پیام خراسان

آخرين مطالب

بهزیستی آذربایجان شرقی 114 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت کرد معاونت امور زنان و خانواده

بهزیستی آذربایجان شرقی 114 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت کرد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: این اداره کل در سال گذشته 114 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال پرداخت کرد که میزان جذب اعتبارات نسبت به سال پیش از آن 76 درصد افزایش داشته است.
فرگل صحاف در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با پرداخت این تسهیلات سه هزار و 400 نفر بازتوان شده اند که از این تعداد 2 هزار و 167 نفر به واسطه اجرای طرح های شهری و یک هزار و 233 نفر نیز با اجرای طرح های روستایی بازتوان شده اند.
وی ادامه داد: 15 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای 610 نفر جهت ایجاد و یا توسعه مشاغل روستایی و 12 میلیارد تومان به بنگاه های آسیب دیده از کرونا پرداخت شد که موجب تثبیت شغلی 910 نفر شد.
صحاف گفت: برای 220 مددجو اعتباری نزدیک به هفت میلیارد تومان حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه 75 هزار مستمری بگیر و دریافت کننده کمک هزینه معیشت در استان وجود دارد، اظهار کرد: مشارکت های مردمی نقدی، غیر نقدی و خدماتی خیران در سال گذشته 110 میلیارد تومان بود .
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به کمک پنج هزار و 545 خیر به این اداره کل، گفت: توانسته ایم با همراهی خیران برای 14 هزار و 700 نفر از معلولان استان خدمات کمکی مختلف ارایه دهیم.
وی افزود: در راستای توسعه مراکز غیردولتی در سال گذشته 166 مراکز مثبت زندگی در سطح استان افتتاح شد که 22 وظیفه در سطح یک برای گروههای هدف تحت پوشش به صورت رایگان خدمات ارایه می دهند.
صحاف ادامه داد: از لحاظ تعداد مراکز مثبت زندگی آذربایجان شرقی رتبه پنجم کشوری و از نظر تعداد بازدیدهای حضوری نیز رتبه سوم کشوری را دارا هستیم.
وی با اشاره به خدمات ارایه شده در حوزه توانبخشی نیز اظهار کرد: 85 مرکز روزانه توانبخشی در استان برای سه هزار و 917 نفر خدمات ارایه می دهد که از این تعداد 23 مرکز ذهنی، 12 مرکز جسمی و حرکتی، 9 مرکز روزانه سالمندان، 12 مرکز حرفه آموزی، 10 کارگاه تولیدی و حمایتی، 6 مرکز شنوایی، یک مرکز روزانه روانی، یک مرکز چند معلولیتی ، یک مرکز ضایع نخایی، پنج مرکز اوتیسم، یک مرکز بینایی و سه مرکز پشتیبانی شغلی است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجا شرقی با اشاره به اقدامات این اداره کل در حوزه تامین وسایل کمک توانبخشی ، گفت: 28 هزار و 568 قلم وسایل توان بخشی با پنج میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در سال گذشته تهیه کردیم.
وی افزود: برای تامین ارتز و پروتز مددجویان نیز 960 میلیون تومان برای 620 توان خواه و همچنین 234 میلیون تومان نیز برای 78 توان خواه جهت کاشت حلزون هزینه شده است.
صحاف با اشاره به اینکه 41 مرکز توانبخشی شبانه در استان فعالیت می کنند، گفت: در این مراکز برای 2 هزار و 191 نفر خدمات ارایه می شود که از مجموع این مراکز 2 مرکز ذهنی زیر 14 سال، 15 مرکز ذهنی بالای 14 سال، هفت مرکز روانی، 9 مرکز سالمند، یک مرکز جسمی حرکتی، پنج خانه کوچک معلولان ذهنی، یک مرکز نگهداری موقت اوتیسم و یک خانه موقت کودکان دارای مشکل روانی مزمن می باشد.
وی ادامه داد: 346 نفر معلول تحت پوشش 9 مرکز توان بخشی مراقبت در منزل می باشند و همچنین 11 مرکز ویزیت در منزل در استان فعال است که برای 680 نفر خدمت ارایه می دهند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی اظهار کرد: سه هزار و 951 نفر دانش آموز و 551 نفر دانشجوی معلول در استان وجود دارد که از نظر هزینه های تحصیل حمایت می شوند.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی پنجمین استان از لحاظ جمعیت سالمندی در کشور است، ادامه داد: 13 هزار نفر معلول سالمند بالای 60 سال در استان وجود دارد و 26 هزار و 500 نفر بالای 60 سال تحت پوشش این اداره کل بوده و برای 13 هزار نفر بالای 60 سال مستمری پرداخت می شود و 13 هزار سالمند نیز خدمات غیرمستمر دریافت می کنند.
صحاف اضافه کرد: از مجموع سالمندان تحت حمایت این اداره کل فقط 390 در مراکز سالمندان نگهداری می شوند و بقیه تحت حمایت خانواده هستند.
وی افزود: برای 432 معلولین تحت پوشش این اداره کل جهت مناسب سازی منزل کمک شده و 55 مورد نیز برای مناسب سازری خودرو معلولان کمک شده است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیشگیری از معلولیت ها مهم ترین برنامه های بهزیستی است، گفت: در سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی 66.5 درصد کودکان سه تا 6 سال شناسایی و غربالگری و سه هزار و 200 کودک درمان شدند.
وی اضافه کرد: از سال 1384 برنامه غربالگری تشخیص و مداخله به هنگام شنوایی در نوزادان و شیرخواران در تمامی بیمارستان های استان انجام می شود که تا کنون 50 هزار و 152 نوزاد شناسایی و 189 کودک توانبخشی شده اند.
صحاف با اشاره به برنامه های این اداره کل در حوزه پیشگیری از اختلالات ژنتیکی و تامین بخشی از هزینه های آزمایش های ژنتیک، گفت: در این راستا از 6 هزار و 363 مورد با اعتبار حدود سه میلیارد تومان حمایت شده که خدمت گیرندگان از خدمات مشاوره ای و ژنتیک در سال گذشته نسبت به سال 98 رشد 63 درصدی داشته است.
وی با اشاره به اقدامات اداره کل بهزیستی استان در حوزه پیشگیری از اعتیاد ، افزود: 57 مرکز درمان و بازتوانی در استان وجود دارد که سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی با نصف ظرفیت فعالیت کردند و به 17 هزار معتاد خدمات ارایه شد.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی اضافه کرد: 54 مرکز درمان اعتیاد در استان وجود دارد که 16 هزار و 967 نفر توسط این مراکز درمان شدند و 2 هزار و 124 نفر نیز از 15مرکز کاهش آسیب خدمات دریافت کردند.
وی با اشاره به فعالیت مرکز توانمندسازی معتادان گفت: 47 نفر توسط این مرکز توانمندسازی شده و 76 نفر نیز توسط مرکز جامع درمان و بازتوانی نیز بازتوان شدند.
صحاف با اشاره به ارایه خدمات مشاوره و امور روانشناختی توسط بهزیستی گفت: 20 مرکز دولتی و 146 مرکز غیردولتی در این زمینه فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: سال گذشته حدود 62 هزار نفر با خط 1400 تماس گرفته و مشاور تلفنی شدند، 35 هزار و 624 نفر مراجعه حضوری داشته اند و برای هشت هزار و 196 نفر آموزش پیش از ازدواج ، برای 10 هزار و 651 نفر آموزش زوجین در پنج سال اول زندگی مشترک ، برای 10 هزار و 416 نفر آموزش مهارت های زندگی ارایه شده است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات این اداره کل در حوزه توانمندسازی خانواده و زنان، خاطرنشان کرد: برای 19 هزار و 427 زن سرپرست خانواد مستمری پرداخت می شود و 2 هزار و 624 نفر نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
وی ادامه داد: یک هزار و 760 خانوار دارای چند قلو با سه هزار و 739 قل در استان تحت پوشش بهزیستی هستند.
صحاف اضافه کرد: برای 250 زن سرپرست خانواده تحت پوشش این اداره کل سرمایه کار و آماده سازی شغلی ارایه شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/350008/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعتماد : بعد از انقلاب، یک میلیون هکتار از جنگل های کشور نابود شده است

ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم

بانوان هنرمند با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی دیدار می‌کنند

رنگین شدن دشت‌های انابد با شکوفه‌های کلزا + تصاویر

برای اولین بار: اعلام سازوکار محرومیت تیمها از تماشاگران

فرماندار مشهد: پیگیر کار مردم در میزهای خدمت باشید

مروری بر آخرین تیم‌هایی که برای اولین بار در پنج لیگ معتبر اروپایی قهرمان شده‌اند

واگذاری بیش از 33 هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

عملیات «وعده صادق» دنیا را تکان داد

تجمع مردم خواف در حمایت از حمله موشکی سپاه به اسرائیل غاصب

اعزام 2 بوکسور خراسان شمالی به مسابقات بیشکک قرقیرستان

اعزام بیش 3 هزار یزدی به سرزمین وحی

ثبت دو اختراع برای نخستین بار در رشته طراحی شهری توسط نخبه دانشگاه ارومیه

«وعده صادق» انتقامی که دل ملت ایران را شادمان و دشمن را ناتوان کرد

فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

خانه دار شدن مددجویان در خراسان شمالی

مدیرمسئول سازندگی در دادگاه مجرم شناخته شد

بهره برداری از هزار و 427 واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی

راز تمیزترین هوای زمین

عدم رعایت قوانین صنفی 4 کافه بازی را در مشهد پلمب کرد

مردم چناران به شکرانه عملیات وعده صادق تجمع کردند

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

تحقق 4200 میلیار از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی

لیگ‌یک/ باخت عجیب شاگردان قربانی در خانه

افزایش 7.6 درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی در سال گذشته

شب شعر وعده صادق در مشهد برگزار شد

راز ناپدید شدن شهاب سنگ‌ها/ زنگ خطر در قطب جنوب

اجرای 5 طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی

افزایش 375 درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان گنابادی

افزایش مسمومیت کودکان با مواد مخدر در درگز خراسان رضوی

تاخیر در مسافرگیری خط سوم قطار شهری مشهد پذیرفتنی نیست

عدم رعایت قوانین صنفی چهار کافه بازی را در مشهد بست

محکومیت آموزشگاه رانندگی متخلف در مشهد

افزایش 51 درصدی واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

1427 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد استان تحویل داده شد

بیش از هزار واحد مسکن محرومان افتتاح شد

اعزام بیش 5 هزار عمره‌گزار در ماه شوال به سرزمین وحی

نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز نشر گرفت

نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز انتشار گرفت

تعزیرات، متمرکز بر حذف کالای قاچاق از بازار است

معابر میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان با 70 میلیارد ریال اعتبار نونوار شد + فیلم

خودروی حامل بار شیشه در سیستان و بلوچستان توقیف شد

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

افتتاح هزار و 427 واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی

اعزام بیش از 5000 زائر عمره به سرزمین وحی در ماه شوال

کتاب «رهیافت‌هایی به زیارت» رهسپار بازار نشر شد