پیام خراسان

آخرين مطالب

وعده وزیر علوم برای تجدید نظر درباره ادغام دانشگاه بیرجند علمي

وعده وزیر علوم برای تجدید نظر درباره ادغام دانشگاه بیرجند
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان


گروه استان‌ها-نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به آخرین دیدار خود با وزیر علوم در خصوص مخالفت با ادغام دانشگاه صنعتی به دانشگاه بیرجند گفت: وزیر بعد از سخنان ما گفت در تصمیم خود تجدید نظر می‌کنم. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین خسروی اسفزار ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به آخرین دیدار خود با وزیر علوم، تحقیقات و آموزش در خصوص طرح ادغام دانشگاه صنعتی به دانشگاه بیرجند اظهار داشت: از زمانی که بنده در مجلس آمدم و طرح ادغام دانشگاه صنعتی به دانشگاه بیرجند مطرح شد تاکنون تلاش‌های زیادی انجام دادم و در این راستا سه نامه در سه مرحله به وزیر علوم نوشتم و علاوه بر این تذکر کتبی را در مجلس بر همین مبنا به وزیر نوشتم.
وی از برگزاری جلسه دیدار با معاون وزیر علوم در 26 اسفند 99 خبر داد و افزود: در 26 اسفند سال گذشته با رحیمی دیداری داشتیم و از قبل ما با هماهنگی و پیگیری‌هایی که داشتیم 60 امضا مبنی بر مخالفت با اجرای این طرح در این برهه از زمان هم تقدیم کردیم، هرچند عنوان نامه این طور بود که ما با اصل کلی آمایش موسسات آموزش عالی موافق هستیم اما در این وضعیت فعلی به زمان الحاق، نحوه و مصداق آن اعتراضاتی داریم.
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: حرف مشترک همه تلا‌ش‌هایی که داشتیم این بود که ما موافقت خود را با اصل طرح آمایش ساماندهی موسسات آموزش عالی اعلام کردیم چرا که معتقدیم اگر قرار باشد قانون را کسی اجرا نکند سنگ برروی سنگ بند نمی‌شود اما از همان ابتدا مخالف با زمان اجرا، نحوه اجرا و مصداق اجرا هستیم چرا که 5 سال است این مصوبه وضع اما اجرا نشده است حال که وضع جامعه ملتهب به خاطر کرونا، گرانی و انتخابات است چرا باید طرح آن هم در خراسان جنوبی اجرایی شود؟
واکنش وزارت علوم به گزارش تسنیم؛ "فعالیت دانشگاه صنعتی بیرجند به‌عنوان پردیس دانشگاه دولتی ادامه می‌یابد"ماجرای ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند به کجا رسید؟زمان مناسبی برای ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند نیست خسروی ادامه داد: مصوبه شورای تامین استان این مطلب را گوشزد می‌کرد که تا پایان انتخابات این طرح باید به تعویق افتاد، اما در رابطه با نحوه اجرا هم که نقد داشتیم این بود که اگر قرار است دانشگاه صنعتی به دانشگاه بیرجند الحاق شود باید دوستان دانشگاه صنعتی وحتی رئیس دانشگاه از قبل اطلاع می‌داشتند، چطور است این دانشگاه با این سابقه بدون اطلاع رئیس دانشگاه این طرح ابلاغ شد؟
وی گفت: از دیگر سخنان ما این بود که که در نحوه اجرا هم ما مخالفیم چرا که مطرح کردیم باید دوستان دانشگاهی خود را قانع کنید همه عضو یک خانواده وزارت علوم هستید، اما اقناسازی باید منطقی باشد، تا با خاطر جمعی اجرا شود و اینکه تصمیم بر الحاق دانشگاه صنعتی به بیرجند مرتبط با 28 اردیبهشت 99 درحالی که دکتر رحیمی 5 دی ماه که به بیرجند سفر کرد وبه دانشگاه صنعتی رفت وب گفت دانشگاه صنعتی با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.
خسروی افزود: در دیدار با وزیر علوم مطرح کردیم که شاخه ادغام را مطرح کنید ما فرزند دلیل و استدلال هستیم به وزیر گفتم شما دلایل را بگویید شاخصه ادغام را برای ما طرح کنید به عنوان مثال به دلیل کمی تعداد دانشجو، کمبود زیر ساخت ویا از این قبیل مسائل این دانشگاه ادغام می‌شود؟
وی بیان کرد: از دیگر نقدهای ما براین بود که نحوه اجرا کارشناسی شده نبود و تاکید کردیم ما با مصداق الحاق هم مخالفتیم باید کارشناسی دقیق می‌شد چرا که دانشگاه صنعتی از همان سال تاسیس یعنی در مدت 18 ساله با 2500 دانشجو و 70 هیات علمی به کار خود ادامه داده است و ادغام آن به همین راحتی برای استانی که مرکز عملی شرق کشور است برای ما سنگین است.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: در آخرین جلسه که با وزیر علوم در 13 اردیبهشت ماه داشتیم تا از دانشگاه صنعتی و استان دفاع کنیم و باز صحبت‌ها را به وزیر تکرار کردم جو استان را هم تشریح کردیم که با شنیدن طرح ادغام دانشجویان همه معترض بودند ،حال در ادامه از وزیر علوم درخواست کردم که شما گروهی را به بیرجند بفرستید تا اقناسازی همراه با شاخصه سازی ادغام را بیان کنند تا دوستان ما هم راضی شوند.
وی گفت: 10 ضرورت برای مستقل بودن این دانشگاه بیان کردم دوستان در مقابل شاخصه‌های ادغام را به دوستان دانشگاه ما بدهند تا اقنا سازی شود،که بعد از این سخنان ما وزیر علوم گویا نتیجه گرفتند در تصمیم خود تجدید نظر خواهند کرد.
خسروی افزود: ما علاقه مندیم استقلال دانشگاه حفظ شود و از مسئولان دانشگاه تقاضا دارم که اگر اقنا دیرتر صورت گیرد رئیس دانشگاه بیرجند و صنعتی باهم بنشینند محاسن ومعایب الحاق را در فضای دوستانه بررسی کنند حتی با کسانی که نقد دارند دوستان علمی ما هستند اگر بدون کار کارشناسی الحاق صورت گیرد سه چهار سال بگذرد بعد دوستان پیشمان شوند که چرا کار شد، برگشت دانشگاه سرجای خود باز مشکلات بیشتر خواهد شد.
وی ادامه داد: به نظر ما باید هر دو دانشگاه مستقل باشد اگر کمبودهایی در دانشگاه صنعتی است با توجه به اینکه استان ما معادن خیز است ارتباط دانشگاه با صنعت بسیار با اهمیت است هر دو دانشگاه را نگه دارند کمبودهای صنعتی را برطرف کنند تا برای آینده استان خوب باشد.
انتهای پیام/254/ش

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/358442/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

علی. چ در مشهد دستگیر شد/ پاتوق شیما راز تبهکاری هایشان را لو داد

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

آبگیری 3 میلیون 950هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

بازگشایی مسیر روستای خدا آفرید_ بشرویه

نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد

حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد

برپایی 1064 شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

خبرهایی از حج، نمایشگاه کتاب و اختلاف‌ مجریان تلویزیون

دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود

آمادگی شمشیربازان خراسانی برای حضور در لیگ برتر

آزادی 6 مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد

کشف 72 هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد

اعتبار 6 همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی

هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود

علت انتقال 6 نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

رگبار شدید باران از فردا شروع می شود

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

بازگشت 6 مرزبان خراسان جنوبی به کشور

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است

تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد

تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

پرداخت تسهیلات به 534 طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

جذب نزدیک به 40 قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

کشف بیش از 8 کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد

راه‌اندازی 4 نیروگاه خورشیدی در سال جدید

بهره برداری از زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد

42 مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

بدل‌اندازی 2 مرد به طلافروشان شهر شیروان

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی