پیام خراسان

آخرين مطالب

رویکرد دولت تامین مسکن برای همه اقشار است سياسي

رویکرد دولت تامین مسکن برای همه اقشار است
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: تامین مسکن برای همه اقشار جامعه، رویکرد مهم دولت بوده و در این راستا تلاش کرده است در قالب اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف شرایط آسان‌تری را برای خانه‌دار شدن فراهم کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشستی با مدیران حوزه علمیه خراسان، آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، سازمان اوقاف و نهادهای متولی ساخت مسکن در استان اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف اجرایی وظایفی را در حوزه تامین زمین و پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن در قالب طرحهای مختلف بر عهده دارند و جامعه مهندسان نیز باید طراحی، نظارت و ساخت مسکن برای مردم را با حداقل هزینه و حداکثر اثربخشی و تامین ایمنی لازم انجام دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: طلاب که وظیفه اشاعه اسلام ناب محمدی (ص) را دارند و سفیران مکتب اسلام هستند جزء اقشاری به شمار می‌روند که تامین مسکن آنها جزء وظایف دستگاه‌های اجرایی است و مسکن مورد نیاز آنان نیز از محل طرحهای مختلف دولت تامین و حتی‌المقدور در نقاط محل خدمت آنان ساخته می‌شود.
وی گفت: در این راستا در ابتدا براساس آنچه ضوابط و دستورالعملهای تامین مسکن برای اقشار جامعه ایجاب می‌کند، حوزه علمیه فهرست کاملی از طلاب حائز شرایط خانه دار شدن را به تفکیک محل مورد تقاضای آنان برای خدمت تهیه کند و تا 15 اسفندماه در اختیار اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان قرار دهد.
میر جعفریان افزود: تعداد طلاب متقاضی مسکن در شهرها و روستاها باید مشخص شود و دفتر فنی استانداری نشستی با حوزه علمیه خراسان، آستان قدس رضوی، اداره اوقاف و شهرداری و بنیادمسکن و راه و شهرسازی برگزار کند و در هر مکانی که امکان تامین زمین با کاربری مسکونی برای ساخت مسکن دارد با همکاری این دستگاه‌ها به کمیسیون ماده پنج ارایه شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: نهادهای اجرایی متولی در حوزه طرح اقدام ملی مسکن، فهرست مورد نظر برای تامین زمین را طی نامه رسمی به سازمان ملی مسکن ارایه دهند و همچنین در خصوص تامین زمین برای ساخت مسکن در روستاها نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری فرمانداری در صورت نیاز به الحاق زمین به روستا اقدامات لازم قانونی را انجام دهند.
وی بیان کرد: تعداد واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر فاقد متقاضی در شهرهای بالای 25 هزار نفر و کمتر از 25 هزار نفر جمعیت باید در کمتر از یک ماه مشخص شود تا بتوان از این محل بخشی از نیاز طلاب به مسکن را برطرف کرد.
میرجعفریان افزود: فهرست اراضی قابل واگذاری برای ساخت مسکن ویژه طلاب از سوی دستگاه‌های اجرایی مانند اداره کل اوقاف، اداره راه و شهرسازی، شهرداری و سایر آنها تهیه و مستندات پیگیری و رایزنی‌های لازم برای گرفتن استعلامات انجام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی به اقدامات تاثیرگذار خیرین در بخشهای مختلف به ویژه مسکن اشاره و بیان کرد: کسانی که پا به عرصه فعالیتهای نیکوکارانه می گذارند اجرشان اخروی است و در همین هفته جاری یکی از خیرین 100 میلیارد ریال برای آبرسانی به روستاهای یکی از شهرستانهای خراسان رضوی اختصاص داد.
معاون مسکن مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان نیز در این نشست گفت: بهره مندی طلاب بویژه طلاب مشهدی از طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ضروری است زیرا فقط چهار هزار طلبه فاقد مسکن واجد شرایط شرکت در این طرح در مشهد وجود دارد.
رضا دانش افزود: بنیاد مسکن 100 واحد مسکونی را به طلاب خراسان رضوی اختصاص داده و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است اما نسبت به جامعه آمار طلاب این تعداد بسیار کم بوده و سیاست مرکز خدمات نیز مبتنی بر عدم تجمیع خانه ها در یک محل است.
وی ادامه داد: طی نشستهای متعدد مقرر شد هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای طلاب در صورت تامین زمین در خراسان رضوی ساخته شود که در این زمینه مکاتباتی با آستان قدس رضوی انجام گرفته است.
معاون مسکن مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان خواستار اختصاص بخشی از واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی به طلاب، تسریع در واگذاری زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی مبنی بر موافقت قبلی این نهاد، کمک شهرداری در تامین زمین در عرصه های ساختمانی برای طلاب، رفع مشکل زمین تربت حیدریه از سوی اداره کل راه و شهرسازی برای ساخت 20 واحد مسکونی در آن منطقه، تسریع در واگذاری واحدهای مسکونی به صورت اجاره به شرط تملیک شامل 20 واحد در سبزوار، 10 واحد در گناباد و 6 واحد در نیشابور شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: از سالهای قبل واحدهای مسکونی برای طلاب در رضویه، شاندیز، چاهشک توسط بنیاد ساخته شده است همچنین این نهاد از حضور طلاب در طرح اقدام ملی مسکن استقبال می کند اما هنوز ثبت نامی در این زمینه انجام نگرفته است.
سیدرضا موسوی نیا افزود: 10 هکتار زمین برای ساخت 2 هزار واحد مسکونی در نیشابور در نظر گرفته شده است و بیش از 30 واحد مسکونی در شهر عشق آباد نیز فاقد متقاضی است که از این 2 محل می‌توان واحدهایی را در اختیار طلاب قرار داد.
سرپرست معاونت مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی دیگر سخنران این نشست نیز گفت: این نهاد از چند شیوه برای تامین مسکن اقدام می کند که شامل پرداخت تسهیلات در بافتهای ناکارآمد شهری، طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن و واگذاری واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی است.
محمدعلی منصوری افزود: زمین مازاد در اختیار اداره کل راه و شهرسازی برای اختصاص به ساخت مسکن وجود دارد و کافی است فهرست افراد متقاضی از جامعه طلاب در این زمینه تهیه و ارایه شود تا بتوان پیگیریهای لازم را انجام داد.
رییس انجمن خیران مسکن ساز خراسان رضوی هم در ادامه این نشست گفت: تاکنون این انجمن فقط 6 هزار واحد در حاشیه شهر مشهد ساخته و 400 خانوار از جامعه روحانیت این استان را خانه دار کرده است.
علی‌اکبر حسینعلی‌زاده افزود: اولویت خیرین مسکن ساز خانه دار کردن مردمی است که به صورت عادی نمی توانند صاحب مسکن شوند لذا در هر مکانی که زمین مورد نیاز تامین شود، انجمن خیرین مسکن ساز برای ساخت خانه ویژه طلاب آماده برای همکاری و خدمات رسانی است.
همچنین در این نشست مسوولان مرتبط با امور حوزه مسکن در آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص تامین زمین برای ساخت مسکن ویژه طلاب حوزه علمیه خراسان قول مساعدت دادند.

پیام خراسان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/329056/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

معرفی برگزیدگان کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی

برتری خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

کمک هزینه 118 میلیاردی برای بیماران صعب‌العلاج خراسان جنوبی

زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند | هزینه خدمات درمانی برای حجاج چقدر است؟

برداشت غیرمجاز سالانه 30 میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی

جهش حوزه بهداشت و درمان خراسان شمالی در دولت سیزدهم

تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند 1600 میلیارد ریال اعتبار است

(تصاویر) مسابقات فوتشال در کلات

خدمت حدود 8 هزار جهادگر در ماه رمضان به مردم خراسان رضوی

فوت گردشگر ناپدید شده در جنگل‌های ساری

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

بیش از 50 اثر گرافیکی درباره واقعه صحرای طبس تولید شد

هدیه بیش از 15 میلیون متر مکعبی آسمان به کویر

قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر کرد

معرفی برگزیدگان کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری

گلچیینی از صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه‌های کشور چین

میدان ورودی شهر بیرجند از زباله پاکسازی شد

پیش بینی جوی نسبتاً پایدار و آرام در خراسان جنوبی تا فردا

حمایت کمیته‌امداد خراسان‌جنوبی از دو هزار و864 بیمار صعب‌العلاج

رونمایی از آثار گرافیکی در خصوص واقعه صحرای طبس

500 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد خراسان شمالی شد

هشدار فوری درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا/ اعلام جزئیات جدید از حمله به پایگاه حشدالشعبی/ آزمایش یک «کلاهک فوق‌العاده بزرگ» موشک از سوی کره شمالی/ هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره تشدید تنش‌ها در خاورمیانه

تقدیر استاندار خراسان شمالی از عملیات وعده صادق سپاه

آغاز شمارش معکوس اعزام به سرزمین وحی پس از وقفه‌ای 9 ساله

نحوه رفتار یک قاضی با مردی 100 ساله در دادگاه (فیلم)

برخورد دو خودروی ایسوزو و کامیون در جاده بجنورد-آشخانه

امکان افزایش 2 برابری تولید گندم در خوزستان

سوغات مشهد چیست؟

نوسازی و ساخت 4هزار کلاس درس در خراسان رضوی

اهدای عضو به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید

اهدای اعضای بانوی بجنوردی به 4 بیمار نیازمند

شیوع 3 بیماری از داخل افغانستان به ایران/ زنگ هشدار در خراسان رضوی به صدا درآمده است

150 هکتار از اراضی کشاورزی «رُخ» تربت‌حیدریه زیر کشت کلزا رفت

300 کیلومتر از راههای تایباد خراسان رضوی خط‌کشی شد

ذخیره‌گاه‌های جنگلی جنوب کرمان به عنوان یک گنجینه باید حفظ شود

هوای ناسالم برای مشهدی‌ها

توقیف تریلی حامل شیشه و هروئین در مرز تایباد

فرمانده کل ارتش سالروز تأسیس سپاه را تبریک گفت

7860 جهادگر به مردم خراسان رضوی خدمت کردند

سامانه پیامکی سلامت برای اولین بار در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

یک مهمانپذیر در مشهد دچار آتش‌سوزی شد

حریق در یک مهمانپذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد

وضعیت‌جوی خراسان رضوی در هفته پیش‌رو ناپایدار است

جلوگیری از یک فاجعه در جنگل سکوتپه با دستور دادستان مرکز استان

هوای بجنورد برای گروه‌های حساس ناسالم شد

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

آتش‌سوزی یک مهمانپذیر در اطراف حرم مطهر رضوی

بارش‌های رگباری در راه خراسان رضوی