پیام خراسان

آخرين مطالب

522 پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی تکمیل شد سياسي

522 پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی تکمیل شد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته عملیات اجرایی 740 پروژه محرومیت‌زدایی را در این استان آغاز کردیم که از این تعداد 522 پروژه با اعتبار 21 میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین، دولتی و سپاه و بسیج سازندگی تکمیل شده است.

مهدی هنری روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفدهم اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری برگزار شد، افزود: از این تعداد 643 طرح احداثی و مابقی مرمتی بوده است و بیشترین طرح‌ها با 200 مورد با توجه به مشکل کم‌آبی خراسان جنوبی در بخش آب اجرایی شد.
وی گفت: 360 چشمه سرویس بهداشتی و حمام در مسکن محرومان شهرستان درمیان در دست اجرا داریم که بخشی از آن به اتمام رسیده است.
مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته ورود خیرین در زمینه خدمات عمرانی را داشتیم که موسسه‌های خیریه 2 میلیارد و 900 میلیون تومان در این زمینه کمک کردند.
وی افزود: همچنین سال گذشته در مجموع 370 میلیارد تومان کمک مومنانه در استان جمع‌آوری شد که از این مقدار 205 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 165 میلیارد تومان تسهیلات بوده است.
وی گفت: امسال هم گام نخست رزمایش کمک مومنانه را در استان آغاز کردیم که مجموع کمک‌های جمع‌آوری شده تاکنون 38 میلیارد تومان است.
هنری عنوان کرد: در حوزه اشتغال و توانمندسازی نیز قرارگاه «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» با دبیری مجموعه بسیج سازندگی کشور راه‌اندازی شده که این قرارگاه در استان هم شکل گرفته است.
وی افزود: در این قرارگاه اولین مشکلی را که پیگیری کردیم، خشکسالی و کمبود نهاده دامی بود که با حضور دستگاه تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.
هنری با اشاره به اینکه موضوع اشتغال و توانمندسازی با محوریت صندوق‌های قرض‌الحسنه و با استفاده از ظرفیت تسهیلگران انجام می‌شود گفت: طی 2 سال گذشته 450 صندوق قرض‌الحسنه با 28 هزار و 600 عضو در استان تشکیل شد.
وی اظهار داشت: سال گذشته از محل این صندوق‌ها هزار و 550 شغل با پرداخت 10 میلیارد و 500 میلیون تومان در خراسان جنوبی ایجاد شد که بسیج سازندگی فقط موضوع مشاوره و هدایت شغلی این صندوق‌ها را برعهده دارد و حق عضویتی در این صندوق‌ها ندارد.
مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه 69 اشتغال با استفاده از ظرفیت کارگاه‌های تجمیعی در استان ایجاد شد گفت: مجمع خیرین جهادی را در خراسان جنوبی راه‌اندازی کردیم که در راستای رفع مشکلات مختلف حمایت مالی می‌کند و پارسال از محل کمک‌های قرض‌الحسنه این مجمع نیز برای 50 نفر با پرداخت 330 میلیون تومان اشتغال ایجاد شد.
وی افزود: در مجموع پارسال هزار و 685 شغل با پرداخت 11 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل کمک خیرین، کارگاه‌های تجمیعی و صندوق‌های قرض‌الحسنه در استان خراسان جنوبی ایجاد کردیم.
هنری گفت: تدوین سند اشتغالزایی 150 روستای توسط بسیج سازندگی استان در حال انجام است و در مرحله نهایی قرار دارد.
وی با بیان اینکه امروز اردوهای جهادی به یک حرکت عمومی تبدیل شده است اضافه کرد: در سنوات گذشته فقط در برخی فصول سال فعالیت اردوهای جهادی را داشتیم که الان فعالیت جهادگران یک حرکت عمومی، فعال و فراگیر و در مجموع به یک جریان جهادی تبدیل شده است.
مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با شیوع ویروس کرونا، گروه‌های جهادی استان هم پای کار آمدند و در زمینه‌های تامین ملزومات بهداشتی، آموزشی و حتی تغسیل بیماران کرونا فعالیت داشتند.
وی افزود: در مجموع با همت گروه‌های جهادی 60 کارگاه تولید ماسک و ملزومات پزشکی در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد که در این کارگاه‌ها 650 هزار ماسک، 250 هزار ست دستکش و هشت هزار دست گان و لباس حفاظتی تولید و به صورت رایگان بین اقشار آسیب‌پذیر و کادر درمان توزیع شد.
وی گفت: همچنین گروه‌های جهادی در دوران کرونا 2 میلیارد و 100 میلیارد تومان در زمینه تامین مواد اولیه از خیرین جذب کردند.
هنری بیان کرد: 445 گروه جهادی در عرصه مقابله با کرونا حضور میدانی و فعال داشتند و در طرح شهید سلیمانی هم چهار هزار و 600 جهادگر استان همکاری کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه از سال گذشته فعالیت گروه‌های جهادی در سامانه ملی اطلس جهادی در راستای هماهنگی بیشتر گروه‌ها به ثبت می‌رسد گفت: در این سامانه 680 گروه جهادی جغرافیامحور، 730 گروه جهادی محله محور خراسان جنوبی فعالیت خود را به ثبت رساندند که نسبت به سال 98، رشد 2 برابری داشته است.
مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: سال گذشته 2 هزار و 173 اردوی جهادی با فعالیت 20 هزار و 300 جهادگر خانم و آقا در زمینه‌های مختلف عمرانی، خدماتی، نهضت کمک مومنانه و کرونا برگزار شد.
وی گفت: سال گذشته گروه‌های جهادی تخصصی و مهارتی را در استان راه‌اندازی کردیم که در 6 ماه دوم پارسال هزار و 322 جهادگر در قالب این گروه‌ها فعالیت کردند و ارزش خدمات آنان 480 میلیون تومان است.
وی ادامه داد: اکنون هر پنجشنبه در یک نقطه استان فعالیت گروه‌های جهادی تخصصی و مهارتی را داریم و تلاش ما این است تا پایان امسال فعالیت این گروه‌ها را هر هفته در یک شهرستان داشته باشیم.
هنری عنوان کرد: امسال راه‌اندازی گروه‌های جهادی را در همه نیروهای مسلح استان خواهیم داشت که ظرفیت خوبی برای خدمات‌رسانی به مردم است.
وی با بیان اینکه در مدیریت بحران گروه‌های جهادی واکنش سریع در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود گفت: جهادگران این عرصه آموزش‌های امداد و نجات را فرا خواهند گرفت تا در حوادث مختلف امدادرسانی کنند.
مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: یکسری قرارگاه‌های جهادی ملی در بسیج سازندگی کشور راه‌اندازی شده که گروه‌های جهادی به عنوان یک ظرفیت غنی با یکدیگر منسجم‌تر شوند و در یک موضوع خاصی به فعالیت بپردازند.
وی گفت: امسال به گروه‌های جهادی مجوز فعالیت ارائه خواهد شد تا هماهنگی بهتری را با ادارات مختلف در ارائه خدمت داشته باشند همچنین از طریق رایزنی با نهادهای انقلابی مقرر شد که اردوهای جهادی حمایت و پشتیبانی شوند.
برچسب‌ها
مناطق محروم افتتاح طرح خراسان جنوبی سازمان بسیج سازندگی گروه های جهادی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/359195/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

1900 خودروی شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد

سوانح رانندگی شهری خراسان رضوی 2 کشته و 122 مصدوم در پی داشت

اینفوگرافی/ به‌بهانه روز جهانی مننژیت؛ آشنایی با شایع‌ترین علایم این بیماری

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند

انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است

عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد

مهارت‌آموزی 1493 بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای

شکست آمریکا در صحرای طبس تحقق وعده‌های خداوند است

راه اندازی چهارمین قطار مسافربری پنج ستاره قم مشهد + عکس

بافت قالی برای امور عام المنفعه در همت آباد

مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان

جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد

9 کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد

آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد

شناسایی بیش از 22هزار بیمار دیابتی در نیشابور

قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد

قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار

اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران

(ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار

آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط

قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار

◄ چرا کرایه حمل و نقل بار ثابت ماند؟/ شاخص تن کیلومتر چه زمانی بروزرسانی می شود؟

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک

ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند

روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر

قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف از امروز آغاز می شود

قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد

تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن

مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید

جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود

قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی

مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند

گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند

آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع 1403 در خراسان رضوی

تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند

فروش 7 هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی

مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد

هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند

سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت 2 نفر شد

سوانح رانندگی خراسان رضوی 2 کشته و 122 مصدوم در پی داشت

495 هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت

آمریکایی‌ها فراموش نکنند؛ صدای خُرد شدن پنجه عقاب در سکوت صحرا

افزایش 51 درصدی تولیدات گلخانه‌های خراسان جنوبی

دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت

نمایش شکست آمریکا در طبس در بیلبورد‌های پایتخت