پیام خراسان

آخرين مطالب

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

سخنان ما باید در تراز پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد اجتماعي

سخنان ما باید در تراز پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: رفتار ما باید به نحوی باشد که وقتی مردم حرف‌های ما را می‌شنوند، دلگرم شوند. سخنان ما باید در تراز پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد و صاحبان تریبون باید دقت کنند که با صحبت‌ها و مواضع خود موجب ناامیدی مردم نشوند.

حمیدرضا موحدی‌زاده، امروز 11 اسفندماه، در آغاز یکصدوبیست‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهارکرد: سال جاری، سال پرتلاطمی بود که تلخی‌ها و شیرینی‌های مختلفی به همراه داشت. 99 تجربه‌ای برای مردم و مسئولین بود که نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنند تا از فرصت‌ها در آینده بهتر بهره جویند.
وی با اشاره به لزوم تمرکز روی تهدیدهای فراروی دولت و نظام، بهره‌گرفتن از تجربه‌ها برای برطرف کردن نقاط ضعف و استفاده بهینه از فرصت‌ها در سال پیش‌رو، افزود: آغاز سال 99 با اپیدمی کرونا همراه بود. خوشبختانه مردم در ایام نوروز مشارکت بسیار خوبی را از خود نشان دادند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه، شهر در ایام تعطیل کاملا خلوت بود و حتی روز طبیعت را همشهریان در خانه‌های خود سپری کردند، خاطرنشان کرد: نتیجه این همراهی و مشارکت را در اردیبهشت سال 99 به خوبی مشاهده کردیم، به نحوی که آمار تلفات انسانی در کشور به زیر 50 نفر رسید.
موحدی‌زاده با اشاره به هشدارهای مسئولین بهداشتی درخصوص احتمال آغاز موج چهارم کرونا، درصورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروز 1400، تاکید کرد: امیدواریم دولت و ملت همچون گذشته با همت خود در جهت کنترل این ویروس تلاش کنند و آمار مبتلایان در سال آینده به حداقل ممکن برسد. از بیماری کرونا نباید برداشت‌های سیاسی شود چراکه این بیماری درد مشترک جهانی است و با جان مردم سروکار دارد. به همین دلیل باید از هر گونه جهت‌گیری در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها جلوگیری کنیم چرا که اولویت حفظ جان مردم است.
وی با اشاره به روز احسان و نیکوکاری، عنوان کرد: این مهم در آیین‌های مذهبی و ملی ما به نیکی مورد تاکید قرار گرفته است. نیکوکاران فعال در سطح شهر مشهد بدون منت درحال خدمت به جامعه هستند. این بخشندگی و اختصاص اموال و دارایی‌ها دل بزرگی می‌خواهد که خیرین از آن برخوردار هستند.
نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه، مدیریت شهری مشهد در سال 99، باوجود همه تنگناها و گرفتاری‌ها برنامه عملیاتی چهار ساله خود را در قالب برنامه‌های سالانه دنبال کرده است، تشریح کرد: خوشبختانه ثمره این پیگیری در گوشه‌ و کنار شهر بر همگان روشن است. پروژه‌های عمرانی متعددی در سطح شهر فعال هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به تقاطع چهارسطحی آزادگان اشاره کرد که در شرق کشور بی‌نظیر بوده و تحسین عمومی را برانگیخته است.
موحدی‌زاده با اشاره به اینکه، شورای پنجم و مدیریت شهری در این دوره پیوسته سعی کرده است باوجود همه گرفتاری‌ها در جهت شادی دل مردم و خرسندی آن‌ها شبانه‌روزی تلاش کند، گفت: در همین راستا از تقاطع غیرهمسطح ابوطالب تا پایان سال بهره‌برداری خواهد شد. علاوه‌بر این پروژه، عملیات بهسازی کال اسماعیل‌آباد نیز در منطقه‌ای محروم آغاز شده که آب‌های سطحی محدوده از این طریق جمع‌آوری و به کشف‌رود منتقل ‌شود. اتصال جلوخان آرامگاه فردوسی به بقعه هارونیه دیگر پروژه فعال مدیریت شهری است. کوه‌پارک، رودپارک و بوم‌پارک نیز از پروژه‌هایی هستند که با هدف حمایت از محیط زیست شهری اجرایی شده‌‎اند.
شورای پنجم اصراری به اجرای کمربند جنوبی نداشته است
وی درخصوص پروژه کوه‌پارک نیز بیان کرد: شورای پنجم اصراری به اجرای کمربند جنوبی نداشته و با اتخاذ تصمیمی مناسب با شرایط موجود، راه میانی یافت و بخشی از بزرگراه را برای استفاده شهروندان تبدیل به فضای پارکی کرد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص پروژه پردیس تئاتر شهر، عنوان کرد: امیدواریم فاز نخست این پروژه در تیرماه 1400 به بهره‌برداری برسد و در اختیار هنرمندان و هنردوستان مشهدی قرار گیرد.
موحدی‌زاده با اشاره به اینکه، عملیات عمرانی پارک مادر و کودک 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: در این فضا، شرایطی فراهم شده تا زوج‌های جوان بتوانند نهالی به نام خود غرس کنند تا برای آن‌ها به یادگار بماند. همچنین پارکینگ چندسطحی آزادی و پارک انتهای مهریز نیز در حال ساخت است. دسترسی‌های دوم ایستگاه‌های قطارشهری سعدی و الندشت نیز در بهار 1400 و ایستگاه سلامت نیز در نیمه نخست 1400 به بهره‌برداری خواهد ‌رسید. شهروندان مشهدی می‌توانند با مراجعه به سایت «ناظر» در جریان آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی سطح شهر قرار گیرند.
وی در خصوص مصوبه اخیر شورا در باب تخفیف پرداخت عوارض و پروانه‌های ساختمانی اشاره کرد: خوشبختانه این مصوبه با استقبال عمومی نیز همراه شده و نقش بسزایی در تحقق درآمدهای شهرداری داشته است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: یکی از راه‌های تحقق ایجاد امید در نسل جوان و تقویت امید اجتماعی، ارتقاء تعلق خاطر به شهر و زادگاه است که در این جهت گام‌های اساسی برداشته‌ شده است. رفتار ما باید به نحوی باشد که وقتی مردم حرف‌های ما را می‌شنوند، دلگرم شوند. سخنان ما باید در تراز پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد و صاحبان تریبون باید دقت کنند که با صحبت‌ها و مواضع خود موجب ناامیدی مردم نشوند.
وی با بیان اینکه، ایجاد بستر لازم برای مشارکت مردمی عامل دیگری برای تقویت امید اجتماعی در جامعه است، تشریح کرد: لازمه مشارکت مردمی وجود اعتماد متقابل بین ملت و حاکمیت است. امیدواریم با اتخاذ تدبیر مناسب از سوی سیاستمداران و صبر مردم، افزایش اعتماد در جامعه را شاهد باشیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/330859/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ + فیلم