پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی از استاندار تذکر مکتوب گرفت/ احتمال ممنوعیت سفرها از خوزستان به مشهد اجتماعي

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی از استاندار تذکر مکتوب گرفت/ احتمال ممنوعیت سفرها از خوزستان به مشهد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رییس کمیته علمی ستاد کرونا خراسان رضوی، در نشست خبری ستاد کرونای استان گفت: 10درصد افراد در اولویت یک، واکسن روسی را دریافت کردند.
دکتر محمود شبستری بیان کرد: افراد جهت دریافت واکسن بر اساس اولویت به سه گروه تقسیم بندی شده اند؛ پزشکان و کارکنان آی سی یو و اورژانس در اولویت یک قرار دارند به علاوه افرادی که به لحاظ شرایط خاص در این اولویت قرار گرفته اند.
وی خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد تمام کادر بهداشت درمان تا آخر امسال واکسن دریافت می کنند و تا نیمه اول سال آینده به تمام مردم واکسن اول تزریق خواهد شد که سه هفته بعد از تزریق واکسن باید واکسن یادآور را بزنند.
رییس کمیته علمی ستاد کرونا خراسان رضوی گفت: در حال حاضر، اولویت یک، تقریبا واکسینه شده‌اند و اگر کسی از اولویت یک وجود دارد که واکسن دریافت نکرده، به دلیل نوع دیدگاه موجود در جامعه به واکسن کرونا بوده است و خودشان راغب به دریافت واکسن نبوده‌اند.
شبستری اظهار کرد: پس از تزریق واکسن تا به حال عارضه ای در افراد مشاهده نشده است سرماخوردگی کمی در افراد دیده شده که پس از تزریق واکسن یادآور در 3 هفته بعد، سبب افزایش ایمنی آنها می شود.
وی تصریح کرد: واکسن‌های ساخته شده باید در سازمان بهداشت جهانی تاییدیه کسب کنند؛ واکسن ایرانی در حال کسب تاییدیه و گذراندن کارآزمایی بالینی است، به محض آن که به تایید نهایی برسد و انبوه‌سازی شود قطعا واکسن ایرانی یکی از بهترین واکسن‌ها خواهد بود؛ تاکنون 10واکسن در سطح دنیا، این تاییدیه را کسب کرده‌اند.
رییس کمیته علمی ستاد کرونا خراسان رضوی ترس از مراجعه به بیمارستان را مسبب افزایش آمار ابتلاها عنوان و اظهار کرد: با وجود ویژگی‌های متفاوت کرونای انگلیسی مانند ضریب شیوع بالا، ابتلا در سنین پایین و مهلت ندادن به بیمار،در صورت بروز هر گونه علائم به مراکز 16 ساعته بهداشت مراجعه کنید و فرض را بر سرماخوردگی نگذارید؛ این ویروس بسیار سریع‌تر و جهش یافته‌تر است و با مراجعه سریع و به هنگام، خود، خانواده و جامعه را ایمن کنند.
درخواست ممنوعیت سفر از خوزستان به مشهد
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: شرایط فعلی خراسان رضوی آرام و پایدار است اما وجود اعیاد مذهبی، مراسمات شادی، سفرها و ازدحام بازار شب عید و از جهت دیگر بومی شدن ویروس انگلیسی نگران کننده است.
دکتر محمدحسین بحرینی اذعان کرد: بعد از اعلام ابتلای پنج نفر به کرونای انگلیسی، طی صحبتی با آقای دکتر نمکی و دکتر رئیسی داشتم، بیان کردند نیازی به بررسی و انجام تست کرونای انگلیسی نیست و باید تمام موارد pcr مثبت را کرونای انگلیسی تصور کنید؛ طی چند روز گذشته، پنج تست پی سی آر مثبت را به صورت تصادفی انتخاب و آزمایش کرونای انگلیسی روی آنها انجام گرفت؛ متاسفانه 4 تست از 5 تست انجام گرفته، کروناانگلیسی مثبت اعلام شد.
وی بیان کرد: تعداد بیماران بستری جدید در کل خراسان رضوی در روز 14 اسفند 97 نفر و در روز 15 اسفند به 121بستری رسید، تعداد کل بستری‌ها در 14 اسفند 480 نفر، در 15 اسفند به 459 نفر رسید اما در تعداد افراد بستری در ICU با از 147 نفر به 130 بیمار بستری رسید و با روند کاهشی مواجه بودیم؛ تعداد فوتی‌ها در 15 اسفند تک رقمی ثبت شده است.
سخنگوی ستاد کرونای خراسان رضوی افزایش تعداد بستری های جدید در سطح علوم پزشکی مشهد را قابل توجه خواند و گفت: تعداد بستری‌های جدید در 14 اسفند 74بستری و در روز 15 اسفند 91 بستری جدید ثبت شده است، بستری کل درسطح دانشگاه مشهد و 14 شهرستان تابعه آن 322 نفر و در 15 اسفند 317 نفر به ثبت رسیده، همچنین تعداد بستری‌های آی.سی.یو از 104 نفر به 92 نفر رسیده است.
بحرینی اظهار کرد: در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد در روزهای 13و 15 اسفندماه آمار فوتی بیماران کرونا مثبتمان صفر بوده است و این به معنای آن نیست که هیچ کس از کرونا فوت نکرده است؛ این افراد کسانی بودند که آزمایش پی سی آر مثبت نداشتند وگرنه باتشخیص بالینی و سی.تی.اسکن ریه در بین فوتی‌های مشکوک، بیمار کرونایی وجود داشته است، الان طبق قانون سازمان بهداشت جهانی، فقط فوتی ها با pcr قطعی مثبت، در آمار کرونایی‌ها ثبت می شود.
وی گفت: متاسفانه علی‌رغم پیش‌بینی خوش‌بینانه هفته گذشته‌مان، به طور میانگین آمار تعداد بستری‌های جدید خراسان رضوی به 128 بستری جدید در هفته دوم اسفند افزایش یافت. به‌طور میانگین در هفته سوم دی ماه، در روز، 107نفر، در هفته چهارم دی‌ماه 111 نفر و هفته‌های بهمن‌ماه به ترتیب 115نفر، 121نفر، 121نفر، 124نفر، در هفته اول اسفند ماه 111 نفر و این تعداد در هفته دوم اسفندماه به 128 نفر، میانگین بستری جدید دربیمارستان‌ها رسید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: میانگین تعداد بستری کل خراسان رضوی در هفته سوم دی ماه 503، هفته چهارم دی ماه 496، هفته اول بهمن 481 نفر، هفته دوم بهمن497، هفته سوم بهمن 472، هفته چهارم بهمن 485، هفته اول اسفند465، هفته دوم اسفند481 نفر بوده است که با افزایش قابل توجه میانگین بستری‌ها در هفته گذشته روبه رو شدیم.
بحرینی بیان کرد: بیماران کرونایی بستری در بخش آی سی یو در هفته سوم دی ماه 195، هفته چهارم دی ماه 188نفر، هفته اول بهمن 182 نفر، هفته دوم بهمن 155 نفر، هفته سوم بهمن 159 نفر، هفته چهارم بهمن 162 نفر و هفته اول اسفند 154 هفته دوم اسفند 145 نفر رسیده است.
وی آمار تعداد بستری‌های روزانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد را بیان کرد و گفت: در سوم دی 78، هفته چهارم دی ماه 83، هفته اول بهمن84 نفر، هفته دوم بهمن93نفر، هفته سوم بهمن91نفر، هفته چهارم بهمن 98 نفر‌، هفته اول اسفند 85هفته دوم اسفند روزانه 100 نفر ثبت شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: تعداد کل بستری‌ها در سطح دانشگاه مشهد در هفته سوم دی ماه332 نفر، هفته چهارم دی ماه340نفر، هفته اول بهمن 317 نفر،هفته دوم بهمن 345 نفر، هفته سوم بهمن317 نفر، هفته چهارم بهمن394 نفر، هفته اول اسفند327 نفر، هفته دوم اسفند 325 نفر که در اسفندماه تغییر محسوسی نداشته‌ایم.
بحرینی افزود: تعداد روزانه افراد بستری در آی سی یو به ترتیب 136نفر، 131نفر 132نفر، 108نفر، 113نفر،120نفر و 111و در هفته دوم اسفند به 104 نفر رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: میانگین فوتی‌ها همچنان یک رقمی است و کمتر از 5 نفر فوتی بوده و فقط در هفته سوم دی ماه 5 فوتی ثبت شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن گلایه از وضعیت عمومی پروازهای داخلی به ستاد ملی کرونا افزود: نامه‌ای تحت عنوان ممنوعیت سفر از خوزستان به مشهد، با هر نوع وسیله نقلیه عمومی، به استاندار خراسان رضوی امروز تحویل داده شد.
بحرینی افزود: با توجه به تخلفات گزارش شده از سفرهای هواپیمایی، از مردم درخواست کرد مردم وظیفه شهروندی خودشان را انجام دهند و اعتراضات خودشان را با شماره 191 مطرح کنند.
وی متذکر شد: با توجه به اینکه صراحتا سفر به مشهد مجاز اعلام نشده و در شرایطی که مجاز هم اعلام شود، اجازه تبلیغ ندارد این حرکت مدیرکل میزاث فرهنگی محکوم شد و استاندار این موضوع را تذکر کتبی داد.
سخنگوی ستاد کرونا خراسان رضوی با تأکید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حذف سفرهای غیر ضروری، بار دیگر نسبت به شیوع موج چهارم کرونا در استان هشدار داد.
انتهای پیام/ 70068

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/333590/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ + فیلم