاد را از 5 به 25 درصد افزایش دهیم باید حداقل کارکنان این حوزه دو برابر شود.
مدیریت تعاون فاقد کرسی درکمیته های فنی حوزه اشتغال
مجتبی شجاعی، مدیر تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت : درکمیته های فنی حوزه اشتغال متاسفانه مدیریت تعاون فاقد کرسی برای دفاع از بهره مندی تعاونی ها ازاعتبارات اشتغال روستایی وفراگیر است وعملاسرنوشت تعاونی هادراین مقوله به دستگاه های تخصصی سپرده شده است.
وی افزود : شرکای اجتماعی ما نظیر اتاق تعاون، خانه تعاونگران و......درمقابل مراجع نظارتی به خاطر مسائل بخش پاسخگو نبوده بنابراین نیازمند تغییر قانون فعلی بخش تعاون هستیم چون با اختیارات تعبیه شده دراین قانون ،توسعه بخش تعاون عقیم خواهد ماند .

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/328998/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود