پیام خراسان

آخرين مطالب

چراغ سبز مسئولان گردشگری برای سفر در دوران کرونا اقتصادي

چراغ سبز مسئولان گردشگری برای سفر در دوران کرونا
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - قدس آنلاین-گروه استان‌ها: درحالی‌که کرونای انگلیسی مرزهای جنوبی کشور را درنوردیده و راه‌های مرزی را مسدود کرده و در حال گرفتن جان بسیاری از هم‌وطنان است اما مسئولان استان‌های گردش پذیر از آمادگی برای پذیرایی میهمانان نوروزی خبر می‌دهند و چراغ سفر حتی با خودروی شخصی را سبز کرده‌اند.
قدس آنلاین-گروه استان ها: انگار همین دیروز بود که عده‌ای از مردم استان‌های مختلف ازجمله شمال کشور در ورودی بسیاری از شهرها تجمع کرده بودند تا از ورود گردشگران و خودروهای غیربومی به داخل شهر خودداری کنند اما این روزها که کرونای انگلیسی با 40 برابر شدت ابتلا در حال فراگیری است اما مسئولان میراث فرهنگی در تلاش‌اند تا بدین‌وسیله اقتصاد گردشگری را بدین‌وسیله نجات دهند.
متأسفانه در حال حاضر کرونا یک‌سالگی خود را پشت سر گذاشت و در آستانه سالگرد ورودش به کشور نوع جدیدی از آن رونمایی شده به نام کرونای انگلیسی؛ تقارن ورود این نوع جدید با پایان سال و دیدوبازدیدها، خریدها و شلوغی بازار نگرانی‌هایی را درباره اوج‌گیری این ویروس دوچندان کرده و گویا اسفند سختی در پیش روداریم بااین‌حال معلوم نیست
چرا برخی از مسئولان بر سفرهای به‌اصطلاح هوشمند تأکیددارند.
رزرو هتل حکم برگ تردد را دارد
این در حالی است که معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران مدعی است ما در شرایط مطلوبی برای اجرای صحیح پروتکل‌ها و راهنمایی گردشگران هستیم و می‌توان با هوشیاری سفر را مدیریت کرد.
مهران حسنی در این رابطه اظهار کرد: افزود : مهم‌ترین شرطی که برای ورود گردشگران به استان مازندران در نوروز 1400 وضع شد ،مسافرت به شکل رزرو اقامتگاه پیش از به سفر است و بر این اساس تمامی گردشگران و مسافران به هر شکل که می‌خواهند نوروز 1400 به مازندران سفر کنند باید دارای برگه رزرو اقامتگاه‌های گردشگری شامل هتل ، مسافرخانه ، اقامتگاه بومگردی ، مهمانسرا و یا دیگر اقامتگاه‌های رسمی باشند.
حسنی با اعلام این‌که شیوه سفر هم می‌تواند با خودروی شخصی ، وسایل حمل‌ونقل عمومی یا تورهای گردشگری باشد گفت: گردشگران به هر طریقی که وارد مازندران می‌شوند باید پیش از سفر برای حضورشان اقامتگاه مشخص کنند تا معلوم شود به‌عنوان گردشگر وارد استان می‌شوند.

پیام خراسان

وی از در نظر گرفتن شرایط احتمالی دیگری هم برای سفر نوروزی 1400 به مازندران خبر داد و افزود: در حال تدوین اساسنامه محدودیت‌های سفر نوروزی به مازندران در اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی هستیم و به‌زودی برای تائید به وزارت میراث فرهنگی و ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا ارسال خواهد شد.
حمایت از صنعت گردشگری
خبرهای رسیده حاکی از آن است که مسئولان جنوب کشور نیز باوجود فراگیری این ویروس آماده در حال آماده‌سازی وسایل پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان در این رابطه می‌گوید: برنامه‌ریزی برای سفر ایمن و مسئولانه در راستای حمایت از صنعت سفر و گردشگری برای این استان در حال انجام بوده و در صورت تداوم وضعیت زرد و آبی این استان میزبان گردشگران نوروزی می‌شود.
فایقه اتابک عنوان کرد: دستور کاری به‌عنوان سفر ایمن و مسئولانه در ستاد ملی کرونا برای حمایت از فعالان صنعت سفر گردشگری در نوروز 1400 برای استان‌ها و شهرهای زرد و آبی مصوب شده است.
وی ادامه داد: اغلب شهرستان‌های هرمزگان اکنون در وضعیت زرد و آبی قرار دارند و اگر این شرایط با رعایت دستور کارهای بهداشتی پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا مانند زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تا نوروز حفظ شود این استان هم می‌تواند یکی از استان‌های گردشگر پذیر باشد.
سفر با طعم کرونا
اجازه پذیرش میهمان نوروزی در حالی در بسیاری از استان‌های شمالی و جنوبی مطرح است که پس از گذشت یک سال از ورود ویروس کرونا به کشور، تجربه نشان می‌دهد که قرنطینه کردن شهرها و ایجاد محدودیت‌های کرونایی در عدم انتظار ویروس و سرایت آن بسیار مؤثر است و مسئولان باید برای جلوگیری از نوع انگلیسی این ویروس این موضوع را در اولویت قرار دهند.
تأکید بر ماندن مردم در خانه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله زدن ماسک و شستشوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی، حذف مسافرت‌ها و ترددهای غیرضروری، برگزار نکردن هرگونه مراسم جشن و عزا و دورهمی می‌تواند به کاهش چرخه انتقال ویروس کمک زیادی کند.
اگرچه واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در کشور آغازشده اما این موضوع هنوز عمومی نشده و تنها به کادر درمانی تزریق‌شده و عمومی شدن واکسن زمان‌بر است و ازاین‌رو بهترین راهکار برای جلوگیری از انتقال ویروس رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. لذا بسیاری از مردم بر این باورند که تشویق و یا ترغیب برای سفرهای نوروزی به‌طور حتم جان بسیاری از هم‌وطنان را خواهد گرفت زیرا در بسیاری از هتل‌ها و مراکز اقامتی با ازدحام مسافران روبرو خواهیم شد و عواقب این موضوع کاملاً واضح و مبرهن است.
ورود به مشهد هم چنان ممنوع است
اگر در بسیاری از شهرها نیز مانند شهرهای خوزستان و یا مرزهای غربی خبرها حکایت از انسداد مرزها و ممانعت از ورود هرگونه خودرو بومی دارد اما ظاهراً مسئولان استان فارس نیز در حال تدارک دیدن برای پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند تا آنجا که شهردار شیراز حتی از ارائه اینترنت رایگان برای گردشگران و مسافران خبر داده است.

پیام خراسان

دراین‌بین شهر مقدس مشهد به دلیل جاذبه فراوان برای جذب گردشگر هم چنان بر ممنوعیت ورود پافشاری دارد تا آنجا که رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی از اجرای محدودیت‌های جدید برای جلوگیری از شیوع کرونا در مشهد خبر داده و اعلام کرده است: فقط خودروهای دارای پلاک بومی اجازه ورود به این شهر را می‌گیرند.
سرهنگ حسین میش‌مست رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی در این رابطه بیان کرده است: در مرحله جدید طرح ممنوعیت ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی به مشهد طبق تصمیم پلیس راهنمایی و رانندگی کشور خودروهای غیربومی با نامه فرمانداری نیز اجازه ورود به مشهد را ندارند.
وی تأکید کرده است : در این راستا فقط مالکان خودروهای دارای پلاک غیربومی که مشکل پزشکی یا کار قضایی داشته باشند مجوز ورود به مشهد را دریافت می‌کنند.
رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی یادآور شده است: در مرحله قبل اجرای این طرح مالکان خودروهای دارای پلاک غیربومی با نامه فرمانداری شهرهای خود مجوز ورود به مشهد را دریافت می‌کردند اما در این مرحله نامه فرمانداری قابل‌قبول نیست.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/329608/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری

بیش از 650 هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی افتتاح شد

قم از امروز بارانی می‌شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

قیمت انواع روغن گیاهی در میادین تره بار

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

کشف بیش از 5 کیلو گرم تریاک در شهرستان کاشمر

بهترین کود برای افزایش بار خیار

قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات کوراش مردان کشور

معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب

برگزاری مسابقات فوتشال در بخش هزار مسجد شهر لایین شهرستان کلات نادری

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

روند دمای هوا در خراسان جنوبی افزایشی است

1600 کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی لایروبی شد

دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در خراسان رضوی

تاثیر مناظرات صداوسیما در مشارکت مردم در انتخابات

توقیف کامیون حامل 17 هزار لیتر سوخت قاچاق در سرایان

کشف 7 هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو2024

انهدام باند سارقان در بیرجند

هوا رو به گرمی می‌رود

بازگشایی و لایروبی بیش از 1600 کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی

دستگیری 144 متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

خراسان جنوبی، در جایگاه دوم انتشار اخبار مراکز صدا و سیما

پاکسازی و لایروبی 1600کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی

زنگ سلامت در مدارس خراسان شمالی نواخته شد

گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران/ آدم ربا به 10 میلیارد نرسید

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

فوت گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

مهار آتش سوزی یک مهمانپذیر در مشهد

بهره‌مندی 2 میلیون خانوار خراسان رضوی از اینترنت فوق پرسرعت

نکات مهم در انتخاب و رزرو مسجد در مشهد

توقیف تریلی حامل بیش از 500 کیلوگرم شیشه و هروئین در مرز تایباد

ورود سامانه بارشی به خراسان رضوی/دمای هوا تا اواسط هفته در استان روند افزایشی دارد

اهدای اعضای بانوی بجنوردی به چهار بیمار نیازمند

استاندار خراسان رضوی از دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در این استان خبر داد

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

جشنواره ورزش‌های بومی و محلی جام منتطران در مشهد

خط کشی 300 کیلومتر از راههای تایباد

تربت جام و تایباد بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان رضوی