پیام خراسان

آخرين مطالب

نظارت سختگیرانه و برخورد قاطع شورای سلامت کیش باناقضان شیوه نامه های بهداشتی منطقه آزاد کیش

نظارت سختگیرانه و برخورد قاطع شورای سلامت کیش باناقضان شیوه نامه های بهداشتی
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - سخنگوی شورای سلامت کیش از فعالیت مستمر 10 تیم نظارتی مرکز توسعه و سلامت کیش برای حفظ سلامت ساکنان و گردشگران کیش خبرداد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، دکتر محمدرضا رضانیا، سخنگوی شورای سلامت با بیان اینکه در تعطیلات نوروز شماری از هموطنان جزیره کیش را به عنوان مقصدگردشگری انتخاب می کنند گفت : با مشارکت گسترده همه ساکنان و مسافران دررعایت ضوابط بهداشتی درحال حاضر و بر اساس رنگبندی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا جزیره کیش درگروه شهرهایی با رنگبندی زرد قرار گرفته است.
وی افزود: در حال حاضر یک بیمار در بیمارستان کیش بستری است و درطول دو هفته گذشته نیز مجموع 14 بیمار دراین مرکز درمانی بستری و به سلامت ترخیص شدند.
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در خصوص اثبات چرخش ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در جزیره بیان کرد: در هفته‌های گذشته نمونه‌های تجمیعی از بیماران مثبت جمع آوری و برای تعیین سکانس گیری ویروس به آزمایشگاه مرجع ارسال و چرخش این ویروس در جزیره کیش اثبات شد.
وی افزود: اثبات این مورد از جهت تنظیم شیوه‌نامه مربوط به فاصله گذاری و امور نظارتی اهمیت داشت، چرا که ضوابط بهداشتی در خصوص کرونای جهش یافته سختگیرانه‌تر بوده و بیمارستان باید برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونای جهش یافته آمادگی لازم راکسب می کرد.
رضانیا با اشاره به اینکه خوشبختانه بیمارستان برای ارائه خدمات تخصصی به مبتلایان به ویروس جهش یافته کرونا آمادگی‌های لازم را دارد تاکید کرد: در حال حاضر بحث اصلی در کنترل و مراقبت بیماری ،مشارکت گسترده ساکنان ،کسبه و صاحبان صنوف و گردشگران در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است .
وی افزود: عموم افراد باید به صورت جدی به ضوابط بهداشتی توجه کنند تا شیوع مجدد بیماری کرونا در این ایام باعث بروز بحران در جزیره کیش نشود.
سخنگوی شورای سلامت کیش در ادامه از تقویت بخش‌های نظارتی برای کنترل و مراقبت بیماری خبر داد و اظهار داشت: همکاران ما در مرکز توسعه سلامت کیش به صورت شبانه روزی از نقاط پرتجمع، اصناف و اماکن عمومی جزیره بازدید کرده و بر روند اجرای تدابیر ستاد کرونا در زمینه ضدعفونی سیستم حمل و نقل عمومی، مبادی ورودی اعم از فرودگاه و بندرگاه و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این اماکن نظارت می کنند تا انتقال این بیماری در این اماکن به حداقل ممکن برسد.
وی در خصوص فعالیت تیم‌های نظارتی عنوان کرد: در حال حاضر حدود 10 تیم نظارتی مرکز توسعه و سلامت کیش فعال هستند و با هماهنگی ‌که با ستاد کرونای جزیره به عمل آمده است 3 لایه نظارتی در جزیره کیش تعریف شده است که نخستین لایه نظارت سازمان منطقه آزاد کیش از طریق معاونت‌های مختلف را شامل می شود که تیم‌های نظارتی دراین سازمان و یا شرکت های تابعه رعایت شیوه‌نامه‌ها را در اماکن تحت پوشش خود کنترل می‌کنند.
رضانیا افزود: به جز سازمان منطقه آزاد کیش ارگان‌ها و نهادهای دیگری مانند بسیج، نیروی انتظامی، اداره استاندارد و مرکز توسعه سلامت کیش نیز در کنترل همه گیری کرونا سهیم هستند و تیم‌های نظارتی خود را برای موضوعات مختلف به کار گرفته‌اند که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به نظارت نیروهای بسیجی در بحث قرنطینه خانگی بیماران و ارائه خدمات اشاره کرد.
وی مردم و رسانه‌ هارا سومین لایه نظارتی عنوان کرد و گفت: گزارش‌ رصد مردمی و رسانه‌ای از طریق رسانه‌های جزیره کیش اعم از صدا و سیما، روابط عمومی‌های ادارات و نهادهای درگیر، رسانه‌های نوشتاری و دیداری و فضای مجازی به مرکز توسعه سلامت ارسال شده است. ساکنان کیش نیز می‌توانند این نقش نظارتی را داشته و موارد نقض شیوه‌نامه‌ها و عدم رعایت موازین بهداشتی را به شماره‌های اعلام شده از سوی مرکز اطلاع دهند تا بازرسان ما به محل مراجعه و با موارد تخلف برخورد کنند.
رضانیا همچنین در خصوص چگونگی برخورد با نقض و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تصریح کرد: در این ایام هیچ مماشاتی وجود نداشته و اولین برخورد ما در این خصوص پلمب واحد متخلف بدون هیچ اخطاری می‌باشد چرا که در 13 ماهه گذشته و روند درگیری با ویروس کرونا اخطارها و تذکرات لازم در این مورد داده شده است و همه با این موارد آشنایی لازم را دارند .
وی تصریح کرد: در این ایام که گردشگران بسیاری به جزیره کیش وارد می‌شوند و شرایط حساس است و احتمال شیوع بیماری بیشتر می‌شود تنها راه، برخورد لحظه‌ای و پلمب واحد های متخلف است.
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش به غربالگری افرادی که با علائم بیماری به مراکز درمانی یا کلینیک کووید-19 مرکز توسعه سلامت مراجعه می‌کنند اشاره کرد وگفت : برخی ازمراجعان نیز به تشخیص پزشک مشکوک به ابتلا به کووید هستند که غربالگری می شوند . همچنین اطرافیان بیماران مثبتی که در طی روز شناسایی می شوند و به صورت چند لایه یعنی از نزدیکترین افراد به فرد مثبت تا حلقه‌های دورتر غربالگری خواهند شد.
به گفته رضانیا شناسایی به هنگام و سریع بیماران مثبت در جزیره در قطع چرخه انتقال ویروس و کاهش چشمگیر آمارمبتلایان بسیارموثر است.
وی افزود: تلاش‌های ما در مدیریت این بیماری تنها 25درصد نقش داشته است و بخش عمده کنترل این بیماری در 13 ماه گذشته به مدد همکاری خوب ساکنان کیش، گردشگران، ادارات و نهادها و سازمان منطقه آزاد کیش و هم‌افزایی آنان در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی محقق شد.
رییس مرکز توسعه سلامت کیش خاطرنشان کرد: رعایت صحیح این شیوه‌نامه‌ها استمرار روال طبیعی زندگی و چرخه اقتصادی در کنار سلامت مردم را تضمین می کند و خوشبختانه با همین خط مشی، اوج گیری جدی که سلامت جزیره کیش را به خطر بیندازد رخ نداده است.
وی تاکید کرد: در صورت بروز موج جدید بیماری در جزیره کیش و تغییر رنگبندی ما از سطح زرد به سطوح بالاتر، به طورقطع محدودیت‌های جدی اعمال خواهد شد و امکان این می‌رود که با عدم ورود گردشگران یا تعطیلی بعضی از اماکن مواجه شویم.
رضانیا با تاکید بر ضرورت توجه جدی اصناف به رعایت ضوابط بهداشتی گفت: با توجه به چرخش ویروس کرونای انگلیسی رعایت شیوه‌نامه‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و در اماکنی مانند رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و باشگاه‌های ورزشی که از نظر انتقال بیماری نقاط پرخطر محسوب می شوند باید شیوه‌نامه‌ها به صورت جدی‌تری رعایت شود.
سخنگوی شورای سلامت از هموطنان خواست با پرهیز از عادی انگاری، مراقبت های بهداشتی را افزایش دهند و به هیچ عنوان تصور نکنند که به دلیل شرایط عادی حاکم بر جزیره خطری وجود ندارد، بلکه با توجه به احتمال وجود افراد ناقل بی علامت مراقبت ها را جدی بگیرند.
رضانیا با بیان این نکته که ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی بیشتر جوانان و کودکان را مبتلا می‌کند تاکید کرد: جوان‌ها می‌توانند ناقلان بی علامت بیماری باشند و با انتقال بیماری به افراد مسن و کودکانی که سیستم ایمنی آن‌ها هنوز کامل نشده است آن‌ها را با خطر جدی مواجه سازند.
وی ابراز امیدواری کرد با اهتمام جدی گردشگران و ساکنان در رعایت موازین بهداشتی مهار موفق کرونا در سال جدید ممکن شده و با انجام واکسیناسیون همگانی در آینده نزدیک، ویروس را به کلی مهارکرده و این بیماری را از میان برداریم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/340337/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است