پیام خراسان

آخرين مطالب

نماینده خلیل‌آباد در شورای اسلامی استان مطرح کرد

سهمیه دارویی خراسان رضوی تحت‌الشعاع بدهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شرکت‌های پخش دارو اجتماعي

سهمیه دارویی خراسان رضوی تحت‌الشعاع بدهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شرکت‌های پخش دارو
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی نماینده خلیل‌آباد در شورای اسلامی خراسان رضوی با انتقاد از اینکه سهمیه دارویی استان تحت‌الشعاع بدهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شرکت‌های پخش دارو قرار گرفته است، گفت: در دوره‌ای رمدسیویر که داروی مخصوص بیماران مبتلا به کروناست در شهرستان بردسکن توزیع نشد و تامین این دارو به تعداد 5 و 10 عدد توسط راننده شبکه بهداشت با طی کردن 250 کیلومتر مسیر بردسکن تا مشهد از داروخانه 22 بهمن انجام شد.

سید حسین بهشتیان امروز در جلسه شورای اسلامی خراسان رضوی که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در کنار معیشت و امنیت، سلامت هم اهمیت دارد. دانشگاه علوم پزشکی مشهد 230 میلیارد تومان به شرکت‌های پخش دارو در اول آذرماه بدهکار بود. این بدهکاری موجب شده دارورسانی از طریق مرکز تهران و استان خراسان رضوی تحت الشعاع قرار بگیرد.
وی بیان کرد: دست اندرکاران حوزه پخش دارو، مشکلات ناشی از بدهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را تایید می‌کنند و همچنین انجمن شرکت‌های پخش داروی استان نیز همین موضوع را تایید کرده‌اند.
نماینده شهرستان خلیل آباد در شورای اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: سهمیه دارویی استان درحال حاضر تحت الشعاع این وقایع قرار گرفته است؛ به عنوان نمونه در دوره‌ای رمدسیویر که داروی مخصوص بیماران مبتلا به کروناست در شهرستان بردسکن توزیع نشد و تامین این دارو به تعداد 5 و 10 عدد توسط راننده شبکه بهداشت با طی کردن 250 کیلومتر مسیر بردسکن تا مشهد از داروخانه 22 بهمن انجام شد.
دانشگاه کاشمر حفظ شود
حسن اعمی، نماینده کاشمر در شورای اسلامی خراسان رضوی درمورد مشکلات این شهر بیان کرد: جمعیت کاشمر طبق آخرین آمار سرشماری سال 1395، جمعیت 143 هزار و 650 نفر است ولی در سال 99 طبق آمار غیر رسمی به 165 هزار نفر جمعیت رسیده است. کاشمر دومین شهر زیارتی استان و چهارمین شهر زیارتی کشور محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما دانشگاه شهرمان است که قرار است تعطیل شود و در مجموعه تربت حیدریه قرار بگیرد. دانشگاه دولتی کاشمر در آذرماه 90 در رشته کارشناسی علوم مهندس آب شروع به فعالیت می‌کند و یکی از معدود دانشگاه‌هایی است که بر اساس نیازسنجی ایجاد شده است.
نماینده کاشمر در شورای اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: اولین رشته این دانشگاه مهندسی آب و کشاورزی بود. در حال حاضر رشته‌های علوم کامپیوتر، علوم مهندسی آب، مهندسی کامپیوتر، علوم ورزشی و ترجمه زبان هم در این دانشگاه دایر است. از سال 1392 این دانشگاه 128 دانشجو داشته و درحال حاضر نزدیک به 810 دانشجو دارد.
وی اضافه کرد: تا سال 1394 مشکلی در آموزش عالی کاشمر نبود ولی در سال 1394 ضوابطی به تصویب رسید که با ابلاغ آنها در تیرماه 95 توسط وزیر، مشکلات این دانشگاه شروع می‌شود، جذب دانشجو و هیئت علمی متوقف شده و بودجه‌ای هم برای آن تعلق نمی‌گیرد.
اعمی بیان کرد: در سال 99 صحبت از تجمیع دانشگاه آموزش عالی کاشمر با گناباد و تربت حیدریه می‌کنند. گناباد با توجه به امکانات و رایزنی‌هایی که داشت از این طرح مستنثی شد. از ریاست محترم شورای استان، خواهشمندم این دانشگاه در کاشمر حفظ شود.
گمرک تایباد هزار مالک دارد
رسول حیدری، نماینده شهرستان تایباد در شورای اسلامی خراسان رضوی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: برای تایباد باید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم چون تکلیف ویژه‌ای برای گذاشته‌ایم. حجم بالایی از رفت‌وآمد، تجارت، تردد و فعالیت‌های اقتصادی در تایباد انجام می‌شود؛ بنابراین باید نگاه ملی به این شهرستان داشته باشیم. تایباد باید ویژه دیده شود تا اتفاق انفجار دوباره تکرار نشود.
وی با بیان اینکه روزانه حدود 3000 کامیون در مرز دوغارون تردد کرده و از مسیرهای عبور و مرور مردم محلی استفاده می کنند، ادامه داد: حجم زیادی از تجارت کشور از مرز دوغارون، در این شهرستان انجام می‌شود اما مردم محلی بهره‌ای از درآمدهای آن ندارند و چیزی از این درآمدها سر سفره مردم نمی‌آید. در یک کلام شهر تایباد صاحبی ندارد اما گمرک تایباد هزار مالک دارد.
راضیه علیرضایی، رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این جلسه اظهار کرد: در هر شهرستانی به ازای هر واحد صنفی به صورت میانگین حدود 30 مشتری وجود دارد؛ یعنی هر مغازه‌ای که باز می‌شود، حداکثر 30 نفر مشتری دارد.
وی ادامه داد: یک شاخص دیگر که باید در شهرستان‌ها به آن توجه داشته باشیم این است که چند درصد از واحدهای صنفی توزیعی‌ و چند درصد تولیدی هستند. درحال حاضر حدود 84درصد توزیعی و حدود 15درصد تولیدی‌اند. وقتی می‌گوییم اشتغال پایدار منظور این است که فرد بتواند بیمه شود و پس از 30 سال کار، بازنشسته شود. یک شغل پایدار در کدام یک از مغازه‌های توزیعی ما اتفاق می‌افتد که برای 30 مشتری باز می‌شوند؟
رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: من بیش از 30سال در صنعت این استان و کشور کار کردم، همیشه این سوالم بوده که چرا شهر بیمارستان، درمانگاه، مدرسه، دانشگاه، خوابگاه و پارک دارد ولی دکه‌ای برای فعالیت اقتصادی ندارد.
گفتنی است؛ در این جلسه کلیات بودجه شورای اسلامی خراسان رضوی در سال 1400 به مبلغ 10 میلیارد و 900 میلیون ریال به تصویب اعضا رسید.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/329043/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

8200 خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر

انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور

بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

کشف 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی

پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی

حاجیان ایرانی با میانگین سنی 57 سال عازم حج تمتع می‌شوند

میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع 57 سال است

بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند

تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین

انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان

کنکور سراسری 1403 - مشهد

ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور

روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند

(ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری 20 میلیون بار دیده شد

یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور

حادثه انفجار گاز در یک منزل مسکونی در نیشابور

رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود

ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

ویدیوئی از دانش‌آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

‏سرقت موبایل پشت چراغ قرمز سر چهارراه در مشهد!

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد

فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند

اخبار کوتاه خراسان رضوی / 7 اردیبهشت

قانون حجاب و عفاف باید در کشور اجرا شود

آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد

حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود

گوزن سفید

برگزاری کنکور سراسری 1403گروه علوم تجربی در خراسان رضوی

اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد

میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد

اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند

بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟

مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد

برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

1055 قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند

فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند

آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن

وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم

دستگیری متهم به قتل در کمتر از 5 ساعت در نیشابور

نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد

جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن